Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä
Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa
Kommentit (1736)
Musiikki soimaan ja tanssia, niin järki ei lähde.
Kokeilin hyrräystäsi, ei auttanut. Kiitosta vaan.
Ihan parhaita viestejä tässä ketjussa. 😂
Multa irtosi kynsi jouluviikolla kiireessä, olen lusikoimassa massaa sillä linjastolla, jossa täytetään niitä pallomuotteja vihreiden kuulien vellillä.
mutta koittakaapas tätä: itse olen kolmatta vuotta linjastolla sullomassa rusinoita maksalaatikkoon. urakkahommaa mutta rusinat on saatava hyvin tasaisesti pitkin laatikkoa tai tulee sanomista. en olisi ilman kurssitusta tähän työhön uskaltanut lähteä ja se varsinainenn ammattitaitohan kehittyy vasta vuosien, vuosikymmenienkin myötä. hattua nostan alan konkareille
Minua ei kuulien leikkauksen epätasaisuus niin haittaa tai et parit ei ole niin justiinsa. Muistuttaa minua vain siitä, että joku on ne omin pienin kätösin valmistanut!
Vierailija kirjoitti:
Multa irtosi kynsi jouluviikolla kiireessä, olen lusikoimassa massaa sillä linjastolla, jossa täytetään niitä pallomuotteja vihreiden kuulien vellillä.
Voi ei🥺oliko se sun kynsi jonka just nielasin kuulan kera🤯Odottele pari päivää niin tulee kyllä ulos "takaluukusta" niin lähetän sen sitten sinulle.
Kuulosta kuntouttavalta työtoiminnalta
Aloittaja viitsii vielä valittaa. Tulepas tänne hihnaston loppupäähän kiinnittämään sokeria niiden kuulien pintaan. Yksi kide kerrallaan.
Ap, been there, done that! Voimia! Aikoinaan aloittelin itsekin uraani siellä, Pihlaja-linjalla, niitä kettukääreitä rullailin. Myöhemmin lähdin Ruotsiin, punssinappeihin niitä nonparelleja liimailemaan, huh huh, se oli tarkkaa hommaa. Iän myötä ei siihen enää pystynyt ja tulin takasin Fazerille, Susu-linjalla nyt. Se ei oo niin justiinsa, miten niitä riisimuroja asettelee.
Mä olen Ilmatieteen laitoksella lumihiutaleiden muotoilijana ja se se vasta kamalaa hommaa onkin! Jokaisesta pitäisi tehdä uniikki mutta tuntuu että kaikki muodot on jo keksitty. Pahoittelut viime aikojen lumettomista talvista omasta ja kollegoiden puolesta. Parhaamme tehdään, mutta hyvä jos saadaan edes Lappiin lunta seuraavien 5 vuoden ajan. Toivon medialta ja kansalaisilta ymmärrystä eikä joka talvista syyllistämistä. Työhakemus Fazerille on vetämässä.
itsehän olin vuosikausia Risellalla pyörittämässä riisinjyviä siinä liemessä, jolla jyvistä saadaan puuroutumatonabirtrisiä, nyt työkyvyttömyyseläkkeellä, muisti pätkii ja muuta kivaa... Ei niihin aikoihin puhuttu eikä niin piitattukaan siitä, mitä niissä aineissa on mutta kovia myrkkyjähän ne, se on selvä.
Onko totta mummini tarina, hänkin oli Fazerilla töissä ja vihreiden kuulien nuolijana, niin etuhampaat olivat menneet mäsäksi, kun hän jokaisesta kuulasta napsasi hampaillaan pienen siivun ja kotiin päästyään liimasi ne yhteen ja jakoi ne köyhille lapsille ja yh-äideille. Kuulema vihreät kuulat ovat äitien suurta herkkua.
Itse olen useasti hakenut Fazerille töihin, vihreiden kuulijen nuolijaksi, mutta koskaan en ole päässyt nuolijaksi asti, kun ap. kaltaiset vie työt muilta silmien edestä ja sitten vielä kehua rötöstellään jouluna.
Itse teen tulitikkuihin päät. Ei niitä päitä joita raapaistan, vaan ne, joista pidetään kiinni.
Tuluskivi kirjoitti:
Itse teen tulitikkuihin päät. Ei niitä päitä joita raapaistan, vaan ne, joista pidetään kiinni.
Onneksi vuolet niin hitaasti, ehdin puhallella kuivaksi raapaisupään, jonka Rami kastelee.
Mukavampaa hommaa tämä on kuin kurkunsuoristaminen, mitä ennen tein, siinä sai olla tarkkana, ettei kurkku katkennut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt täsmälleen saman tekstin Jodelissa :D
Ylikseltä tää on alunperin. Keksikää joskus jotain omaakin kaiken vihapuheenne sijaan.
Plagiointihan on kunnianosoitus. Hyvää joulua kuitenkin.
Minä olin porvoossa makaroonitehtaalla poraamassa niitä reikiä makarooniin. Se vasta olikin hankalaa homma varsinkin krapula-aamuina. Puolilta päivin tulikin jo lopputili.
Hyvää Joulua ja Iloista Uuutta Vuotta!
Minä olen tulitikkutehtaalla tulitikkujen vuolijana. Tarkkaa hommaa, kun pitää saada kaikista tikuista tasapaksut ja tasakokoiset. Yksi puntti kaupassa maksaa noin euron, sisältää kymmenen askia.
Pistämpä minäkin lusikkani tähän ammattisoppaan.
Minun työni on Pauligilla, lasken kahvipaketteihin puruja. Jokaiseen pakettiin tulee 23521 purua.
Maantaina tehdyissä on isoja heittoja, joten ne onkin niitä joita sinäkin ostat Prisman tarjoukista.
Aikaa yhden paketin täyttämiseen menee viikko. Työkamu näppäränä tekee sen 3.ssa pvä.ssä mut on tehnytkin sitä jo 25v.