Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokraisitko asuntosi ulkomaalaiselle?

Vierailija
25.12.2020 |

Nuori pariskunta. Nainen suomalainen, mies belgialainen (?)

Mies töissä, nainen opiskelija. Ei ole hirveästi tunkua tähän asuntoon, mutta uskaltaako?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska ulkomaalaisilta ei saa luottotietoja tarkistettua. En lisäksi vuokraa nuorille opiskelijoille. Vaadin myös että kaikkien vuokralaisten kanssa pitää pystyä kommunikoimaan suomeksi väärinkäsitysten välttämiseksi.

Vierailija
2/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokrannutkin, pakistanilaisille. Olivat lääkäreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin.

Tintti on belgialainen.

Vierailija
4/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokrannut myös ulkomaalaisille eikä ole ollut mitään ongelmia. 

Vierailija
5/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin.

Tintti on belgialainen.

Niin on Poirottikin! En näkisi ongelmaa vuokrata tuollaiselle pariskunnalle, jos muuten asiat vaikuttavat olevan kunnossa.

Vierailija
6/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, ensimmäisellä vastaajalla hyviä pointteja. Jos miehellä kansalaisuus, työpaikka ja puhuu suomea niin voisin vuokratakin. Eurooppalaiset sinäänsä aika harmittomia, ainoa on että hollantilaisille ja briteille en vuokraisi ikinä. Röyhkeää ja äänekästä sakkka, sosiaalisia eli kämpässä luuhaa jatkuvasti ylimääräisiä.

Ota takuuvuokra vähän isompana?

Vierailija
7/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgialainen voi olla liian sivistynyt siihen sun läävään asumaan. Ota joku kotimainen juoppo asukiksi.

Vierailija
8/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin.

Tintti on belgialainen.

Niin on Poirottikin! En näkisi ongelmaa vuokrata tuollaiselle pariskunnalle, jos muuten asiat vaikuttavat olevan kunnossa.

Kaksi erittäin tärkeää perustelua luotettavista ulkomaalaisista! :D

Hergé tiesi, mistä kirjoitti. Samoin Christie.

Vierailija
9/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt niin kahdesti. Kumpikin oli huono kokemus.

Vierailija
10/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vuokraisi opiskelijalle. Työssäkäyvän ulkomaalaisen voisin ottaa

Vierailija
11/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on vuokranantajan markkinat. Millaista läävää sinä oikein vuokraat?

Vierailija
12/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vuokraisin ja olen niin tehnytkin. Ihan samallatavalla maksavat vuokransa, kuin mitä suomalaiset!

Vierailija
13/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en uskalla vuokrata huonoa englantia vääntäville afghanistanilaksille. Yhdellä oli oikein suomalainen nainen edustajana, joka kertoi että ei ongelmia, mies on tosi tosi uskovainen, itse ajattelen, että jos ulkomaalaisen kotimaassa naiset ei voi yksin asioida tai vuokrata itsenäisesti asuntoja niin tuskin ne minua, naista Suomessa näissä asioissa kunnioittaa.

Vierailija
14/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai vuokraisin ja olen niin tehnytkin. Ihan samallatavalla maksavat vuokransa, kuin mitä suomalaiset!

Todennäköisesti paremminkin, koska tietävät, että on vaikeampi saada toista asuntoa ja harva noista on millään kelan rahoilla muutenkaan.

Vierailija
15/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijahan on hyvä vuokralainen, kun sehän saa sitä opintorahaa säännöllisesti ja pystyy vuokransa maksamaan. Tämä pätee ainakin noissa pienemmissä yliopistokaupungeissa, joissa vuokrataso on maltillisempi ja avustus riittää melkein koko vuokraan.

Vierailija
16/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on täällä sanasta sanaan samana aina parin kuukauden välein. Onko ap traumatisoitunut, kun joku belgialainen ei huolinut?

Vierailija
17/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en uskalla vuokrata huonoa englantia vääntäville afghanistanilaksille. Yhdellä oli oikein suomalainen nainen edustajana, joka kertoi että ei ongelmia, mies on tosi tosi uskovainen, itse ajattelen, että jos ulkomaalaisen kotimaassa naiset ei voi yksin asioida tai vuokrata itsenäisesti asuntoja niin tuskin ne minua, naista Suomessa näissä asioissa kunnioittaa.

Huvittavaa, että isl am ilaista tosiuskovaisuutta tarjotaan joksikin meriitiksi. Väistit luodin.

Vierailija
18/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vuokraisi.

Vierailija
19/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, että isl am ilaista tosiuskovaisuutta tarjotaan joksikin meriitiksi. Väistit luodin.

Tämäpä juuri. Nämä tosiuskovaiset ovat niitä, jotka eivät koskaan viitsi opiskella suomea tai sopeutua tänne. Valvovat yöt ja nukkuvat päivät, sotkevat, vieraita ramppaa ym.

Naapurissani asuu vuonna 2015 tänne tullut afgh. nuori mies. Hän on käynyt lukion suomeksi, sai huippuarvosanat ja opiskelee suomen kielellä insinööriksi täällä Tampereella. Juju on siinä, että hän on ateisti, vihasi Irania, jossa asui ennen Suomeen tuloaan. Hän puhuu erinomaista suomea, opiskeli kieltä koulun jälkeen vielä 4-6 tuntia illassa. Hänellä ei ole yhtään ystävää omasta maastaan, tietoisesti katkaisi välit, sillä haluaa sopeutua Suomeen.

Vierailija
20/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankoni, joka on olemukseltaan enemmin puna*nisja*pe*rsu kuin avarakatseinen mies, vuokrasi asuntonsa s o m a l i a l a iselle p a k o laiselle. Hän totesi tajunneensa, että sen varmempaa vuokranmaksajaa ei olekaan kuin Kela/sossu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä