Miksi pienten lasten äiti opiskelee.
Törmäsin kerran äitiin jolla oli pieniä lapsia 1v ja 3 v. Äiti kävi päivisin töissä ja iltaisin koulussa. Tehtävät ja kotityöt siihen päälle. Missä välissä ehtii olla lasten kanssa? Täällä on kovasti tuomittu äitejä jotka ovat liikuntaharrastuksessa tai tekevät kotitöitä ja lapsi päivähoidossa. Miten nämä äitit jotka opiskelevat ja kun tekevät koulutehtäviä, missä lapsi silloin? Hoitavatko isät aina. Eikö voi odottaa että lapsi kasvaa vähän ja sitten opiskella. Lapsi on kuitenkin hetken pieni.
Kommentit (156)
Taitaa olla kateelliset, laiskat ja itsekeskeiset, viis lapsista... Kyllä se opiskelu on niin tärkeää, elämän tärkein asia :D
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:54"]
Luettuani tämän keskustelun olen taas niin onnellinen siitä, että en kasvata lapsiani Suomessa. Keskittykää omiin elämiinne,vaikka niihin lapsiinne, älkääkä keskittykö toisten valintojen pohtimiseen.
[/quote]
...ja kohta ilmaantuu ketju jossa arvostellaan ylimielisiä expat-mammoja jotka kuvittelee olevansa parempia kuin muut. ;)
Jos äiti on päivät töissä ja illat koulussa. Lapsi vaikka 1v. Tätä jatkuu vaikka 4vuotta. Kyllähän se on lapselta pois.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:54"]
Luettuani tämän keskustelun olen taas niin onnellinen siitä, että en kasvata lapsiani Suomessa. Keskittykää omiin elämiinne,vaikka niihin lapsiinne, älkääkä keskittykö toisten valintojen pohtimiseen.
[/quote]
...ja kohta ilmaantuu ketju jossa arvostellaan ylimielisiä expat-mammoja jotka kuvittelee olevansa parempia kuin muut. ;)
[/quote]
Taatusti. Av-mamman mukaanhan jokainen ulkomailla asuva on tietysti expat. Ja vielä miehen työkomennuksen kautta siellä ulkomailla. ;)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:59"]
Jos äiti on päivät töissä ja illat koulussa. Lapsi vaikka 1v. Tätä jatkuu vaikka 4vuotta. Kyllähän se on lapselta pois.
[/quote] Lapsella on varmastikin isä. Lapselle se on yksi ja sama kumpi siinä on, kunhan on. Lapsi ei kiinny sukupuolielimiin.
Lapsi kiintyy sitten isään. Äiti jää varjoon.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 12:05"]
Lapsi kiintyy sitten isään. Äiti jää varjoon.
[/quote] Mitä sitten? Lapsi on onnellinen ja voi hyvin. Minäminä-äiti ei tätä tietenkään kestäisi.
Voi jankkaaja, jätä jo tämä ketju ja keskity siihen opiskeluusi mielummin...
Isä ja äiti ovat molemmat yhtä hyviä. Mutta vaikka sinulla ei äidinvaistot ikinä heränneet, älä paheksu heitä keille kävi toisin.
Ei kaikki isät ja äidit ole hyviä vanhempia ja lapset onnellisia. Sitä paitsi tämä vinksahtanut jankkaaja on oikein minäminä-äitien minäminä. Antoisaa opiskelupäivää, sulje av :)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 12:07"]
Voi jankkaaja, jätä jo tämä ketju ja keskity siihen opiskeluusi mielummin...
Isä ja äiti ovat molemmat yhtä hyviä. Mutta vaikka sinulla ei äidinvaistot ikinä heränneet, älä paheksu heitä keille kävi toisin.
[/quote]
Kuka tässä on sitten se jankkaaja. Kirjoitin tuon, että isä on ihan yhtä hyvä kuin äitikin. Itselläni ei ole lapsia.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 09:54"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 20:55"]
Törmäsin kerran äitiin jolla oli pieniä lapsia 1v ja 3 v. Äiti kävi päivisin töissä ja iltaisin koulussa. Tehtävät ja kotityöt siihen päälle. Missä välissä ehtii olla lasten kanssa? Täällä on kovasti tuomittu äitejä jotka ovat liikuntaharrastuksessa tai tekevät kotitöitä ja lapsi päivähoidossa. Miten nämä äitit jotka opiskelevat ja kun tekevät koulutehtäviä, missä lapsi silloin? Hoitavatko isät aina. Eikö voi odottaa että lapsi kasvaa vähän ja sitten opiskella. Lapsi on kuitenkin hetken pieni.
[/quote] senpä takia kannattaa huolehtia ehkäisystä eli arvojärjestys, ensiksi opiskelu ja olla töissä jos töitä saa, saa paremman äitiysrahankin ja sitten lapsia jos Luoja suo.
[/quote]
Mihin väliin sovitaan se talonrakennus? Se aika on kuitenkin lapselta pois.
[/quote]
onko pakko rakentaa?
[/quote]Ei ole. Kaikki sinne kerrostaloihin. Jos se on kelvannut mulle,niin se kelpaa kaikille muillekin!
[/quote]
No, sattumalta asutaan omakotitalossa, jota emme ole rakentaneet, avarra maailmaasi ja käy vaikka etuovi.com tai ota selvää avaimet käteen - rakentamisesta. Jos oikeasti ajattelee lasten kannalta, ni vanhemman opiskelu on merkittävämpää lapsen tulevan hyvin voinnin kannalta kuin se että isi on ihan ite rakentanu talon.. Se opiskelu kuitenkin nostaa mitä luultavimmin taloudellisia mahdollisuuksia toisin kuin se itse rakennettu omakotitalo.. Ja omakotitalokin täytyy maksaa. Oma mieheni (kirvesmies) sanoi, ettei ala rakentamaan, ku Suomi on täynnä valmiita taloja.
Luultavasti myös opiskeleva äiti on joskus kotona toisin kuin töissä käyvä ja omakotitaloa pylly ruvella rakentava isä, joka sitten luultavasti käy kotona vain nukkumassa.
Onpa muuten kaavamaista ajattelua, että just isä rakentaa... :)
Jotenki tämäkin keskustelu osoittaa, että lapsi tai nimen omaan äitiys on projekti, jonka kuuluu täyttää koko elämä, pedata lapselle valmiiks kaikki ja mainostaa, miten vaan on niiin hyvä äiti, kun suorittaa äitiyttään niin loistavasti (ettei lapsen isäkään ikinä pystyisi samaan). Ja tietenkin pitää olla pikkuisen parempi suoriutuja vanhempana kuin se naapurin mamma, joka kehtaa lapsen kustannuksella yrittää saafa paremman elintason. Sit suorittajamamma katselee kateellisena, ku naapurilla onkin vara viedä lapset ratsastustunneille ja jalkapalloharkkoihin ja vielä riittää rahat matkusteluun ja... Lapsetkin on ihan tasapainoisia, vaikkei äiti olekaan ollut 24/7 saapuvilla.. Joskus lapset oi luonnollinen osa elämää ja niiden lisäksi äiti sai tehdä muutakin kuin siloitella lasten tien mahdollisimman tasaiseksi.
Oon äitiyslomalla, lapsia on ja ku oon ollu käytännössä kotona 7v, oon käyny pätkiä töissä esim kun mieheni on pitänyt vanhempain vapaita, ni en mahdu kotiäidin määritelmään, mutta 75% ajasta oon ollu kotona 1. lapsen syntymän jälkeen..
Arvostan todellakin vanhempia,jotka perheen keskeltä jaksavat lähteä opiskelemaan ja suoriutuvat siitä hyvin. Ja samalla ovat myös hyviä vanhempia. Ja siis tunnen useita tällaisia ihmisiä..
Minä taas hain yliopistoon, kun tulin raskaaaksi jotta voisin olla enemmän lasten kanssa kotona!! Entinen ammattini on työajoiltaan perheelle raskas eikä salli poissaoloja. Nyt lapset ovat hoidossa 10-15 kun käyn luennoilla ja illalla, kun nukahtavat 19:30 kerkeän tekemään kotitehtävät ja työt.
Lasten kanssa tehdään ruoka ja kotityöt joten aikaa jää heidän levätessä muuhun..
Eli ei se kaikilla tuo opiskelu ole se mörkö vaan ehkä monien asioiden kasaantuminen joskus päällekkäin.
Käytä niitä aivojas (jos omistat). Koska äiti on ihminen siinä missä muutkin. Ei lapsi ole este työnteolle ja opiskelulle.
PItäskö elämän loppua siihen? ööö.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:51"]
Toi spämmääjä vetää ihan överiksi! :D
Taisi kalikka kalahtaa...
Mene nyt vaikka mielummin opiskelemaan, kun että jatkaisit tuota yksinpuhelua ja itsesi jalustalle nostamista ja puolustelua. Ketään ei näytä enää kauheasti aihe kiinnostavan, ketjussa on jo kaikki sanottu.
[/quote]
Oletko sä se sama, joka on tänä aamuna ollut noin 10 ketjussa huutelemassa, että samat tyypit täällä vaan itsekseen kirjoittelee. Mun mielestä täällä on taas yks ja sama syyllistäjä, joka arvostelee opiskelua. Mene lapsia hoitamaan äläkä täällä yksin kirjoittele. Itelles vaan vastailet. Tai itseasiassa tässä on vaan kaks keskustelijaa sinä ja sitten se joka jankaa opiskelusta. Ja kumikin peesaa vaan omia näkökantojaan.
1. ihmiset ovat erilaisia. Myös tiedonomaksumiseltaan. Toisille opiskelu on helpompaa kuin toisille, joillekin jopa ihan vaan HARRASTUS ja tekevät sitä siinä samassa, kun joku toinen lukee MeNaisia tai surffaa netissä tai jopa valittaa miehelleen tai kyylää muita äitejä, niin toinen on lukenut opiskeluihinsa liittyvän teoksen, esim, päiväuniaikaan. Toinen naputtelee unien aikaan kahvin tippuessa mielipidetekstin jostakin opiskeltavaan alaan liittyvästä artikkelista ja lakaisee lattialta roskat mennessään hakemaan kahvin opiskelun oheen nautittavaksi, ja kas koko loppupäivä aikaa olla äiti ja seurata lastensa ainutlaatuista kehitystä.
2. ihmiset ovat erilaisia. Toisilla on sellainen mies, joka on ISÄ, joka hoitaa kotia ja lapsia ja äiti voi käydä tentissä. Tai päinvastoin.
3. Ihmiset ovat erilaisia. Parempi olla arvostelematta muita, kun ei ole heidän housuissaan. Kaikki eivät ajattele, koe, tunne, näe samoin kuin itse.