Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni perhe ajaa mut hulluuteen

Vierailija
25.12.2020 |

Taustaa sen verran, että olemme olleet yhdessä jo kauan. Meillä on oma talo ja omat tavat ja mieheni perhe on ollut hyvin etäinen aina. Eivät kyläile jne. edes lapsemme synttäreillä jne. Eilen heidät oli kutsuttu jouluaterialle kuten myös omat vanhempani, mutta mieheni perhe ei halunnut tulla. Halusivat viettää aattoa keskenään, mikä on tietysti ihan ok.
No tänään heräsin siihen, kun mieheni puhui puhelimessa. Sain sen verran selvää, että kello kolme käy hyvin ja ei tartte tuoda mitään. Puhelun loputtua mulle selvisi, että miehen perhe olisi tänään tulossa syömään! Ja multahan ei oo kysytty mitään. Puolisoni tietää, että joulupäivä on mulle tärkein joulupäivistä ja sen käytän aaton tohinan jälkeen rentoutuessa ja omalla porukalla. En todellakaan ala laittamaan ruokia appivamhemmille jotka oli kutsuttu eilen syömään. Saatiin miehen kanssa riita tästä aikaiseksi. Sanoin että voi ihan itse vanhempansa syöttää, minä en evääni liikauta asian eteen van lähden siksi aikaa pitkälle lenkille ja mökille saunaan.
Olenko kohtuuton kun suutuin että multa kysymättä mennään lupaamaan että voi tulla?

Kommentit (1025)

Vierailija
441/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen kaikki jouluruoat itse, mutta en tunne itseäni yhtään rasittuneeksi. Meillä varsinainen perinteinen jouluruoka syödään aattona, ja joulupäivänä on pöydässä jo muuta edellispäivävältä jääneen ruoan lisäksi. Rosollin teen aatonaattona, lanttu- ja porkkanalaatikon aattona suoraan uunista joulupöytään. Niiden tekeminen on todella helppoa, ja tärkeintä on hyvät raaka-aineet, eikä mitään valmiita soseita ikinä. Paistamme pienen kinkun. Graavikalan teen aatonaattona. Joulutortut teen hyvissä ajoin pakastimeen itse tehdystä taikinasta, niin sieltä tarvitsee vain nostaa jäisinä pellille, lisätä täyte ja sitten paistumaan. Leivät ja leivonnaiset voi leipoa etukäteen, mutta joululeivän paistan aaton aattona, ja on parhaimmllaan aaton aterialle. Aattona teen myös kasvislisukkeet aterialle laatikoiden lisäksi, ja minusta tämä kaikki on enemmän rentouttavaa, kuin rasittavaa.

Aha. Minä olen vuorotyössä vielä aattonakin enkä yötä. Myöten jaksa mitään ruokaa tehdä.

T. Paska emäntä.

Vierailija
442/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No  nyt oli sopivasti koronatvistiä ja ihan rippusen uutta käännettä. 

Mikä h*lvetin intohimo jollakulla/joillakuilla on ehtiä aina ensimmäisenä joka ketjuun syyttämään aloitusta provoksi? 

Siis päivystää palstalla ihan vaan sitä varten, että ehtii ekana kirjoittaa jotain tuontyyppistä tai sitten pelkän "provo" tai "0/5".

En ymmärrä tätä ajankulua, mutta ehkä se tuottaa jollekin suurta iloa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin syödään tänään sitä eilen tehtyä ruokaa, perunat vaan pitää keittää. Miksi ottaa siis stressiä siitä että kattaa pöytään pari lautasta lisää? Vai mitä passattavaa niissä vieraissa on?

En ole ap, mutta meillä joulupäivä on ihan vaan löhöilypäivä. Kukaan ei passaa ketään. Pöytään ei kateta ruokia, jokainen syö kun on nälkä ja sitä mitä eilisistä ruoista haluaa ja siis milloin haluaa. Aattona tykätään miehen kanssa touhuta ja laittaa ruoat jne, mut joulupäivänä kukaan ei vaadi keneltäkään yhtään mitään. Saa vain olla, ulkoilla jos haluaa, lukea koko päivän jos haluaa, nukkua jos haluaa jne. jne.

Tämä toimii myös jouluvieraiden kanssa, jos niitä meillä on (tänä vuonna ei ole). Heitäkään ei joulupäivänä passata vaan toimivat talon tavalla ruokailun ym suhteen.

Aivan näin meilläkin!

Vierailija
444/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että ap pääsi yhteisymmärrykseen miehensä kanssa ja sai sovittua! Kurjiahan nuo kiistat on, mutta omalta osaltani ymmärrän myös tunteiden kuumenemisen.

Meillä ekoina vuosina oli ylipäätään sellainen meininki, että minä hoidin ja laitoin ja passasin. Toki mies teki jotain, mutta aika vähän. En tiedä, miksi tuo noin meni, enkä myöskään jälkikäteen käsitä miksi asiasta ei puhuttu sen kummemmin.

Mutta tuolloin siis tuli olo, että tänne sitä vain porukkaa kutsutaan ja minäpä se sitten saan hoitaa kaikki yksin... Ja väsynyt välillä olinkin. Omaa vikaani osin, kun en suutani osannut avata - eli kyllä kannatan ennemmin sitten vaikka tuota tulistumista kuin asioiden itsekseen hautomista sikäli kuin jotain haudottavaa on.

Kun lapsia alkoi tulla, kuviot muuttuivat ja ekaa odottaessani sain jostain syystä suuni auki (mikä oli hyvä).

Nyttemmin meillä on iso perhe, ja ihanasti mies tekee ja laittaa siinä missä minäkin - olipa sitten tulossa kumman sukulaisia vain. Yhdessä sovitaan, ketä tulee ja milloin tulee.

Aattona ei tänä vuonna ollut ketään ja oltiin vain kotona - tänään haettiin iäkäs sukulainen visiitille. Sitä ennen siivoiltiin yhdessä hetki, laitettiin yhdessä ruuat (tai eihän niissä hirveästi ollut enää laittamista) ja katsottiin lasten perään. Minä laitoin kattauksen, kun siitä puuhasta tykkään. Hyvin sujui.

Yleensäkin on nähty hyväksi että yhdessä mietitään sopiiko joku kyläily vai ei. Kaveriperheitä meillä käy jonkin verran ja saavat tulla meidän puolesta vaikka yllättäenkin, eikä kenenkään maailma kaadu siihen. Sukulaisten osalta ei tykätä yllätysvierailuista, koska jotenkin tuloksena on aina ihme kyräilyä jos kaikki ei ole valmiina kymmentä ruokalajia myöten ja punaista mattoa ymmärretty levittää. Niin että sukulaisten kanssa sovitaan tulosta, jotta ei sitten tarvi kuunnella palautetta kun ei ollut kahvia ja torttuja kummempaa tarjolla.

Vierailija
445/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro myöhemmin miten kävi

Tämä kysymys on erityisen fiksu, koska ap kertoi tuon noin 5 viestiä aiemmin. 

Vierailija
446/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin syödään tänään sitä eilen tehtyä ruokaa, perunat vaan pitää keittää. Miksi ottaa siis stressiä siitä että kattaa pöytään pari lautasta lisää? Vai mitä passattavaa niissä vieraissa on?

Juuri näin.

Ihme kiukuttelija tuo ap-nainen. Apinainen.

Miesparka, toivottavasti ei missään tapauksessa perunut.

Jäisi kiva tunnelma tästä joulusta jo vanhoille ihmisille.

Vanhuus ei ole syy olla noudattamatta alkuperäistä kutsua, ja sitten kutsua itse itsensä kylään itselle paremmin sopivana aikana. 

Vierailija
447/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kohtuuton. Miksi puoliso ei saisi kutsua läheisiään kylään?

Ei tarvitse meillä kysyä erikseen puolisolta jos lasten isovanhemmat haluaa tulla tervehtinään. Tottakai voi tulla, tervetuloa! Ihan ilmiselvä asia vaikka kävisivät kerran 20:ssä vuodessa ja olisivat pahansisuisia ja rasittavia vihtapiruja. Kunnioitus puolisoa kohtaan on oltava, vaikka harmittaisi.

Miksi sen kunnioituksen pitää olla vain noinpäin? 

Vierailija
448/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro myöhemmin miten kävi

Tämä kysymys on erityisen fiksu, koska ap kertoi tuon noin 5 viestiä aiemmin. 

Eihän se edes ollut kysymys, vaan kehotus.

Vierailija
449/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisissa tilanteisa nähdään selkeästi kuinka paljon vaimo oikeasti rakastaa miestään.

Aina kohtelias miehen vanhemmille vaikka sitten mitä = onnellinen mies.

Vaimo laittaa miehen oman mukavuutensa edelle vaikka pännii, niin tekee näin koska rakastaa miestään eikä halua pahoittaa hänen mieltään.

Eihän mies voi sanoa isälleen ja äidilleen että ette voi tulla meille, ei ole ruokaa teitä varten. Olisitte tulleet eilen. 

Ei voi tietää mikä tilanne eilen on ollut (ollut kipuja tai jotain vanhoilla). Toinen halunnut kovasti tulla ja toinen ei jatoisen  piti suostutella että mennään nyt vaan ja lopulta toinen antanut periksi.

Vaimoaan rakastava mies ei kutsu vieraita ilman, että kysyisi vaimolta on ok.

Miestään rakastava vaimo ei ole länkyttävä ja riitelevä kiukuttelija "kun multa ei kysytty ", vaan tilannetajun handlaava symppis.

Tässä ketjussa on ihan selvästi joku 50-luvun elokuvien maailmaan ihastunut peräkammarin poika, joka ihmettelee kun "ihanteet täyttävää" vaimomateriaalia ei vaan ole löytynyt.

Vierailija
450/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kohtuuton. Miksi puoliso ei saisi kutsua läheisiään kylään?

Ei tarvitse meillä kysyä erikseen puolisolta jos lasten isovanhemmat haluaa tulla tervehtinään. Tottakai voi tulla, tervetuloa! Ihan ilmiselvä asia vaikka kävisivät kerran 20:ssä vuodessa ja olisivat pahansisuisia ja rasittavia vihtapiruja. Kunnioitus puolisoa kohtaan on oltava, vaikka harmittaisi.

Miksi sen kunnioituksen pitää olla vain noinpäin? 

Toisin päin se ei ole kunnioitusta.

Vierailija
451/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies sopii aina joulun järjestelyistä ja aikatauluista vanhempiensa ja sisarusten kanssa. Minulle nämä ilmoitetaan tiedoksi sitten kun on jo sovittu. Olen joskus jopa harkinnut mielessäni eroa tämän asian vuoksi, niin typerää käytöstä.

Mun mielestä tuo on epäkunnioittavaa, teki sen kumpi tahansa. Yhteiseen kotiin tulevista vieraista on sovittava yhdessä. Oli ne vieraat sitten ketä tahansa.

Vierailija
452/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihanko oikeasti muka joku kutsuu itsensä toisten kotiin syömään!? Soittaa ja sanoo, että me tullaan nyt sitten tänään syömään, kun eilen ei päästy!? Vai olisiko heille kuitenkin riittänyt vaikka kahvit? En nyt oikeasti usko siihen, että joku ensin kieltäytyy jouluaaton ruokailusta, mutta odottaisi sitten, että heille loihditaan kunnon ruokailut joulupäivänä? :D

Tai ehkä halusivat nähdä vain poikansa.

Viimeisen kerran. Varsinkin jos eivät ole tavanneet vierailla synttäreillä tai muilla juhlilla, muta nyt yllättäen.

(saaneet ikäviä uutisia). Tuli vaan mieleen .

Tuo miniä oli kyllä kamala tapaus asenteineen, ettei halunnut edes harkita vaan heti täystyrmäys ja mies soittamaan ja perumaan vanhempien tulo. Kävi sääliksi miestä.

Niin että molemmat olisivat juuri äskettäin kuulleet kuolevansa viikon sisällä?

Aika löperö tarina. 

Vierailija
453/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies sopii aina joulun järjestelyistä ja aikatauluista vanhempiensa ja sisarusten kanssa. Minulle nämä ilmoitetaan tiedoksi sitten kun on jo sovittu. Olen joskus jopa harkinnut mielessäni eroa tämän asian vuoksi, niin typerää käytöstä.

Mun mielestä tuo on epäkunnioittavaa, teki sen kumpi tahansa. Yhteiseen kotiin tulevista vieraista on sovittava yhdessä. Oli ne vieraat sitten ketä tahansa.

Miksi tuon ensimmäisen viestin kirjoittaja ei sano miehelleen, että haluaa sopia yhteiset pelisäännöt asian osalta ihan koskien kummankin sukulaisia?

Jos olet puhunut, mitä mies sanoo?

Jos et ole sanonut niin avaa hyvä ihminen suusi. Toinen voi jopa kuvitella tuon olevan ok, jos et ole rohjennut sanoa mitään.

Voit myös sanoa miehelle, että jos kerran toimii noin niin hoitaa itse tarjoilut ja siivoukset. Tuossa tilanteessa voit vaikka itse lähteä omiin hommiisi ja katsoa miten hän tilanteen hoitaa. Jos hanskaa homman niin asiahan on kunnossa, jos taas ei niin jospa menisi perille ja ymmärtäisi jatkossa paremmin.

Toisaalta ongelmana on edelleen se että yhteiseen kotiin tulisi kutsua porukkaa vain silloin jos se molemmille on ok.

Itse haluan (onneksi mieskin) olla kotona rauhassa ja haluan myös tietää asiat ennalta. Sitä arkemme vaatiikin. Olisi ihan painajainen tuollainen toimintatapa.

Vierailija
454/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuon ensimmäisen viestin kirjoittaja ei sano miehelleen, että haluaa sopia yhteiset pelisäännöt asian osalta ihan koskien kummankin sukulaisia?

Jos olet puhunut, mitä mies sanoo?

Jos et ole sanonut niin avaa hyvä ihminen suusi. Toinen voi jopa kuvitella tuon olevan ok, jos et ole rohjennut sanoa mitään.

Voit myös sanoa miehelle, että jos kerran toimii noin niin hoitaa itse tarjoilut ja siivoukset. Tuossa tilanteessa voit vaikka itse lähteä omiin hommiisi ja katsoa miten hän tilanteen hoitaa. Jos hanskaa homman niin asiahan on kunnossa, jos taas ei niin jospa menisi perille ja ymmärtäisi jatkossa paremmin.

Toisaalta ongelmana on edelleen se että yhteiseen kotiin tulisi kutsua porukkaa vain silloin jos se molemmille on ok.

Itse haluan (onneksi mieskin) olla kotona rauhassa ja haluan myös tietää asiat ennalta. Sitä arkemme vaatiikin. Olisi ihan painajainen tuollainen toimintatapa.

Meillä puoliso teki alkuvuosina kuten tuo eka kirjoittaja. Kutsui vieraita kylään mulle ennakkoon kertomatta tai kun joku sukulainen ilmoitti hänelle tulevansa kylään, niin se oli puolison mielestä ok, oli aika tai hetki sitten milä tahansa, ja sitten hän vain ilmoitti asiasta minulle. Sanoin, että haluaisin näistä sovittavan yhdessä etukäteen. Kerroin myös etten pidä siitä, että toiset vain ilmoittavat tulevansa ja sen oletetaan olevan minulle tai meille automaattisesti ok, jos nyt edes ajattelivat asiaa meidän kannalta. Parasta oli, kun pakkasivat kylään sunnuntaiaamuna yhdeksän jälkeen.

Pari vuotta tästä väännettiin. Lopulta ei auttanut kuin toimia itse samoin eli ilmoitin vaan, että nyt joku sukulaiseni tai ystäväni tuleekin kylään. Johan meni perille. Nyt näistä kaikista kyläilyistä sovitaan yhdessä, molempien sukulaistenkin osalta. Enää eivät puolison sukulaisetkaan pelkästään ilmoita tulevansa käymään, vaan kysyvät ollaanko kotona jne.

Vierailija
455/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille molempien vanhemmat on perhettä, eikä tulisi mieleenikään kiukutella, jos jommat kummat vanhemmat ovat tulossa.

Ei edes silloin, kun ensin kieltäytyvät kutsusta ja sitten kutsuvat itse itsensä ihan toisena päivänä?

Vierailija
456/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisissa tilanteisa nähdään selkeästi kuinka paljon vaimo oikeasti rakastaa miestään.

Aina kohtelias miehen vanhemmille vaikka sitten mitä = onnellinen mies.

Vaimo laittaa miehen oman mukavuutensa edelle vaikka pännii, niin tekee näin koska rakastaa miestään eikä halua pahoittaa hänen mieltään.

Eihän mies voi sanoa isälleen ja äidilleen että ette voi tulla meille, ei ole ruokaa teitä varten. Olisitte tulleet eilen. 

Ei voi tietää mikä tilanne eilen on ollut (ollut kipuja tai jotain vanhoilla). Toinen halunnut kovasti tulla ja toinen ei jatoisen  piti suostutella että mennään nyt vaan ja lopulta toinen antanut periksi.

Eihän tuossa mitään vaivaa naiselle ole, kun mies lupaa käydä kaupassa, tehdä ruuat ja siivota jäljet. Nainen saa seurustella rauhassa appivanhempiensa kanssa, kun mies häärää keittiössä. Moni ketjuun kirjoittanut on sanonut, että eihän vieraista ole mitään vaivaa, niin pakkohan se on uskoa.

Toimiiko tämä myös toiseen suuntaan? Mies saa räkiä kattoon sohvalla aina kun nainen haluaa järjestää jotain? Nainen siivoaa, käy kaupassa ja kokkaa ja kattaa? 

Kukahan se puuhaa keittiössä ja kuka seurustelee vieraitten kanssa? Käsi sydämellä. Varsinkin meillä vähä vanhemmilla?

Esm jos meitä keski-ikäsiä niin luulenpa että valehtelematta 90% emäntä keittiössä.

Ihan oma valinta. Täysin oma valinta. Pitopalvelut on keksitty ja nuoria voi palkata avuksi.

On se  niin tärkeää se marttyyrin leikkiminen naisille. 

Oma äitini on tällainen raivopäämarttyyri, joka kampasi matonhapsutkin jouluksi.

Ihan omasta valinnastaan 

Joulupäivänä pitää siis muutaman tunnin varoajalla saada pitopalvelusta ruuat kotiin ja jostain palkata nuoria avuksi, mahtaako onnistua? Olisihan mies voinut pari puhelua soittaa ja järjestää asian, miksei siis tehnyt niin?

Puhun juhlista yleisesti. 

Ainahan sitä voi hakea kaupasta pakastepitsat, eikä vatkata sitä rosollia lanttulaatikkoon. j

Jos kerran ap ei aio syödä tänään mitään ja jääkaappi on tyhjä. Ja räkyräky.

Mikä kiima teillä on näihin paskaprovoihin raivona vastaamiseen? 

Miksi sinä kiimassasi väität kaikkia aloituksia paskaprovoiksi?

Vierailija
457/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen asenne täällä aterian tarjoamiseen. Onhan se muutakin kuin ravintoa. Ateria tehdään ja tarjotaan rakkaudella, se on huomion antamista ja välittämisen osoittamista. Vieraanvaraisuutta. Ravitsemista muullakin kuin pelkällä aineellisella ruualla.

Mutta ehkä tämä ei päde eineksiin..."äitien tekemään ruokaan"..

Minä tein kovasti töitä aattoaterian eteen aatonaattona ja aattona. Siinä on oikeasti kovasti hommaa, kun kaiken tekee itse alusta asti. Katan pöydän kauniisti ja otan parhaat tarjoiluastiat käyttöön. Joulupäivä on minullakin rentoutumiseen. Perinteisesti joulupäivänä ei olla käyty missään kylässä vaan vasta tapanina ja sen tietää vanhempi sukupolvi.

On oma valinta tehdä itse kaikki, ja sitten uhriutua sillä.

Tämä on teidän naisten sairas päänsisäinen pakkomielle ja maailma, ei kenenkään muun 

Joulu on meille vuoden tärkein juhla, joten en tarjoile silloin rakkaimmilleni eineksiä. Käytän paljon vaivaa jouluaaton aterian eteen, joten joulupäivänä minulla on lupa ottaa rennosti. Meille ei silloin tule vieraita, jos mies haluaa silloin syöttää tai juottaa jotain, niin hän saa itse järjestää tarjottavat. Minulla ei riitä pokka pistää vieraille tarjolle eilisiä jämiä mikron kautta, mutta monelta ketjuun vastanneelta se tuntuu sujuvan.

Siis mitä ihmeen jämiä? Eikö teillä jouluruokia riitä useammaksi päiväksi? Kyllä meillä ainakin on paistettu kinkkua ja graavattu kalaa useammaksikin päiväksi. Kalat on graavattu ja laitettu vakuumiin. Eivät ihan päivässä eikä kahdessa mene huonoksi. Lisäksi on laatikoita ja rosollia. Meinattiin 3-4 päivää jouluruokia syödä ja kyllä noista muutamalle ylimääräiselle syöjällekin riittäisi. Mikä ihmeen järki on tehdä joulutarjottavia niin niukasti, että joulupäivänä on vain jämiä jäljellä, oli nyt sitten vieraita tulossa tai ei?

Jospa kaikki eivät ole yhtä innoissaan jouluruoista kuin te, olisiko millään mahdollista?

Vierailija
458/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ottaisin erin noin henkisesti rumasta akasta.

Voi sua peräkammarin Pertti, sulla ei taida olla mitään oikeaa sanottavaa tähän ketjuun. 

Vierailija
459/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy miehesi kun joutuu jakamaan kodin tuollaisen noita-akan kanssa.

Miksi hitossa olisi varsinkaan korona-aikaan suuren lauman pitänyt olla kerralla koolla. Ehkä koko homma tuli hieman yllättäen, mutta asiana mielestäni pikku juttu. Elämässä tulee eteen paljon suurempiakin juttuja joista voi sitten oikeasti tapella. Tuolla periaattella saa riidan aikaiseksi varsin monesta asiasta.

Vierailija
460/1025 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiseen kotiin ei ole kohteliasta kutsua vieraita kysymättä toiselta, oli joulu tai ei.

Kuinkahan tarkkaan olet kysellyt mieheltäsi hänen halukkuudestaan sinun vanhempiesi vierailuihin? Ai niin, mutta kyseessähän ovat sinun vanhempasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme