Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kohtelee minua kuin PIIKAA!

Vierailija
23.05.2014 |

En ymmärrä missä vaiheessa tilanne meni tähän, kun suhteen alussa kaikki sujui jouhevasti, tehtävät jaettiin tasan ja mies osasi omatoimisesti tehdä kotihommia. Nyt 5v yhdessäoloa takana, ja mies kohtelee minua kuin piikaa. :(

Minun kotityöt:

-pyykkäys; vaatteiden lajittelu, pyykin valmistelu (nurinpäin kääntäminen, napitus, narujen solmiminen, taskujen siivoaminen roskista)

-imurointi

-pölyjen pyyhkiminen

-ikkunoiden pesu

-vessan/kylpyhuoneen pesu; pönttö, pinnat

-keittiön pintojen, uunin ja laitteiden siivous

-marsun häkin siivous

-tavaroiden järjestely (lukeutuu myös hänen sotkunsa, esim vaatteet pois lattialta, kaljatölkit/astiat pöydällä, karkkipaperi ym roskat roskiin, jne)

-lakanoiden vaihto

-vaatteiden huolto; reikien paikkaus, nukan poisto

Miehen kotityöt:

-ruuan laitto (jonka tekee puolet ajasta yksin, puolet ajasta minä apukokkina)

-lamppujen vaihto

-laskujen maksu

-talon korjaustyöt (pieni kerrostalo kaksio, vuokralla); puolen vuoden ajalta tulee mieleen vaan tietokoneen korjaus, saattaa olla muutakin

Yhteiset kotityöt:

-kaupassa käynti

-tiskaus (näin on sovittu, mutta käytännössä se on minun homma, mies tiskaa kerran kuussa, kun minä lähes joka päivä), meillä ei ole tiskikonetta

-marsun ruokinta

Mies usein toteaa, kuinka meillä on epäsiistiä ja kun ehdotan että siivotaan yhdessä, niin ei tule kauppoja. Aina on johonkin kiire, johonkin sattuu, sitten myöhemmin... Olen yrittänyt puhua, lahjoa, kiristää, nalkuttaa, antaa valita kahdesta kotityöstä kumman tekee, mikään ei auta. Aina sama lopputulos, mies suuttuu, eikä yhtään yritä keskustella asiasta. Pahinta on kun hän toteaa, että siivouksen pitäisi sujua automaattisesti, eikä minun pitäisi valittaa siitä. ARGH!

Kun saan kerran kuussa hänet jonkun kotityön tekemään, hän tekee sen puolivillaisesti, esim laittaa pyykit kuivumaan = heittää pyykit isona myttynä telineen päälle. Joudun korjaamaan hänen jälkiään, ja kun yritän sanoa hänelle kauniisti, hän suuttuu.

Hän pyytää minua päivitittäin tekemään ties mitä puolestaan, hakemaan vettä/paidan/laturin/siivoamaan ja perusteena aina on kuinka johonkin sattuu/on huono olo. Olen ihan kamala, mutta en jaksa enää uskoa, että joka päivä sattuu eri paikkaan, varsinkin kun illalla kummasti parantuu, ja jaksaa lähtä salille/kavereille/harrastamaan ym.

Mies on muuten oikein ihana, huumorintajuinen, ja muilla aloilla ajatuksemme käyvät yksiin. En vaan ymmärrä mitä on mennyt pieleen, kun suhteen pari ensimmäistä vuotta hän ei ollut tällainen pompottaja? :( En minäkään ole täydellinen, mutta kun mies jostain asiasta minulle sanoo, yritän parantaa tapani. Tuntuu että mies ei juuri yritä, eikä häntä oikein kiinnosta.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mikä tässä oikeen auttaa?

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että olen tällä hetkellä ollut pari kuukautta työtön, ja mies töissä. Luonnollisestikin kotityöt on nyt minun hommani, mutta kotitöiden jako on ollut näin silloinkin kun olemme molemmat olleet töissä, ja kun hän on ollut työtön ja minä töissä (silloin hän kyllä osasi kerran kuussa imuroida tai tiskata omatoimisesti, mutta silti). Inhottaa vaan tuo hänen passaamisensa pikku asioissa, niinkuin hänen roskiensa siivoamiset, jälkien korjaamiset ja tavaroiden tuomiset.
Tiedän että kun syksyllä aloitan koulun, tilanne ei tule muuttumaan, ja olen edelleen vastuussa koko talon kunnossapidosta. Näin on käynyt ennenkin, vaikka asioista on puhuttu ja sovittu. :(

-ap

Vierailija
2/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö läskiksi ja lopeta passaaminen. Pese vain omat pyykkisi jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita!

Vierailija
4/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on teillä marsu, voi v*ttu! :D

Vierailija
5/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs mies sanoo? Älkää muuten hankkiko lapsia, jos kahden aikuisen ja marsun talouden hoito tuntuu testä rankalta. 

Vierailija
6/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossukka ämmä, joka ei pysty mitään sanomaan vastaan.

Vierailija
7/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla hankkimassa lapsia, ennen kuin opitaan molemmat siivoamaan. :D

Mies ei sano oikeen mitään, kun ei se ala keskustelemaan aiheesta. Tai sitten lupaa paranta tapojaan, ja mitään ei tapahdu.

Vierailija
8/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minäpä lakkasin pesemästä äijäni pyykkejä, kun aina valitti, että on yhdistetty väärät sukat ja taiteltu paidatkin väärällä tavalla. Peskööt vastedes omat kledjunsa.

Vierailija
9/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kun mun miehen kanssa, paitsi että teen ruoat meillä aina. Mies kyllä joskus laittaa pyykit tai tiskit jos pyydän mutta minun vastuulla  yleisimmin kyllä. On perustellut sillä että hän huoltaa auton, tietokoneet ja hoitaa kaikki ns. miesten hommat. Riidelty on näistä monesti jaminä se edelleen siivoan, kokkaan ja protestoin miestäni vastaan :D Toisaalta tykkään ettei se ole semmonen nössykkä, itseppähän tuommosen rentun menin valitsemaan. En lähtis kotitöiden takia miestä ehkä kuitenkaan vaihtamaan ja lapsia ei onneksi ole harkinnassa niin sotku pysyy suht pienenä ;)

Vierailija
10/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin, miksi aikuisilla ihmisillä on marsu? Hyi olkoon. Pistäkää pataan sellaiset.

Vierailija
11/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testannut olla pesemättä hänen vaatteitaan, silloin kun oltiin molemmat töissä. Ei auttanut. Siltä raukalta loppui vaatteet. :DD Hetken se osasi itse pestä, mutta sitten siitä tuli taas kuin salaa minun hommani.

-ap

Vierailija
12/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset tykkää siivota, miehet ei. keksi miehellesi homma josta hän pitää ja sinä et.

Vierailija
13/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset tykkää siivota, miehet ei. keksi miehellesi homma josta hän pitää ja sinä et.

Vierailija
14/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsu kai on ihan lemmikki missä muutkin :D voi luoja

Vierailija
15/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miks sä teet ton kaiken :D ??? Pysähtyykö maapallo jos jätät tekemättä. Mä oon umpilaiska mamma, oikea "renttumamma" ja silti riittää vientiä ja oma mies osallistuu koska muuten hukkuisi paskaan.

Vierailija
16/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika! Opettele siivoamaan oikein: kaikki miehen lojumaan jättämä tavara roskapussiin ja samantien roskiin. Eiköhän tuo hiljalleen opi, että lattialle/sohvalle jätetty paita katoaa ja se eteisen lattialla lojuva treenikassi kokee saman kohtalon.

Lopeta miehen passaaminen. Jos miehellä on huono olo, ota puhelin käteen ja soita aika yleislääkärille. Ei tuollainen sairasteleminen ole mistään kotoisin.

Älä pese pyykkejään. Sano, että kone oli ihan täynnä, ei mahtunut.

Ryhdy sairaaksi sinäkin: kun mies käskee siivoamaan, pyörry. Makaa lattialla ja uikuta. Sano, että epäilet olevasi raskaana. Ja hymyile autuaasti siinä maatessasi.

Vierailija
17/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testannut aikanaan ola kuukauden siivoamatta, mitään ei tapahtunut. Sama homma jos olen jossain reissussa, kämppä on karmeammassa kunnossa kun tulen takaisin.

17 vinkit kuullostaa kyllä hyviltä. Täytyy lakata olemasta tällainen tossu!

Vierailija
18/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Ei kukaan oikeassa elämässä ole noin alistuva ja helposti hyväksikäytetyävissä.

Vierailija
19/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:44"]Vai on teillä marsu, voi v*ttu! :D

[/quote]

Haista paska

Vierailija
20/86 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot sen äidin korvike ja mies tiedostaa sen erittäin hyvin, että voi pompottaa sua. Luultavasti ootte noin 20-24-vuotiaita? Ja suoraan lapsuudenkodista muuttaneet yhteen? Ja noinhan siinä sitten käy... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan