Mun lapseni epäili, että hän saa luokan ihanimmat joululahjat
Muut saavat kuulemma vain jotain noin 10 pakettia. Samahan se meilläkin olisi, jos mulla ei olisi isoäitini perintöä....
Kommentit (30)
epäillä (67) (taivutus)
olla epävarma jstak, kyseenalaistaa jnk todenmukaisuus, olla luottamatta ~ (part.)
Descartes halusi filosofiassaan epäillä kaikkea.
Epäilen vahvasti hänen luotettavuuttaan.
epäillä Jumalan olemassaoloa
epäillä tietojen paikkansapitävyyttä
luulla, uskoa tai ajatella jnk (yl. kielteisen) olevan totta
Epidemian epäillään saaneen alkunsa siipikarjasta.
Hän epäilee, että hänellä on syöpä.
Epäilen, että hän ei oikeasti haluaisi tulla.
luulla, uskoa tai ajatella jkn olevan tai olleen vastuussa jstk yl. kielteisestä
Häntä epäillään ryöstöstä.
Kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta.
Trollit ne jaksaa vuodenajasta/päivästä riippumatta. Ketään ei kiinnosta lastesi joululahjojen määrä, joten huono provo.
Hän sai mm. Kolme isokokoista ja todella upeaa pehmokissaa. Osan tilasin Amazonista, osa on kotimaista tuotantoa. Ihmettelin, miksi ne kaikki oli ”pakkosaada”, mutta jo aattoiltana alkoi heti vauhdikas soturikissaleikki, joten juup, niitä ei ollutkaan yhtään liikaa. Kun siis pienemmän kokoisia kissapehmoja tytöllä on vaikka kuinka paljon jo... :)
Vierailija kirjoitti:
Trollit ne jaksaa vuodenajasta/päivästä riippumatta. Ketään ei kiinnosta lastesi joululahjojen määrä, joten huono provo.
Pahoittuiko mieli?
En ole koskaan aiemmin kuullut, että lahjojen määrä olisi se ratkaisevin tekijä, mutta näinkin voi näköjään joku päätellä (ja hukata perintöään). Hah.
Vierailija kirjoitti:
Ihanalta ihmisseltä lapsedi kuulostaa. Varmaan äitiinsä tullut. <3
Niin no ihanuushan on aina täysin subjektiivinen asia, mutta siihen sekoittui ehkä kykyä haltioitua saamistaan lahjoista ja siihen taas vaikuttaa ainakin hieman se, mitä ne ovat. Lapseni on kyllä hyvä haltioitumaan ainakin kissapehmoista. Mutta sai hän muutakin kivaa ja lahjoja oli riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan aiemmin kuullut, että lahjojen määrä olisi se ratkaisevin tekijä, mutta näinkin voi näköjään joku päätellä (ja hukata perintöään). Hah.
Ideana ei ole hukata perintöä, vaan nauttia tuostoista, mutta onhan se niinkin, että jos ei itse yhtään nauti saadusta perinnöstä, niin minkälainen ankeilija ihmisenä sitä silloin oikein onkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoittuiko mieli?
Ei siinä mitään. Täytetään palsta pelkällä trollauksella niin sitä on kiva lukea. Alan itse pelkästään trollaamaan kerran pyydät
Vierailija kirjoitti:
Pidän sitä hiukan ankeana, jos ei voi senkään tähden ostaa lasta isosti ilahduttavia lahjoja, koska saman tärahan voisi sijoittaakin. Hyi. Varsinkin jos siis kyse on nimenomaan perinnöstä. Eli sä ettekis sillä käytännössä mitään? Sun ilonasi olisi katsella rahakasan kasvua? Ota lapsesi viereesi ihastelemaan.
Huomasin, että tavaratalossa myytiin vihreitä pehmodinosauruksia. Ne olivat aika sympaattisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoittuiko mieli?
Ei siinä mitään. Täytetään palsta pelkällä trollauksella niin sitä on kiva lukea. Alan itse pelkästään trollaamaan kerran pyydät
Tarkoitatko provosointia, vai mitä meinaat trollauksella?
Meidän esikoinen sai jotain 40 pakettia joista itse ostimme vain kuusi! Ei tiedetty että sukulaiset olivat vähän innostuneet ja mielestäni tuossa oli ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoittuiko mieli?
Ja millälailla tulkitsit kysymyksen pyynnöksi trollata?
Vierailija kirjoitti:
Meidän esikoinen sai jotain 40 pakettia joista itse ostimme vain kuusi! Ei tiedetty että sukulaiset olivat vähän innostuneet ja mielestäni tuossa oli ihan liikaa.
Meillä tällainen ei juurikin ole mahdollista. Sen takia koitankin itse esiintyä isovanhempina, serkkuina, kummeina ja täteinä jouluaattona lahjojen annon osalta. Mutta siis joo, meilläkin oli aikoja, että lapset eivät jaksaneet avata kaikkia paketteja.
Paljon ostaminen ei ole itsetarkoitus silti, esim. esikoinen sai lähes vain aineettomia lahjoja, eli pelejä ja rahaa, koska ei ole kiinnostunut leluista eikä oikein tavarastakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoittuiko mieli?
Tämä. Mutta ei, ei mieli pahoittunut. Päinvastoin, oon iloinen että mun ei tarvitse kehuskella täällä joululahjoilla tai omilla tuloilla. :)
Vierailija kirjoitti:
Esikoinen? Montako lahjaa pienemmät sisarukset/sisarus sitten sai?
ÄLÄ