Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Online-videopelit pilaavat parisuhteeni.

Vierailija
23.12.2020 |

Raflaavaa, tiedän, mutta alkaa tosissaan jo keittää. Minä en pelaa vaan mieheni. Hän hakkaa Xboxilla Call of Dutya ja muita samantyyppisiä pelejä päivittäin. Pelaamisessa ei ole mitään pahaa, roikunhan itsekin palstalla.

Mutta kuka perkele meni keksimään nettiyhteydellä toimivat pelit, joissa on tarkoitus olla puheyhteydessä toisiin pelaajiin? Lähettäisin hänelle mieluusti postissa purkillisen lehmänsontaa kiitokseksi.

Mies siis keskustelee kuulokkeet korvilla kavereidensa kanssa pelatessaan. Ns. oikeiden kavereiden, siis sellaisten joita näkee paljon myös livenä. Mutta mä en jaksa enää kuunnella. Muutettiin yhteen 2 v sitten ja pian sen jälkeen mies löysi tämän pelityylin elämäänsä. Olen pahimmillaan useita tunteja päivässä kotonani osallisena kovaäänisessä keskustelussa, johon en kuitenkaan voi (tai edes halua) osallistua. Mies puhuu ystäviensä kanssa tavallisista asioista sen peliin liittyvän jargonin ohella. Mutta kuka jaksaa kuunnella jatkuvasti kovaäänistä puhelinkeskustelua?

"Joo ei hemmetti, Repellä on taas lisää ulosotossa, se soitti ja pyysi lain--NYT TULEE AIRSTRIKE--pyysi lainaa siis mut en tietenkään enää lainaa. Se jätti puhelinlaskunkin maks--SUN TAKANA, SE ON SUN TAKANA NYT SE SNAIPPERI--niin, puhelinlaskun jätti--"

Tulin tänään kotiin kolmelta hirvittävän raskaan työpäivän päätteeksi. Pelit olivat jo käynnissä koska miehellä oli tänään lyhyt työpäivä. Ja edelleen jatkuu. Asunto on pienehkö joten mihinkään en pääse karkuun, ja arvata saattaa että desibelit nousevat pelin tiimellyksessä.

Kiitos kun sain avautua. Tajusin oikeastaan vasta nyt miten loppu olen, verenpaine humahtaa tappiin jo kun kuulen konsolin käynnistysäänen. Joo joo, hanki aikuinen mies joka ei pelaa. Mutta mies on oikeasti muuten täydellinen. Juttelee, pussaa, huomioi, huolehtii itsestään ja 90% myös kodistamme. Ja laittaa ruoan joka päivä. Olen vain lopen uupunut tähän jatkuvaan mekkalaan, ja huomaan välillä ajattelevani millaista olisi olla miehen kanssa joka ei tällaisia pelejä pelaa.

Iloista joulua kaikille, etenkin mahdollisille kanssasisarille/-veljille.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että jos miehesi on normaali ja mukava, niin hän tajuaa hätäsi kun painotat sitä, että yhtään ei haittaa hänen valitsemansa harrastus etkä pyri rajoittamaan kavereiden kanssa juttelua... Mutta siihen on keksittävä joku ratkaisu, että sinä joudut _kuuntelemaan_ koko ajan tätä yksipuolista ja kiihtynyttä keskustelua, koska olet huomannut ahdistuvasi pahasti jo konsolin käynnistyessä.

Jos mies yrittää ohittaa aiheen lupaamalla yrittää olla hiljempaa, niin lupaa antaa vielä YKSI mahdollisuus hoitaa homma suunnilleen kuiskaamalla. Jos (kun) tämä ei onnistu, sitten miehen on suostuttava muihin toimenpiteisiin. Kyllä se siitä!

Vierailija
22/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse koskaan ymmärtänyt näitä puheyhteydellä mölisijöitä. Pelaan itsekseni kuulokkeet päässä ja tuskin häiritsen paljoa. Vain näppäimistön lievä napse paljastanee puuhani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ratkaisu ei kyllä ole se, että toinen joutuu olemaan kymmeniä tunteja viikossa vastamelukuulokkeet päässä koska aikuinen mies ei osaa hillitä puheäänen käyttöään.

Vierailija
24/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin pelaajana ylipäätään hämmästelen sitä mitä varten tuo sinun miehesi porukka tykkää huutaa tai puhua kovaäänisesti niihin mikrofoneihin: se on todella ärsyttävää kuulijan päässä, jos toinen huutaa kuulokkeisiin. Kyllä siitä tulee pelipiireissä sanomista aika nopeesti eikä mitään huutamista normaaleissa porukoissa siedetä, ihan normiäänellä siellä puhutaan.

Jotkut teinit pikemminkin huutelevat mikrofoneihin.

Ongelma todennäköisesti on tämä tiivis kaveriporukka joka sallii toisilleen tämän mikrofoniin meuhkaamisen. Se kuuluu selvästi käyttäytymismalliin porukan sisällä..

Mutta enemmänkin sinua taitaa ärsyttää tämä jatkuva puhuminen oli se sitten millä äänenvoimakkuudella tahansa, kun haluaisi hetken hiljaisuutta. Siihen ei oikein auta kuin oma huone pelaajalle..

Vierailija
25/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos asutte kerrostalossa miehesi tunteja kestävä mölötys ei häiritse pelkästään sinua..

Pitää varmasti paikkansa. Sanoin eilen illalla miehelle etten halua saada varoitusta tuon möykän takia. Sanoi että ei jatkossa pelaa niin myöhään.

Ap

Vierailija
26/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on vain kodikasta, kun mies juttelee lasten kanssa. (Kutsun niitä lapsiksi, koska mun mies on 40+, ja osa klaanistaan vasta armeijassa). Yleensä hekottelen sohvan toisessa päässä puolikkaalle keskustelulle ja puuhailen omiani toisella koneella. Mutta meillä on tosiaan pitkä historia ja kaksi tosi introverttia yhdessä.

Vierailija
27/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun tueksi voisit myös vaivihkaa nauhoittaa miehen mölisemistä. Älä kuitenkaan mainitse koko asiaa jos mies muutenkin uskoo kun sanot, että meteli häiritsee - nauhoitteesta on hyötyä lähinnä jos mies ei oikeasti itse tajua miten kovaa puhuu. Peliäänet ja kavereiden äänet on varmaan kuulokkeissa kovalla, jolloin mies automaattisesti huutaa sellaisten äänten yli joita sinä et edes kuule.

Vierailija
28/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa joku äänieristysteltta

Vierailija
29/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa en keksinyt muuta ratkaisua kuin erota. Ei ne miehet halua muuttua kun omasta mielestä on kivaa tuollainen. Parisuhteesta viis.

Vierailija
30/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näin pelaajana ylipäätään hämmästelen sitä mitä varten tuo sinun miehesi porukka tykkää huutaa tai puhua kovaäänisesti niihin mikrofoneihin: se on todella ärsyttävää kuulijan päässä, jos toinen huutaa kuulokkeisiin. Kyllä siitä tulee pelipiireissä sanomista aika nopeesti eikä mitään huutamista normaaleissa porukoissa siedetä, ihan normiäänellä siellä puhutaan.

Jotkut teinit pikemminkin huutelevat mikrofoneihin.

Ongelma todennäköisesti on tämä tiivis kaveriporukka joka sallii toisilleen tämän mikrofoniin meuhkaamisen. Se kuuluu selvästi käyttäytymismalliin porukan sisällä..

Mutta enemmänkin sinua taitaa ärsyttää tämä jatkuva puhuminen oli se sitten millä äänenvoimakkuudella tahansa, kun haluaisi hetken hiljaisuutta. Siihen ei oikein auta kuin oma huone pelaajalle..

Mies puhuu 90% peliajasta normaalia hieman kovemmalla äänellä. Silloin tällöin äänentaso nousee kun on joku tiukka paikka pelissä. Ongelmana on siis tosiaan se että kuuntelen suurimman osan kotonaoloajastani puhelinkeskustelua.

Ap

Vierailija
31/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun tueksi voisit myös vaivihkaa nauhoittaa miehen mölisemistä. Älä kuitenkaan mainitse koko asiaa jos mies muutenkin uskoo kun sanot, että meteli häiritsee - nauhoitteesta on hyötyä lähinnä jos mies ei oikeasti itse tajua miten kovaa puhuu. Peliäänet ja kavereiden äänet on varmaan kuulokkeissa kovalla, jolloin mies automaattisesti huutaa sellaisten äänten yli joita sinä et edes kuule.

Hyvä idea, on myös käynyt mielessä. Minähän kuulen vain miehestä itsestään lähtevät äänet; hän kuulee ystäviensä puheen ja pelin äänet. Uskon että itsekin puhuisin silloin normaalia kovempaa kun muutenkin innostuessani puhun liian kovalla äänellä.

Ap

Vierailija
32/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko asuu yhes? :o Jos on, nii sit kuulokkeet tai asunto, jos olis oma huonne miehelle.

Vierailija
33/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M25 kirjoitti:

Onko pakko asuu yhes? :o Jos on, nii sit kuulokkeet tai asunto, jos olis oma huonne miehelle.

Ei todellakaan ole. Otan tässä asetelmassa takkiin rahallisestikin 250 e/kk, kun asumistukeni loppui miehen päästyä vakityöhön.

Tuntuisi vaan aika radikaalilta muuttaa erilleen pelaamisen takia. Seurusteltiin tosiaan melkein 6 vuotta ennen yhteenmuuttoa, ja pidettiin sitä erittäin toimivana järjestelynä. Sitten asuntoni meni isoon remppaan ja tavallaan ajauduttiin tilanteeseen jossa yhteenmuuttaminen alkoi vaikuttaa hyvältä idealta. En varsinaisesti kadu sitä, mutta ehkä olisi kannattanut pitää ne omat kämpät kuitenkin.

Ap

Vierailija
34/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa on joitain vikoja.

Paras ratkaisu tähän ongelmaan on se, että puhu asiat suoriksi hänen kanssaan.

Vierailija
35/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kirjoittamaan itse feikkejä allekirjoittamattomia heippalappuja koskien tuota metelöintiä. Oot löytävinäsi sellaisen (kuin postiluukustanne pudonneena), tai annat miehesi löytää. 

Vierailija
36/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Otan tässä asetelmassa takkiin rahallisestikin 250 e/kk, kun asumistukeni loppui miehen päästyä vakityöhön.

Tuntuisi vaan aika radikaalilta muuttaa erilleen pelaamisen takia. Seurusteltiin tosiaan melkein 6 vuotta ennen yhteenmuuttoa, ja pidettiin sitä erittäin toimivana järjestelynä. Sitten asuntoni meni isoon remppaan ja tavallaan ajauduttiin tilanteeseen jossa yhteenmuuttaminen alkoi vaikuttaa hyvältä idealta. En varsinaisesti kadu sitä, mutta ehkä olisi kannattanut pitää ne omat kämpät kuitenkin.

Ap

Noh, mikä ny on radikaalii ja mikä ei. Kotirauhan luulis olevan sellasta, mitä saa haluta. Toi saman katon alla asuminen on kyl melko vanhanaikasta. Toivottavasti saatte ratkastuu ton ongelman! :)

Vierailija
37/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala kirjoittamaan itse feikkejä allekirjoittamattomia heippalappuja koskien tuota metelöintiä. Oot löytävinäsi sellaisen (kuin postiluukustanne pudonneena), tai annat miehesi löytää. 

Pisteet nerokkaasta ideasta. :D

Toisaalta sydäntä raastaa ajatuskin. En halua että mies jättää pois selvästi mieluisan harrastuksen. Ja sen hän tekisi jos saisi yhenkin valituksen, lähes neuroottisen tunnollinen ja lainkuuliainen kun on.

(Kuuluu siis niihin jotka eivät ylitä katua kävellen jos valo on punainen klo 3 yöllä kun ristinsielua ei näy missään).

Ap

Vierailija
38/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edullisin ratkaisu: vastamelukuulokkeet itsellesi.

Tämä on tullut mieleen, mutta en halua jatkuvasti kuunnella musiikkiakaan. Tai kulkea kuulonsuojaimet korvissa omassa kodissani.

Ap

Ei tarvitse kuunnella jatkuvasti musiikkia vastamelukuulokkeilla, ne voi laittaa myös vain hiljentämis-asetukselle. Sen sijaan jos mies on noin hyvä monelta osin, niin luulisi että kuulokkeiden pitäminen päässä on pieni hinta parisuhteen säilymisestä. Ja se on kuitenkin tilapäistä siihen asti kun on varaa muihin ratkaisuihin.

Miten tuo hiljentämisasetus toimii? Jotain taustakohinaa..?

En todellakaan halua miehestä eroon, mutta harmittaa huomata haaveilevansa omasta asunnosta. Vastahan me tähän päästiin.

Ap

Ei kuulu mitään, vastamelu kumoaa ulkoa tulevan äänen ja tuloksena on että ei kuule mitään :). Ikävä kyllä laadukkaat vastamelukuulokkeet ovat hintavia. Mutta se voisi olla miehen puolelta joustoa, että hän kustantaa hyvät kuulokkeet :)

Vierailija
39/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla ap, mutta todella harva pelaaja osaa hillitä pelaamistaan, vaan pelaaminen pahenee aikojen saatossa. Pelaan itse ihan liikaa, mutta asun kylläkin yksin. Pelaan koko ajan enemmän. Ensimmäiset vuodet pelimäärä pysyi kurissa, sitten alkoi nousta. Pelit ovat addiktoivia. Älä ainakaan tee tilanteeksenne lasta, sillä olet hyvin pian käytännössä yh, sillä miehen on helppo paeta pelien maailmaan.

Tätä minäkin pelkään, pelaamisen määrä on nyt jo lisääntymään päin. Ja minä olen meistä se huomattavasti helpommin addiktoituva tapaus.

Ei onneksi haluta lapsia kumpikaan.

Ap

Vierailija
40/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaisi kertoa miehelle, että se melu häiritsee sua jo niin paljon, että haaveilet omasta asunnosta. Esitä asia mahdollisimman lempeästi, niin ettei se vaikuta uhkaukselta. Jos miehellä on järkeä päässä ja tunteita sua kohtaan, niin tuon tiedon pitäisi saada hänet ajattelemaan.