Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä
Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa
Kommentit (1736)
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulette voisko kotona tehdä pikanuudeleita, kihartamalla spagettia omalla hiuskihartimella?
Kreppiraudalla mekin ne tehdään, tulevat kosteana ja menevät fööniosastolle jälkikuivaukseen.
Minä siivutan Meiralla manteleita lastuiksi. Kolmivuorotyö, ihan ok lisät. Eikä haittaa vaikkei tule ihan tasakokoisia, joten työstä selviytyy vähän suurpiirteisempikin ja vaikka pienessä hönössä. Töitä on vain joulusesonkina mutta ei haittaa meikää, loput 9 kk vuodesta löhöän sohvalla ja katselen Netflixiä liiton päivärahan turvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko totta että Mignon munat tehdään Fazerilla käsin? Siis valaako joku mamma siellä suklaata munaksi ja asetteleeko sen marengin siihen? Miten se kuori laitetaan sitten ympärille?
Kananmunat tyhjennetään ja täytetään ”suklaamassalla”. Tehtävää suorittamassa voi olla pappojakin. Mignonissa ei ole marenkia eikä kuorta ole tarkoitus syödä.
Voi ei!!! Mä oon syöny ne minjoonit aina kuorineen. Voi ei!!
Ei ne ole vaarallisia. Paljon ravintoaineita, etenkin kalkkia. Munat myös puhdistetaan huolellisesti ennen kuin lähtevät pakattavaksi, joten ihan ns. siistiä ruokaa. Ei ole kanankakkaa mukana.
T. Se Mignon-kanojen kasvattaja
Aloitan tammikuussa työharjoittelun baby porkkana -tarhastolla. Kuulemma vaativa homma kun pitää sinne mullan alle syynätä jatkuvasti jollain putkella etteivät porkkanat kasva ylimittaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus kesätöissä tekemässä lakumattoihin niitä reikiä. Seuraava teki niistä rei’istä ”kengännauhoja”. Niitä ei taida saada enää mistään? Tietääkö joku mihin lakumattojen reiät nykyään käytetään? Kehitys kehittyy selkeesti ja työpaikat on vaarassa näilläkin aloilla.
Mitenkähän lakumattokutomoon pääsisi töihin? Eikös siellä louskuteta kutomakoneilla yötä päivää, näin oon ymmärtänyt. Oon miettinyt, että kiva kun saa valmiiksi uudenuutukaisen lakumaton, ja heti seuraava poraa siihen reikiä! Varmasti turhauttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen Ilmatieteen laitoksella lumihiutaleiden muotoilijana ja se se vasta kamalaa hommaa onkin! Jokaisesta pitäisi tehdä uniikki mutta tuntuu että kaikki muodot on jo keksitty. Pahoittelut viime aikojen lumettomista talvista omasta ja kollegoiden puolesta. Parhaamme tehdään, mutta hyvä jos saadaan edes Lappiin lunta seuraavien 5 vuoden ajan. Toivon medialta ja kansalaisilta ymmärrystä eikä joka talvista syyllistämistä. Työhakemus Fazerille on vetämässä.
Vesipisaran tekijän vois kyllä lomauttaa teiltä ja palkata lisää auringonpaisteen tekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Onko totta että Mignon munat tehdään Fazerilla käsin? Siis valaako joku mamma siellä suklaata munaksi ja asetteleeko sen marengin siihen? Miten se kuori laitetaan sitten ympärille?
Kananmunat rei'itetään molemmista päistä parsinneulalla, siinä jo menee 10% rikki, minä puhallan ne tyhjiksi (käy vähän keuhkoille näin korona-aikaan), kuorien peseminen on herkkä vaihe, huonona päivänä voi mennä 45% rikki, sit niihin pursotetaan nougatmantelitäyte. Ja kaikki tämä, että joku voi rikkoa kuoren ja syödä sisuksen, mikä ei siis ole suklaata. Työllistää kuitenkin mukavasti väkeä kahteen vuoroon, kun on kananmunatuotannon sesonkiaika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen Ilmatieteen laitoksella lumihiutaleiden muotoilijana ja se se vasta kamalaa hommaa onkin! Jokaisesta pitäisi tehdä uniikki mutta tuntuu että kaikki muodot on jo keksitty. Pahoittelut viime aikojen lumettomista talvista omasta ja kollegoiden puolesta. Parhaamme tehdään, mutta hyvä jos saadaan edes Lappiin lunta seuraavien 5 vuoden ajan. Toivon medialta ja kansalaisilta ymmärrystä eikä joka talvista syyllistämistä. Työhakemus Fazerille on vetämässä.
