Mitä ajattelet aikuisesta joka ei omista älypuhelinta?
Kommentit (74)
Että on älykäs itse, eikä tarvitse laitetta sen vuoksi.
Eipä ole älyluuria minullakaan. Nokian puhelin vm 2008. Hyvin toimii siihen mihin tarvitsen, eli puheluihin ja tekstareihin. En ole myöskään facebookissa, twitterissä enkä muissakaan noiden kaltaisissa. Soitan ja lähetän kortteja kuten aina ennenkin olen tehnyt. Hyvin pärjään, en koe jääväni mistään ulkopuolelle, tai ehkä en tajua jääväni mistään ulkopuolelle.
Että tässä valossa en tietysti ajattele mitään, onhan se minusta luonnollista, siis että on vanhanaikainen kännykkä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 21:18"]
En mitään, mutta monesti nämä joilla on se vanha Nokia ja ovat kovinkin kärkkäinä teilaamassa älypuhelimia. "Hipasunäytöt on pelkkiä leluja. Eihän ne mitään puhelimia ole vaan leluja"
[/quote]
"En mitään" taisi olla valetta sinun tapauksessasi.
Olen 41, en omista älypuhelinta. Ei ole ollut tarvetta, peruspuhelin on riittänyt. Nettiä käytän tabletilla tai läppärillä.
En mitään, tai jopa että ihanaa, kun on joku muukin, jolle puhelin on tosiaan puhelin :) Itselläni ei siis älypuhelinta ole, enkä sitä mihinkään tarvi. Someen pääsee koneeltakin, ja jos jostain syystä en ole tietokoneen takana, saatan olla tekemässä ja kokemassa jotain oikeaa ja aitoa eikä pelkkiä bittejä...
Ärsyttää, kun tutut räveltää lelujensa kanssa kun ollaan esim kahvilla tms (ihan äkkiä vaan fb-päivitys, uutisotsikot jne.). Mä osaan jopa sulkea puhelimen, kun olen "lomalla".
Mun puhelin on viime vuosituhannelta, senkin sain käytettynä sukulaiselta. Nokiani on jotain vanhaa mallia - ei mene rikki sitten millään, kuuluu aina ja lataus pysyy ja pysyy. En nyt pahemmin innostu puhelimista tekniikan puolesta ja enkä pidä puhelinkontakteista noin yleensäkään. Mutta ymmärrän, että joissakin töissä puhelimen lisäominaisuudet tuovat lisäarvoa. Tai jos junien ja bussien odotteluajat ja kulkumatkat ovat pitkiä, puhelimen avulla voi vaikka candycrushata tai tehdä jotain muuta mahdollisesti hyödyllistä.
Olen toki yksinäinen, en varakas enkä somettele. Mutta jos ei ole "paremmalle" tarvetta, miksi tuhlata turhaan.
Mulla on tässä hyvä tonnin läppäri, nokian peruspuhelin jotain 2010 vuodelta, kiva kamera, perusmallia sekin.
Mihin ihmeeseen mä tarvisin sitä?
Mun vanhemmilla jotka ovat 60+ on sitten älypuhelinta, ipadia, läppäriä sitä ja tätä.
Oon mä niitä räplänny muttei iskeny kipinä semmosen haluamiseen.
Olen 40+
Ei mua kiinnosta millasia laitteita kenelläkin on.
Itselläni on älypuhelin, mutta en tarvitse siitä muuta kuin sen tavallisen puhelimen.
Ehkä muuttuu vielä asia, mutta ymmärrän hyvin ihmisiä jotka eivät osta koska eivät tarvitse.
Ajattelen että onpas mahtavaa, meitä on siis vielä muitakin.
Olen alle 30 enkä todellakaan tahdo kanniskella sähköpostia tai sosiaalisen median loputonta läpätysvirtaa taskussani. Niiden tsekkaamiseen on ihan tarpeeksi hyvät mahdollisuudet nykymaailmassa muutenkin.
En myöskään koe jääväni ystävien ympyröistä tai mistään muustakaan traagisesti ulkopuolelle; ajatuskin naurattaa. Lähinnä elämä tuntuu vapaammalta ilman tuollaista mahdollisesti orjuuttavaa pikku ruutua. Kun ihmisten touhuja huvikseen vaikka bussissa tai ravintolassa seurailee, huomaa että tosi monet eivät enää muuta teekään kuin nyprää kosketusnäyttöjä. Ei kiitos.
