Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette juhannuksena, jos ei ole mökkiä

Vierailija
21.05.2014 |

Eikä sukulaisten tai tuttujen mökkiä, johon mennä?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali kesäviikonloppu vietetään. Grillaillaan, ollaan pihalla, saatetaan käydä jossain autoajelulla ja nähdään ehkä kokko, jos kurja keli niin vuokrataan leffa ja syödään karkkia.

Olis kyllä mökkikin, mutta ketään ei kiinnosta mennä sinne ähräämään, sitäpaitsi täällä kaupungissa on rauhaisaa. Tai ehkä makkarat käydään paistamassa ja ollaan max. pari tuntia.

Vierailija
42/62 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri itse asiassa mietin että tilaisin koko perheelle päiväristeilyn Tallinnaan. Vois syödä siellä juhannuslounaan ja tulla kokolle sopivasti kotiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti itketään sitä ettei meillä ole mökkiä. 

Vierailija
44/62 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan vauvvoja...

Vierailija
45/62 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla

Vierailija
46/62 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myös vietämme partsilla juhannusta. Vanhempani kutsuvat koko suvun mökille, mutta emme ole mieheni kanssa niin sukurakkaita. Käymme sitten Juhannuspäivänä kesäkeitolal ja mansikkakakulla.

Mutta siis omalla lasitetulla parvekkeella löhöämme sohvalla, luemme kirjoja, naimme, keskustelemme ja herkuttelemme. Mahdollisesti päivällä käydään torilla ja sitten yhdessä saunotaan kotona, laitetaan ruokaa ja kylpytakeissa siirryään parvekkeelle.

Vierailija
47/62 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 19:19"]Istun kait poikaystävän luona pelaamassa, muwwu rakenti miulle oman koneen sillonku alettiin seurustelee ja ne, sen ja mun koneet, on nyt söpösti vierekkäi.

[/quote]

Mitä pelaatte. ? :)

Vierailija
48/62 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää.

Vierailija
49/62 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna päivä Tukholmassa -risteilyllä. Sään mukaan siellä poiketaan Gröna Lundiin, Wasa-laivamuseoon ja/tai Skansenille.

Vierailija
50/62 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien luo maalle kanojen ja koirien keskelle. Grillataan, saunotaan, veneillään ja juodaan olutta. Tulossa ymmärtääkseni sakkia jonkin verran.

Vierailija
51/62 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 01:25"]

Vanhempien luo maalle kanojen ja koirien keskelle. Grillataan, saunotaan, veneillään ja juodaan olutta. Tulossa ymmärtääkseni sakkia jonkin verran.

[/quote]

50 jatkaa vielä, että ehdoton juttu on päästä pois kaupungista. Viihdyn paljon paremmin mökeillä ja maalla, vaikka ainakin vielä joudun asumaan kaupungissa.

Vierailija
52/62 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi iesus! En käsitä näitä kyselyjä! Miksi ihmeessä kaikkien ihmisten pitäisi juuri juhannuksena rynnätä mökeille??? Juhannus on ihan tavallinen päivä, mökille mennään sitten kun on kivat ilmat ja lomaa. 

Ja jotkut vielä masentuu kun on yksin juhannuksena, ymmärrän kyllä yksinäisyyden kuinka masentavaa se on, mutta ei juhannuksella pitäisi olla sen asian kanssa mitään tekemistä, kuten helatorstai, helluntai ja vappu, täysin turhia "juhlapäiviä" monelle tarkoittaa ylimääräistä vapaapäivää jolloin voi ryypätä.

Jos nyt jollakin on pakkomielle että juhannuksena pitää mennä jonnekin, niin kai sitä nyt voi ihan itsekseen ottaa ja lähteä kotoa jonnekin missä on ihmisiä, ja sitäpaitsi, tässä maassa on yksinäisiä niin helkkarin paljon kotonaan yksinään nököttämässä, miksi ette yksinäiset mene toistenne seuraan? Vai eikö kelpaa?

Vierailija
53/62 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuruulle hengelliseen juhlaan! :) siitä perinteestä ei tee mieli luopua, olen viimeiset 15 vuotta aina viettänyt mukavan juhannuksen siellä :) Tapahtuma kerää kymmeniätuhansia ihmisiä. Kaikkea on, mitä ihminen tarvitsee: sielun ja ruumiin ravintoa, lämpimällä säällä uimarannat, kylmällä säällä saunat. Minulla on siellä myös sukutapaaminen, kun suuri osa äidin suvusta siellä. Ja ystäviä. Ennen kaikkea saan kohdata Jumalaa, rakastavaa Isääni! Usko on parasta <3

Vierailija
54/62 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei omas mökkiä ole, mut mun vanhempien mökille saisimme mennä, samoin miehen siskolla mökki, jonne olemme tervetlleita, MUTTA nyt on niin kovin paiskittu töitä ja yhteinen aika ollu kortilla, että päätettiin olla vaan koko perheen voimin kertankin rauhassa keskenämme ja nauttia herkkuja ja pelejä ym. Grillausta säällä kuin säällä ja saunomista. Aamulla nukutaan pitkään ja vaan jutellaan ja hemmotellaan lapsia yhdessäololla ❤

Vierailija
55/62 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 01:40"]

Keuruulle hengelliseen juhlaan! :) siitä perinteestä ei tee mieli luopua, olen viimeiset 15 vuotta aina viettänyt mukavan juhannuksen siellä :) Tapahtuma kerää kymmeniätuhansia ihmisiä. Kaikkea on, mitä ihminen tarvitsee: sielun ja ruumiin ravintoa, lämpimällä säällä uimarannat, kylmällä säällä saunat. Minulla on siellä myös sukutapaaminen, kun suuri osa äidin suvusta siellä. Ja ystäviä. Ennen kaikkea saan kohdata Jumalaa, rakastavaa Isääni! Usko on parasta <3

[/quote]

Voiko sinne tulla keski-ikäinen yksinäinen nainen, jos ei tunne ketään? Vai tunteeko sielläkin olonsa yksinäiseksi?

Vierailija
56/62 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen varmaan yksin kotona.. seura kelpaisi, mutta mistä etsisin?

Vierailija
57/62 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle juhannusviikonloppu on ihan tavallinen kesäviikonloppu. Tosin olen minäkin kerran lapsena ollut juhannuksena mökillä, mutta ei se ollut sellainen elämys, että muistelisin sitä jotenkin merkittävänä tapahtumana ja kaipaisin juhannuksia mökillä.

Vierailija
58/62 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, ettei tarvitsisi kokea yksinäiseksi. Mutta ymmärrän kyllä, että voi kokea yksinäiseksi, jos ei ole ketään tuttua. Mutta varmasti sieltä saa uusia tuttavuuksia ja ystäviä, jos ottaa kontaktia ja kertoo olevansa seuran tarpeessa :) siellä voi mennä juttelemaan ainakin "sielunhoitajille" ja he voivat ohjata sinua uusien tuttavuuksien luo. Sielunhoito tarkoittaa siis yleensä juttelua luottamuksellisesti mistä asiasta vain ja sitten jos haluaa, niin siihen voi kuulua myös rukous. Ei ole pakko kuitenkaan rukoilla, voi mennä vain esim. juttelemaan jos ei muita juttukavereita löydy. Mutta luulen että löytyy ihmisiä muutenkin, joiden kanssa viettää aikaa :) tervetuloa!

Vierailija
59/62 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään purjehtimaan . ei ole mökkiä :/ . Onneksi on tuo vene edes.

Vierailija
60/62 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannusta voi viettää missä ja miten vain, eikä sitä tarvitse viettää ollenkaan. 

Koska pidän mökkielämästä, mulle olisi suurempi murhe se, etten pääsisi mökille viettämään lomaa kuin se, että nimenomaan juhannuksena olisin kaupungissa. Monenlaiset juhannukset olen näihin vuosiin (45) ehtinyt nähdä: iloista ördäämistä teltassa kavereiden kanssa, lomalla etelässä, hiljaisessa kaupungissa, mökillä. Yksin ja seurassa. Hyvä ruoka on tärkeää, samoin tietyt, perinteiset radio-ohjelmat, yön valoisuus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä