Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikeasta muka halvemmat keittiökalusteet?!

Vierailija
22.05.2014 |

Ollaan tekemässä ostamamme talon keittiöön täysremonttia, uudet kalusteet ja uudet koneet. Olen nyt pyytänyt keittiökalusteista tarjouksia seuraavista paikoista: Keittiöjätti, Keittiömaailma, Epoq-keittiöt (Gigantti), Orikedon keittiötukku ja Puustelli. Lisäksi olen Ikean keittiöplannerilla koittanut piirtää meille sopivaa keittiötä mutta huonon valikoiman (mm. ei 50cm levyisiä kaapistoja) en saanut sitä tuolla plannerilla suunnitelluksi ihan loppuun. Pari kaapistoa jäi siis vajaaksi.

Ikean hinnaksi noille tarvikkeille (tietysti itse noudettuna ja koottuna) tuli n. 5400€, tuosta siis puuttuu vielä parin kaapin hinta.

Muilla toimijoilla tarjoukset vastaavasta keittiöstä (kalusteet kotiin tuotuina ja koottuina, asennus itse) ovat: Halvin Epoq-keittiö 4500€, heillä pitäisi myös itse koota. Seuraavat Orikedon keittiötukku 5200€, Keittiöjätti 5865€, Keittiömaailma 7180€ ja kalleimpana Puustelli 8844€.

n. 4000€ siis halvimman ja kalleimman ero, tietysti laadussakin sitten on eroa ja siinä että halvimmat kaapit pitäisi itse koota. Ikea ei kuitenkaan ollut halvin niin kuin useat asiasta kanssa keskustelleet olivat etukäteen väittäneet.

Mistä olette itse hankkineet keittiönne? Tuleeko pieniltä toimijoilta tilatessa keittiö yleensä halvemmaksi tai kalliimmaksi? Tarkoitan siis jotain paikallisia ei-ketjuliikkeitä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 16:10"]Hienoa! Ostetaan keittiö 20-vuodeksi, hinnan ja nettikirjoitusten perusteella. Tiedätkö kirjoitusten perusteella, mikä on hyvä ja mikä susi? ....mars matkaan ja katsomaan niitä todellisia eroja.

[/quote]

Meillä kalleimmassa tarjouksessa oli kolminkertainen hinta halvimpaan verrattuna. Eikä mulle selvinnyt millä tavalla se kallis keittiö on kolme kertaa parempi kuin halvempi. Joten päätin, että sen sijasn, että katson samaa keittiötä 40 vuotta, niin minä otan mieluummin halvemman keittiön, ja vaihdan sen uudempaan kolme kertaa seuraavan 40 vuoden aikana.

Vierailija
22/33 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 16:10"]Hienoa! Ostetaan keittiö 20-vuodeksi, hinnan ja nettikirjoitusten perusteella. Tiedätkö kirjoitusten perusteella, mikä on hyvä ja mikä susi? ....mars matkaan ja katsomaan niitä todellisia eroja.

[/quote]

Meillä kalleimmassa tarjouksessa oli kolminkertainen hinta halvimpaan verrattuna. Eikä mulle selvinnyt millä tavalla se kallis keittiö on kolme kertaa parempi kuin halvempi. Joten päätin, että sen sijasn, että katson samaa keittiötä 40 vuotta, niin minä otan mieluummin halvemman keittiön, ja vaihdan sen uudempaan kolme kertaa seuraavan 40 vuoden aikana.

[/quote]

...olis varmaan kannattanut ostaa se kalliimpi. Rungot kestää ikuisuuden laadukkailla heloilla on kivempi käsitellä laatikoita ja ovia, kun seuraavaksi remontoit, ei tarvitse kun ovet vaihtaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 16:16"]

[/quote]

[/quote]

Voi taivas! Eikö ole miestä talossa, joka ymmärtäisi hyvän ja huonon eron?

Vierailija
24/33 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 16:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä me kumpikin ne erot ymmärretään, mutta ei olla idiootteja jotka maksaa 30 % paremmasta keittiöstä 200% kalliimman hinnan. Tiedetään myös se, että moni muu on valmis maksamaan.

Vierailija
25/33 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 16:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä me kumpikin ne erot ymmärretään, mutta ei olla idiootteja jotka maksaa 30 % paremmasta keittiöstä 200% kalliimman hinnan. Tiedetään myös se, että moni muu on valmis maksamaan.

[/quote]

Ok, parempi vastaus, jotkut haluaa maksaa laadusta, mutta usein se "peruskama" myös toimii ihan hyvin:)

Vierailija
26/33 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 15:35"]Kaarinan Puuvaja.

Voit valita täyden palvelun tai tee-se-itse asennuksen väliltä. Valikoima kattaa suunnilleen kaiken mitä eri tukkureilta ja ovivalmistajilta on saatavissa. Hyviä ideoita myös suunnitteluun ja mittatiluskampetta tarvittaviin kohtiin.

[/quote]

Kiitos miinuspeukuista. Tää ei kuitenkaan ollut mainos, vaan tyytyväisen asiakkaan kommentti. Veivasin aikataulut uusiksi 3 kertaa eikä siellä hymy hyytynyt kertaakaan.

Vierailija
27/33 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean kaapistoissa on Blummin kiskot. Blum valmistaa ne Ikealle.

Meillä Ikean keittiö ja se kyllä oli ehdottamasti edullisin. Hintaa tuli 3200 euroa (rungot, ovet (maalatut), vetimet, hana, posliininen allas, varjolistat, koristelistat, päätylevyt, sokkelit, nurkkakaruselli, oli laatikkoa ja apteekkikaappia, roskis kiskoilla)

Tarjoukset muualta vastaavilla ovilla ja laatikostoilla: Puustelli 7200 eur (ei posliiniallasta, ei hanaa), Canada-keittiö 12 500 eur (ei allasta eikä hanaa), merkkiä en muista mutta kotimainen pieni design merkki hintaa tuli noin 8000 ja tästä puuttui kolmannes kaapeista, ei hanaa, ei allasta ei vetimiä. Sitten oli vielä joku "halpis" merkki, olisko ollut Keittiö.net, sen hintaa en muista, mutta heillä ei silloin ollut miellyttävää ovimallia.

Todellakin tuli halvemmaksi kaapistot Ikeasta. Halvempi hinta ja sisusteet mukana.

Tasot (graniittia ja mahonkia), välitilavalaisimet ja kodinkoneet hankittiin muualta. Ei Ikean kodinkoneissakaan mitään vikaa Whirpoolhan nekin tekee, mutta silloin kun remppaa tehtiin ei valikoimissa ollut asiallista kaasuliettä eikä muitakaan kodinkoneita sellaisia joita olis haluttu.

Koko rempalle tuli hintaa koneineen yhteensä 14 000 ja siinä hinnassa ei ole koneista kuin liesituuletin.

Vierailija
28/33 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loimaalla ok ovi

ja Halikossa Kurppakausteet.

Vierailija
29/33 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen myös Puuvajaa Kaarinassa (http://www.puuvaja.fi/). Vanhan kivitalon pieni kylppäri ja pieni keittiö saivat uusia ulottuvuuksia, kun pesukone upotettiin keittiön ja kylppärin väliseen seinään. Näin kylppä sai lisätilaa ja keittiössä L:n mallisen keittiön "kuollut kulma" alakaapistossa tuli hyötykäyttöön, kun siinä oli pesukoneen"kotelo" ja sen päällä keittiötaso. Ratkaisua ei huomaa päälle päin keittiössä ja ei tarvinnut alkaa hankkia mitään kallista kulmamekanismia alakaappiin. Kaikki kalusteet tuntuvat tukevilta ja laadukkailta!

Vierailija
30/33 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten tilaamamme Gigantin Epoq-keittiön viimeisiä osia (laatikoiden sisuksia) toimitellaan parhaillaan, huhtikuussa 2016. Ei toki kaikkia yhdellä toimituksella. En suosittele tilaamaan Gigantista ainakaan keittiötä, me asioimme jatkossa muissa liikkeissä myös muuten. Vanha keittiömme purettiin vuoden 2015 toukokuussa, olimme kokonaan ilman keittiötä pitkälle heinäkuulle asti ja liestituuletin asennettiin marraskuussa. Tähän väliin mahtuu tajuton määrä puheluita, sähköposteja, perättömiä lupauksia, pahaa mieltä ja kaikkea mahdollista vääntöä. Asiaa selviteltäessa suomen keittiöistä vastaava henkilö vieritti kaiken yhden myyjän harteille, vaikka selvästi (kuten tästäkin ketjusta näkyy) ongelma on paljon paljon laajempi. 

Kun olen asiaa selvitellyt, olen kuullut että Gigantti heiluu vahvasti kuluttajaneuvojien listoilla. Heille ei siis tullut yllätyksenä että ko. yrityksen kanssa on ongelmia. Ehkä tämä on osa yrityksen toimintatapaa? Kun on tarpeeksi iso, ei tarvitse välittää mitä pienet asiakkaat piipittävät.

Vahva epäsuositus meiltä!

Vierailija
31/33 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kokemus  AJ-keittiökalusteet 

Työn jälki on huippuhienoa.

Vierailija
32/33 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset