Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Hoitohenkilökunta on uupunut ja loppuun palanut koronan takia. Ei jaksa. Mutta jos maksetaan ylimääräistä, niin taas jaksaa."

Vierailija
23.12.2020 |

Hienoa että motivaatiotekijät ja etiikka kunnossa.
Ei mulla muuta.

Kommentit (179)

Vierailija
21/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä nämä ovat edes hakeutunut hoitoalalle töihin? Kai se pitäisi olla jokaisella tiedossa, että voi tulla joku pandemia ja töitä pitäisi silti tehdä.

Oikeasti? Totta puhuen ei todella tullut mieleen 15v sitten, että tulisi 1v- ties miten pitkään kestävä pandemia, joka koskisi kaikkia ihmisiä maailmassa, kyllä ne ebolat ja muut olivat jotain utopiaa, jotka eivät todella pienen peräkylän vanhainkotia koskisi.

Vierailija
22/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hoitoalalla, mutta ei minua ainakaan töihin menoon motivoi mikään muu kuin raha. En ymmärrä miksi hoitajien pitäisi teeskennellä olevansa yhtään sen hyveellisempiä.

Juuri tämä. Töitä tehdään siksi että siitä saa palkkaa. Jos työnkuva muuttuu oleellisesti aiempaa raskaammaksi tai vaarallisemmaksi, sen pitäisi näkyä myös palkkauksessa. Ja ei, en ole hoitaja tai edes pienipalkkainen. Ärsyttää vaan tämä jeesustelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hoitoalalla, mutta ei minua ainakaan töihin menoon motivoi mikään muu kuin raha. En ymmärrä miksi hoitajien pitäisi teeskennellä olevansa yhtään sen hyveellisempiä.

Kyse ei ole tästä, vaan siitä, että tekisivät töitä välillä ja vähemmän sitä kitinää.

Vierailija
24/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä nämä ovat edes hakeutunut hoitoalalle töihin? Kai se pitäisi olla jokaisella tiedossa, että voi tulla joku pandemia ja töitä pitäisi silti tehdä.

Mutta yleensä jos vastuu ja työmäärä nousee, myös palkka nousee. Itse olen tylsästi kirjanpitoalalla, ja kyllä minä pidin itsestäänselvänä, että kun minulle aikoinaan annettiin lisää vastuuta ja isompi työmäärä, niin palkka nousi myös. En olisi muuten sitä lisätyötä vastaan ottanutkaan.

Näinhän sitä luulisi. Toisin on esim. opettajilla, työmäärä kasvaa vuosi vuodelta, samoin vastuut, mutta palkka pysyy samana.

Ja ei, en missään kohtaa sanonut, että opettajan työ on se kaikista raskain! Joku siitä kuitenkin kohta inisee.

Vierailija
25/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen pienipalkkaista työtä ja ainoa asia mikä siinä motivoi on se, ettei joudu te-toimiston ja kelan kanssa asioimaan. Muuten plusmiinus nolla työssäkäynti kotona loisimiseen, mutta en valita, itse olen työni valinnut.

Vierailija
26/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Totta puhuen ei todella tullut mieleen 15v sitten, että tulisi 1v- ties miten pitkään kestävä pandemia, joka koskisi kaikkia ihmisiä maailmassa, kyllä ne ebolat ja muut olivat jotain utopiaa, jotka eivät todella pienen peräkylän vanhainkotia koskisi.

joudut siis hoitamaan sairaita kampaviinereiden syömisen sijaan? mikä se sun ammattisi olikaan? jaksuja. -eri 

Vierailija
27/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se raha auttaa jaksamiseen? Eikö se raha kannata mielummin laittaa korotuksen sijaan lisähenkilökuntaan?

Vierailija
28/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvä että irtisanoutuvat. kukaan ei halua tällaisia hoitajia 

Jäät sitten mieluummin hoidotta? Koska ei meillä ole mitään hyväntekeväisyyshoitsujen reserviä, josta napata uusia entistä ehompia mutta puoli-ilmaisia hoitsuja tilalle. Meillä on nykyäänkin hoitajapula eikä ala houkuta nuoria. Onpa kumma, kun nettipalstoilla huudetaan kuorossa että ammatinvalintakysymys ja mitäs läksit. Kyllä se seuraava sukupolvi lukee nämä ketjut ja vetää johtopäätökset - eikä enää lähde. Sitten kymmenen vuoden päästä mietitään sormi suussa, että olisikohan sittenkin kannattanut vaan maksaa niin olisi vielä terveydenhuolto.

