Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olitko koulussa hyvä maantieteissä?

Vierailija
19.09.2026 |

Niin?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olin, kävin lukiossa kaikki valinnaiset kurssit ja kirjoitin ylppäreissäkin

Vierailija
2/17 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin. Joskin ala-asteella kutosella sain jälki-istuntoa kun SKDL:sta liikaa innostunut luokanopettaja äkkäsi minun karttakirjassani (sellainen jaettiin silloin omaksi) ns maailmankarttakuvassa CCCP:n tussilla mustatatun. Eikä ne pari infosivuakaan kyseisen valtion kohdalla olleet kovin käsittelemättömiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Varsinkin Turun ja Porin ja Keski-Suomen läänit kannatti päntätä ulkoa, ja opetella Neuvosto-Ukrainan vilja-aitasta ja Saksan demokraattisen tasavallan ja Tsekkoslovakian järjestelmistä - varsinkin kasarin aivan lopulla, kun alkoi tajuamaan, että hetkinen...Eesti vabaks ja yhdistäkää nyt Berliini - eihän tuossa muurissa ole mitään järkeä.

Vierailija
4/17 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettele maantieteet.

Vierailija
5/17 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suht hyvä olin. Ala- ja yläastella oli aina 8 arvosana todistuksessa.

Vierailija
6/17 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luettele maantieteet.

Vihdintie, nelostie, öljytie, nellimintie, paakkolantie, loviisantie, anttilantie, karungintie jne.

Vierailija
7/17 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäkin ja kaikissa muissa. Keskiarvo 9,6 vuonna 1995. Silloin numerot piti ansaita.

Vierailija
8/17 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa opitaan maantietoa, yliopistossa opiskellaan maantiedettä.

Vastauksena kysymykseen, olin surkea maantiedossa. Se tieto ei ole rakenteista, ei pysty mistään päättelemään miksi yksi järvi on Pyhäjärvi ja toinen Särkijärvi. Sama juttu kaupunkien ja valtioiden nimissä ja sijainneissa. Ulkoa opeteltava mössö ei ole minun juttuni.

Vierailija
9/17 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäkin ja kaikissa muissa. Keskiarvo 9,6 vuonna 1995. Silloin numerot piti ansaita.

Sama mulla. 60- luvulla ne vasta pitikin ansaita😨

Vierailija
10/17 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hyvä maantiedossa. Tykkäsin siitä, ja nautin tiedoista, joita sain eri valtioista. Tykkäsin kartoista. Kun internet tuli mattimeikäläisten käyttöön 90- luvun lopulla, "kiersin" maailmaa hakemalla AltaVistalla ja katselemalla kuvia maailman eri kolkista.

Vierailija
11/17 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa piti opetella noin suunnilleen koko maapallon valtiot kartalta. Myös USAn osavaltiot pääkaupunkeineen piti harjoitella. Sen muistan olleen iso urakka.

Vierailija
12/17 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luettele maantieteet.

Vihdintie, nelostie, öljytie, nellimintie, paakkolantie, loviisantie, anttilantie, karungintie jne.

Eihän noista yksikään ole teetä.

Vierailija
13/17 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin. Maantieto oli suosikkiaineitani.

Vierailija
14/17 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut. Maantieto ei kiinnostanut koulussa, opiskelu oli lähinnä ulkoaopettelua. Arvosana oli yleensä kahdeksan. Aloin kiinnostua maantiedosta aidosti vasta aikuisiällä matkustelun myötä. 

Vierailija
15/17 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantieto taisi olla vähiten mieluinen aine mulle. Kaikissa muissa olin yleensä luokan paras. Meninkin sitten naimisiin henkilön kanssa, joka jokaisen maailman maan sijoittaa oikeaan kohtaan maapallolla.

Vierailija
16/17 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei,  vihreä virtakin rakastaa nasseja ja hummusia.

Vierailija
17/17 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lukion päästötodistuksessa vapaaehtoinen maantieto 10. Kirjoitin siitä myös ylppäreissä jokerikysymyksen, niin että kai sitten olin aika hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan