Alkoholi pilaa monta joulua taas.
Alkoholin käyttö pilaa taas monen perheen joulun.
Ikävä kyllä näin käy myös tänä jouluna.Ei sille mitään voi.
Kommentit (91)
Kyllä minun joulun lapsena pilasi jo äidin ensimmäinen olut. Silmät seisoi päästä ja alkoi pelleily ja lässyttäminen.
Kootaanpas tähän maailman lyhin lista:
Raittiiden lapset jotka toivovat että vanhemmat olisivat kännänneet. Joulunakin,
Niin pilaa.
En kuitenkaan pidä siitä että alkoholia järkevästi käyttävät aikuiset syyllistetään, kyllä terve alkoholinkäyttö on juhlapöydässä ihan ok.
Itse olen alkoholisti. Olin monet joulut hiprakassa. En pelottava. En uhkaava. Ei riidelty. Ei turvatonta. Silti hiprakassa. Aamulla vähän krapulassa.
Eräänä päivänä kyllästyin ja aloitin täysin raittiin elämän. Hyvä näin. Minulla oli selvästi ongelma. Mutta kaikilla ei ole, ei jakseta heidän asioitaan vinkua.
Se mitä alkoholia käyttävän ihmisen on hyvä tehdä on aika ajoin tarkkailla ja miettiä käyttöään rehellisesti, määrät voi vaivihkaa kasvaa ja alkoholi on tärkeämpää kuin saisi olla. Mutta jos juo vähän ja jouluna jokusen lasin niin ihan turha syyllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun joulun lapsena pilasi jo äidin ensimmäinen olut. Silmät seisoi päästä ja alkoi pelleily ja lässyttäminen.
Joko sun äidillä oli tosi huono viinapää tai sitten se joi salaa sen oluen lisäksi. Itse olen yhden oluen jälkeen täysin normaali ja jopa ajokuntoinen. On testattu poliisin alkometrillä.
Vierailija kirjoitti:
Sherlock Holmes kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunko asiasi on arvioida muiden joulunvietto? Olemme suomalais-ranskalainen perhe. Sinä siis sanot, että huolella valitut viinit ym pilaavat joulumme?
Kuulostaa vähintäänkin alkavalta ongelmalta kun pitää selitellä ranskalaisesta perheestä ja huolella valituista viineistä. 😆
No kunhan kirjoitin. Emme ole suomalais-ranskalainen perhe. Mutta ihan oikeasti, kaikki alkoholia juovat eivät ole kännissä. Itse joisin hyvää olutta, mutten verenpainelääkitykseni vuoksi voi.
Lopputuloksen kannalta ei ole väliä onko se alkoholi hyvää vai pahaa, jos sitä vetää liikaa. Ex-anoppini joi sivistyneesti jouluna. Aamupäivästä alkaen lämmitteli glögiä, johon sopivasti terästystä. Glögiä tissuteltiin pitkin päivää. Lounaalla viiniä, jonka päälle kahvia ja konjakkia. Joulusaunan jälkeen saunakaljat. Ennen ruokaa snapsi. Ruuan kanssa viiniä tai olutta. Ruuan jälkeen jälkkäriviiniä, kahvit ja konjakit. Loppuillasta sitten fiiliksen mukaan viiniä, terästettyä glögiä tai olutta. Anopille tuli aika monta annosta alkoholia ja iltaa kohdin hänen käytöksensä oli jo aika ikävää. Suomessa on yli puoli miljoonaa ihmistä, joiden alkon käyttö ylittää riskirajat, joten on hyvin todennäköistä, että monessakin perheessä liika alkoholi pilaa koko joulun.
kyllä se pilaa joulun kun kaljat on klo 19.15 jo lopussa ja lähin kauppa on 3,4 k päässä lumihangessa
Vierailija kirjoitti:
Sinunko asiasi on arvioida muiden joulunvietto? Olemme suomalais-ranskalainen perhe. Sinä siis sanot, että huolella valitut viinit ym pilaavat joulumme?
Kyllä. Hifistelette siellä ylemmyydentunteessanne kun samalla kiellät itseltäsi sen minkä koko kaupunki jo tietää, että miehesi on kirkuva homo ja hän pyörittää pienen haaremin kokoista rakastajatar-rinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Me vietämme joulun aikuisten kesken ja vaikea kuvitella, miltä esim tämän iltainen hummeri, kampasimpukat ja sinisimpukat maistuisivat erinomaisen viinin sijaan piimän kanssa...
Mistä olet hankkinut nuo merenelävät? Onko tuoreita? Tai ehkä et asu Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vävy ja appiukko tappelu jouluaattona.Poliisi tuli ja vei molemmat juoppoputkaan.Aamulla vaimo haki putkasta miehensä ja isänsä.Miehet olivat kovin hiljaisia.Asiasta ei koskaan puhuttu.
Pian tämän joulun jälkeen vaimosta tuli ex-vaimo.
Hienoa! Pääsi mies eroon myllynkivestä kaulansa ympäriltä.
Vierailija kirjoitti:
Me vietämme joulun aikuisten kesken ja vaikea kuvitella, miltä esim tämän iltainen hummeri, kampasimpukat ja sinisimpukat maistuisivat erinomaisen viinin sijaan piimän kanssa...
Ketään ei kiinnosta koska nuo eivät kuulu joulupöytään.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan pilannut. Sinun paskat provosi sen sijaan pilaa tämän palstan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erinomaisen viinin..🤣🤣 Juopoilla aina nämä selitykset🤣
Sinulla taitaa olla alkoholiongelma.
Kyykkyviini kelpaa meillä vain mauteiseen glögiin.
Höpö höpö. Sommeliereillä tuottaa haasteita sokkotestissä erottaa punaviini valkkarista. Sinä et kolmen lasin jälkeen tiedä juotko satasen chateauneuf-de-papea vai taskunlämmintä Dorista.
Käyttäjä36202 kirjoitti:
Joku joulu on kyllä yks hailee, kun se pilaa niin paljon muutakin...
T. Alkoholistin lapsi
Jouluna se oikein korostui, että miten surkeaa se oma lapsuus oli. Edellisen yön isä ryyppäsi kinkkua paistaen ja aamulla äiti mökötti ja piti mykkäkoulua. Pitkin hampain koristeltiin kuusi ja yritettiin laittaa jouluruokaa pöytään. Nyt taas oli äiti kännissä, koska aloitti aamulla. Illalla saunassa isä taas korkkasi ja lahjojen jaon aikaan olivat molemmat vanhemmat kännissä ja aattoilta meni sitten riidellessä.
Kaiholla kuuntelin koulussa sitten kavereiden mummolareissuja ja jouluaaton perinteitä.
Oma jouluni pilattiin lapsena myös toisen vanhemman alkoholinkäytön takia.
Eivät ne alkoholin käyttäjät tajua millaisia he ovat lapsilleen ja miltä ne näyttävät. Fiksu vanhempi ei ota alkoholia jouluna.
Monta alkoholin pilaamaa joulua taas.
Mies kännissä ravaa perässäni hokemassa: anna mulle anna pil.ua anna nyt pihtari anna mun pa..a sua jne vaikka lapset ovat paikalla. Siihen päälle muu kiukuttelu hänen suunnaltaan ja ovien hakkaamiset ynnä muut jos kieltäydyn. Onneksi todella harvoin on enemmän humalassa mutta silloin aina sama juttu ja käytännössä näin jouluna esimerkiksi ainoa keino on levittää jalat nopeasti jotta pysyy hiljaa. Tänään aamusta ensin menin vessaan lukkojen taa koska en olisi halunnut vaan ajatus seksistä juuri silloin lähinnä inhotti mutta sitten ajattelin lasten kohta heräävän ja annoin hänelle mitä halusi. Näinä kertoina lähinnä halveksin ja jopa vihaan miestäni.
Vierailija kirjoitti:
Mies kännissä ravaa perässäni hokemassa: anna mulle anna pil.ua anna nyt pihtari anna mun pa..a sua jne vaikka lapset ovat paikalla. Siihen päälle muu kiukuttelu hänen suunnaltaan ja ovien hakkaamiset ynnä muut jos kieltäydyn. Onneksi todella harvoin on enemmän humalassa mutta silloin aina sama juttu ja käytännössä näin jouluna esimerkiksi ainoa keino on levittää jalat nopeasti jotta pysyy hiljaa. Tänään aamusta ensin menin vessaan lukkojen taa koska en olisi halunnut vaan ajatus seksistä juuri silloin lähinnä inhotti mutta sitten ajattelin lasten kohta heräävän ja annoin hänelle mitä halusi. Näinä kertoina lähinnä halveksin ja jopa vihaan miestäni.
Ihan oikeasti olet sitä mieltä, että lasten on hyvä kasvaa ympäristössä, jossa isä ääneen vonkaa persettä lasten kuullen ja kännää? Ihan sama kuinka harvoin tapahtuu mutta se yksikin kerta on liikaa. Mieti nyt vähän aikuisena mitä laitat omat lapsesi kestämään.
Vierailija kirjoitti:
ja miksiköhän et arvosta itseäsi ja eroa