27, veit sanat suustani. Mustakin on varsin ihmeellistä, kuinka usein esim. illanvietoissa tai päivällistreffeillä aikuiset ihmiset haluavat keskittyä mieluummin puhelimella sometteluun kuin paikalla oleviin ystäviin...
31
Olisin kateellinen koska itselle tuo roskaläjä on töiden takia pakollinen.
Kotimaassani joka toisella älypuhelin ja joka toisella tavallinen puhelin. Eräässä videossa oli hienosti sanottu "we are a generation of stupid people and smart phones"
Jos kyse on selkeästi 30+ ikäisestä, en ajattele yhtään mitään. Mutta nuorempien (alle 30v) kohdalla tulee mieleen että onkohan kyse periaatteellisesta jutusta, etenkin jos henkilö on muutenkin olemukseltaan ja puheiltaan tietynlainen. Mutten mä kyllä sitä sen enempää mieti tai tosiaankaan edes kaikkien kohdalla, mutta tuo nyt on ainoa asia jonka muistan tulleeni joidenkin kohdalla mieleen :) Noin yleensä mua ei edes kiinnosta millainen puhelin kenelläkin on.
Olen 35-v. opettaja. Minulla ei ole älypuhelinta, ei tablettia, ei ipadia tai muutakaan turhaa härveliä, joka vie aikaa (oikeasti) sosiaaliselta elämältä tai harrastuksilta. Töissä on läppäri, kotona tämä pöytäkone. Miehellä on älypuhelin, ja se on ollut hyvä joskus, kun on pitänyt joku reittihaku tehdä vieraassa kaupungissa. Välillä kyllä ärsyttää, kun mies on koko ajan nokka kiinni kännyssä. Eikö sitä säätä voi tarkistaa ihan vain ulos ikkunasta katsomalla?
Ajattelen, että onpas tuokin älypuhelimeton lähtenyt mukaan teinien anti-älypuhelin-trendiin. Nythän nuoret kaivavat innolla kivien koloista Nokian 3310, 3210, 7110, jne puhelimia ja vastikään hommatut iPhone 5:et pölyttyvät pöytälaatikossa. Jonkinlainen retrobuumi teineillä.
Minulla on kännykkä, josta maksoin uutena 15€. Älypuhelin on jossakin laatikoston pohjalla. Miksikö? Kyllästyin älypuhelin-riippuvuuteeni. Elämä on hauskempaa ilman tylsien hetkien täyttäjää ja kännykkää, joka kasvoi lähes kiinni käteeni. On aikaa katsella ympärilleen eikä aivot täyty turhasta tiedosta. Olen vähentänyt myös tietokoneella surffaamisen kuluttamaani aikaa.
Olisi maailmanloppu jos käytössäni ei olisi älypuhelinta! Pääsisin päivän aikana vain hyvin rajoitetusti av:lle.
En mitään. Mulla ei ole, miehellä ei ole, eikä kaikilla kavereillakaan ole, tyttärellä on. Minä en tarvitse, en halua nettiä tihrustaa pienestä luukusta kun voi tästä kannettavan näytöltäkin katsoa. Ja voin vain kuvitella miten minä nakkisormillani sitä kosketusnäyttöä tökkisin ja menettäisin hermoni.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 21:44"]
Mun känny on Nokian 3310 jonka ostin vuonna 2001, en näe syytä vaihtaa kun tuo toimii ja täyttää tarpeeni. (olen 30v.)
[/quote]
Joo mulla oli toi sama vuodesta 08, mutta se simahti tänä keväänä, kun tippui märälle kadulle ja vettä pääsi sisään. Tosi harmi, oli todella kestävä ja sain jopa ihailua ikäisiltäni (olen 25), kun mulla oli moinen retroluuri! En muuten ostanut tilalle mitään älykännyä vaan halvimman mahdollisen peruskännykän (kuten tuokin oli, maksoi 45 euroa ostovuonna).
Alle 40-vuotias: köyhä tai yksinäinen (ei ole somessa, joten ei tarvetta).
Lähemmäs nelikymppisillä ja vanhemmilla syy voi olla myös tekniikan kehityksen kärryiltä tippuminen.
Rikolliset käyttävät halpoja prepaidilla varustettuja puhelimia.