Mitä ajattelet aikuisesta joka ei omista älypuhelinta?
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 21:01"]
?
[/quote]
Älykkäänä!!!
Siis miksi älypuhelimen tarvitsisi ollakseen Facebookissa? Itse en omista älypuhelinta, mutta käyn kyllä useasti päivässä Facebookissa -tietokoneella! Miksi sinne puhelimella pitäisi mennä?
Viimeksi kun uuden puhelimen ostaminen oli ajankohtaista, halusin luurin, jossa on hyvä kamera sekä edullinen hinta, ja valinta osui ei-älypuhelimeen. Seuraavaksi varmaan ostan älypuhelimen, mutta en näe tarvetta vaihtaa ennen kuin edellisestä kännykästä aika jättää.
En tajua nykyajan kertakäyttökulttuuria, sekä luonnonvarojen että rahan tuhlailu on mielestäni typerää. Jos jollain ei ole älypuhelinta, en ajattele siitä mitään, mutta jos joku vaihtaa puhelinta puolen vuoden välein, pidän henkilöä vähän tyhmänä.
fiksu. ei ole koukussa social mediaan. tai sahkoposteihinsa
Ajastaan jälkeenjäänyt. Ja todennäköisesti vielä ylpeilee asialla. (Alapeukutuksia tuskin tarvitsee pahemmin odotella).
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 23:22"]
Siis miksi älypuhelimen tarvitsisi ollakseen Facebookissa? Itse en omista älypuhelinta, mutta käyn kyllä useasti päivässä Facebookissa -tietokoneella! Miksi sinne puhelimella pitäisi mennä?
[/quote]
Olet totaalisesti tipahtanut tekniikan kärryiltä! Älypuhelimen avulla voi tehdä päivityksensä ym. vaikka bussissa istuessaan, tai odottaessaan pankin tai lääkäriaseman aulassa. Ei tarvitse erikseen "mennä nettiin", sillä olet koko ajan online. Vain kärryiltä tipahtaneet "menevät nettiin" enää. Itse olen online koko ajan. Ystäväni saavat minut kiinni milloin vain. Tekstiviesti on totaalisesti vanhentunut, epäkäytännöllinen ja kallis kommunikaatiomuoto. Sen asemasta käytän Facebookia ja WhatsAppia. Yhtä hyvin voisit omistaa lankapuhelimen tai morselähettimen. Sähköposti taas on formaaliin viestintään.
Minulla ei ole älypuhelinta,mutta teen ja suunnittelen yhtä apsia älypuhelimeen. Sekin onnistuu:-)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 21:48"]
Alle 40-vuotias: köyhä tai yksinäinen (ei ole somessa, joten ei tarvetta).
Lähemmäs nelikymppisillä ja vanhemmilla syy voi olla myös tekniikan kehityksen kärryiltä tippuminen.
Rikolliset käyttävät halpoja prepaidilla varustettuja puhelimia.
[/quote]
Yli 40-vuotiaiden tietotekniikan käyttötaidot voivat olla heikot. Työhaastattelutilanteessa paras tapa selvittää todelliset taidot ja kärryillä pysyminen olisi pyytää haastateltavaa näyttämään kännykkänsä. Vanhanaikaisen kapulan omistaja on melkein 100% varmuudella kärryiltä tipahtanut.
Ja minä appsia suunnitteleva olen 51 v. en silti halua älypuhelinta.
Nämä on näitä yleistys pyleistyksiä.
Minulla on vielä yli 10 vuotta vanha nokia 1100
Toimiii hyvin. Tyytyväisenä katselen miten monet toverini ostaa uuden puhelimen parikin kertaaa vuodessa. Tähän verrattuna olen varmaankin säästänyt yli 2000 €. Toinen samanlainen on odottamassaa kaapissa (akku tietysti poissa) kun sain aikoinaan ilmaiseksi kaveriltani. En ajatellut vaihtaa uuteen.
Tuntemani ihmiset, joilla älyluuri ei ole kasvanut käteen kiinni, ovat keskimääräistä älykkäämpiä ja tekevämpiä tyyppejä. Monet heistä ovat työssään niin kiinni tekniikassa, että haluavat viettää vapaa-aikansa muuten kuin ruutua tihrustelemalla.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:29"]
Tuntemani ihmiset, joilla älyluuri ei ole kasvanut käteen kiinni, ovat keskimääräistä älykkäämpiä ja tekevämpiä tyyppejä. Monet heistä ovat työssään niin kiinni tekniikassa, että haluavat viettää vapaa-aikansa muuten kuin ruutua tihrustelemalla.
[/quote]
höpönlöpön. Kaikkihan ovat työpäivät tietokoneen ääressä suurelta osin. Kuulostat ajastasi jälkeenjääneeltä. Jotkut mummothan käyttää vieläkin lankapuhelimia, laiskat ihmiset kännykkää käyttävät!
Kehityksen kärryiltä tipahtanut jäärä. On jäänyt "en tarvitse älypulinta tai somea" -leiriin niin tiukasti, ettei edes tajua mitä missaa. Salaa hiukan kiinnostunut, mutta koska tuli jo julistaneeksi leirinsä, ei voi enää perääntyä.
Jännä. Mä olen pitänyt itseäni tekniikan suhteen jäljessä olevana ja kalkkeentuneena mutta kuitenkin omistan note3
eikä tulisi mieleenkään omistaa tavankapulaa, en pärjäisi
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 01:26"]
Jännä. Mä olen pitänyt itseäni tekniikan suhteen jäljessä olevana ja kalkkeentuneena mutta kuitenkin omistan note3
eikä tulisi mieleenkään omistaa tavankapulaa, en pärjäisi
[/quote]
Ja kerroppa mikä on tavankapula?
Minulle on täysin samantekevää miten tyhmä tai älykäs kännykkä ihmisillä on, mutta älypuhelittomissa (:D) ihmisissä ärsyttää useinse älypuhelittomuuden korostaminen. "Minulla on vanha nokia 3310 ja tämä toimii kuin unelma ja en TODELLAKAAN!!!!11 ymmärrä niitä ihmisiä jotka ovat koko ajan saatavilla sosiaalisessa mediassa ja kyllä minä vain olen niin erityinen ja tiedostava ihminen tämän puhelimeni kanssa!"
Kaikki eivät tietenkään tällaisia ole, mutta edes jotkut hartaimmat iPhone-uskovaiset tms eivät mene paasaamisessaan noin pitkälle kuin tuon esimerkkini mukainen ihmistyyppi.
Ajattelen ehkä, että "Hahaa". Minulla itselläni on käytössä aina vaan näppäimellinen peruskännykkä, tämän nykyisen ostin viime vuoden lopulla. Olen 26-vuotias.
En pidä tästä vallitsevasta kehityksen suunnasta, joten jättäydyn ihan mielelläni kyydistä pois. En myöskään innostu uutuuksista tai siitä mikä milloinkin on suosittua, vaan olen aika vastahakoinen ja lämpenen jutuille hitaasti, jos ollenkaan. Näin olen välttynyt monen monelta "välttämättömältä" jutulta; en esimerkiksi ole omistanut minkäänlaista padia tai mp3-soitinta enkä kuulu mihinkään sosiaaliseen mediaan.
Työskentelen taidealalla jossa oikein leuhkitaan kun ei osata käyttää mitään nykyaikaisia teknologisia välineitä. Sellainen on naurettavaa ja merkki yksinkertaisuudesta. Jos on nuori ihminen eikä ole sen vertaa kiinnostunut nykyajasta että hankkisi älypuhelimen perusluurin sijaan, niin pidän kyllä hiukan simppelinä. Vanhukset asia erikseen.
En sitten yhtään mitään.
Itselläni oli joskus älypuhelin mutta myin sen aika nopeasti pois tarpeettomana. Nyt on ihan Nokian joku peruskänny. Minulle se ja läppäri riittävät.
N29