Online-videopelit pilaavat parisuhteeni.
Raflaavaa, tiedän, mutta alkaa tosissaan jo keittää. Minä en pelaa vaan mieheni. Hän hakkaa Xboxilla Call of Dutya ja muita samantyyppisiä pelejä päivittäin. Pelaamisessa ei ole mitään pahaa, roikunhan itsekin palstalla.
Mutta kuka perkele meni keksimään nettiyhteydellä toimivat pelit, joissa on tarkoitus olla puheyhteydessä toisiin pelaajiin? Lähettäisin hänelle mieluusti postissa purkillisen lehmänsontaa kiitokseksi.
Mies siis keskustelee kuulokkeet korvilla kavereidensa kanssa pelatessaan. Ns. oikeiden kavereiden, siis sellaisten joita näkee paljon myös livenä. Mutta mä en jaksa enää kuunnella. Muutettiin yhteen 2 v sitten ja pian sen jälkeen mies löysi tämän pelityylin elämäänsä. Olen pahimmillaan useita tunteja päivässä kotonani osallisena kovaäänisessä keskustelussa, johon en kuitenkaan voi (tai edes halua) osallistua. Mies puhuu ystäviensä kanssa tavallisista asioista sen peliin liittyvän jargonin ohella. Mutta kuka jaksaa kuunnella jatkuvasti kovaäänistä puhelinkeskustelua?
"Joo ei hemmetti, Repellä on taas lisää ulosotossa, se soitti ja pyysi lain--NYT TULEE AIRSTRIKE--pyysi lainaa siis mut en tietenkään enää lainaa. Se jätti puhelinlaskunkin maks--SUN TAKANA, SE ON SUN TAKANA NYT SE SNAIPPERI--niin, puhelinlaskun jätti--"
Tulin tänään kotiin kolmelta hirvittävän raskaan työpäivän päätteeksi. Pelit olivat jo käynnissä koska miehellä oli tänään lyhyt työpäivä. Ja edelleen jatkuu. Asunto on pienehkö joten mihinkään en pääse karkuun, ja arvata saattaa että desibelit nousevat pelin tiimellyksessä.
Kiitos kun sain avautua. Tajusin oikeastaan vasta nyt miten loppu olen, verenpaine humahtaa tappiin jo kun kuulen konsolin käynnistysäänen. Joo joo, hanki aikuinen mies joka ei pelaa. Mutta mies on oikeasti muuten täydellinen. Juttelee, pussaa, huomioi, huolehtii itsestään ja 90% myös kodistamme. Ja laittaa ruoan joka päivä. Olen vain lopen uupunut tähän jatkuvaan mekkalaan, ja huomaan välillä ajattelevani millaista olisi olla miehen kanssa joka ei tällaisia pelejä pelaa.
Iloista joulua kaikille, etenkin mahdollisille kanssasisarille/-veljille.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytä itse miltä tuntuu, laita hänet kuuntelemaan kovaäänistä keskusteluasi
Tätäkin jo kerran harkitsin. :D
Tajusin että hauska idea kaatuu siihen kun mies laittaa kuulokkeet korviinsa ja pelaa. Täällä mä sitten huutelisin yksikseni omaksi ilokseni vaikka päivät pääksytysten.
Toimisi ehkä jos mies ei syystä x voisi pelata muutamaan päivään ollenkaan.
Ap
Miksi miehen tarvitsee pelata joka päivä? Osaatko kuvitella mitä tapahtuisi jos vaikka nettiyhteys häviäisi pariksi päiväksi?
Ei tarvitse. Osaan kuvitella että mies liikkuisi silloin vielä enemmän kuin nyt.
Ei kai munkaan tarvitse palstailla päivittäin, mutta totta puhuen taidan täältä kiintoisimmat aiheet tsekata ainakin kuutena päivänä viikosta. Useimmin seitsemänä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pelaako se tälläkin hetkellä
Kyllä. Mutta nyt saa pelata rauhassa, mä kuuntelen napeilla Leskistä ja tissuttelen hiljaksiin bisseä. :D
Ja tietty seuraan tätä ketjua, kiitokset kaikille kommentoijille! Pääsääntöisesti yllättävänkin hyviä neuvoja ja näkökulmia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tän provon lusikalla syöttö - kukaan todellinen oikea ihminen ei syyttäisi ja alentaisi itseään kaikesta ellei jollain tavalla yrittäisi aloittaa keskustelun jostain muusta.
Aloituksen takana on todennäköisesti pelaava mies joka pelkää ettei naiset tykkää hänestä hänen harrastuksen takia
Ei aukea vieläkään. En mä ole syyttänyt itseäni mistään tai alentanut itseäni lainkaan.
Avaa hiukan; mistä tässä sun mielestä oikeasti keskustellaan ja ennen kaikkea miksi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pistä mieslapselle kouraan hakemus kriisinhallintahommiin, niin pääsee leikkimisen sijasta sotimaan aikuisten lailla.
Hihii.
Ap
Meillä miehen tietokone makkarissa, ja jos kovasti häiritsee minua se puhe ja ajoittainen äänen korottaminen niin laitan oven kiinni. Itse olen kotona yleensä olohuoneessa niin molemmat saa näin olla omissa oloissaan kun siltä tuntuu. Suhteen alussa ärsytti jokapäiväinen pelaaminen mutta näin melkein 9v jälkeen pelaan itsekin, tosin pleikkaria ja silläkin pelejä jotka saa pauselle ja joita pelaan ihan yksinäni.
Sanoisin siis että anna harrastaa, mutta katsokaa konsolille tila jossa pelaaminen ei häiritse sinua (niin paljoa). Ja jos mies voisi joskus pelata ilman mikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen tietokone makkarissa, ja jos kovasti häiritsee minua se puhe ja ajoittainen äänen korottaminen niin laitan oven kiinni. Itse olen kotona yleensä olohuoneessa niin molemmat saa näin olla omissa oloissaan kun siltä tuntuu. Suhteen alussa ärsytti jokapäiväinen pelaaminen mutta näin melkein 9v jälkeen pelaan itsekin, tosin pleikkaria ja silläkin pelejä jotka saa pauselle ja joita pelaan ihan yksinäni.
Sanoisin siis että anna harrastaa, mutta katsokaa konsolille tila jossa pelaaminen ei häiritse sinua (niin paljoa). Ja jos mies voisi joskus pelata ilman mikkiä?
Tätä me varmaan koitetaan seuraavaksi. Eli siis mies siirtää pelinsä makkariin ja mä saan viettää normaalia elämää muualla asunnossa. Eihän tuo ovi kaikkea mekkalaa tietenkään blokkaa, mutta jotain kuitenkin uskoakseni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä me varmaan koitetaan seuraavaksi. Eli siis mies siirtää pelinsä makkariin ja mä saan viettää normaalia elämää muualla asunnossa. Eihän tuo ovi kaikkea mekkalaa tietenkään blokkaa, mutta jotain kuitenkin uskoakseni.
Ap
Joo meilläkään ei kaikkea puhetta blokkaa tuo oven sulkeminen, mutta mukavasti saa esim telkkaria katottua. Ja mieskin tajuaa olevansa turhan kovaääninen silloin, kun marssin laittamaan oven kiinni. :D
Ratkaisu tohon on jotenkin säätää mikrofonin ääni kulkemaan kuulokkeisiin, että mies tajuaa kuinka kovaa hän huutaa. Tällöin kuka tahansa hiljentää äänensä kun kuulee sen kuulokkeista itse. Podcasteissa käytetään tätä kikkaa päällehuutamisen estämiseksi.
Eli kissa pöydälle että häiritsee ja tämä voi helpottaa toteutusta (tai siinä pysymistä).
Minulle tuli ero exän pelaamisaddiktiosta. Pelasi KAIKEN vapaa-aikansa. Lapsen -ja kodinhoito jäi minulle, lisäksi olin yksinäinen eikä parisuhdeaikaa löytynyt mieheltä ikinä. Uuvuin. Mitä sellaisella puolisolla tekee joka jättää omat vastuunsa toisen harteille? Ei mitään. Jälkeenpäin pyysi anteeksi ja annoinkin, avioliitossa ollessa kiisti addiktionsa.
Tein eilen päätöksen että muutan pois. Kerroin sen myös miehelle. Oli ensin ihmeissään mutta luulen että alkoi lopuksi lämmetä ajatukselle.
Ap
Pelaako se tälläkin hetkellä