Vesipisaran tekijän vois kyllä lomauttaa teiltä ja palkata lisää auringonpaisteen tekijöitä.
Kesällä lumirakeiden tekijät on varmaan burn outin saaneita vesipisaran tekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö täältä yhtään metrilakujen valmistajaa? Aloittamassa työt tammikuussa ja lupasivat kyllä kunnon perehdytyksen, mutta ois kiva tietää jo vähän ennakkoon, pääsis sitten vähän pätemään. Jännittää miten siellä sitten pärjää, kun on kokemusta vaan hevi-puolelta, mm. minitomaatteja prässäillyt ja uusia perunoita tehny vanhoista.
Tärkeintä on muistaa, että miehen metri on naisen 80 senttiä. Oletko menossa lakritsi- vai täyteosastolle?
Lakukuori kaulitaan ( tylsää ), leikataan ( tarkka leveys ) ja liimataan ( vaativin työ ) putkeksi, täyte pursotetaan.
Itse olen siellä mittausosastolla, saan syödä ylimitan menevät pätkät osana palkkaa :-)
Käsitin, että aloittelen siellä mittausosaston loppupäässä. Liimaillaan niitä 30 cm:n pätkiä yhteen, jotta saadaan taas 70 cm kasaan. Sitten niistä taas leikataan se ylimenevä 20 cm ja taas liimataan. Siitä saa sitten haukata sen 10 cm pois jotta tulee määrämittaan. Hyvä, kun muistutit tosta miehen metri/naisen 80 senttiä, edellisessä paikassa se oli 84 senttiä.
onko totta että flubber -elokuva perustuu vihreisiin kuuliin?
Meitä on Tutteli tehtaalla joukko mammoja jotka lypsäämme 2dl tetroihin äidinmaidonkorviketta teidän pikku paaperoillenne. Huonopuoli työssä on kun työvälineet roikkuu jo navassa asti:(
Serkkupoika Nico pääsi töihin rektyylikuumemittarien testaajaksi. Saa hyvää harjoitusta ennen siirtymistään valtionhotelliin määräaikaishommiin.
Minä käärin Fazerin tehtaalla suklaakonvehteja käärepapereihin ja laitan kääreiden molemmat päät sille kiemuralle.
Serkkuni on Fazerin tehtaalla töissä. Hän leikkaa käsin Fiskarsin saksilla kaikki konvehtipaperit oikeaan kokoonsa. Hän on opiskellut tekniikan tohtoriksi ja sai vihdoinkin tuon vakituisen paikan Fazerin tehtaalta. Juhlimme oikein suvun voimin hänen työpaikan saamistaan joulukuun alussa.
Minä teen kaikki Fazerin konvehtien kuviot, kuvitukset ja piirustukset tusseilla käsin.
Arvaatkaa onko mulla paska jouluduuni? Olen täällä norjalaisella kalastusaluksella pyydystämässä lipeäkaloja (latinaksi fiscum lipearum). Ei ole helppo Atlantin myrskyissä erottaa lipeäkalaa tavallisesta silakasta tai tonnikalasta.
Fazertin tehtaalla mun duunina on pätkiä lakut.
Minä olen kullan etsijänä ja kullanhuuhtojana Fazerille. Etsin kultaa, joka sitten liimataan Fazer nimeen konvehtirasioihin.
Vierailija kirjoitti:
Arvaatkaa onko mulla paska jouluduuni? Olen täällä norjalaisella kalastusaluksella pyydystämässä lipeäkaloja (latinaksi fiscum lipearum). Ei ole helppo Atlantin myrskyissä erottaa lipeäkalaa tavallisesta silakasta tai tonnikalasta.
Muistan, kun olin talvella 1987 samoissa hommissa talvella. Kovaa oli, mutta siitä maksettiin hyvin.
Lipeäkala on yllättävän liukas ja vaatii omat niksinsä saada siitä kunnollinen ote vasemman peräevän ja leukakoukun välistä.. Karhennettujen turtiaisten pyydystys on lastenleikkiä siihen verrattuna.
Pääsisit ehkä tuolla kokemuksella mignon-munia tarrottamaan.