Miksi naiset toivovat että kaveripoika pysyy kaveripoikana?
Muutama vuosi sitten minulla oli tällainen kokemus. Olin silloin päälle 20-vuotias mies, joka ei ollut pitänyt edes naista kädestä. Siihen oli varmasti syynsä, olin näet yltiöromanttinen ja heikkoitsetuntoinen takertujamies, joka alkoi tehdä ihastuksilleen kaikenlaisia palveluksia, myötäilemään heidän mielipiteitään ym. Asiaa ei varmasti auttanut se, että olin myös miesten kanssa hyvin epävarma ja niin sulkeutunut, etten esim. urheiluharrastuksissakaan (18-19 vuoden iässä) uskaltanut puhua muille mitään.
Siinä 20-vuotiaana mulla oli kuitenkin muutama hyvä kaverityttö. Samaan aikaan olin ihastunut erääseen tuntemaani naiseen ja ajattelin että en enää halua taas yhtä uutta pettymystä ja menin kirjastoon etsimään pelimiesopasta, koska olin joskus lehdestä lukenut että joku amerikkalaisheebo on sellaisen kirjoittanut ja käynyt Suomessakin sitä markkinoimassa. Lainasin kirjan ja luin sitä kerran näiden kaverityttöjen läsnäollessa. He saivat ihme slaagin ja alkoivat valittaa että en saa muuttua miksikään kauheaksi pelimieheksi vaan he haluavat että pysyn juuri sellaisena kuin olen. Onneksi en heitä kuunnellut, sillä pelimieskirjat ovat käytännössä mullistaneet elämäni. Ilman niitä luultavasti vuodet olisivat vierineet ja minusta olisi tullut ensin 25-vuotias epävarma ja heikkoitsetuntoinen friend zone -jätkä ja myöhemmin 30-vuotias samanlainen ja... noh aika synkältä varmasti elämä näyttäisi siinä kohtaa niin elämänkumppaninetsinnän kuin mielenterveydenkin osalta.
Ihmetyttää mikä on tuollaisten naisten motiivi? Naiset eivät ole tyhmiä ja näkevät kyllä jos miehessä on asiat sillä tavalla pielessä, että hänen on vaikea saada naisia kiinnostumaan. Onko se jotain omistushalua vai miksi joku nainen haluaa estää miestä muuttamasta itseään itsevarmemmaksi?
Kommentit (89)
"Ymmärtänet kuitenkin, että sä peilaat noiden ystäviesi tekemisiä sen oman huonon itsetuntosi kautta? Ei nuo ihmiset ole välttämättä edes tajunneet, että sulla on huono itsetunto, ja siksi olet heidän ystävänsä, sehän on jopa todella loukkaava ajatus, että olit heidän kanssaan vain siksi, ettet " kyennyt" parempaan. En ainakaan itse toivoisi kenenkään olevan ystävä kanssani tuollaisesta syystä, enkä sitä varmasti oma-aloitteisesti tajuaisi."
En mä minkään huonon itsetuntoni takia ollut heidän ystävänsä. En ole missään vaiheessa ollut seksuaalisesti kiinnostunut ko. naisista, vaan ihan kaverimielessä hengannut.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 23:57"]
Onko miehet oikeasti näin naurettavia? Mielestäni tämä todistaa että äänioikeus on otettava heiltä pois.
[/quote]Tunnustit juuri olevasi miesvihaaja. Toivottavasti et koskaan saa puolisoa, ja jos sinulla on jo toivon että ymmärtää ottaa eron ja äkkiä. Lapsia et toivottavasti saa koskaan, sillä on suuri riski että asennevammasi siirtyisi heillekin.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:08"]
Onko miehet oikeasti näin naurettavia? Mielestäni tämä todistaa että äänioikeus on otettava heiltä pois.
[/quote]Tunnustit juuri olevasi miesvihaaja. Toivottavasti et koskaan saa puolisoa, ja jos sinulla on jo toivon että ymmärtää ottaa eron ja äkkiä. Lapsia et toivottavasti saa koskaan, sillä on suuri riski että asennevammasi siirtyisi heillekin.
[/quote]
Telepatiaa! Kuvia tai en usko. Todista! Näytä kulli. :)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:00"]
"Haluaisin käyttää ihmisiä seksiin. Miksi he ovat niin kusipäitä etteivät anna? Byääääää! Olen UHRI."
[/quote] Ei siinä muuta kuin tervemenoa luostariin, jos seksielämän omaava mies on noin kauhea asia.
[/quote]
Osaatko edes keskustella laittamatta sanoja toisten suuhun? Seksielämää tai parisuhteen haluamista ei ole kukaan arvostellut. Tuo muiden syyttely omien mielitekojen täyttämättä jättämisestä on todella lapsellista, sitä tässä parodioitiin.
[/quote]
Toivottavasti tuollaisten asioiden toivoja on yksin ja lapseton. Siis ai kamala miten tuntuu nyt pahalta ja sinä olet koko elämäni pahasta olosta vastuussa. :( Mikset tee mulle lapsia? Vääääää!
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:02"]
No voihan itku sentään, olivatpa kamalia! Ihan oikeasti, mä olen nainen, ja munkin ystäväni valittavat mulle tupakan poltostani ja laihdutusoppaiden lukemisesta. Vihaakohan ne nyt mua ja haluaa, että pysyn ikuisesti läskinä?
Voisin itse kuvitella kommentoivani jonkun elämänhallintaoppaiden lukemista negatiivisesti lähinnä osoittaakseni, että mielestäni ihminen on hyvä juuri sellaisena kuin on. Ja ymmärrän todellakin että naisilla nostaa karvat pystyyn jotkut pelimies-oppaat, koska sen sanan klangi on niin paska. Pelimies ei ole naisten keskuudessa positiivinen ilmaus, vaan tarkoittaa vain ja ainoastaan miestä, joka täysi nilkki ja valmis tekemään mitä vaan saadakseen pillua.
Ei ihme, etteivät olisi tahtoneet sinun sellaiseksi muuttuvan, VAIKKA sinä selväsi hait ja varmaan saitkin noista oppaista jotain ihan muuta.
Ymmärtänet kuitenkin, että sä peilaat noiden ystäviesi tekemisiä sen oman huonon itsetuntosi kautta? Ei nuo ihmiset ole välttämättä edes tajunneet, että sulla on huono itsetunto, ja siksi olet heidän ystävänsä, sehän on jopa todella loukkaava ajatus, että olit heidän kanssaan vain siksi, ettet " kyennyt" parempaan. En ainakaan itse toivoisi kenenkään olevan ystävä kanssani tuollaisesta syystä, enkä sitä varmasti oma-aloitteisesti tajuaisi.
[/quote]Jos kaverisi vihaavat sinun laihdutusoppaiden lukemista, he eivät oikeasti ole ystäviäsi lainkaan, vaan se mitä luulit ystävyydeksi on jotain todella pinnallista.
Todellinen ystävä tukisi sinua siinä mitä itse haluat ihan riippumatta siitä muuttuuko painosi sen seurauksena vai ei. Ei oikea ystävyys ole painosta kiinni!
" Ei nuo ihmiset ole välttämättä edes tajunneet, että sulla on huono itsetunto, ja siksi olet heidän ystävänsä, sehän on jopa todella loukkaava ajatus, että olit heidän kanssaan vain siksi, ettet " kyennyt" parempaan."
Mistä ihmeestä sä tän olet keksinyt ?!?
Eihän AP:n kirjoituksissa tuollaiseen viittaa yhtään mikään!
Jos ystävyys olisi ollut todellista on kaikki syy olettaa että AP olisi edelleen halunnut säilyttää heidän ystävyytensä ja hankkia lisäksi sen parisuhteen.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:12"]
[/quote]
[/quote]Olet sairas trollaaja, jolle kenenkään ei tarvitse todistaa yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:14"]
"Haluaisin käyttää ihmisiä seksiin. Miksi he ovat niin kusipäitä etteivät anna? Byääääää! Olen UHRI."
[/quote] Ei siinä muuta kuin tervemenoa luostariin, jos seksielämän omaava mies on noin kauhea asia.
[/quote]
Osaatko edes keskustella laittamatta sanoja toisten suuhun? Seksielämää tai parisuhteen haluamista ei ole kukaan arvostellut. Tuo muiden syyttely omien mielitekojen täyttämättä jättämisestä on todella lapsellista, sitä tässä parodioitiin.
[/quote]Se ensimmäinen syytös on tuo ylin lainaus. AP:ltä ei ole syytöksiä näkynyt, kuten ei useimmilta muiltakaan kommentoineelta. JOs tuo alleviivattu on mielestäsi jotain muuta kuin itsekeksimäsi olkiukko, heitä lainaus näkyviin johon viittaat.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:23"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:12"]
[/quote]
[/quote]Olet sairas trollaaja, jolle kenenkään ei tarvitse todistaa yhtään mitään.
[/quote]
Nyt tekee kipeää. :( Pitää varmaan aloittaa kymmenen uutta trollausketjua. Aiheena tietysti The Miesviha. Oli tosi ikävästi sanottu tuo!
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:17"]
[/quote]
Toivottavasti tuollaisten asioiden toivoja on yksin ja lapseton. Siis ai kamala miten tuntuu nyt pahalta ja sinä olet koko elämäni pahasta olosta vastuussa. :( Mikset tee mulle lapsia? Vääääää!
[/quote]Olen kolmen lapsen isä ja onnellisesti naimisissa.
Se on jotain mistä kaltaisesi miesvihaajan soisi jäävän kokonaan paitsi.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:14"]
[/quote]
[/quote]Se ensimmäinen syytös on tuo ylin lainaus. AP:ltä ei ole syytöksiä näkynyt, kuten ei useimmilta muiltakaan kommentoineelta. JOs tuo alleviivattu on mielestäsi jotain muuta kuin itsekeksimäsi olkiukko, heitä lainaus näkyviin johon viittaat.
[/quote]
Sinä sanot aina olkiukko. Trollaatko paljon myös englanniksi? Aiheen arvaankin. Friendzone, tirsk! ;) Return of kings!
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:28"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:17"]
[/quote]
[/quote]Olen kolmen lapsen isä ja onnellisesti naimisissa.
Se on jotain mistä kaltaisesi miesvihaajan soisi jäävän kokonaan paitsi.
[/quote]
Ainahan sä olet kolmen lapsen isä kun tarvitaan. Mä olen Columbo ja töissä ruukkukasvien huostaanottokeskuksessa.
[/quote]
Kysehän on siitä että ne lutkat antavat kyllä, eivät vain oikeille tyypeille. SE ON todellinen ongelma.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:35"]
[/quote]
Kysehän on siitä että ne lutkat antavat kyllä, eivät vain oikeille tyypeille. SE ON todellinen ongelma.
[/quote]
Minun pitkäaikainen naisystäväni ei ollut lutka. Hänen ongelmansa aiheutuivat siitä, että hän ei ymmärtänyt mitä alfauros tarkoittaa. Hän ajatteli saavansa miehen jännittävät ja seksikkäät ominaisuudet erotettua alkoholinkäytöstä ja vääränlaisesta tärkeysjärjestyksestä esimerkiksi ajankäytön suhteen. Kun se ei onnistunut niin suhde kariutui ja miehestä tuli karteltava eksä. Sitten taas tarvittiin ystäviä.
Onneksi löysin hukassa olleet aivoni ennenkuin itse menin tekemään typeriä ehdotuksia. Sellaisesta olisi seurannut ystävyyden katkeaminen joko minun muututtua hänen kannaltaan joko kiusalliseksi tai muuten vaan ei-luotettavaksi henkilöksi tai sitten (jos siis olisin onnistunut!) lyhyen suhteen jälkeen kartettavaksi eksäksi.
Mä luulen että tuo naisten lutkittelu on alkoholiongelmaisten ja jossakin vaiheessa katkeroituneiden tyyppien harraste. Ystäväänsä ihastuneet/rakastuneet tuskin lutkittelevat yksipuolisen rakkautensa kohdetta edes silloin, kun tämä tekee vääriä ihmissuhdevalintoja. Pelkkä pillunmetsästäjä ei pystyisi piilottamaan todellista luonnettaan niin hyvin, etteikö se jossakin vaiheessa naiselle selviäisi.
Itselläni nuo ongelmat olivat alle kolmikymppisenä eikä silloin vielä olla katkeroituneita, kun monet ovet ovat edelleen avoinna.
Jos lainaa tsiljoona riviä niin pitäisi yrittää kirjoittaa siihen perään jotakin fiksua. Nuo kakka-väävää-byää - jutut ovat varsin lievästi huvittavia edes av - palstan yleiseen tasoon verrattuna. Provo-pisteitä antaisin säälistä 2/10.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:06"]
Pelimies=playeri="pelaa" naisten kanssa. Hyppii kukasta kukkaan eikä halua mitään vakavaa. Pyörittää naisia samaan aikaan. Se on pelimies.
Ja jos"kaada mahdollisimman monta naista sänkyyn" on tämä pelimies ihanne, niin tottakai naiset ei siitä pidä. Naisesta arvostaa miestä, joka haluaa parisuhteen eikä pane niin monta naista kun vaan saa iskettyä.[/quote]
Mies joka lukee pelimiesoppaita ei ole pelimies eikä hänestä koskaan voi sellaista tullakaan. Aivan naurettavaa kuvitella että mies voisi jonkin oppaan perusteella muuttua sukupuolisesti syrjäyteneestä pelimieheksi.
Miehen ihanne on useimmiten löytää pysyvä parisuhde mahdollisimman nopeasti, ja se on mahdollista ainoastaan jos pystyy saamaan edes yhden naisen kanssaan sänkyyn. Siispä niitä pelimiesoppaita on miehen pakko lukea jos haluaa joskus parisuhteen saada, eikä muuten saa ketään edes yhdenyön suhteeseen.