Vierailija
29/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se raha auttaa jaksamiseen? Eikö se raha kannata mielummin laittaa korotuksen sijaan lisähenkilökuntaan?

Mihin ihmeen lisähenkilökuntaan, kun ei nykyisillä palkoilla ja työoloilla ole tulijoita? Kadultako sinä alat värväämään ihmisiä hoitajiksi?

Vierailija
30/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministerit ym. käyttävät satojatuhansia joihinkin konsultteihin, jotka tekevät jonkun nollatutkimuksen, missä ei ole mitään, mitä ei arkijärjellä olisi pystynyt päättelemään. Niihin riittää rahaa oikein suokuokalla kaivaen. Mutta ihmisille, jotka vaarantavat oman terveytensä pelastaessaan ihmishenkiä, ei liikene senttiäkään ylimääräistä. Arvot kohdallaan eduskunnassa!😠

Vierailija
31/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäät sitten mieluummin hoidotta? Koska ei meillä ole mitään hyväntekeväisyyshoitsujen reserviä, josta napata uusia entistä ehompia mutta puoli-ilmaisia hoitsuja tilalle. Meillä on nykyäänkin hoitajapula eikä ala houkuta nuoria. Onpa kumma, kun nettipalstoilla huudetaan kuorossa että ammatinvalintakysymys ja mitäs läksit. Kyllä se seuraava sukupolvi lukee nämä ketjut ja vetää johtopäätökset - eikä enää lähde. Sitten kymmenen vuoden päästä mietitään sormi suussa, että olisikohan sittenkin kannattanut vaan maksaa niin olisi vielä terveydenhuolto.

juu, ei lopu hoitajat yli 3000 euron palkoilla. ja ammatinvalintakysymys.

Vierailija
32/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa vai ei mikään muu motivoi kuin palkka. Pitäisiköhän noiden korkeasti koulutettujen sisar hento valkoisten lukea tutkimuksia motivaatiosta? Raha nostaa motivaation hetkellisesti, sillä ihminen on ahne ja kierre tulee olemaan jatkuva. Kyllä se motivaation suurin nostaminen on oma kiinnostus omaan työhönsä ja aika usein se oma kiinnostus työhönsä lähtee omasta asenteesta. Suomalaisilla on tunnetusti heikko asenne omaan työhönsä ja aina löytyy narisemista, vaikka tulosta tulee.

Mutta enhän minä tiedä kun olen alipalkattu DI, ollut esimiestyössä ja tehnyt vuoroa (a, i, y) vasta 15 vuotta ja bruttopalkka on 3500€/kk. Olen jatkuvasti työpaikalla vastuussa 45 omasta alaisestani, myös silloin kun en ole töissä ja he ovat. Lisäksi minulla on se tunnettu henkilökohtainen sakkovelvollisuus jos jollekin alaiselleni tapahtuu jotain. Ja emme puhu kovin pienistä summista, mitä sakkoa mahdollisesti saamme pulittaa. Viime vuonna kollega maksoi 15 000€ tapaturmassa loukkaantuneelle henkilölle. Minä pääsin helpolla kun olin eräässä tapaturmassa sitomassa osittain irtileikkaantunutta jalkaa ja sain sakkoa vain muutaman tuhannen kun katsottiin, etten ole syyllinen tapaturmaan. Eihän kukaan muu tee vastuullista työtä ja vastaa ihmishengistä kuin terveydenhoitoalan ammattilaiset.

Vierailija
33/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ministerit ym. käyttävät satojatuhansia joihinkin konsultteihin, jotka tekevät jonkun nollatutkimuksen, missä ei ole mitään, mitä ei arkijärjellä olisi pystynyt päättelemään. Niihin riittää rahaa oikein suokuokalla kaivaen. Mutta ihmisille, jotka vaarantavat oman terveytensä pelastaessaan ihmishenkiä, ei liikene senttiäkään ylimääräistä. Arvot kohdallaan eduskunnassa!😠

nauran aina tälle pelastetaan ihmishenkiä-meemille 

Vierailija
34/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmisten hädällä rahastaminen

on se kuvottavaa porukkaa meidän hoitohenkilökunta!

Kukaan ei auta ilmaiseksi ketään muualla kuin Hurstin leipäjonossa.

Lastentarhanopettajat saavat palkkaa, kouluopettajat saavat palkkaa, lääkärit saavat palkkaa, poliisit saavat palkkaa, palomiehet saavat palkkaa... MIssä utopiassa elät?

Hoitajat saavat palkkaa! Ja ihan tarpeeksi saavatkin. Puhutaan työstä, joka heille kuuluukin.

Vierailija
35/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juu, ei lopu hoitajat yli 3000 euron palkoilla. ja ammatinvalintakysymys.

Sinäkö hoidat sairaalassa rekrytointia, kun tiedät että hoitajia on tulossa jonoksi asti?

Vierailija
36/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa vai ei mikään muu motivoi kuin palkka. Pitäisiköhän noiden korkeasti koulutettujen sisar hento valkoisten lukea tutkimuksia motivaatiosta? Raha nostaa motivaation hetkellisesti, sillä ihminen on ahne ja kierre tulee olemaan jatkuva. Kyllä se motivaation suurin nostaminen on oma kiinnostus omaan työhönsä ja aika usein se oma kiinnostus työhönsä lähtee omasta asenteesta. Suomalaisilla on tunnetusti heikko asenne omaan työhönsä ja aina löytyy narisemista, vaikka tulosta tulee.

Mutta enhän minä tiedä kun olen alipalkattu DI, ollut esimiestyössä ja tehnyt vuoroa (a, i, y) vasta 15 vuotta ja bruttopalkka on 3500€/kk. Olen jatkuvasti työpaikalla vastuussa 45 omasta alaisestani, myös silloin kun en ole töissä ja he ovat. Lisäksi minulla on se tunnettu henkilökohtainen sakkovelvollisuus jos jollekin alaiselleni tapahtuu jotain. Ja emme puhu kovin pienistä summista, mitä sakkoa mahdollisesti saamme pulittaa. Viime vuonna kollega maksoi 15 000€ tapaturmassa loukkaantuneelle henkilölle. Minä pääsin helpolla kun olin eräässä tapaturmassa sitomassa osittain irtileikkaantunutta jalkaa ja sain sakkoa vain muutaman tuhannen kun katsottiin, etten ole syyllinen tapaturmaan. Eihän kukaan muu tee vastuullista työtä ja vastaa ihmishengistä kuin terveydenhoitoalan ammattilaiset.

Sepä se. Aina tulee uusia syitä vaatia ja vaatia lisää. Kouluttautuisivat muihin töhin, jos ei motivaatiota ole.

Vierailija
37/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmeen lisähenkilökuntaan, kun ei nykyisillä palkoilla ja työoloilla ole tulijoita? Kadultako sinä alat värväämään ihmisiä hoitajiksi?

Mun kaveri vaihtoi isoon ruokakauppaan töihin. Vaikka sielläkin on kiire ja palkka sama, niin siellä on kiireeseen nähden enemmän henkilökuntaa kun hoitoalalla.

Itsekin olin 1,5-vuotta sitten 10 päivää sairaalassa ja silloin jo ennen koronaa näki kuinka henkilökunta oli jo äärirajoilla.

Vierailija
38/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla varmaan 80 % jonkin sortin hoitajia :D

Vierailija
39/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se. Aina tulee uusia syitä vaatia ja vaatia lisää. Kouluttautuisivat muihin töhin, jos ei motivaatiota ole.

Ja mistä tulee ne tuhannet motivoituneemmat hoitajat tilalle? Miksei kukaan vastaa tähän kysymykseen?

Vierailija
40/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nauran aina tälle pelastetaan ihmishenkiä-meemille 

Voit alkaa kantamaan "minua ei tarvitse pelastaa mistään koskaan" -kylttiä kaulassasi tai tatuoi teksti otsaasi, niin kukaan ei tuhlaa aikaansa sinuun, esim. onnettommustilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä