Ikeasta muka halvemmat keittiökalusteet?!
Ollaan tekemässä ostamamme talon keittiöön täysremonttia, uudet kalusteet ja uudet koneet. Olen nyt pyytänyt keittiökalusteista tarjouksia seuraavista paikoista: Keittiöjätti, Keittiömaailma, Epoq-keittiöt (Gigantti), Orikedon keittiötukku ja Puustelli. Lisäksi olen Ikean keittiöplannerilla koittanut piirtää meille sopivaa keittiötä mutta huonon valikoiman (mm. ei 50cm levyisiä kaapistoja) en saanut sitä tuolla plannerilla suunnitelluksi ihan loppuun. Pari kaapistoa jäi siis vajaaksi.
Ikean hinnaksi noille tarvikkeille (tietysti itse noudettuna ja koottuna) tuli n. 5400€, tuosta siis puuttuu vielä parin kaapin hinta.
Muilla toimijoilla tarjoukset vastaavasta keittiöstä (kalusteet kotiin tuotuina ja koottuina, asennus itse) ovat: Halvin Epoq-keittiö 4500€, heillä pitäisi myös itse koota. Seuraavat Orikedon keittiötukku 5200€, Keittiöjätti 5865€, Keittiömaailma 7180€ ja kalleimpana Puustelli 8844€.
n. 4000€ siis halvimman ja kalleimman ero, tietysti laadussakin sitten on eroa ja siinä että halvimmat kaapit pitäisi itse koota. Ikea ei kuitenkaan ollut halvin niin kuin useat asiasta kanssa keskustelleet olivat etukäteen väittäneet.
Mistä olette itse hankkineet keittiönne? Tuleeko pieniltä toimijoilta tilatessa keittiö yleensä halvemmaksi tai kalliimmaksi? Tarkoitan siis jotain paikallisia ei-ketjuliikkeitä.
Kommentit (33)
Onko kaapistot vartailukelpoiset niin, että niissä on suunnilleen samat varusteet ja samantasoiset ovet?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 15:21"]
Katsoitko hinnan Ruotsin Ikeasta vai Suomen?
[/quote]
Suomen Ikeasta tietysti. Onko Ruotsissa niin paljon halvempaa että kannattaa rahdata sieltä asti?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 15:23"]
Onko kaapistot vartailukelpoiset niin, että niissä on suunnilleen samat varusteet ja samantasoiset ovet?
[/quote]
on
[/quote]
Suomen Ikeasta tietysti. Onko Ruotsissa niin paljon halvempaa että kannattaa rahdata sieltä asti?
[/quote]
Ainakin mitä pikaisesti katsoin, niin yhden kaapin hinta oli Suomessa 195e kun Ruotsista sen saisi alle 150e. Tietenkin jos asuu Etelä-Suomessa, niin luultavasti kalliimmaksi tulisi Ruotsista kuskata ne, mutta kun itse asun Oulussa, niin paljon halvemmalla pääsee kun ajelee Haaparantaan.
Onko esimerkiksi laatikoiden liukukiskostot samanlaisia?...kiskostot maksaa niissä valtaosan!
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 15:25"]
[/quote]
[/quote]
Ainakin mitä pikaisesti katsoin, niin yhden kaapin hinta oli Suomessa 195e kun Ruotsista sen saisi alle 150e. Tietenkin jos asuu Etelä-Suomessa, niin luultavasti kalliimmaksi tulisi Ruotsista kuskata ne, mutta kun itse asun Oulussa, niin paljon halvemmalla pääsee kun ajelee Haaparantaan.
[/quote]
Ok no me ollaan Turusta niin ei kyllä tuolla erolla kannata laivata niitä Ruotsista.
ap
No älä osta Ikeasta. Ne rungot on kyllä joskus valittu parhaiksi.
Mutta sitten oli erikoista, että Ruotsin Ikeassa uuni oli taas melkein 50 euroa kalliimpi kuin Suomessa. Perun sanani, luultavasti saat käytännössä samaan hintaan Suomesta.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 15:26"]
Onko esimerkiksi laatikoiden liukukiskostot samanlaisia?...kiskostot maksaa niissä valtaosan!
[/quote]
No en tiedä onko identtisiä tai samaa merkkiä mutta samantyylinen mekanismi kaikissa tarjouksissa on, ei mitään ihmeellisyyksiä.
No älä osta Ikeasta. Ne rungot on kyllä joskus valittu parhaiksi.
[/quote]
No en ostakaan. Varsinkaan kun sieltä ei saa sen mittaisia runkoja kuin haluttaisiin. Ihmettelen nyt vaan tässä sitä että onko joku tosiaan vertaillut useammalta keittiöfirmalta hintoja ja todennut Ikean kaikista halvimmaksi? Tottakai Ikea on halvempi esim. tuohon Puustelliin verrattuna mutta omassa vertailussa oli kuitenkin vasta kolmas.
[/quote]
Pitäisi olla esim Blom Metabox. Kannattaa käydä katsomassa, näissä laatikoiden liukukiskoistoissa ei Kannata säästää.!!
Kaarinan Puuvaja.
Voit valita täyden palvelun tai tee-se-itse asennuksen väliltä. Valikoima kattaa suunnilleen kaiken mitä eri tukkureilta ja ovivalmistajilta on saatavissa. Hyviä ideoita myös suunnitteluun ja mittatiluskampetta tarvittaviin kohtiin.
Kysy Kvikistä. Ja HTH:lta. Turun Domus mainostaa -40% keittiöalea. Meillä on tarjouspyynnöt sisällä noissa kolmessa, ja niistä valitsemme. Epoqilta emme ole tarjousta kysyneet, mutta tiedän, että he teettävät kokoamista ja asennuksia alihankintana.
Älkää nyt hyvät ihmiset ostako niitä keittiöitänne, ennen kun olette käyneet katsomassa, millaisilla heloilla ne on varustettu. Tarjouksissa kaikki laittavat halvimmat mahdolliset, eivätkä ne ole enää "tämänpäivän" standardin mukaisia. Kiva sitten hämmästellä kun ne on asennettu, että miksi naapurilla toimii kaappien ovet ja laatikostot niin paljon paremmin!
Ainakin Ikean mallikalusteissa on selvästi paremmat helat, kun "tukkuliikkeiden" halvimmat, mitä ne yleensä tarjoavat. Näiltä myös löytyy laadukkaita, mutta hinta nousee.
Kiitos vinkeistä 15 ja 14. Puuvajalle olinkin jättänyt yhteydenottopyynnön aamulla ja laitoin nyt noille muillekin vielä pyynnön. Lisäksi olen tänään sähköpostin kautta jättänyt tarjouspyynnön JPL-keittiölle ja Chili-keittiöille. Siis niin että laitoin kuvat ja mitat mukaan millaista haluan, saan ainakin alustavan tarjouksen.
Budjetti on aika tiukka ja tuo hintavaihtelu näköjään aika isoa, siksi haluan pyytää tarjouksen mahdollisimman monesta paikasta. Ei sitä tietysti ihan suttakaan halua ostaa, se vaan on hankalaa kun netistä löytää vähän joka firmaa puolustavia ja haukkuvia kirjoituksia..
ap
Hienoa! Ostetaan keittiö 20-vuodeksi, hinnan ja nettikirjoitusten perusteella. Tiedätkö kirjoitusten perusteella, mikä on hyvä ja mikä susi? ....mars matkaan ja katsomaan niitä todellisia eroja.
Ei Ikea välttämättä ole halvin, mutta ulkonäkö ja laatu suhteessa hintaan on omaa luokkaansa. Kymmenkunta vuotta sitten kun oma keittiö rempattiin oli näillä muilla halvemman hintatason firmoilla niin vanhanaikaista tavaraa, etteivät tulleet kysymykseen. Tämän hetken tarjontaa en tiedä ja paljon tietty riippuu omasta mausta.
Minäkin ostin talvella keittiökalusteita, eikä todellakaan ikea ollut lähelläkään halvinta. Otin sen nyt vertailuun mukaan juuri siksi, kun sitä on mainostettu halvimmaksi. Muttamei siis ole sitä ja lisäksi rungot pitää kasata itse ja ikea on kaukana ja tilaaminen työlästä ja epävarmaa, että olenko älynnyt laittaa tilaukseen kaiken tarvittavan.
Meille tuli tällä kertaakalusteet pieneltä paikalliselta ketjuttomalta tekijältä. Aiemmin ollaan otettu keittiöpisteeltä, prismasta ja keittiömaailmasta. Kalleimpia tarjouksia on ollut Puustellilla, domuksella ja iskulla.
Saako prismastakin keittiökaapistoja?
Ja olen kyllä juossut noissa kaikissa ekassa viestissäni mainitsemissani paikoissa, ensi viikolla vaan alkaa työt niin en kertakaikkiaan ehdi joka paikkaan. Sähköpostitarjouksella voin raakata kalleimmat/muuten ei-sopivat pois niin ei tarvi sitten ihan jokaisessa käydä.
Lisään vielä että minulla ei ole mitään rakentamisen/remontoinnin kokemusta ja näissä käymissäni paikoissa olen availlut kaappeja ja katsellut mekanismeja mutta en osaa sanoa niistä päältäpäin mikä tulee kestämään ja mikä ei. Siksi nettikirjoittelut voivat olla hyödyksi kun "kuulee" oikeita käyttökokemuksia oston jälkeen.
ap