Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet aikuisesta joka ei omista älypuhelinta?

Vierailija
22.05.2014 |

?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin älypuhelinta tarvitsee jos kotona kuitenkin on nettiyhteys?

Vierailija
62/74 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen teknisesti taitamattomaksi. Voi olla myös vähävarainen tai jääräpäinen "vahanssa vara parempi" -ajattelija.

Olen 28.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 08:57"]

Epäilen teknisesti taitamattomaksi. Voi olla myös vähävarainen tai jääräpäinen "vahanssa vara parempi" -ajattelija.

Olen 28.

[/quote]Niinpä. ;-) Ajattelepa, on meitä, joilla ei ole aikaa provota keskustelupalstoilla. Sitten on teitä, kuten sinä, joilla on aikaa provota. Miksiköhän ja oletko koskaan ajatellut, miten ajattelutapasi ja tarpeesi provota vaikuttaa sinuun ihmisenä?

Vierailija
64/74 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provota? Olen kyllä ihan oikeasti tuota mieltä. -63

Vierailija
65/74 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:03"]

Yli 40-vuotiaiden tietotekniikan käyttötaidot voivat olla heikot. Työhaastattelutilanteessa paras tapa selvittää todelliset taidot ja kärryillä pysyminen olisi pyytää haastateltavaa näyttämään kännykkänsä. Vanhanaikaisen kapulan omistaja on melkein 100% varmuudella kärryiltä tipahtanut.

[/quote]

Tämä alkoi naurattaa. Mieheni on tietotekniikka-alalla. Nettiselaimen kirjanmerkeissä ei muuta olekaan kuin rss-syötteitä alan eri uutislähteistä (myös ulkomailta), kotiin tulee pelkästään tietotekniikka-aiheisia aikakauslehtiä. Hän käy vuosittain eri tahojen koulutuspäivillä tutustumassa uusiin tuotteisiin ja palveluihin.

Mutta hänellä on 10 vuotta vanha peruskännykkä.

[/quote]

No ohhoh, siinäpä vasta guru. Hän osaa siis käyttää internet-selainta. Osaako käyttää Office-paketin ohjelmiakin? Jopa Facebookia?

Vierailija
66/74 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla? Mä teen koko työpäivän töitä digitaalisen mediaan kanssa, ja joudun jonkunverran käyttämään esim facea ja Twitteriä työn takia. Minulla ei ole mitään kiinnostusta käyttää mitään some-sovellutusta vapaa-ajalla. Ei siis kiinnostaa pätkääkään. Ei ihan oikeasti. 

en ole keksinyt tarvetta älypuhelimeen. Työmatkoilla luen kirjoja, ja en halua todella lukea sähköposteja tai mitään muutakaan netistä. Kotona on tietty netti ja ipad. ulkoillessa ulkoilen ja jos tapaan kavereita, niin juttelen heidän kanssaan. 

Älypuhelin tuntuu niin koukuttavan ihmisiä. Olen ollut tilaisuuksissa, joissa puhutaan tosi tärkeitä asioita ja äimistyttävistä asioista. Ja silloinkin ihmiset Tviittaavat ja lukevattoisten tviittejä,tai facea yms, sen sijaan että osallistuisivat siihen tilanteeseen. Tai olen ollut liian monissa työpaikan juhlissa, jossa kaikki istuu känny kädessä, päivittää ja lähettelee kuvia. Ja oikeasti kaikki on Facebook kavereita tai seuraavat toistensa tviittejä, mutta eivät keskustelu suoraan. Paitsi sit jatkoilla klo kahdelta, mutta kukaan ei oikein muista mitä.

Vierailija
67/74 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 13:58"]

Miksi pitäisi olla? Mä teen koko työpäivän töitä digitaalisen mediaan kanssa, ja joudun jonkunverran käyttämään esim facea ja Twitteriä työn takia. Minulla ei ole mitään kiinnostusta käyttää mitään some-sovellutusta vapaa-ajalla. Ei siis kiinnostaa pätkääkään. Ei ihan oikeasti. 

en ole keksinyt tarvetta älypuhelimeen. Työmatkoilla luen kirjoja, ja en halua todella lukea sähköposteja tai mitään muutakaan netistä. Kotona on tietty netti ja ipad. ulkoillessa ulkoilen ja jos tapaan kavereita, niin juttelen heidän kanssaan. 

Älypuhelin tuntuu niin koukuttavan ihmisiä. Olen ollut tilaisuuksissa, joissa puhutaan tosi tärkeitä asioita ja äimistyttävistä asioista. Ja silloinkin ihmiset Tviittaavat ja lukevattoisten tviittejä,tai facea yms, sen sijaan että osallistuisivat siihen tilanteeseen. Tai olen ollut liian monissa työpaikan juhlissa, jossa kaikki istuu känny kädessä, päivittää ja lähettelee kuvia. Ja oikeasti kaikki on Facebook kavereita tai seuraavat toistensa tviittejä, mutta eivät keskustelu suoraan. Paitsi sit jatkoilla klo kahdelta, mutta kukaan ei oikein muista mitä.

[/quote]

Paskat. Jos sinä olet IT-alalla, minä olen astronautti. Tai sitten olet totaalisesti kärryiltä tipahtanut 50++ mikrotukihenkilödatanomi. Ei helvetti, miksi kukaan ajassa kiinni oleva IT-alan ihminen käyttäisi vanhanaikaisia puhelia ja räpläisi tekstiviestejä niillä? Kun käytössä on esim. paljon parempi ja edullisempi WhatsApp tai Facebook! Sori, mutta kyllä tuo kuulostaa totaaliselta mummoutumiselta. Kyse ei ole mistään "kiinnostumisesta", vaan siitä että käyttää tehokkainta ja parasta välinettä asioiden hoitoon. Tuskin sinäkään hoidat päivittäisiä pankkiasioitasi konttorissa, käytät morselähetintä tai lankapuhelinta enää tai elät ilman sähköä.

Vierailija
68/74 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 13:58"]

[/quote]

Paskat. Jos sinä olet IT-alalla, minä olen astronautti. Tai sitten olet totaalisesti kärryiltä tipahtanut 50++ mikrotukihenkilödatanomi. Ei helvetti, miksi kukaan ajassa kiinni oleva IT-alan ihminen käyttäisi vanhanaikaisia puhelia ja räpläisi tekstiviestejä niillä? Kun käytössä on esim. paljon parempi ja edullisempi WhatsApp tai Facebook! Sori, mutta kyllä tuo kuulostaa totaaliselta mummoutumiselta. Kyse ei ole mistään "kiinnostumisesta", vaan siitä että käyttää tehokkainta ja parasta välinettä asioiden hoitoon. Tuskin sinäkään hoidat päivittäisiä pankkiasioitasi konttorissa, käytät morselähetintä tai lankapuhelinta enää tai elät ilman sähköä.

[/quote]

en ole it-  alalla, sinulla on kovin rajoittunut käsitys digitaalisesta mediasta :-). Miten ihmeessä älypuhelin liittyy morsettamiseen yms. Tottakai käytän tietokonetta,joka on paljon parempi asioiden hoitoon, nopeampi, luotettavampi kuin mobiililaite, ja nopeampi käyttää. Enhän mä tee smootietakaan sauvasekoittimella, vaan blenderillä. Siksi käytän mielummin tietokonettani kuin älypuhelinta.

Vierailija
69/74 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysytty, mihin tarvitsen älypuhelinta, jollen anna numeroa kellekään.

Ensinnäkin se on kätevä, hyvät kuuluvat radiokanavat, musiikkisoitin, kamera.

Toiseksi voin lukea siitä heti sähköpostiviestit.

Tarvittaessa vaikka käväisen nettipankissa, iso fonttikoko oltava että näkisi.

Vierailija
70/74 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tarvii älypuhelinta. En sähköpostittele juuri lainkaan, en ole facebookissa, en kuuntele musiikkia enkä radiota ja laskut maksan kotona läppärillä. Kamera mulla on erikseen.

Vierailija
71/74 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:03"]

Yli 40-vuotiaiden tietotekniikan käyttötaidot voivat olla heikot. Työhaastattelutilanteessa paras tapa selvittää todelliset taidot ja kärryillä pysyminen olisi pyytää haastateltavaa näyttämään kännykkänsä. Vanhanaikaisen kapulan omistaja on melkein 100% varmuudella kärryiltä tipahtanut.

[/quote]

Tämä alkoi naurattaa. Mieheni on tietotekniikka-alalla. Nettiselaimen kirjanmerkeissä ei muuta olekaan kuin rss-syötteitä alan eri uutislähteistä (myös ulkomailta), kotiin tulee pelkästään tietotekniikka-aiheisia aikakauslehtiä. Hän käy vuosittain eri tahojen koulutuspäivillä tutustumassa uusiin tuotteisiin ja palveluihin.

Mutta hänellä on 10 vuotta vanha peruskännykkä.

Vierailija
72/74 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tietokone, jolla oon "online". En halua olla koko ajan netin tavoitettavissa, jos en ole koneella. Puhelin on puhelin, en halua jatkuvasti mukana olevaa nettiä. Sekin on jo paljon, että puhelimella saa käytännössä aina kiinni.

Vierailija
73/74 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en omista puhelinta en äly enkä muutakaan. vain tämän pöytätiettarin, en läppäriä tms. tämänkin käyttö on täällä maalla vaihtelevaa. eli olen suljettu ja eristetty monista kauppojen tarjouksista ja nyös koronapasststa. miksi oletetaan kaikilla olevan kalliit ja hienot kännykät? mihin rotkoon putoaa konkurssin tehnyt entinen yrittäjä jolla on luottotiedot mennyt ja saa kelasta 480 ekee kuussa käteen juu en osta kännykkää

Vierailija
74/74 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikämies, jonka oli pakko hankkia peruskännykkä. Lankapuhelimet lopetettiin alueelta.

Ei omista tietokonettakaan, mutta pärjää täysin itsenäisesti syrjäkylällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä