Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Hoitohenkilökunta on uupunut ja loppuun palanut koronan takia. Ei jaksa. Mutta jos maksetaan ylimääräistä, niin taas jaksaa."

Vierailija
23.12.2020 |

Hienoa että motivaatiotekijät ja etiikka kunnossa.
Ei mulla muuta.

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien ulina jatkuu niin kauan kuin kotona.....vttu että olen onnellinen, kun rokotukset on annettu. Mutta ulina ei lopu silloinkaan hoitajilta, en usko.

Vierailija
162/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen tosi raskasta työtä josta maksetaan vähemmän kuin näille hoitajasankareille mutta josta tulee isot haukut jos pienikin virhe tulee. Eikä me saada Picnicissä sankarialea näin koronan aikaan. Ei siis ihan hirveästi liikuta näiden sankerien mutinat. Olisivat opiskelleet kirjastonhoitajiksi jos ei mielikuvitus riitä siihen mitä oma ammatti saattaa eri aikoina olla.

Teetkä tätä "tosi raskasta työtä" oman terveyden asettaen riskiin koronapotilaitahoitaessa?

Kaikki sairaanhoitajat eivät todellakaan ole siinä eturintamassa koronapotilaiden kanssa. Sitä paitsi korona ei ole mikään automaattinen tappotuomio, vaan suurimmalla osallat tartunnan saaneista se menee lähes oireettomana ohi.

Maski naamalla 8 h/päivässä työskentely ei myöskään ole yhtään sen rasittavampaa kuin ilman maskia, tiedän sen oikein hyvin, sillä pidän itsekin maskia 8 h päivässä töissä ja kauppareissulla. Työni on fyysisesti raskasta työtä.

Aika monella hoitajalla on elopainoa aivan liikaa. Veikkaan, että se syö heidän jaksamistaan enemmän kuin työtilanne. Jos nyt joutuu töissä kävelemään, tekemään töitä ja vaavaantumaan ainakin olemaan tekevän näköinen ja ei saa enää räpättää työkavereiden kanssa 2/3 työpäivästä, niin onhan se tylsää ja kuormittavaa. Muutama läheiseni on ollut sairaaloissa useita viikkoja aikanaan ja aina siellä hoitsuilla näyttää olevan joku "palaveri" kopissaan ja mummot saavat pärjätä keskenään miten parhaiten taitavat. Onneksi kaksi ihanaa hoitajaa olivat työlleen omistautuneita ja mukavia kaikin puolin, toinen oli kotimainen, toinen lentokoneen tuoma.

Voi että, aina sulla ap löytyy näitä tuttuja, ystäviä ja sukulaisia, jotka viettää viikkokausia ihmettelemässä hoitajien laiskuutta ja vttumaisuurra sairaaloissa. Sitä ne huonot elämäntavat teettää, taitaa olla sukuvika.

Kirjoitus ei ollut aloittajan. Meitä on muitakin, jotka ajattelevat osin samalla tavalla, itse asiassa meitä on aika paljon. Totuus taitaa sattua. Onneksi tunnen muutaman oikeasti hyvän sairaanhoitajan. Kaikki kiitos heille!

En ole hoitaja, enkö terveydenhoitoalalla.. Jep jep, et TIETENKÄÄN ole ap. ;) ;) ;)

Olen yrittäjä, mutta en ole hoitoalalla. Olen kouluttautunut kahteen ammattiin aikuisena ja olen oman alani asiantuntija.

Minulla on oikein hyvin asiat ja en valita palkastani, koska määrittelen sen itse. Samoin määrittelen myös muut työni ehdot. Myös sairaanhoitajat voisivat perustaa yrityksen itselleen ja tehdä työstään juuri sellaisen kuin itse haluaa. Töitä riittää varmasti, jos on ammattitaitoinen ja yritteliäs. :) Pusipusi vain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajien ulina jatkuu niin kauan kuin kotona.....vttu että olen onnellinen, kun rokotukset on annettu. Mutta ulina ei lopu silloinkaan hoitajilta, en usko.

Eikö tuo koronapotilaiden hoitaminen ole noiden hoitajien työtä? Miksi valitaavat siitä. Irtisanoutukaa, jos ette jaksa tai jääkää saikulle. Mutta lopettakaa tuo loputon valittaminen.

Vierailija
164/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmisten hädällä rahastaminen

on se kuvottavaa porukkaa meidän hoitohenkilökunta!

Todella vastenmielisiä ja oksettavia ämmiä. Itse ovat alalle hakeutumalla hakeutuneet, ja AIVAN varmasti on ollut tiedossa palkat. Mutta kun kerrankin joutuu jotain tekemään palkkansa eteen, niin alkaa tolkuton uliina. Kuvitellaan että julkisella puolella saadaan sama ja parempi palkka kuin yksityisellä, jossa joutuu oikeastikin tekemään ja tienaamaan palkkansa, ja muun ajan voikin sitten olla lentokapteeni-kirurgien ajettavana siivosukomeroissa, kuten TV-sarjoissa.

Hoitajat on tämmöisiä. Niiltä saa tavaraa. Taitavat työvuorossa ollessaan jaella tavaraansa siellä liinavaatevarastossa.

Kyllä vaan. Mutta jakoa on vaan lentokapteenikirurgeille. Jäikö sulla saamatta kuumalta hoitajalta?

Vierailija
165/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen tosi raskasta työtä josta maksetaan vähemmän kuin näille hoitajasankareille mutta josta tulee isot haukut jos pienikin virhe tulee. Eikä me saada Picnicissä sankarialea näin koronan aikaan. Ei siis ihan hirveästi liikuta näiden sankerien mutinat. Olisivat opiskelleet kirjastonhoitajiksi jos ei mielikuvitus riitä siihen mitä oma ammatti saattaa eri aikoina olla.

Teetkä tätä "tosi raskasta työtä" oman terveyden asettaen riskiin koronapotilaitahoitaessa?

Kaikki sairaanhoitajat eivät todellakaan ole siinä eturintamassa koronapotilaiden kanssa. Sitä paitsi korona ei ole mikään automaattinen tappotuomio, vaan suurimmalla osallat tartunnan saaneista se menee lähes oireettomana ohi.

Maski naamalla 8 h/päivässä työskentely ei myöskään ole yhtään sen rasittavampaa kuin ilman maskia, tiedän sen oikein hyvin, sillä pidän itsekin maskia 8 h päivässä töissä ja kauppareissulla. Työni on fyysisesti raskasta työtä.

Aika monella hoitajalla on elopainoa aivan liikaa. Veikkaan, että se syö heidän jaksamistaan enemmän kuin työtilanne. Jos nyt joutuu töissä kävelemään, tekemään töitä ja vaavaantumaan ainakin olemaan tekevän näköinen ja ei saa enää räpättää työkavereiden kanssa 2/3 työpäivästä, niin onhan se tylsää ja kuormittavaa. Muutama läheiseni on ollut sairaaloissa useita viikkoja aikanaan ja aina siellä hoitsuilla näyttää olevan joku "palaveri" kopissaan ja mummot saavat pärjätä keskenään miten parhaiten taitavat. Onneksi kaksi ihanaa hoitajaa olivat työlleen omistautuneita ja mukavia kaikin puolin, toinen oli kotimainen, toinen lentokoneen tuoma.

Voi että, aina sulla ap löytyy näitä tuttuja, ystäviä ja sukulaisia, jotka viettää viikkokausia ihmettelemässä hoitajien laiskuutta ja vttumaisuurra sairaaloissa. Sitä ne huonot elämäntavat teettää, taitaa olla sukuvika.

Kiroilemisesi vie tekstistäsi sanoman ja näyttää nololta.

Vierailija
166/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sairaanhoitajat saavat palkkaa, ja lisiä pilvin pimein. Ja vielä extra lisiä ja silti vielä kitistään.

No eivät kyllä saa ihan pilvin pimein lisiä, siitähän tässä nyt on kyse. Kun sh palkka vielä suhteutetaan työn fyysiseen vaativuuteen ja vastuuseen potilaiden hengistä niin mun mielestä etenkin tällaisessa tilanteessa tulisi kyllä maksaa poikkeuksellisesta venymisestä lisäpalkkio, sen he ovat ansainneet. Toivoisin, että valtio heräisi tässä asiassa ja antaisi sen tunnustuksen mikä sairaanhoitajille kuuluu. Ohjattaisiin sitten vaikka meidän kaikkien suomalaisten keskipalkkaisten toimistotyöntekijöiden yhdestä palkasta parikymppiä heille niin olisi helposti kasassa sellainen kertalisä, joka antaisi jaksamista taas pitkäksi aikaan. Itse olisin ainakin kiitollisuudesta valmis sen tekemään.

Vierailija
167/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usea on lomautettu tai irtisanottu. Hoitajilla on työtä

Miksi valitatte?

Vierailija
168/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä kummoista ammattitaitoa tarvita. Lähihoitajaksi pääsee kuka vaan ja jos jäät työttömäksi, niin lähärikurssille laitetaan. Ei tarvitse edes osata lukea. Lähärit pesee per-seitä ja syöttää. En ymmärrä, miksi tuohon eded koulutusta tarvitsee?

Nythän puhe on pääasiassa näistä sairaanhoitajista, jotka työskentelevät koronaosastoilla ja erityisesti tehohoidon osastoilla. Osa niistä painelee niitä sun hengityskoneen nappeja kun joudut sellaiseen. Kyllä siinä pitää tietää tasan tarkkaan mitä on tekemässä. Lääkäri kutsutaan vasta paikalle kun sinulla loppuu hengitys laitteesta huolimatta. Silloinkin elvytyksen aloittaa yleensä se hoitaja. Mieti nyt edes vähän ennen kuin kirjoitat älyttömyyksiä. Toivottavasti et itse joudu osastolle koronan kourissa, sillä karma voi olla aika ikävä kaveri.

