ei varaa mennä pääsykokeisiin
sain kutsun pääsykokeeseen ammattikorkeakouluun, kokeet on toisella paikkakunnalla ja koulutus on unelma-alaani, eipä voi mitään :(
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 15:45"]
Minulla sama tilanne, päädyin ottamaan lainaa päästäkseni paikalle. Pitkään epäröin, mutta sitten päätin että heitän tähän nyt all in, meni syteen tai saveen .
En halua jälkeenpäin katua sitä etten yrittänyt kaikkeani.
[/quote] ohoh, aika huikee juttu :) ite en saa lainaakaan ku oon työttömänä ja tuloja ei tosiaan ole että saisin muuta kuin pikavipin :D mun mielestä on tosi hölmöä että mistään ei voi hakea korvausta tällaseen matkaan..
kurjaa :( koita ap lainata jostain rahat.
mä olen joutunut lähettämään lapsia ulkomaille pääsykokeisiin. elettiin sitten vähän kapeammin hetki. kyllä kannatti :).
Minäkin lainasin rahaa, että pääsen 600km päähän pääsykokeisiin, mihin olen panostanut syksystä asti
Pyydä vanhemmiltasi tai ystäviltäsi lainaksi, varmasti antavat tätä varten.
Kuinka pitkä matka? Voit kysellä paikallisen koulun facebooksivuilla, ottaisiko joku majoitukseen niiksi päiviksi pientä korvausta vastaan, ruoka koululla ei montaa euroa maksa ja vr:llä on tarjouksia.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 15:52"]Kuinka pitkä matka? Voit kysellä paikallisen koulun facebooksivuilla, ottaisiko joku majoitukseen niiksi päiviksi pientä korvausta vastaan, ruoka koululla ei montaa euroa maksa ja vr:llä on tarjouksia.
[/quote]
Kun itse kävin pääsykokeissa, ruokalaan ei ehtinyt syömään. Ruokaa ei myöskään olisi saanut halvemmalla opiskelijahinnalla, kun ei ollut vielä opiskelija vaan se olisi maksanut n. 7-8 euroa. Mulla oli omia eväitä onneksi.
Järkyttävää oikeasti että jotkut on näin rahattomia...minä en ole edes opiskeluaikoina ollut niin köyhä. Ettekö oikeasti työssä ollessanne säästä yhtään pahanpäivän varalle?
Meillä opiskelijalounaan saa pääsykokelaatkin kelan alennuksella ja muistaakseni lounasaika on 11-15.
Itse onneksi pääsin kaverille yöpymään ja tokan päivän jälkeen ajelin kotiin ja takaisin aamulla taas kolmannelle päivälle. Eihän se halpaa ollut, mutta eipä ole tuo koulunkäyntikään halpaa kun ajan nykyään joka päivä sen matkan. Vaan mitäpä sitä ei tekisi unelma-ammattinsa eteen.
Mun ystävä sai ainaki joskus työkkäristä jotain tukea, kun lähti kauemmas työhaastatteluun. Saisitkohan säkin?
Miten on varaa sitten edes opiskella jos ei ole edes varaa päästä pääsykokeeseen? Opintotukihan on paljon pienempi kuin työttömyystuet. Jos nykyisistä tuista ei jää edes sen verran rahaa säästöön että matkustaisi kerran pääsykokeeseen niin miten meinasit opintotuella elää.
minä taas hain sitä KELA:n tukea matkoihin ja SAIN sitä! :D
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 15:56"]
Järkyttävää oikeasti että jotkut on näin rahattomia...minä en ole edes opiskeluaikoina ollut niin köyhä. Ettekö oikeasti työssä ollessanne säästä yhtään pahanpäivän varalle?
[/quote] valmistuin suoraan työttömäks niin tässä ei oo pahemmin voitu säästellä :(
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 16:08"]
[/quote] valmistuin suoraan työttömäks niin tässä ei oo pahemmin voitu säästellä :(
[/quote]
Jos et työttömänä saa yhtään säästöön, niin opiskelijana budjettisi menee miinukselle joka kuukausi.
Kyllä sinne oikeasti pääsee vaikka liftaamalla jos motivaatiota löytyy. Netistä löytyy myös "liftejä" välittäviä ilmaisia sivustoja joissa voi huhuilla kyytiä ko. paikkakunnalle.
Itse ottaisin vaikka sen pikavipin jos ei tosiaan mitään muuta mahdollisuutta olisi ja kouluun haluaisin ja olisin valmistautunut kokeisiin.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 16:08"]
[/quote]
Jos et työttömänä saa yhtään säästöön, niin opiskelijana budjettisi menee miinukselle joka kuukausi.
[/quote]oon maksellu työkkärin tuista aikasempia opintolainoja pois ettei ne kummittelis, lisäks tän uuden paikkakunnan myötä olis mahdollista saada osapäiväduunia:)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 15:43"]
sain kutsun pääsykokeeseen ammattikorkeakouluun, kokeet on toisella paikkakunnalla ja koulutus on unelma-alaani, eipä voi mitään :(
[/quote]
Jättäydytt sosiaalipummiksi sitten, ei tässä nyt muuta tosiaankaan voi.
No se tyssäs siihen. Toivottavasti lapseni ymmärtävät minulta pyytää matkarahaa, jos päätyvät samaan tilanteeseen joskus.
Jos se oikeasti olisi unelma-ammattisi, niin hommaisit ne rahat vaikka ties mistä, sen sijaan että kitiset rahattomuuttasi jollain nettipalstalla tuntemattomille.
Minulla sama tilanne, päädyin ottamaan lainaa päästäkseni paikalle. Pitkään epäröin, mutta sitten päätin että heitän tähän nyt all in, meni syteen tai saveen .
En halua jälkeenpäin katua sitä etten yrittänyt kaikkeani.