Puolisoni perhe ajaa mut hulluuteen
Taustaa sen verran, että olemme olleet yhdessä jo kauan. Meillä on oma talo ja omat tavat ja mieheni perhe on ollut hyvin etäinen aina. Eivät kyläile jne. edes lapsemme synttäreillä jne. Eilen heidät oli kutsuttu jouluaterialle kuten myös omat vanhempani, mutta mieheni perhe ei halunnut tulla. Halusivat viettää aattoa keskenään, mikä on tietysti ihan ok.
No tänään heräsin siihen, kun mieheni puhui puhelimessa. Sain sen verran selvää, että kello kolme käy hyvin ja ei tartte tuoda mitään. Puhelun loputtua mulle selvisi, että miehen perhe olisi tänään tulossa syömään! Ja multahan ei oo kysytty mitään. Puolisoni tietää, että joulupäivä on mulle tärkein joulupäivistä ja sen käytän aaton tohinan jälkeen rentoutuessa ja omalla porukalla. En todellakaan ala laittamaan ruokia appivamhemmille jotka oli kutsuttu eilen syömään. Saatiin miehen kanssa riita tästä aikaiseksi. Sanoin että voi ihan itse vanhempansa syöttää, minä en evääni liikauta asian eteen van lähden siksi aikaa pitkälle lenkille ja mökille saunaan.
Olenko kohtuuton kun suutuin että multa kysymättä mennään lupaamaan että voi tulla?
Kommentit (1025)
Vierailija kirjoitti:
Jos he eivät halunneet tulla ap,n vanhempien kanssa yhtäaikaa koronan takia, mutta eivät uskaltaneet sanoa sitä.
Niin, mutta ei se siltikään ole fiksua kutsua itse itseään seuraavana päivänä. Ja jos elää koronapelossa, niin miksi uskaltaisi ylipäänsä sitten mennä seuraavanakaan päivänä?
Vierailija kirjoitti:
Jos he eivät halunneet tulla ap,n vanhempien kanssa yhtäaikaa koronan takia, mutta eivät uskaltaneet sanoa sitä.
Ja nyt on sitten turvallista kun eiliset vieraat ovat koronansa tartuttaneet ja miniä parka tuskin ehtinyt tehdä talon desinfiointia. Pitäisikö nyt kuitenkin odottaa muutama viikko.
Vierailija kirjoitti:
Mietin omalle kohdalle tätä tilannetta ja ekana tietysti olisin nyrpeä, kun omat suunnitelmat on mennyt pilalle.
Mutta meillä ainakin jouluruoka vain lämmitetään joulupäivänä. Uudet perunat vain keitetään. Eli mies saisi alata kuorimaan ja keittämään perunoita ja auttaa ruokien kattamisessa ja korjaamisessa.
Ei tilanne niin kamala ole loppujenlopuksi jos kaksi syöjää lisää tulee. Pitää ne perunat keittää omalle perheellekkin ja ruoat ottaa esille kaapista.
Ja taas sanotaan, että mies voisi auttaa. Kai aikuinen mies saa ruuat laitettua esille ja pois? Edes yhtenä päivänä vuodessa?
Ihmetyttää ap:n tarinassa se, että ovat muutenkin kovin etäisiä eivätkä edes käy lasten synttäreillä, niin miten ihmeessä olisi pokkaa tulla sitten seuraavana päivänä ja olettaa, että ruokakattaus odottaa heitä!? Jos ovat siis epäsosiaalisia eivätkä halua käydä missään eikä tavata ap:n sukua, niin luulisi, ettei halua myöskään olla vaivaksi muutenkaan. Ovatko nämä niitä, jotka kuvittelevat olevansa joko parempia tai huonompia, kuin lapsensa puolison suku ja eivät halua tulla periaatteen vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin omalle kohdalle tätä tilannetta ja ekana tietysti olisin nyrpeä, kun omat suunnitelmat on mennyt pilalle.
Mutta meillä ainakin jouluruoka vain lämmitetään joulupäivänä. Uudet perunat vain keitetään. Eli mies saisi alata kuorimaan ja keittämään perunoita ja auttaa ruokien kattamisessa ja korjaamisessa.
Ei tilanne niin kamala ole loppujenlopuksi jos kaksi syöjää lisää tulee. Pitää ne perunat keittää omalle perheellekkin ja ruoat ottaa esille kaapista.Ja taas sanotaan, että mies voisi auttaa. Kai aikuinen mies saa ruuat laitettua esille ja pois? Edes yhtenä päivänä vuodessa?
Ei tällä palstalla miehet osaa muuta, kuin auttaa. Oli kyse sitten lapsen hoitamisesta tai jouluruokien laittamisesta. Av-mamman miehet vaan auttelee, mikäli viitsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tilanne niin kamala ole loppujenlopuksi jos kaksi syöjää lisää tulee. Pitää ne perunat keittää omalle perheellekkin ja ruoat ottaa esille kaapista.Ja taas sanotaan, että mies voisi auttaa. Kai aikuinen mies saa ruuat laitettua esille ja pois? Edes yhtenä päivänä vuodessa?
Kun ei ole ruokia mitä laittaa "esille". On vain eilisten ruokien jämiä, mitä lämmitetään mikrossa. Ei niistä edes riitä vieraille ja omalle perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole ruokia mitä laittaa "esille". On vain eilisten ruokien jämiä, mitä lämmitetään mikrossa. Ei niistä edes riitä vieraille ja omalle perheelle.
No sitten mies käy ensin kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja laittaa myös ne ruuat?
Miten tärkeää voi joillekin saada olla oikeassa ja sanoa viimeinen sana???
Eikö tärkeämpää ole ihmisten välinen sopu?
Käyttäjä37185 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siivoaa. Meillä oli (ja on vieläkin) joululahjojen pakkauslaatikoita olohuoneessa ja eteisessä. Emäntä itse on vielä yöpuku päällä, teini nukkuu ja isäntä katsoo koiran kanssa Netflixiä. Jos nyt pärähtäisi kutsun itse itseni teille kylään puhelu, niin ei onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Sopu pysyy, kun ei soitella itse itsensä kutsuja aamulla.
Käyttäjä37185 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Jos mies ei osaa kokata, niin hän ostaa sellaista, joita hän voi lämmittää mikrossa. Näkeepähän vanhemmatkin, miten kotikasvatus on onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää ap:n tarinassa se, että ovat muutenkin kovin etäisiä eivätkä edes käy lasten synttäreillä, niin miten ihmeessä olisi pokkaa tulla sitten seuraavana päivänä ja olettaa, että ruokakattaus odottaa heitä!? Jos ovat siis epäsosiaalisia eivätkä halua käydä missään eikä tavata ap:n sukua, niin luulisi, ettei halua myöskään olla vaivaksi muutenkaan. Ovatko nämä niitä, jotka kuvittelevat olevansa joko parempia tai huonompia, kuin lapsensa puolison suku ja eivät halua tulla periaatteen vuoksi?
En tiedä ap:n ja miehensä sukulaisista, mutta minulla on vanhemmat, jotka kokevat jotain huonommuuden tunnetta mieheni vanhempiin ja näyttävät sen myös törkeällä tavalla. Ei tulla, kun kutsutaan, kun "ei viitsitä katsoa sitä s**tanan kauluspaitajengiä" ja sitten keksitään kaikkia ihme juttuja millaisia ne miehen vanhemmat oikein ovatkaan ja kuinka nyt ajavat uudella mersullaan oikein näyttävästi sinne ja tänne ja "ovat niin hienoja olevinaan". Juup. Voin sanoa, että appivanhempani ovat erittäin mukavia ja kohteliaita ihmisiä eivätkä tosiaan koe olevansa mitään parempia. Heidän käytös on kyllä parempaa, kuin minun vanhemmilla. He voisivat jo ruokailukutsun yhteydessä sanoa, että jospa tullaan eri päivänä, kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos joku soittaa, sanotaan, että voi tule. Ei tärkeintä ole se, mitä on pöydässä, vaan sydämen kauneus. Ja sitähän tällä kertaa ei näytä löytyvän.
Tämäkin alunperin olisi voineet appivanhemmat kysyä etukäteen: "Emme tule aattona, voimmeko tulla joulupäivänä tai tapanina, olisi mukava nähdä?"
Mutta kuvottavaa on vain ilmoitus luontoisesti soittaa joulupäivänä ja kutsua silloin itsensä syömään, kun heille tänään sopiikin tulla. Pahimman luokan itsekkyyttä ja typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos joku soittaa, sanotaan, että voi tule. Ei tärkeintä ole se, mitä on pöydässä, vaan sydämen kauneus. Ja sitähän tällä kertaa ei näytä löytyvän.
Sain kuvan tästä ap:n tarinasta, ettei niille vanhemmille olisi riittänyt esimerkiksi pelkät kahvit ja suklaakonvehdit, vaan oikein ruokaa olisi pitänyt laittaa heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän et itse soita hyvissä ajoin ja pyydä luoksesi. Nykypäivän vanhemmat juoksevat tukka putkella töiden ja lastenhoidon perässä arjet. He voisivat levätä lomansa.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin alunperin äolisi voineet appivanhemmat kysyä etukäteen: "Emme tule aattona, voimmeko tulla joulupäivänä tai tapanina, olisi mukava nähdä?"
Mutta kuvottavaa on vain ilmoitus luontoisesti soittaa joulupäivänä ja kutsua silloin itsensä syömään, kun heille tänään sopiikin tulla. Pahimman luokan itsekkyyttä ja typeryyttä.
No, noin toimii kaikki normaalit ihmiset, joilla on vähänkin käytöstapoja. Siksi tämä tarina vaikuttaa oudolta vai onko se mies sittenkin itse soittanut omille vanhemmilleen ja pyytänyt syömään keskustelematta ensin ap:n kanssa ja on pitänyt itsestään selvyytenä sitä, että ap kattaa ja laittaa ruuat hänen vanhemmilleen?
Vierailija kirjoitti:
Dorothy kirjoitti:
Eletään vuotta 2020 ja vieläkin se on nainen, joka vastaa ruokahuollosta ja siivouksesta, raataa hikisenä jouluruokien kanssa ja kun olisi se oma lepopäivä, niin kylään tulisi miehen vanhemmat, jotka eivät kutsuttuina tulleet, eivätkä muutenkaan kyläile. Siis WTF? Olen täysin aloittajan puolella.
Tarkoitatko, että toimintatapa oli ihan ok, kun kalenteri näytti vielä 2019, mutta ei nyt sentään enää 2020?
Jos et ymmärtänyt, niin tarkoitin, että kuluva vuosiluku ei perustele yhtään mitään.
Olisikohan tässä kiistassa jo kauan sitten kadonnut itse ongelma ja sen ratkaisu, ja jäljellä on vain arvovaltataistelu. Kumpi saa sanoa viimeisen sanan. Ap, muista: fiksumpi osaa lopettaa riidan!