Tämä ei todellakaan ole mikään salaisuus, ja on myös monilla naisilla yleisesti tiedossa oleva tosiasia. Miesten ja naisten sukupuolijakaumat ovat julkista tietoa myös, ja niillä on ilmiselvä seurauksensa pariutumisasioissa. Miesten näkökulmasta se on, että nopeat voittavat, JA HITAAT SYRJÄYTYVÄT.
Tämäkin on useille miehille itsestäänselvyys jo 18 vuotiaana ja olisi vain hyvä jos naisetkin sen jo tuossa iässä tiedostaisivat tosiasiana.
http://thepiratebay.se/torrent/9725639/Models_-_Mark_Manson_%28audiobook%29
Näkyy niille, joilla on anonyymiproxy jossakin Suomen ulkopuolella.
Onko teille hitaammille omia palstoja joilla voisi pitää vaikka provoillan, samaan tapaan kuin YLE provoilee tyylillä venäjä-ilta? Olis tosi kiva kun vauvapalsta olis edes joskus vapaa tästä miesasiamiespaskasta.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 01:16"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:06"]
Pelimies=playeri="pelaa" naisten kanssa. Hyppii kukasta kukkaan eikä halua mitään vakavaa. Pyörittää naisia samaan aikaan. Se on pelimies.
Ja jos"kaada mahdollisimman monta naista sänkyyn" on tämä pelimies ihanne, niin tottakai naiset ei siitä pidä. Naisesta arvostaa miestä, joka haluaa parisuhteen eikä pane niin monta naista kun vaan saa iskettyä.[/quote]
Mies joka lukee pelimiesoppaita ei ole pelimies eikä hänestä koskaan voi sellaista tullakaan. Aivan naurettavaa kuvitella että mies voisi jonkin oppaan perusteella muuttua sukupuolisesti syrjäyteneestä pelimieheksi.
[/quote]
Näitä tyyppejä on paljonkin. Toki useimmilta se ei onnistu, koska itsetunnon todellinen kehittäminen sekä erilaisten patoutumien ja kompleksien purkaminen on erittäin vaikeaa. Kaikki on kuitenkin mahdollista. On monia kavereita jotka ovat itse oppineet koko homman parikymppisenä (ilman oppaita) ja opettavat nyt muita miehiä kehittymään naistenmieheksi. Luin pari päivää sitten, että hollywood-näyttelijä James Earl Jones (tuttu mm. elokuvista Star Wars ja Conan Barbaari) ei puhunut ollenkaan 5 ja 14 ikävuoden välillä, koska häpesi niin pahasti änkytystään.
Kyllähän kaikki on mahdollista, jos todella löytyy älyä ja tahtoa kääntää kaikki kivet ja hankkiutua eroon menneisyytensä demoneista. Itselläni oli todella synkkä ennuste joskus parikymppisenä. Äiti tuli vakavana sanomaan kerran, että "poika, sun pitää päästä nopeasti johonkin terapiaan, sulla ei oo kaikki hyvin." Olin siihen aikaan aika vainoharhainen ja luulin että ihmiset alkaa vihata mua pikkujutuista. Olin lähes kyvytön luomaan tavallisimpiakaan sosiaalisia kontakteja. Niin vain noin vuosi sen jälkeen kun olin alkanut lukea pelimieskirjoja, mulla oli yhtäkkiä paljon kavereita, naiset opiskelupaikoilla ja duunipaikoilla alkoivat ihastua muhun jatkuvasti ja nousin jopa pian työelämässä esimiesasemaan, vaikka vielä pari vuotta aikaisemmin armeijassa yksikön kapteeni kertoi että "näiden testien perusteella johtajaa sinusta ei tule".
Ja jos"kaada mahdollisimman monta naista sänkyyn" on tämä pelimies ihanne, niin tottakai naiset ei siitä pidä. Naisesta arvostaa miestä, joka haluaa parisuhteen eikä pane niin monta naista kun vaan saa iskettyä. Miesten keskuudessa tuo on varmaan joku kehuskeluaihe, mutta naisille ei kannata kyllä kertoa.
Mutta kaikenlainen itsekohotus on tietysti hyvästä. Harva sellaisen miehen haluaa joka ei arvosta edes itseään, mutta hyvä itsetuntp ja mahdollisimman suuri panoprosentti ei kyllä kuulu yksiin. Itseasiassa parisuhteen pettäjillä on huono itsetunto, jota tarvii koko ajan pönkittää jollain. Johtavassa asemassa olevat petyävät eniten. Johtaviin asemiin hakeutuvat ihmiset, jotka tarvitsevat koko ajan osoitusta pätevyydestään. Tähän suuntaan ystäväsi eivät halunneet sinun menevän.