Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö lapsiperheiden röyhkeydellä ole mitään rajaa?

Vierailija
21.05.2014 |

Kolumnistin mielestä lasten kanssa on päästävä ihan mihin tahansa, ja jos tarjoaa aikuisystävällisiä palveluita ikärajalla varustetussa hotellissa, kyseessä on julma syrjintä!

http://www.hs.fi/elama/Kuka+haluaisi+hetero-+tai+rumuusvapaan+hotellin/a1400636311058

Onneksi kaikki vanhemmat eivät ole yhtä hourupäisiä.

Kommentit (212)

Vierailija
1/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuossakin kolumnissa kirjoittaja kertoi, että sen jälkeen, kun on perheinensä pari kertaa mennyt hotelliin joka ei ollut lapsille hyvä ja sopiva, on kyllä oppinut tarkistamaan hotellin tiedoista ennen varausta, onko siellä pinnasänkyä  ja syöttötuolia tms.

Eikö se olisi ollut, ja tulisi olemaan, helpompi vain lukaista, että joku hotelli ei ole lapsiperheille tarkoitettu. Hotelleja etsiessä voisi haun säätää jättämään lapsivapaat hotellit pois laskuista, luulisi olevan kätevää.

Ja tuo väittämä, että jos lapsi kuulee kerran kuussa jostain mainoksesta sanan "lapsivapaa", tulee hänestä huonoitsetuntoinen koulukiusaaja, on aika taattua laatua sarjassamme Hesarin kolumnit.

Vierailija
2/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 16:31"]

122, ainakaan minulla ei ole minkäänlaista mielenkiintoa sinun lapsiasi tai heidän kasvattamistaan kohtaan. Veikkaan,  että useimmat ihmiset ajattelevat samoin. -ap

[/quote]

Eikö? Eikös tämä koko ketju lähtenyt liikkeelle siitä, että sinua ottaa pannuun ventovieraiden ihmisten lapset ja niiden (kenties) pieleen mennyt kasvatus?

[/quote]

Miyäköhän ketjua olet lukenut... Minua harmittaa se,  että röyhkeä kolumnisti ei salli sikenenkään ostaa itselleen edes kovalla rahalla majoitusta hotellista,  johon hänen kultamussukoillaan ei ole pääsyä. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siedän lapsia miljoona kertaa paremmin kuin esim. mopoilla päristeleviä teinejä. Kännääviä, kälättäviä aikuisia siedän vielä vähemmän.

Vierailija
4/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi artikkelin kirjoittajalle ei kelpaa valmiiksi mölytty hotelli? se nallehotelli vai mikä se oli. Pitää itse olla ainoa joka mölyää. Tämä vähän jäi vaivaamaan.

Vierailija
5/212 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:10"]

Miksi artikkelin kirjoittajalle ei kelpaa valmiiksi mölytty hotelli? se nallehotelli vai mikä se oli. Pitää itse olla ainoa joka mölyää. Tämä vähän jäi vaivaamaan.

[/quote]

Niinhän tuolla joku muukin jo mainosti, että haluaa välttämättä lapsineen mennä aikuishotelliin koska ne yleensä panostavat rauhallisuuteen. Jepjep. Ne omat lapsikullat kun ei koskaanikinä aiheuta minkäänlaista melua, kaikkien muiden kakarat vaan!!!

Vierailija
6/212 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan nyt vielä, jos jollakulla olisi vielä kommentoitavaa. Ihan hyvin tässä ketjussa on kyllä pysytty asiassa, ja enemmistö tuntuu olevan kanssani samaa mieltä. Kolumnia olisi helppo pitää provona, mutta pahoin pelkään että se on ihan tosissaan kirjoitettu.

Olisi hauska tietää, vastustaako kolumnisti myös naisten vuoroja uimahalleissa. Niihinkin estetään pääsy kaikilta miehiltä, vaikka ei meidän Pertti varmasti tuijottele kenenkään tissejä. -ap

Vierailija
7/212 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 09:40"]

Nostetaan nyt vielä, jos jollakulla olisi vielä kommentoitavaa. Ihan hyvin tässä ketjussa on kyllä pysytty asiassa, ja enemmistö tuntuu olevan kanssani samaa mieltä. Kolumnia olisi helppo pitää provona, mutta pahoin pelkään että se on ihan tosissaan kirjoitettu.

Olisi hauska tietää, vastustaako kolumnisti myös naisten vuoroja uimahalleissa. Niihinkin estetään pääsy kaikilta miehiltä, vaikka ei meidän Pertti varmasti tuijottele kenenkään tissejä. -ap

[/quote]

Kauhea termi tuo "Naisten vuoro". Tätä lukiessa yksi vasta-argumentti kuului 185 senttimetrin korkeudelta. "Mitä vikaa miehissä on?" Lukutaitoinen puoliso ei voinut käsittää, miksi "nainen" olisi automaattisesti jotenkin hyvä asia.

Vaikka markkinointi on kohdistettu naisille, viesti tavoittaa myös miesten korvat ja silmät. Miehenpuolia ei voi eristää toteamatta, että miehet ovat ikävästi häiriöksi. Miehen näkökulmasta viesti kuulostaa siltä kuin miehenä olemisessa olisi jotain noloa tai hävettävää.

Häpeä on kammottava tunne, varsinkin silloin kun se kohdistuu ominaisuuteen, jolle ei voi mitään. Kuten sukupuoli. Mies on mies. Vanhus on vanhus. Kalju on kalju.

Häpeä aiheuttaa ylireagointia, huonoa itsetuntoa ja häviämisen pelkoa. Joskus häpeän saa laimennettua vain häpäisemällä muita, kiusaamalla.

Lisäksi joistain ihmisryhmistä vapaata oleskelua on vaikea perustella millään. Eri ihmisryhmien huomioiminen ilmentää paitsi tasa-arvoa, suvaitsevaisuutta myös sivistystä. Ei kai kenellekään tulisi mieleen vaatia läski-, hetero-, kristitty- tai rumuusvapaata hotellia? Normaalilta aikuiselta ihmiseltä pitää löytyä näkökulmaa sen verran, että ymmärtää olevansa vain yksi seitsemästä miljardista muusta lajitoverista, joita tällä avaruudessa kiitävällä kivenmurikalla asuu.

Vierailija
8/212 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 09:54"]

Vaikka markkinointi on kohdistettu naisille, viesti tavoittaa myös miesten korvat ja silmät. Miehenpuolia ei voi eristää toteamatta, että miehet ovat ikävästi häiriöksi. Miehen näkökulmasta viesti kuulostaa siltä kuin miehenä olemisessa olisi jotain noloa tai hävettävää.

[/quote]

Olet siis oikeasti sitä mieltä, että uimahallit eivät saisi järjestää vain naisille tarkoitettuja vuoroja, koska se on miesten näkökulmasta syrjivää? Ovatko tukea kaipaaville tytöille tarkoitetut tyttöjen talot tai erilaisten järjestöjen naisjaostot myös syrjiviä, koska miehillä ei ole niihin pääsyä? Viestivätkö nekin, että miehenä olemisessa on jotakin hävettävää? -ap

Vierailija
9/212 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 19:29"]

Me ollaan oltu nyt kaksi kertaa "lapsettomina" (=lapset hoidossa) häissä, ja ensi kerralla otetaan kyllä omat lapset mukaan ja hoidatetaan muilla. Tuntuu olevan ihan yleistä muutenkin. Me oltiin se lapseton pari joka ihan vähän vahti pienokaisia kun äiti kävi tupakalla, tai kun isi kävi lisää kahvia. Me myös vahdittiin leikkipaikalla ihan vaan hetki kun vanhemmat piipahti kiskalla yms. paskaa. Oikeasti vitutti. Puolututut ihmiset hyväksikäyttää "lapsettomia" ja olettaa että kiinnostaa vahtia toisten lapsia, juuri siksihän me omat hoitoon vietiin että SAADAAN KAHDENKESKISTÄ AIKAA!!! Paras tilanne oli kun miehen kaverin avokki jätti lapsen miehelle hetkeksi, ja mies nakitti sen muksun sitten mulle ja pyysi mun miestä tupakalle?? Mä en edes tajunnut mitä tapahtui, yhtäkkiä olin puolututun lapsen kanssa leikkipaikalla ja mun deittini röökillä kaverinsa kanssa. Kiehahti, ja nostin muksun ja kiikutin tupakkapaikalle ja sanoin miehen kaverille että tässä ois sulle tällanen, ja pyysin miehen mukaan. :D

Joku kohtuus. Aivan varmasti mennään AIKUISTEN hotelliin jos milloin kahdestaan päästään, koska AIKUISET ON NIIN ITSEKKÄITÄ ÄÄLIÖITÄ, eivät lapset! Meillä on varaa palkata lapsenvahti, eikä hyväksikäytetä vieraita.

Niih. :)

[/quote]

Mulla on lisää kokemuksia näistä vanhemmista jotka olettaa että lapsettomilla voi hoidattaa omia lapsia. Mä en oikeasti ymmärrä tuota ajatusmallia. Esimerkiksi kun jätimme omat lapsemme hoitoon kun menimme juhliin, niin meidät laitettiin istumaan lapsiperheiden pöytään vaikka kutsujat tiesivät että tulemme ilman lapsia. Siinä sitten yritettiin mieheni kanssa fiilistellä lapsettomina (edelleen ne lapset hoidossa siis) kun naaman ohi lenteli kalanpaloja, lasit kaatuili ja lapset valittivat tylsyyttä. Se oli lähes sietämätöntä, ja tuntui absurdilta että mä huomasin vahtivani kahta lasta kun vanhempansa santsasivat, ja toinen lapsista paukutti kantalasia pöytään ja halusi vettä skumppalasista, kaatoi vesikannun ja äitinsä nauroi että heidän neiti opettelee pöytätapoja. Joo ihan kiva, mutta mä en halua olla läsnä! Mä olen hoitanut omia lapsiani kotona ekat kolme vuotta, olen istunut hiekkiksen reunalla ja pelannut palloa, lukemattomat kerrat rannalla mä olen jättänyt kirjan kotiin ja vahdannut silmä kovana vesirajaa ja kiertänyt Linnanmäen lastenlaitteet ja Korkeasaaressa vaihtanut vaippoja, lämmittänyt pulloja junanvessassa ja rauhoitellut ruuhkabussissa itkevää vauvaa. Mä olen TEHNYT ne kaikki itse, halunnut tehdä ja nyt mä aidosti koen että olen ansainnut lapsettomina hetkinä olla oikeasti lapseton. Mä en rakasta kaikkia maailman lapsia, mä koen että ne keillä on kykenevät vanhemmat hoitamaan niin hoitavat itse tai järjestävät juhliin lapsenhoitajan. On sietämätöntä että aikuiset ihmiset OLETTAVAT että kyllähän tuo voi nyt vähän, ei voi, ei varsinkaan kun pyytäjiä on joka helkkarin juhlassa.

Edellisen kerran kun meillä vieraili taaperoperhe, mies pesi meidän puolentoista tonnin televisiota puoli tuntia ja liotti tahmeita kädenjälkiä siitä, mä pesin valkoiset sohvanpäälliset kenkien jäljiltä (oi kyllä,kengät jalassa valkoiselle sohvalle on joidenkin isien mielestä ok), ja keittiön lattialta pesin mehut pois. Tämä kaikki olisi toisin, jos vanhemmat ymmärtäisivät huolehtia lapsistaan. En ihmettele, että lapsia vihataan nykyisin, koska ihmiset eivät osaa kohdistaa vihaansa (tai eivät uskalla) aikuisiin. Ei ole lapsen vika, jos vanhempi ei kiellä hakkaamasta television näyttöä tai hyppimästä sohvalla. On turhauttavaa jatkuvasti komentaa vieraiden ihmisten lapsia, ja käskeä tekemään jotain jonka vanhempansa mitätöivät naurulla tai vähättelyllä. "Heheh näkisitpä meidän telkkarin, menee vaihtoon kun on muutamat vanukkaat siinä hehehe". "Vai kaatoi se meidän neiti sillä välin mehut hoitotädin hameelle, hehehe olikos se hoitotäti tuhma kun noin teit heheheh".

Me on käyty mun miehen kanssa kaupunkilomilla kahdestaan nyt kun lapset on isoja, ja mennään aina hotelliin joka on niin askeettinen että siellä ei lapsiperheet viihdy. Ei uima-altaita tai ilmastointejakaan, vietetään siellä yöt ja päivät kierrellään. Mä en mistään hinnasta mene perhehotelleihin, mä olen ollut sellaisissa ja tiedän että suomalaiset vanhemmat eivät kykene huomioimaan toisia ihmisiä. On vain he, heidän lapsensa ja heidän tarpeensa. Mua hirvittää ajatus, että näiden ihmisten lapset ovat niitä jotka tulevaisuudessa hoitavat meitä laitoksissa ja vanhainkodeissa.. Toivottavasti lähtee henki ennen sitä, voin vaan kuvitella miten syvällä paskavaipoissani saan uida ennen kuin nämä nykypäivän vanukassormet ehtivät kiireiltään sen vaihtamaan.

Vierailija
10/212 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 08:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:10"]

[/quote]

Niinhän tuolla joku muukin jo mainosti, että haluaa välttämättä lapsineen mennä aikuishotelliin koska ne yleensä panostavat rauhallisuuteen. Jepjep. Ne omat lapsikullat kun ei koskaanikinä aiheuta minkäänlaista melua, kaikkien muiden kakarat vaan!!!

[/quote]

Niin - tuleeko sulle oikeasti yllätyksenä, että lapset ja perheet ovat aidosti erilaisia? Osa on rauhallisia ja kultturelleja, toiset urheilullisia ja liikkuvaisia ja ehkä vähän enemmän ääntäkin pitäviä?

Merkillisen vajaa ymmärrys sinulla, olletenkin aikuisella ihmisellä.

Mutta tietysti kun koko tämä lapsivihamielinen ketju LÄHTEE siitä päähänpinttymästä, että KAIKKI lapset ovat sietämättömiä melutoosia, niin kaipa tuo on sinulta looginen virhepäätelmä.

- se, jonka 12- ja 14-vuotiaat lapset eivät todellakaan kilju ja riehu, mutta ovat silti luokiteltavissa lapsiksi ja niin muodoin personae non grataeksi -

Vierailija
11/212 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Itse asiassa sinä ja sun itsellesi kirjoittamasi tukikirjoitukset ja antamasi peukutukset eivät ole mikään kansanäänestystulos. Sorry!

Vierailija
12/212 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kauhea termi tuo "Naisten vuoro". Tätä lukiessa yksi vasta-argumentti kuului 185 senttimetrin korkeudelta. "Mitä vikaa miehissä on?" Lukutaitoinen puoliso ei voinut käsittää, miksi "nainen" olisi automaattisesti jotenkin hyvä asia.

Häpeä on kammottava tunne, varsinkin silloin kun se kohdistuu ominaisuuteen, jolle ei voi mitään. Kuten sukupuoli. Mies on mies. Vanhus on vanhus. Kalju on kalju.

Häpeä aiheuttaa ylireagointia, huonoa itsetuntoa ja häviämisen pelkoa. Joskus häpeän saa laimennettua vain häpäisemällä muita, kiusaamalla.

Lisäksi joistain ihmisryhmistä vapaata oleskelua on vaikea perustella millään. Eri ihmisryhmien huomioiminen ilmentää paitsi tasa-arvoa, suvaitsevaisuutta myös sivistystä. Ei kai kenellekään tulisi mieleen vaatia läski-, hetero-, kristitty- tai rumuusvapaata hotellia? Normaalilta aikuiselta ihmiseltä pitää löytyä näkökulmaa sen verran, että ymmärtää olevansa vain yksi seitsemästä miljardista muusta lajitoverista, joita tällä avaruudessa kiitävällä kivenmurikalla asuu.

[/quote]

Exactly! Ja silti tosiaan lapsia on ap:n mielestä ok luokitella tuolla tavalla.

Vierailija
13/212 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 10:08"]

[/quote]

Olet siis oikeasti sitä mieltä, että uimahallit eivät saisi järjestää vain naisille tarkoitettuja vuoroja, koska se on miesten näkökulmasta syrjivää? Ovatko tukea kaipaaville tytöille tarkoitetut tyttöjen talot tai erilaisten järjestöjen naisjaostot myös syrjiviä, koska miehillä ei ole niihin pääsyä? Viestivätkö nekin, että miehenä olemisessa on jotakin hävettävää? -ap

[/quote]

Öh, ehkä viestin tarkoituksena oli olla pastissi alkuperäisestä kolumnista?

Vierailija
14/212 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 10:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Itse luin tuon selvästikin eri tavalla. Ajattelin, että lapsivapaista hotelleista valittaminen on turhaa eikä niistä kannata tehdä apartheidiin verrattavia, koska ei miehetkään loukkaannu verisesti, kun he eivät pääsekään yhtenä päivänä viikossa uimahalliin.

Vierailija
15/212 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on väärällään hotelleja. Kyllä niistä riittää kaikille vaikka osa olisikin jollain tapaa profiloitunut esimerkiksi aikuisten hotelliksi. Ihme ongelmia ihmiset kehittävät itselleen.

Vierailija
16/212 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 12:53"]Itselläni ei ole periaatteessa mitään lapsivapaita hotelleja kohtaan. Silti pidän hieman arveluttavana mihin tällainen suuntaus lopulta johtaa. Ei se ainakaan lisää ihmisten sietokykyä erilaisuutta ja erilaisia ihmisiä kohtaan. Ihmisellä on vapaus valita mihin ja keiden kanssa matkustaa, mutta tähän se mielestäni loppuu. Rajoittaminen tai jonkin asian kieltäminen joltain ihmisryhmältä ei koskaan tuota hyvää lopputulosta. Päinvastoin se voi johtaa pitkällä aika välillä syrjintään ja vihamielisyyteen. 

Minusta riittää, että hotellit suuntaavat mainonnan ja palvelujen kautta hotelliaan tietylle kohderyhmälle. Se valikoi suurimman osan lapsiperheistä pois. Ei myöskään ole mitään mieltä verrata lapsivapaita hotelleja baarien tai huvipuiston ikärajoihin, joiden tarkoitus on suojella lapsia eikä rajoittaa tai kieltää lapsia epätoivottuina ihmisinä. 

[/quote]

Tämä ohjehan nimenomaan suojelee lapsien lomaa kun nykyvanhemmat ei hienovaraisempia ilmauksia enää ymmärrä vaan väkisin pitää tuoda ne kullannuppuset joka paikkaan vaan silsi ettei erikseen kielletä. Mitä iloa lapselle on olla hotellissa josta ei löydy lastenallasta, syöttötuoleja, leikkipaikkaa tai mitään tekemistä ja paikka täynnä pariskuntia jotka vaan toivoo lomallaan olevansa rauhassa? Ja btw suurin osa noista hotelleista ei edes oo k18. Kyllä sinne 16 vuotiaan kanssa yleensä pääsee kun kysyy.

Vierailija
17/212 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 21:53"]

Itse siedän lapsia miljoona kertaa paremmin kuin esim. mopoilla päristeleviä teinejä. Kännääviä, kälättäviä aikuisia siedän vielä vähemmän.

[/quote]

No mene sinne lapsiystävälliseen hotelliin. Kukaan ei estä.

Vierailija
18/212 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 14:52"]

Ei, sinä et vain halua ymmärtää vastaustani. Eri hotellit satsaavat erilaisiin palveluihin, koska niiden käsitys kohderyhmistään voi vaihdella.

Lapsiperheisiin satsaavassa hotellissa on sellaisia palveluita, joiden hotelli luulee houkuttavan lapsiperheitä. Jos ne palvelut eivät meitä kiinnosta, ja vieressä on taas hotelli, jossa on hyvät sängyt, eikä huoneistoihin kuulu melua ravintoloista tai yökerhoista, se on meille houkuttelevampi. Usein ns. aikuishotelleissa panostetaan tuollaiseen huoneiden tasoon enemmän: hyvät sängyt, parempi äänieristys jne.

Ikävä kyllä matkailubisnes elää kliseiden varassa, juuri sinunlaistesi ihmisten ennakkoluulot vaikuttavat.

[/quote]

Mitäköhän ennakkoluuloja minulla nyt muka kirjoituksessani oli? Puhuin vain vallitsevasta tilanteesta. Itseasiassa en ole juurikaan edes maininnut omaa mielipidettäni asiaan.

Kyllä, jotkin hotellit tarjoavat "vääränlaisia" palveluja, eli nallekerhoja niille lapsiperheille, joita ne eivät kiinnosta. Silti on yhä riittämiin ihan tavallisia hotelleja, jotka eivät ole profiloituneet sen paremmin lapsiin kuin aikuisiinkaan. Ehkä ne tavalliset hotellit eivät sitten kelpaa sinulle?

En tiedä, oletko se, jolle alunperin vastasin. Tämä henkilö oli siis sitä mieltä, että parhaimmat hotellit eivät ota lapsia vastaan. Kun kysyin, mitkä ne parhaimpien hotellien ominaisuudet ovat, sain vastaukseksi sinulta "hyvät sängyt ja rauhallisuus".

Toistan sen, että sitten kun lapsiperheet alkavat kunnolla vaatia näitä asioita, niitä myös saadaan. Suurimmalla osalla heistä ei vaan ole varaa maksaa katrastaan kalliimmille lomille.

[/quote]

Et näemmä vieläkään ymmärrä lukemaasi. Sanoin, että se "kyllä se minua harmittaa, jos parhaisiin hotelleihin ei lapsien kanssa ole asiaa" oli yleistys, ei mikään kokemusperäinen havainto mistään tietystä kohteesta. JOS tämä lapsivapaa vyöhyke -käytäntö alkaa yleistyä, noin voi todellakin käydä.

Eikä kyse ole siitä, että omat lapseni mölyäisivät tai että edes kaikki muut lapset mölyäisivät. Hotellit vain sattuvat panostamaan eri asioihin ja ns. laatuhotellit usein pyrkivät houkuttelemaan mahdollisimman varakasta - ja niin muodoin usein myös varttuneempaa asiakaskuntaa. Lapsiperheillä ei välttämättä ole edes fyffeä majoittua viiden tähden hotelleissa, poikkeuksia tietysti on.Näin ollen on todennäköistä, että jos jotkin hotellit alkavat rajoittaa lapsiperheiden pääsyä, sellainen hotelli on hintahaitarin yläpäässä.

Kliseisiinhän tuo pitkälti perustuu ja keskimääräisiin odotuksiin. Luuloon siitä, että a) lapsiperheet ovat häiritseviä ja b) iäkkäät ja varakkaat eivät halua häiritseviä lapsia likelleen.

Kuten ihan selvästi olen sanonut, tähän asti olemme löytäneet niitä ei-rajoituksia -hotelleja, joissa on tilavat ja hyvät huoneet. Välttämättä ne eivät ole mitään luksushotelleja, mutta kumminkin hotelleja, jotka panostavat huoneisiin ja esim. äänieristykseen. Ja kyllä: nyt en valita siitä, jos naapurihuoneesta alkuillasta kuuluu lapsen kikatusta, ei häiritse ollenkaan  - puhun siitä, kun yläkerran naapuri käveleskelee korkokengät jalassa pitkin parkettiä puoli kolmelta tai humalaiset naapurit ratkovat parisuhdekriisiään kello neljältä.

Voi olla, että segmentoinnin syventyessä rauhallista ja kunnollisin huonein varustettua hotellia ei aina enää löydy.

Vierailija
19/212 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ärsytä vaan enemmänkin ne kälättävät kovaääniset mammat lasten mukana. Yritä siinä sitten rentoutua esim uima-altaalla kun mammojen kimeä lässytys kaikaa joka puolelta.

Vierailija
20/212 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 10:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Itse luin tuon selvästikin eri tavalla. Ajattelin, että lapsivapaista hotelleista valittaminen on turhaa eikä niistä kannata tehdä apartheidiin verrattavia, koska ei miehetkään loukkaannu verisesti, kun he eivät pääsekään yhtenä päivänä viikossa uimahalliin.

[/quote]

No, luehan kunnolla se viimeinen kappale.