Vierailija
169/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis v*ttu mikä ketju. Kuka enää nykypäivänä hakeutuu hoitoalalle, kun työ ja palkka on mitä on ja kaiken lisäksi on vielä joku yhteiskunnan yleinen sylkykuppi jota saa h*oritellakin vapaasti. Katsokaa nuoret tästä mille alalle ei ainakaan kannata hakeutua. Te ansaitsette parempaa.

Vierailija
170/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä korona on vaikeuttanut työtäni vanhusyksikössä, vaikka kukaan työpaikalta eikä muutkaan tuntemani ihmiset ole tautiin sairastunut. Jos on flunssaoireita työkaverilla, koronatestiin pitää mennä ja odottaa vastausta kotona. Tällä hetkellä testitulos tulee kahdessa päivässä, keväällä meni 4 päivää. Sijaisia ei ole kuin pari kelle soittaa ja usein ovat jo muualla töissä, joten olen monesti tehnyt tuplavuoroa tai vaihtanut vuoroja, jotta vaje saadaan paikattua. Ylityölisä on 50% tuntipalkasta, ei kovin suuri siis. Olen tullut kesken loman töihin vapaaehtoisesti, siitäkään ei mitään "palkintoja" tule, lomapäivät vain siirtyivät. Väsyttää ihan pirusti, vielä palaudun jotenkuten vapaapäivillä. Ruokaa en jaksa oikein tehdä, rahaa menee enemmän valmisruokaan. Jos minulla olisi perhe, ei tästä tulisi mitään. Kiva lukea näitä vihakommentteja, palkassakaan ei kiitos kummoinen ole.

Parasta olisi, jos hoitajia olisi lisää, työtaakka jakautuisi. Mutta kun niitä ei ole missään!

Vierailija
171/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö siivoojienkin palkka nostaa heti 20 euroon tunnissa? Me ei kitistä palkasta ja se on vieläpä pienempi kuin sh:lla.

Vierailija
172/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän yliopisto maksoi meille työntekijöilleen palkasta riippuen 400-600 euron kannustepalkkion koronan vuoksi nyt joulukuussa. Kyllähän sellainen motivoi, vaikka olemmekin voineet tehdä etätöitä, ihan vaikka omasta sängystä nousematta. Ymmärrän siis hyvin hoitajien pettymyksen ja turhautumisen.

Vierailija
173/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usea on lomautettu tai irtisanottu. Hoitajilla on työtä

Miksi valitatte?

Ei muuta kuin työttömät opiskelemaan sairaanhoitajiksi kaikki. Helppoa hommaa. Saa istua kahvilla ja kiukutella potilaille.

Vierailija
174/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta kitinää.

Ei voi tulla yllätyksenä että tuossa ammatissa sairaat hoidetaan myös kriisiaikana ilman ylimääräisiä kannustimia.

Vierailija
175/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta kitinää.

Ei voi tulla yllätyksenä että tuossa ammatissa sairaat hoidetaan myös kriisiaikana ilman ylimääräisiä kannustimia.

Yllättävää kyllä niitä kannustimia on jouduttu monin paikoin maksamaan, jotta saadaan töihin riittävä määrä hoitajia.

Vierailija
176/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta kitinää.

Joo. Hirveitä inisijöitä. Että ihan työnsä pitää tehdä. EIkun työttömistä hoitajia. 1/2 vuoden koulutus riittää tuohon hommaan. Kitisijät oikeisiin töihin laiskottelemasta.

Vierailija
177/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuolle alalle edes haluaa, kun tommoisia valittajia kaikki.

Vierailija
178/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta kitinää.

Joo. Hirveitä inisijöitä. Että ihan työnsä pitää tehdä. EIkun työttömistä hoitajia. 1/2 vuoden koulutus riittää tuohon hommaan. Kitisijät oikeisiin töihin laiskottelemasta.

Ongelma ei tällä hetkellä ole se etteikö hoitajia valmistuisi.

Vierailija
179/179 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on ilmeisesti joku huu haa Taiteilija joka on mennyt kaupustelemaan jotain kaverin töherryksiä osastolle "upee mahtava eikö sovikkin tuohon" osaston hoitaja on sanonut kun tolla rahalla saataisi jo yksi hoitaja lisää vuodeksi. hämeen assi (perse) sairaalassa taiteilijat käyvät kovaa kisaa kenen pölpyröitä ja kullin kuvia tulee seinille. LAKI muka vaatii 1% kustannus arviosta "taiteelle" eli 120000e humpuukiin seinille ostavat kavereiltaan ja sitten varastavat josko niillä mitään arvoa on mutta me  joudumme nekin maksamaan. RAHAT voi järkevämminkin käyttää laitteisiin tai henkilö kuntaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme