Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni perhe ajaa mut hulluuteen

Vierailija
25.12.2020 |

Taustaa sen verran, että olemme olleet yhdessä jo kauan. Meillä on oma talo ja omat tavat ja mieheni perhe on ollut hyvin etäinen aina. Eivät kyläile jne. edes lapsemme synttäreillä jne. Eilen heidät oli kutsuttu jouluaterialle kuten myös omat vanhempani, mutta mieheni perhe ei halunnut tulla. Halusivat viettää aattoa keskenään, mikä on tietysti ihan ok.
No tänään heräsin siihen, kun mieheni puhui puhelimessa. Sain sen verran selvää, että kello kolme käy hyvin ja ei tartte tuoda mitään. Puhelun loputtua mulle selvisi, että miehen perhe olisi tänään tulossa syömään! Ja multahan ei oo kysytty mitään. Puolisoni tietää, että joulupäivä on mulle tärkein joulupäivistä ja sen käytän aaton tohinan jälkeen rentoutuessa ja omalla porukalla. En todellakaan ala laittamaan ruokia appivamhemmille jotka oli kutsuttu eilen syömään. Saatiin miehen kanssa riita tästä aikaiseksi. Sanoin että voi ihan itse vanhempansa syöttää, minä en evääni liikauta asian eteen van lähden siksi aikaa pitkälle lenkille ja mökille saunaan.
Olenko kohtuuton kun suutuin että multa kysymättä mennään lupaamaan että voi tulla?

Kommentit (1025)

Vierailija
521/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37185 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin omalle kohdalle tätä tilannetta ja ekana tietysti olisin nyrpeä, kun omat suunnitelmat on mennyt pilalle.

Mutta meillä ainakin jouluruoka vain lämmitetään joulupäivänä. Uudet perunat vain keitetään. Eli mies saisi alata kuorimaan ja keittämään perunoita ja auttaa ruokien kattamisessa ja korjaamisessa.

Ei tilanne niin kamala ole loppujenlopuksi jos kaksi syöjää lisää tulee. Pitää ne perunat keittää omalle perheellekkin ja ruoat ottaa esille kaapista.

Ja taas sanotaan, että mies voisi auttaa. Kai aikuinen mies saa ruuat laitettua esille ja pois? Edes yhtenä päivänä vuodessa?

Kun ei ole ruokia mitä laittaa "esille". On vain eilisten ruokien jämiä, mitä lämmitetään mikrossa. Ei niistä edes riitä vieraille ja omalle perheelle.

No sitten mies käy ensin kaupassa.

Ja laittaa myös ne ruuat?

Kevyen saaristolaispöYdän tavarat saa kaupan hyllyistä valmiina.

Meinaat että miehiltä ei onnistu edes purkkien avaaminen? 

#MIESVIHANÄKYVÄKSI

Vierailija
522/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIELÄKÖ TÄMÄ PASKAPROVO ON HENGISSÄ? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ämmä haloo! On myöskin korona-aika, kun et sitä näytä tajuavan. Ei kaikkia kerralla saman katon alle.

Vierailija
524/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ämmä haloo! On myöskin korona-aika, kun et sitä näytä tajuavan. Ei kaikkia kerralla saman katon alle.

No, fiksuinta olisi ollut pysyä VAIN samassa taloudessa asuvien kesken. Periaatteessa se on ihan sama onko ne appivanhemmat siellä samaan aikaan vai ei, kun fiksuinta olisi ollut, ettei kukaan lähde kotoaan mihinkään. Kyllä sitä itsekin on vähän ihmeissään katsonut somesta oikein suuria sukujouluja ja kun tietää vielä, että ihmiset asuvat eri puolilla Suomea. Jotkut viettivät tämänkin joulun ihan entiseen tapaan suuren porukan kesken.

Vierailija
525/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin omalle kohdalle tätä tilannetta ja ekana tietysti olisin nyrpeä, kun omat suunnitelmat on mennyt pilalle.

Mutta meillä ainakin jouluruoka vain lämmitetään joulupäivänä. Uudet perunat vain keitetään. Eli mies saisi alata kuorimaan ja keittämään perunoita ja auttaa ruokien kattamisessa ja korjaamisessa.

Ei tilanne niin kamala ole loppujenlopuksi jos kaksi syöjää lisää tulee. Pitää ne perunat keittää omalle perheellekkin ja ruoat ottaa esille kaapista.

Ja taas sanotaan, että mies voisi auttaa. Kai aikuinen mies saa ruuat laitettua esille ja pois? Edes yhtenä päivänä vuodessa?

Ei tällä palstalla miehet osaa muuta, kuin auttaa. Oli kyse sitten lapsen hoitamisesta tai jouluruokien laittamisesta. Av-mamman miehet vaan auttelee, mikäli viitsivät.

Juuri näin. Sitten jossain vaiheessa av-mamma eroaa ja uhoaa, ettei ikinä enää ota miestä passattavaksi. Hän kun ei tiedä, että mieskin voi olla aikuinen, joka osaa hoitaa itse osuutensa.

Vierailija
526/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy nyt aloittaja siltä mieheltäsi, että kutsuivatko nämä appivanhemmat itsensä teille todella? llmoittivatkom että nyt me tullaan, ruoka pöytään! Näin tässä keskustelussa neuroottiset ihmiset olettaa, vaikka itse en usko, että näin oli, jos kerran välit ovat etäiset.

Vierailija
527/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo  on silkkaa vallankäyttöä. Minähän tulen milloin itse tahdon, viis minä sinun kutsuistasi piittaan!

Itse olisin ehdottomasti kieltänyt tulemasta ja vedonnut vanhaan perinteeseen. Joulupäivä on ollut yleisesti se ainoa päivä vuodesta, jolloin ei ole kyläilty vaan oltu omassa rauhassa. Tapaninpäivänä on sitten lähdetty tapaninajelulle kyläilemään.

Jos tarina on totta siltä osin, että on jo ollut pitkäaikainen suhde, niin olisi tiukka keskustelun paikka miehen kanssa.

Ja nyt palaan lukemaan edelliset 26 sivua, eli kuinka kävi.

Vierailija
528/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo  on silkkaa vallankäyttöä. Minähän tulen milloin itse tahdon, viis minä sinun kutsuistasi piittaan!

Itse olisin ehdottomasti kieltänyt tulemasta ja vedonnut vanhaan perinteeseen. Joulupäivä on ollut yleisesti se ainoa päivä vuodesta, jolloin ei ole kyläilty vaan oltu omassa rauhassa. Tapaninpäivänä on sitten lähdetty tapaninajelulle kyläilemään.

Jos tarina on totta siltä osin, että on jo ollut pitkäaikainen suhde, niin olisi tiukka keskustelun paikka miehen kanssa.

Ja nyt palaan lukemaan edelliset 26 sivua, eli kuinka kävi.

Ei meillä. Anoppi mököttää koko kevään, kun en sinne mene joulupäivänä syömään. Ei ole mitään merkitystä oman perheeni jouluperinteillä. Hänen tavat on ne ainoat oikeat. Jeps, siellähän murjottaa ja kihisee omien juorujensa keskellä.

Vierailija
529/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä on noin vähän ruokaa varattu jouluksi, että pitäisi lähteä kaupassa käymän. 

Ruokamäärä on tietenkin mitoitettu syöjien mukaan. Varaatko sinä kovinkin paljon ylimääräistä yllätysvieraiden varalle?

Ja onkohan kovinkin suositeltavaa, että ruokaa on varmuuden vuoksi niin paljon, että joutuu sitten heittämään roskiin?

Vierailija
530/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät eilen tulleet syömään, mutta tänään kyllä. Kuka ne eilen varatut ruuat söi?

Vierailija
531/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kohtuuton. Miksi puoliso ei saisi kutsua läheisiään kylään?

Koska heidät oli kutsuttu eilen ja koska se olen minä joka joutuu passaamaan appivanhempia jos ke tänään tänne tulee. Olen eilisen tehnyt ruokaa ja siivonnut ja tilannut ja tänään haluan vain olla. Olisivat tulleet silloin kun kutsuttiin, mutta ei koska he haluavat viettää aattoa omalla tavallaan. Ei siinä, mä haluan viettää joulupäivän omalla tavallani. Menköön mies sinne niin saa olla vanhempiensa kanssa.

Miksi sä passaa ketään? Tuo kuulostaa hulluudesta, mutta luultavasti olet tehnyt sitä ennen tätä vierailuakin.

Ruuat ei kuitenkaan itsestään pöytään ilmesty ja jonkun pitää siivota keittiökin sen jälkeen. Lisäksi tarvitsisi lähteä kauppaan hakemaan lisää ruokaa,koska eiliset ei kaikille riittäisi.

Mies lähti ulos hakkaamaan vihapäissään halkoja ja aikoi soittaa vanhemmilleen että ei saa tulla. Siinähän soittaa. Jos ei voi tulla silloin kun on kutsuttu niin olkoon. En mä mitään tilausravintolaa pidä. Välit varmasti menee mutta eipä nämä kovin lämpimät ole olleet tähänkään asti.

Ilmeisesti he tykkäävät syödä halkoja joulupäivänä. Jouluhalkoja? Olisiko miehesi nyt tajunnut väärin.

Vierailija
532/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät eilen tulleet syömään, mutta tänään kyllä. Kuka ne eilen varatut ruuat söi?

No kun sitä ruokaa varttiin niille jotka ovat syömässä aattona! Kuten järkevää onkin. Lue nuo edeltävät viestit. -eri

Vierailija
533/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet kyllä aikamoinen muttet tajua sitä itse.

” Itse vaan ensimmäisenä aina tulistun kun koen että ylitseni kävellään.”

” Koko 20 vuotta ollaan näin tehty ja joulupäivän olen ollut niin sanotusti vapaalla ja vieraita ei olla koskaan otettu vastaan silloin. Muutaman kerran aiemminkin appivanhempia ei ole aattona näkynyt ja heille on sitten keitelty joulukahvit tapanina. Tämä olisi ollut mielestäni hyvä ajatus nytkin.”

Nythän ei ole niin että sinun ylitsesi olisi sen ihmeemmin kävelty. Kyse on siitä että sinä olet määrännyt viimeiset 20 vuotta miten asiat tehdään. Piste. Ja nyt sen yhden kerran kun mies haluaisi että tehdään toisella tavalla niin se ei käy sinulle.

Sinä pirttihirmu olet kävellyt miehesi yli 20 vuotta. Pysähdy nyt hetkeksi miettimään. Suhteessanne on kaksi aikuista ja teistä kummallakin on yhtäläinen oikeus päättää miten esim. joulua vietetään.

Tästä päivästä olisit voinut sanoa miehellesi että ”hei tossa on pieni ongelma nyt kun meillä ei ole enää tarpeeksi ruokaa kotona tarjottavaksi sekä meidän perheelle että sun vanhemmille että mitä tehtäisiin? Käytkö kaupassa jos jossain on sellainen auki ja ostat lisää ruokaa? Lisäksi mä oon tooooodella väsynyt eli hoidathan perunat yms pöytään tänään, kiitos, vai saisko jostain tilattua jotain kotiin? Tai jos nää tuntuu vaikeelta niin tulisiko ne sitten vasta huomenna?”.

Sitten jättäisin miehen pohtimaan mitä noista preferoi ja jatkaisin kotoilua. Vaatteet vaihtaisin klo 14:30 enkä karkaisi minnekään pitkälle lenkille osoittamaan mieltäni.

Tämä. Kun kerran pitäisi joustaa niin ei. Sääliksi käy tällaisten pirttihirmujen miehiä. Tuolla toisaalla sellainen miten puolisosi jäi kiinni pettämisestä, siihen ne miehet sit purkaa sen kun ovat täysin tossun alla, siis pettämiseen, saavat kostonsa varmaan niin. Eli jos toinen hiljaisesti hyväksyy diktatuurin voipi olla melko varma että kosto on suloinen.

Ja lisäksi käytöstavat. Vanhempia ihmisiä kohdellaan kunnioituksella ja hyviin tapoihin kuuluu myös tarjota vieraille. Eivät iäkkäät loputtomiin jouluisin kyläile.

Vierailija
534/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

” Koko 20 vuotta ollaan näin tehty ja joulupäivän olen ollut niin sanotusti vapaalla ja vieraita ei olla koskaan otettu vastaan silloin. Muutaman kerran aiemminkin appivanhempia ei ole aattona näkynyt ja heille on sitten keitelty joulukahvit tapanina. Tämä olisi ollut mielestäni hyvä ajatus nytkin.”

Nythän ei ole niin että sinun ylitsesi olisi sen ihmeemmin kävelty. Kyse on siitä että sinä olet määrännyt viimeiset 20 vuotta miten asiat tehdään. Piste. Ja nyt sen yhden kerran kun mies haluaisi että tehdään toisella tavalla niin se ei käy sinulle.

Sinä pirttihirmu olet kävellyt miehesi yli 20 vuotta. Pysähdy nyt hetkeksi miettimään. Suhteessanne on kaksi aikuista ja teistä kummallakin on yhtäläinen oikeus päättää miten esim. joulua vietetään.

Tästä päivästä olisit voinut sanoa miehellesi että ”hei tossa on pieni ongelma nyt kun meillä ei ole enää tarpeeksi ruokaa kotona tarjottavaksi sekä meidän perheelle että sun vanhemmille että mitä tehtäisiin? Käytkö kaupassa jos jossain on sellainen auki ja ostat lisää ruokaa? Lisäksi mä oon tooooodella väsynyt eli hoidathan perunat yms pöytään tänään, kiitos, vai saisko jostain tilattua jotain kotiin? Tai jos nää tuntuu vaikeelta niin tulisiko ne sitten vasta huomenna?”.

Sitten jättäisin miehen pohtimaan mitä noista preferoi ja jatkaisin kotoilua. Vaatteet vaihtaisin klo 14:30 enkä karkaisi minnekään pitkälle lenkille osoittamaan mieltäni.

Tämä. Kun kerran pitäisi joustaa niin ei. Sääliksi käy tällaisten pirttihirmujen miehiä. Tuolla toisaalla sellainen miten puolisosi jäi kiinni pettämisestä, siihen ne miehet sit purkaa sen kun ovat täysin tossun alla, siis pettämiseen, saavat kostonsa varmaan niin. Eli jos toinen hiljaisesti hyväksyy diktatuurin voipi olla melko varma että kosto on suloinen.

Ja lisäksi käytöstavat. Vanhempia ihmisiä kohdellaan kunnioituksella ja hyviin tapoihin kuuluu myös tarjota vieraille. Eivät iäkkäät loputtomiin jouluisin kyläile.

Jos mies kutsuu vieraat kysymättä puolisolta, hän sitten passaa vieraat alusta loppuun. Kyllä ap olisi mielellään istunut valmiiseen pöytään eikä hänen olisi tarvinnut edes nostaa likaista lautastaan pois pöydältä.

Vierailija
535/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiliselle ei ollut varattu, koska he peruivat tulonsa.

Vierailija
536/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lopuilla sitten on normaalit parisuhteet, jossa puolisot kunnioittavat toisiaan ja sopivat vierailut heille molemmille sopivaan ajankohtaan. Käytöstapoja voi odottaa myös molempien appivanhemmilta.

Vierailija
537/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eri aikaan mahdollisimman monta erillistä kattausta, että isäntäväki saa varmasti tartunnan?

Vierailija
538/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Omat vanhemmat oli kerran tulossa käymään uudenvuodenpäivän aamulla, mutta kielsin, koska mies oli ollut edellisenä iltana juhlimassa. Ajattelin miestä, että hänen ei olisi tarvinnut herätä krapulaisena muutaman tunnin unien jälkeen laittamaan appivanhemmille pöytää koreaksi. Hyi minua, kyllä mies tuosta varmaan mielensä pahoitti.

Vierailija
539/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että korona jyllää, kun kaikki toimivat ohjeiden vastaisesti: vain oma ruokakunta tapaa tänä jouluna. Isovanhemmat jätetään rauhaan.

Vierailija
540/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä h-vetti teitä vaivaa ?

Miehen vanhemmat kestitään tottakai klo 15, sen verran vieraanvarainen ja fiksu tulee olla vanhoja ihmisiä kohtaan.

Heidät vastaanotetaan iloisesti ja hyväntuulisesti. Ilahtuneina että sittenkin päättivät tulla tervehtimään.

Eivät he täällä ikuisesti ole.

Näin ainakin meillä.

Lenkille ja saunaan sen jälkeen.

Varsinkin jos omat vanhemmat on ensin olleet juhlapöydässä eilen.

Toki voi olla v-i-ttu-mainen ja itsekäs ja alkaa riitelemään miehensä kanssa (joka ei tietenkään voi sanoa ei omille vanhemmileen jotka haluavat tulla käymään!)  joten  sääli miestäsi jonka mieli piti pahoittaa koska sinä-sinä-sinä ajattelit toisin.

Juuri näin! Kummallista tämä vanhempien ihmisten inho tänä päivänä! Eipä ole ihme, ettei tässäkään perheessä naisen appivanhempia ole kovin usein näkynyt, kun rouvan suhtautuminen on noin ylimielistä ja ilkeää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi