ei varaa mennä pääsykokeisiin
sain kutsun pääsykokeeseen ammattikorkeakouluun, kokeet on toisella paikkakunnalla ja koulutus on unelma-alaani, eipä voi mitään :(
Kommentit (43)
MInulle kerran soitti sukulaisen äiti että hänen tyttönsä on pyrkimässä lääkikseen että ottaisinko Tiian. Sanoin että en ota ja sitäpaitsi mehän ei olla oltu tekemisissä vuosiin. Kiitos ja hyvästi.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 17:20"]
Jos olisin sinä niin ottaisin hetkeäkään miettimättä 100-200e pikavipin pääsykoematkan kustannuksiin. Esimerkiksi Vivukselta saa ekan lainan ilman oheiskuluja. Satasen maksaa äkkiä takaisin eikä kenenkään elämä kaadu yhteen vippiin; mieti mitä urapolkuja pääsykokeeseen osallistuminen voikaan avata.
[/quote] yleensä mummit ja papat antaa rahaa jouluna ja synttäreillä ja jos koulu hyvin menee. Ettekö ole saaneet? Mikäli olette niin olisitte ajatellet nenää pidemmälle.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 18:32"]
Olen yhteishuoltalainen eli olen lapsen lähivanhempi. Ainoa lapsi, maksan autokoulun, lukion kirjat ja on varaa pääsykoekurssille joka on noin 1200-1400 eu. Kannattaa ennakoida, eihän se tule yllätyksenä että pitää pyrkiä esim yliopistoon ja pääsykoekurssit maksaa.
[/quote]
Tämä on asiaa. Onhan ennenkaikkea kyse siitä, mihin rahansa priorisoi. Ostaako turhia vaatteita, elektroniikkaa, tilaa lehtiä vai haluaako oikeasti panosta mahdollisuuteen saada hyvä ja mieleinen koulutus.