Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokraisitko asuntosi ulkomaalaiselle?

Vierailija
25.12.2020 |

Nuori pariskunta. Nainen suomalainen, mies belgialainen (?)

Mies töissä, nainen opiskelija. Ei ole hirveästi tunkua tähän asuntoon, mutta uskaltaako?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin kerran.

Vierailija
22/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai vuokraisin ja olen niin tehnytkin. Ihan samallatavalla maksavat vuokransa, kuin mitä suomalaiset!

Todennäköisesti paremminkin, koska tietävät, että on vaikeampi saada toista asuntoa ja harva noista on millään kelan rahoilla muutenkaan.

Pilailetko?

Työskentelen perinnässä ja hyvin monella ulkomailta (esim. Venäjältä, Virosta tai sellaisia kieliä puhuvista, joiden kieltä en ole opiskellut) muuttaneista on maksajana joko Kela tai häätövaiheessa sosiaalitoimisto.

Belgialaisen kohdalla hämmästyisin, koska he eivät kuulu kyseisiin vuokralaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankoni, joka on olemukseltaan enemmin puna*nisja*pe*rsu kuin avarakatseinen mies, vuokrasi asuntonsa s o m a l i a l a iselle p a k o laiselle. Hän totesi tajunneensa, että sen varmempaa vuokranmaksajaa ei olekaan kuin Kela/sossu.

Jotkut asuntosijoittajat ovat erikoistuneet näihin sossupummeihin. Mutta heidän asuntonsa ovat myös sellaisessa kunnossa, etteivät ne työssäkäyville edes kelpaisi. 

Vierailija
24/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vuokraa toista kertaa.

Vuokrasin juurikin pariskunnalle, josta toinen oli suomalainen ja toinen portugalilainen. Suomalainen läksi, kun tuli ero.

Just sain kämpän tyhjäksi ja ensi viikolla alkaakin sit pintaremontti, koska asuttu siivottomasti ja huolimattomasti. Mitään ei ole sinällään särjetty, mutta koska lika on pinttynyt ja naarmuja ja kolhuja siellä täällä, niin pensselin heilutus alkaa ja lattiapinta uusiksi olohuoneesta.

Vierailija
25/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuorille, ei sinkkumiehille, ei ulkomaalaisille, ei työttömille, ei ilman kunnossa olevia luottotietoja.

Joku semiakateeminen ruma vanhapiika olisi ehkä optimaalinen vuokralainen.

Vierailija
26/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"belgialaismies" somaliasta, en päästä kahta metriä lähemmäs.

Vierailija
27/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lankoni, joka on olemukseltaan enemmin puna*nisja*pe*rsu kuin avarakatseinen mies, vuokrasi asuntonsa s o m a l i a l a iselle p a k o laiselle. Hän totesi tajunneensa, että sen varmempaa vuokranmaksajaa ei olekaan kuin Kela/sossu.

Jotkut asuntosijoittajat ovat erikoistuneet näihin sossupummeihin. Mutta heidän asuntonsa ovat myös sellaisessa kunnossa, etteivät ne työssäkäyville edes kelpaisi. 

En ole itse katsastanut asunnon kuntoa, mutta tällä hetkellä samassa asunnossa asuu lankoni aikuinen töissäkäyvä tytär, jolle asunto tuntuu hyvin kelpaavan. Se s o m a l i a lainen muutti pois pari vuotta sitten, kun hän tarvitsi perhetilanteen vuoksi isomman asunnon.

Vierailija
28/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokrannut vain ulkomaalaisille opiskelijoille. Hyviä kokemuksia pelkästään. Ovat olleet siistejä, noudattaneet sääntöjä ja hoitaneet maksut ajoissa. Aina kun suomalaisia tullut katsomaan asuntoa on alkanut epäilyttämään, että pitävät bileitä ja pas kovat paikat. Ja näin on tapahtunut parille tuttavalle suomalaisten kanssa.

Vierailija
29/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieurailija kirjoitti:

Itse en uskalla vuokrata huonoa englantia vääntäville afghanistanilaksille. Yhdellä oli oikein suomalainen nainen edustajana, joka kertoi että ei ongelmia, mies on tosi tosi uskovainen, itse ajattelen, että jos ulkomaalaisen kotimaassa naiset ei voi yksin asioida tai vuokrata itsenäisesti asuntoja niin tuskin ne minua, naista Suomessa näissä asioissa kunnioittaa.

Huvittavaa, että isl am ilaista tosiuskovaisuutta tarjotaan joksikin meriitiksi. Väistit luodin.

”Uskovainen” käsitettä käytetään tavallisimmin kristitystä. Mieleen tuli käännynnäinen.

Vierailija
30/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai vuokraisin ja olen niin tehnytkin. Ihan samallatavalla maksavat vuokransa, kuin mitä suomalaiset!

Todennäköisesti paremminkin, koska tietävät, että on vaikeampi saada toista asuntoa ja harva noista on millään kelan rahoilla muutenkaan.

Pilailetko?

Työskentelen perinnässä ja hyvin monella ulkomailta (esim. Venäjältä, Virosta tai sellaisia kieliä puhuvista, joiden kieltä en ole opiskellut) muuttaneista on maksajana joko Kela tai häätövaiheessa sosiaalitoimisto.

Belgialaisen kohdalla hämmästyisin, koska he eivät kuulu kyseisiin vuokralaisiin.

Ihmettelisin suuresti, että belgialainen olisi sossun rahoilla ikinä liikkeellä.

Vierailija
31/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Belgialainen voi olla liian sivistynyt siihen sun läävään asumaan. Ota joku kotimainen juoppo asukiksi.

Bryssel on saastaisin euroopan kaupunki jossa koskaan olen käynyt.

Vierailija
32/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraan vain sompuille.

Vierailija
33/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppalaiset yleensä asiallisia.