Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Online-videopelit pilaavat parisuhteeni.

Vierailija
23.12.2020 |

Raflaavaa, tiedän, mutta alkaa tosissaan jo keittää. Minä en pelaa vaan mieheni. Hän hakkaa Xboxilla Call of Dutya ja muita samantyyppisiä pelejä päivittäin. Pelaamisessa ei ole mitään pahaa, roikunhan itsekin palstalla.

Mutta kuka perkele meni keksimään nettiyhteydellä toimivat pelit, joissa on tarkoitus olla puheyhteydessä toisiin pelaajiin? Lähettäisin hänelle mieluusti postissa purkillisen lehmänsontaa kiitokseksi.

Mies siis keskustelee kuulokkeet korvilla kavereidensa kanssa pelatessaan. Ns. oikeiden kavereiden, siis sellaisten joita näkee paljon myös livenä. Mutta mä en jaksa enää kuunnella. Muutettiin yhteen 2 v sitten ja pian sen jälkeen mies löysi tämän pelityylin elämäänsä. Olen pahimmillaan useita tunteja päivässä kotonani osallisena kovaäänisessä keskustelussa, johon en kuitenkaan voi (tai edes halua) osallistua. Mies puhuu ystäviensä kanssa tavallisista asioista sen peliin liittyvän jargonin ohella. Mutta kuka jaksaa kuunnella jatkuvasti kovaäänistä puhelinkeskustelua?

"Joo ei hemmetti, Repellä on taas lisää ulosotossa, se soitti ja pyysi lain--NYT TULEE AIRSTRIKE--pyysi lainaa siis mut en tietenkään enää lainaa. Se jätti puhelinlaskunkin maks--SUN TAKANA, SE ON SUN TAKANA NYT SE SNAIPPERI--niin, puhelinlaskun jätti--"

Tulin tänään kotiin kolmelta hirvittävän raskaan työpäivän päätteeksi. Pelit olivat jo käynnissä koska miehellä oli tänään lyhyt työpäivä. Ja edelleen jatkuu. Asunto on pienehkö joten mihinkään en pääse karkuun, ja arvata saattaa että desibelit nousevat pelin tiimellyksessä.

Kiitos kun sain avautua. Tajusin oikeastaan vasta nyt miten loppu olen, verenpaine humahtaa tappiin jo kun kuulen konsolin käynnistysäänen. Joo joo, hanki aikuinen mies joka ei pelaa. Mutta mies on oikeasti muuten täydellinen. Juttelee, pussaa, huomioi, huolehtii itsestään ja 90% myös kodistamme. Ja laittaa ruoan joka päivä. Olen vain lopen uupunut tähän jatkuvaan mekkalaan, ja huomaan välillä ajattelevani millaista olisi olla miehen kanssa joka ei tällaisia pelejä pelaa.

Iloista joulua kaikille, etenkin mahdollisille kanssasisarille/-veljille.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus asuin jonkun klopin naapurissa jossa pelit oli käynnissä suunnilleen 24/7. Jatkuvasti sain kuunnella vittusaatanaa ja ties mitä.

Vierailija
42/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on töissä ja sä opiskelet, niin hän todennäköisesti myös maksaa isomman osan asumisesta. Eli tuollaisessa tilanteessa aika pikkumaista valittaa jostain miehen pelaamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, että aikuislapsen kanssa on huono olla. Minulle vain tökkii että ap sanot että pelit pilaa suhteesi. Ei pelit pilaa mitään vaan lapsellinen kumppanisi tai lapsellinen sinä joka et pysty asettamaan rajoja kumppanille.

Vierailija
44/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet jotka on yli 20v ja pelaa videopelejä pitäisi lopettaa

Itse olen 13v ja poikaystäväni ei tee mitään muuta kuin hakkaa jotain tietokonetta, siis mitä täh? Mitä tämä naisen elämä on vuonna 2020 kun kaikki miehet tommosia? Keneen tässä saa edes ihastua?

Älä huoli, teillä menee 2 viikon päästä muutenkin.

Vierailija
45/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin seurustella tuollaisen nettipeliriippuvaisen kanssa kerran.

Yritin olla avarakatseinen, mutta ei sitä voinut lopulta katsella, varsinkaan kun kävi selväksi riippuvaisuuden taso. Jopa yhdessä aikaa viettäessämme huomasin selaavan lapselliseen peliinsä liittyviä juttuja netistä.

Ymmärtäisin, jos aikuinen mies haluaa joskus pelata matsin kaverin kanssa jollain pleikalla. Mutta on vastenmielistä, kun aikuinen ukko pelaa päivät pitkät jotain värikästä söpö palleroukkeli -peliä. Ja hällä koko ajan vapaallakin pyörii se mielessä.

Tosi asiassa hiton moni noista pelaajista on sairaalloisen riippuvaisia ja istuisivat laiminlyöden kaikki siinä pelinsä ääressä, jos voisivat.

Peliriippuvaisuus on sairaus.

Aikamoista vääristelyä väittää tai edes vihjata, että ap:n mies pelaisi päivät pitkät. Hänhän on ap:n mukaan työelämässä.

Vierailija
46/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus asuin jonkun klopin naapurissa jossa pelit oli käynnissä suunnilleen 24/7. Jatkuvasti sain kuunnella vittusaatanaa ja ties mitä.

Niin asun minäkin. Ummehtuneen kusen ja lian haju pöllähtää sen kämpästä, kun sieltä oksettavasta luolastaan silloin tällöin ulostautuu viereiseen kauppaan. Nuori mies kyseessä.

Siis sitä hajua ei voi sanoin kuvailla. Oksettaa ajatella, miten se koskettelee likaisilla näpeillään kaikki paikat. Onneksi varsinkin nyt tulee läträttyä käsidesin kanssa kunnolla.

Vierailija
47/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin olla avarakatseinen, mutta ei sitä voinut lopulta katsella, varsinkaan kun kävi selväksi riippuvaisuuden taso. Jopa yhdessä aikaa viettäessämme huomasin selaavan lapselliseen peliinsä liittyviä juttuja netistä.

Ymmärtäisin, jos aikuinen mies haluaa joskus pelata matsin kaverin kanssa jollain pleikalla. Mutta on vastenmielistä, kun aikuinen ukko pelaa päivät pitkät jotain värikästä söpö palleroukkeli -peliä. Ja hällä koko ajan vapaallakin pyörii se mielessä.

Tosi asiassa hiton moni noista pelaajista on sairaalloisen riippuvaisia ja istuisivat laiminlyöden kaikki siinä pelinsä ääressä, jos voisivat.

Aikamoista vääristelyä väittää tai edes vihjata, että ap:n mies pelaisi päivät pitkät. Hänhän on ap:n mukaan työelämässä.

En ole vihjaillut mitään. Ja vaikka käykin töissä, olisi sairasta pelata koko loppupäivä.

Vierailija
48/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laskisi miestä vielä erityisen peliriippuvaiseksi. Voihan tämä toki pahentua ajan mittaa.

Toistaiseksi on kiinnostunut monista muistakin asioista; ystävistä, urheilusta, ulkoilusta, kodinhoidosta, kokkaamisesta, eläimistä, minusta... Mutta pelaamisen määrä on kyllä hiljalleen lisääntynyt.

Ap

Vierailija
49/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on töissä ja sä opiskelet, niin hän todennäköisesti myös maksaa isomman osan asumisesta. Eli tuollaisessa tilanteessa aika pikkumaista valittaa jostain miehen pelaamisesta.

Maksetaan asuminen ja laskut 50/50, omat menot omista pusseista.

Ap

Vierailija
50/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua, aloitus nauratti kyllä :D Jos mies laittaisi kuulokkeiden ääniä hiljemmalle, niin hänen ei tarvitsisi itse puhua niin kovaa. Sitten varmaan valittaa, ettei kuule vihollisten askelia, mutta se on pieni hinta onnellisemmasta vaimosta. Ja peliaikaa voisi varmasti vähentää, tai sitten voisi mennä kaverinsa luo pelaamaan?

Vierailija
51/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieniä lapsia, niin mies pelaa kuulokkeilla vain heidän nukkumaanmenonsa jälkeen, ja onneksi aika hiljaa, eikä edes joka päivä (siis antennit päässä, muuten istuu kyllä aina koneella).

Mua rasittaa enemmän se, että nettipelejä ei voi laittaa pauselle. Jos lasten kanssa tulee joku ongelma, niin mies ei voi keskeyttää, vaan mun on hoidettava asia. Itse harvoin kotona pääsen tavoittamattomiin, mutta toisaalta harrastan kyllä miestä enemmän kodin ulkopuolella.

Vierailija
52/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, sähän kuulostat ex-mieheltäni. Koska hän tienasi paremmin, niin hänen ei mielestään tarvinut osallistua esim kotitöihin.

Vierailija
53/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi AP, voisimmepa pitää vertaistukiryhmän. Olen 40m2 asunnossa mieheni kanssa, joka hakkaa Counterstrikeä tuntitolkulla joka päivä. Unelmieni mies taantuu lukiopojan tasolle ja huutaa mikkiin samantasoista settiä. Melu on oikeasti valtavaa ajoittain mutta eihän mies sitä kuulokket korvilla hoksaa, saatan huomauttaa asiasta ja 5sek päästä huuto jatkuu. Eniten ehkä silti ärsyttää se, että mies ei koskaan keskeytä peliä minun vuokseni, mutta kun mies lopettaa pelaamisen, hän olettaa että olen heti "käytettävissä" halimassa ja pusimassa. Sitten jos minulla onkin vaikka kirjan lukeminen kesken enkä halua heti laskea sitä käsistäni niin mies alkaa nuupottaa surkeana. En tämän takia jätä miestä joka on muuten todella ihana ja kaikissa ihmisissä on miinuspuolensa, mutta välillä todella keittää!

Vierailija
54/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap paukuta gradu valmiiksi ja mene duuniin niin voitte ostaa isomman kämpän. Ei tuossa ole muuta ongelmaa kuin liian pieni asunto.

T. samanlainen pelaava vela-pariskunta isossa asunnossa

Vierailija
55/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samassa tilanteessa. Hektinen ja meluisa työ ja kotona mies pelaamassa. Mies oli huomioiva, ei mitään vikaa mutta parisuhde meni suorastaan vituiksi miehen pelaamisen takia. Tai ei oikeastaan pelaamisen takia, vaan koska en päässyt palautumaan tarpeeksi. Olin todella väsynyt siihen ainaiseen näppäimistön näpyttelyyn ja puhumiseen. Mies toki oli hiljaa ja puhumatta usein pelatessaan, kun tiesi miltä minusta tuntuu. Silti tilanne kärjistyi ajan myötä siihen että jopa hiiren naputtelu tuntui liialta ääneltä. Minusta tuli stressaantunut nipottava akka, jota en ole. Pienet ongelmat paisuivat suuriksi kun olin niin väsynyt. Erottiin ja muutettiin erilleen.

Nyt ollaan yhdessä, omissa asunnoissamme. Jos muutetaan joskus saman katon alle, asunnon pitää olla isompi jotta miehelle saa oman pelihuoneen.

Muuttakaa erilleen tai isompaan asuntoon jos haluatte parisuhteen kestävän.

Vierailija
56/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet pelin ajaksi ulkoilemaan tai kuntosalille.

Vierailija
57/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi AP, voisimmepa pitää vertaistukiryhmän. Olen 40m2 asunnossa mieheni kanssa, joka hakkaa Counterstrikeä tuntitolkulla joka päivä. Unelmieni mies taantuu lukiopojan tasolle ja huutaa mikkiin samantasoista settiä. Melu on oikeasti valtavaa ajoittain mutta eihän mies sitä kuulokket korvilla hoksaa, saatan huomauttaa asiasta ja 5sek päästä huuto jatkuu. Eniten ehkä silti ärsyttää se, että mies ei koskaan keskeytä peliä minun vuokseni, mutta kun mies lopettaa pelaamisen, hän olettaa että olen heti "käytettävissä" halimassa ja pusimassa. Sitten jos minulla onkin vaikka kirjan lukeminen kesken enkä halua heti laskea sitä käsistäni niin mies alkaa nuupottaa surkeana. En tämän takia jätä miestä joka on muuten todella ihana ja kaikissa ihmisissä on miinuspuolensa, mutta välillä todella keittää!

Tämä. Olisin voinut kirjoittaa tämän kommentin itse. Lähetän siis etävoimaa.

Kaiken sen ajan mitä mies ei pelaa, hän huomioi minua ja kaipaa yhteistä aikaa. Oikeastaan liiankin kanssa. Tänään mies lopetti pelaamisen viideltä, juuri kun olin kommentoimassa tähän ketjuun. Hän kömpi viereen sohvalla ja kerjäsi hellyyttä, ja leikillään loukkaantui kun sanoin että mä sometan nyt hetken. Alkoi jo ärsyttää sekin.

Niinä päivinä joina mies ei pelaa (oletan että testaa itse tekeekö kuinka pahaa olla pelaamatta), huomaan että hän olettaa että meillä on jotain yhteistä. Hän ei siis vaadi tai pahoita mieltänsä, mutta ehkä luulee että mä jotenkin odotan että pelaaminen loppuu ja olen sitten "käytettävissä", kuten sanoit. Käytettävissä olemisella tarkoitan yhteistä syömistä, Simpsoneita tai vaikka iltakävelyä. Mutta välillä tuntuu että aika minkä mies pelaa, häviää. Sitten hän jatkaa kuin ei olisi pelannutkaan, mutta mulla on jo hermot tapissa ja muuta tekemistä.

Tämä oli silmiä avaava vertaistukikommentti.

En tiedä aistiiko mies nyt jotain kun alkoi putsaamaan lattiasta jotain itselleni näkymättömiä tahroja käsin. Tai siis rätillä toki.

Ap

Vierailija
58/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdet pelin ajaksi ulkoilemaan tai kuntosalille.

Niin kauan kun maksan vuokrasta puolet, en ole se joka lähtee kotoaan karkuun toisen harrastuksen vuoksi päivittäin. Joku raja sentään vaikka miestä paljon rakastankin.

Ap

Vierailija
59/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin peliongelmaisen kanssa monta vuotta..Tökkii useissa viesteissä se että muut eivät pidä miehen pelaamista ongelmana vaan ongelma on liian pieni kämppä. Joku jopa kertoi että kun mies pelaa online peliä ja niitä ei voi pausettaa, jos lapsella on hätä naisen tarvitsee mennä katsomaan kun mies ei voi, pelin takia. Käyttäkää nyt vähän järkeä, kyseessä on kuitenkin aikuiset miehet. Suurin osa tuollaisista pelaajista vain pahenee ajan myötä. Kuka helvetti edes isona miehenä huutaa johonkin peliin kun joku idiootti. Kyllä se tajuaa että pitää mekkalaa mutta sitä ei vain kiinnosta kun pelaaminen on niin hauskaa(tästä myöskin kertoo se että ap on huomautellut miehelle useita kertoja mutta sama peli jatkuu)

Vierailija
60/92 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, nyt musta tuntuu että joku on tunnistanut ja vinkannut tän keskustelun miehelle. :D Pohdin kyllä että ei pitäisi olla mahdollista kun en ole tästä kellekään toistaiseksi avautunut.

Mies kysyi äsken että onko ok että hän pelaa puolelta. Sanoin että joo mutta (keskustelun innoittamana) totesin että kyllähän se ottaa korviin kun sitä olen jo 2 h tänään kuunnellut. Siihen mies ehdotti että ostaa isomman telkkarin makkariin ja pelaa jatkossa siellä. Luulin ensin vitsiksi mutta nyt tekee mulle tuolla drinkkiä ja selittää että ymmärtää jos mulla alkaa palaa käpy.

Ehkä tää on joulun ihme..? Omasta mielestäni en näyttänyt ärtymystäni mitenkään erityisesti tänään.

Ap