Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä
Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa
Kommentit (1738)
Kuulin huhuja tehtaasta jossa valmistetaan Battery-juomia, olisi kiva kuulla miten se valmistus todella tapahtuu. Liotetaanko siellä käytetyistä paristoista juomia, vai onko juomat sivutuote joita syntyy patterien valmistuksessa?
Työskentely vihreiden kuulien puolittajana vaatii nykyään makeistieteen maisterin tutkinnon. Noihinkaan hommiin ei enää niin vain sisään kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä ketju, enkä jaksa lukea vanhoja viestejä, mutta onko täällä ketään, joka leikkelee kettukarkit paloiksi ja asettelee ne valkoiset pinnoitteet niihin? Onko vaikeaa? Riittääkö amk-tutkinto ravintola-alalta ja naistutkimuksen opinnot sekä kreikan kielen alkeet avoimessa yliopistossa?
pitää olla vähintää vuosi takana bio- ja ympäristötieteelisen opintoja. ei niitä turhaan kettukarkeiksi kutsuta.
Mutta Fazer ostaa kettukarkkien ketut ihan suomalaisilta pienyrittäjiltä, siinä ei kysellä koulutusta. Eli tuotantoketjun alkupäähän voi päästä ihan ilman papereitakin, kunhan vaan saa jalkaa oven väliin. Helpoiten se käy esittelemällä näytekettua hankintahenkilöille.
Monihan alaa vaihtava kettutarhuri on siirtynyt tänne.
Pidän ananaskonvehdeista ja hainkin Pandalle tekemään niitä. On meinaan hulppeat työolot. En osannut yhtään arvata, mutta ei ne turhaan ole Juhlapöydän konvehteja! Röyh, sori.
Vierailija kirjoitti:
Pidän ananaskonvehdeista ja hainkin Pandalle tekemään niitä. On meinaan hulppeat työolot. En osannut yhtään arvata, mutta ei ne turhaan ole Juhlapöydän konvehteja! Röyh, sori.
Nyt juksaat. Kaikki tietää että pandat syö eukalyptystä.
Se onkin erikoinen kuvio kun ne pandat syö siellä sitä eukalyptysta ja antaa konvehtinsa pakattavaksi ja myyntiin. En haluis olla eucamenthol pastilli puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli muitakin sokeritehtaalta, kiva!
Meikämandoliini on sokeripalalinjastolla. Me täytetään sokeripalamuotteja sokerijauheella pieniä lapioita käyttäen. Jokainen muotti on täytettävä tasaisesti, niin että tulee laadukasta tavaraa.
Terkkuja vaan Jarpalle ja Irkulle! Maanantaina nähdään iltavuorossa!
Jos haluaa hakea noihin hommiin, kannattaako työhakemuksessa mainita kokemus hiekkalaatikolta?
Mitä pidempi hiekkalaatikkokokemus, sitä parempi.
Palkkaamme jatkuvasti päiväkodeissa työskennelleitä alanvaihdosta unelmoivia lastenhoitajia. Palkkamme on varsin kilpailukykyinen eikä sokeritehtaalla saa räkätautia niin herkästi kuin päiväkodissa.
Terveisin
Sokeritehtaan hr-johtaja
No mutta entäs sokeritauti?
Minä olen liimaillut sählypalloihin niitä reikiä. Veemäisintä oli, jos reikälaatikko kaatui ja joutui keräilemään reijät lattioilta. Pomo tietysti vieressä laskemassa niitä reikiä että varmasti kaikki löytyy, reijät ovat niin kalliita.
Ite oon Reissumies leipätehtaalla.
Yhtä hullua.
Ensi puolikkaat erotellaan. Ja sitten yhdistetään.
Tulee reissarin kummatkin puolet.
Voe että!
Minä olin yhtenä kesänä kaljatehtaalla pullon pesijänä. Rahaa tuli.
Onpa retardi ketju. Kai sellaisillekin pitää jotakin olla.
Vierailija kirjoitti:
Onpa retardi ketju. Kai sellaisillekin pitää jotakin olla.
No niin. Tosikko Topi/Taina on puhunut.
Chilla hei vähän, ei se elämä niin vakavaa oo.
Tosi tarina Fazerin ? leipomosta n.1940 luvulta. Taikinaa tuli putkesta ja siitä piti letittää pullapitkoja pakkotahdilla. Ei ihme, että isotäti näki painajaisia siitä.
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaksatte eläytyä ja mennä mukaan tällaiseen skeidaan?
Vielä enemmän voi ihmetellä sitä, miksi tähän ketjuun osallistuu sellainen, joka pitää sitä skeidana.
Minä olen ollut fazerin tehtaalla töissä jossa tehtiin suklaa konvehteja. Koskaan en saanut yhtään rasiaa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaksatte eläytyä ja mennä mukaan tällaiseen skeidaan?
Sitä kutsutaan mielikuvitukseksi muru
Sama se leikkaaminen, mutta liimatessaan joutuu nuolaisemaan joka kuulaa, että pysyvät yhdessä.
Vihreitä kuulia: Näin ne syntyvät ja näin ne syödään – 10 veikeää vaihetta
https://www.fazer.fi/reseptit-ja-ideat/sesongit/joulu/artikkelit/vihrea….