Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onnistuin sitten tappamaan kalliin Orkidean parissa viikossa! Nyt menee hermo

Vierailija
25.12.2020 |

Mitä tässä voi tehdä!! Kallis kaksivanainen orkidea. Oli useita kukkia ja nuppuja, nyt nyt tippui jo kaikki kukat ja lehdet kellastuu alhaalta! Ensin pidin sitä ikkunalaudalla jonka alla oli kuuma patteri, kastelin ohjeen mukaan, sit huomasin et se kuivuu, joten siirsin sen pois ikkunalta , viimeksi kun upotin veteen, se unohtui siihen n 2-3 tunniksi kyllä, mutta ei kai se siihen voi kuolla? Oli ihan hieno kukka ostaessani, ei vikaa.
Toipuuko tuo tuosta enää kun kaikki kukat tippuu? ja lehdet kellastuu? Mitä tässä taas meni vikaan?
Tuntuu jos en koko elämää pyhitä jonkun kukan hoidolle, se kuolee!!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ollut patterin kuumuus, joka tappoi. Tai oliko ikkuna auki niin että sai vetoa? Mulla on unohtunut veteen yönkin yli ja orkidea on selvinnyt.

Vierailija
2/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein sä sitä kastelit, jos ehdit jo monta kertaa kastelemaan? Mulla ollut pari viikkoa ja kerran kastellut. Kuulostaa että kukkasi on menetetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orkidea kastellaan max kerran viikossa, ei useammin. Saa ja pitää kuivua kunnolla.

Vierailija
4/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma patteri alla kuivattaa tehokkaasti huoneilman. Orkidea on tropiikin kukka, tykkää kosteasta ilmasta. Mulla ei ole ikinä orkidea kestänyt pitkään, vaikka kastelen ohjeen mukaan, ehkä meidän kämppä vaan on liian kuiva ja pimeä

Vierailija
5/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hyvä suoritus, jos kahdessa viikossa kuolee. Oliko sitten liian kuuma paikka. Minä kästelen orkideat kerran viikossa upottamalla veteen. Välillä tiputtavat kukat ja sitten jonkin ajan kuluttua alkavat uudelleen kukkia. 

Vierailija
6/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei murhetta, kyllä ne aina viikon kestää ja ovat sen verran edullisia että ostat aina perjantaisin uuden.

Vierailija
7/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastelit liikaa. Veikkaisin.

Vierailija
8/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vihdoinkin hyvin menestyviä orkideoja kun siirsin ne juuret paljaaksi lasipurkkiin. Laittaisin kuvan jos osaisin. Eli karikkeet pois ja joku purkki minkä pohjalla pari senttiä vettä. Uutta vettä lisätään kun edelliset kuivuneet pois. Tälläkin hetkellä mulla puskee useampi orkidea kukkavanaa. En ois itekään uskonut et tuo on hyvä menetelmä ennenku näin omin silmin.

Vierailija
9/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puolestani saan hen giltä suunnilleen kaikki muut huonekasvit paitsi ne orkideat. Ne on siinä kaupan purkissa karikkeineen, olen laittanut tavalliseen lasitettuun saviruukkuun että pysyy paremmin pystyssä. Vettä lorautan noin desin verran juurelle vajaan parin viikon välein. Ovat khh tasolla ikkunan edessä. Kesällä vien kuistille. Kukkivat ihan hyvin, välillä pitävät taukoa ja kuivattavat ne kukkavanat, joskus pari lehteäkin. Sitten taas virkistyvät. En ole ikinä lannoittanut millään.

Vierailija
10/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä onnistuin kuukaudessa. Hoito-ohjeeksi tuoja sanoi, että veteen vaan upotat silloin tällöin. Silloin tai tällöin meni pieleen.

Vierailija
11/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies unohti veteen kahdeksi viikoksi. Ei kuollut. Itse laitan pariksi tunniksi parin viikoin välein. Jos se on saanut vähääkään vetoa, se tiputtaa kukat - näin itsellä. Se ei tuossa ajassa kuole.

Vierailija
12/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunan edessä on saattanut olla liikaa vetoa tai liikaa patterinpöhinää. Orkidea on sen puolesta herkkähipiäinen. Yhdistettynä epämääräiseen kasteluun. Tai sitten se on paleltunut jo kotimatkalla. Muuten helppo.