Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä hintaisen lahjan annat lapsesi opettajalle?

Vierailija
20.05.2014 |

Osallistuin vanhemman lapsen luokanopen lahjakortti-keräykseen parillakympilla ja nuoremman luokanopelle lapsi antaa ruusukimpun ja suklaarasian. Onko se riittävästi? Kuinka suuren lahjan te muut annatte?

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 22:48"]

Luonnosta on kukkia haettu ja niistä tehty kukkakimppu. Lapsi on tehnyt kortin.

[/quote]

Tämä kuulosta kohtuullisimmalta. Ja jos ei jaksa poimia, voi aina ostaa kukkakaupasta yhden kukan.

Vierailija
102/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 09:11"]

Itse kävin kouluni 90-luvulla ja ala-asteella kyllä silloin vietiin opettajille lahjoja. Kukkia ja viinipulloja tms ja kun siirryttiin yläasteelle kerättiin koko luokan voimin opelle lahjakortti. Ja tämä on ollut lama-aikana jolloin todella monella oli rahat lopussa.

[/quote]

Minäkin kävin kouluni 90-luvulla, ja meillä muutama tyyppi vei opettajalle jonkun kukan lukuvuoden päätteeksi. Valtaosa ei vienyt mitään, huikkasi vain hyvät kesät ovelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen pyritään, että lasten ja vanhempien muistamisilla ei ole merkitystä kouluarvosanoihin, mutta toki muistamisesta jää positiivinen kuva, mikä myös voi taustalla vaikuttaa suhtautumisessa lapseen.

Vierailija
104/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset tekevät opettajilleen kortit, ei muuta. Minusta se on kiva ja riittävä kiitos kuluneesta vuodesta. Kaikki pientä kukkaa ja korttia suuremmat lahjat ovat mielestäni perseen nuolentaa.

Vierailija
105/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulettteko todella, että ne Lidlin suklaarasiat ja Apsin kukkapuskat kiinnostavat opettajaa. Jos jotakin annatte, niin ostakaa kunnon lahja, vaikkapa lahjakortti. Ja jos rahaa on vähän, niin laittakaa keräys pystyyn.

Vierailija
106/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suhde pojan nykyisen luokanopen kanssa, eli tuskin kehtaa antaa ihan huonoja numeroita. Saatan olla muuten vähän kiukkunen.. :-D

Vierailija
107/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan minkään hintaista!

t. itsekin ope

Vierailija
108/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:17"]

Siihen pyritään, että lasten ja vanhempien muistamisilla ei ole merkitystä kouluarvosanoihin, mutta toki muistamisesta jää positiivinen kuva, mikä myös voi taustalla vaikuttaa suhtautumisessa lapseen.

[/quote]

Nuoleskelu siis kannattaa?

Vierailija
109/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä noita lapsosia on vähän enempi.

Eskarilainen antaa chilikasvin yhdelle hoitajalle ja toiselle kevätkukan. Lisäksi vien kevätjuhlan yhteydessä kahvia,teetä ja keksejä jotka on tarkoitettu koko henkilökunnalle.

Koululaisia on 3, kukaan ei ole kuudennella tai ysillä.

Yksi teki opettajalle puuhelmistä avainketjun (opettajalla on niitä useita ja käyttää päivittäin), yksi antaa kevätkukan ja kolmas vie teetä (opettaja on kertonut tykkäävänsä teestä).

Kaikki kasvit on itse kasvatettu/istutettu ruukkuihin joihin lapset maalasivat kuvia. Lisäksi lapset tekivät kortit joihin kirjoitettiin että mikä omassa opettajassa on mukavaa.

Vierailija
110/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Mirrin pennut ovat just luovutus iässä ja lapset antaa opeilleen yllätyslahjaksi kissanpennut. :D

Vierailija
111/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoimme ysiluokan päätteeksi luokanvalvojalle luokkaretkestä ylijääneillä rahoilla yli 100 euron hemmottelukorin. Opettajan tytär, joka on ystäväni, kertoi myöhemmin, että äitinsä oli ollut koria tutkiessaan todella liikuttunut ja iloinen.

olin sijaisena yhden kevään ja jaoin kevättodistukset. Hämmästyin kun sain kukkia ja karkkia oppilailta. En ollut muistanut tätä perinnettä ollenkaan. Oisin vaivautunut arvokkaista lahjoista.

Vierailija
112/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:32"]

En todellakaan minkään hintaista!

t. itsekin ope

[/quote]

Komppaan tätä. Jos minulta kysytään, en haluaisi lahjoja tai yleensäkään aineellista muistamista. Se on minusta vaivaannuttavaa.  Kollegoille/lasten opeille en anna mitään. T. ope

Vierailija
113/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohis, mutta pakko kertoa yksi hämmentävä juttu.

Olen toiminut ratsastuksen ohjaajana juniori ratsastajille. Kun syyskausi loppui vanhemmat toivat minulle joululahjaksi viinipulloja.

Kausi loppuu kaikilla ryhmillä samalla viikolla ja sen viikon lopussa minulla oli 42 pullollista lahjaviinejä! 

Olin todella häkeltynyt. En edes ajatellut että kukaan muistasi minua!

Vierailija
114/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki halukkaat osallistuvat 5 eurolla opettajan lähjaan, saadaan noin 100 euron lahja

Vierailija
115/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 09:00"]

No, tähän oli vain sopeuduttava ja niinpä meiltäkin tulee kallis lahja, ettei lapsen tarvitse hävetä kotiaan.

[/quote]

Ikävä tilanne. Me annamme yhä vain - niin kuin olemme tehneet 70-luvun alusta asti jonkin mielestämme sopivan, joka sopii juuri sille arvostamallemme opettajalle. (Ja voimme myös jättää jonkun open "yksikukkaiseksi" sen vuoksi, että koemme, jotta pelkkä ammatinvalintansa ansaitsee kukan, mutta työssään ei ole pärjännyt...)  

Emmekä TODELLAKAAN ajattele pikkulahjojen vaikuttavan lasten numeroihin.

Olisi inhaa, jos vaikuttaisi.

Vierailija
116/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tekee kortin jossa toivotetaan hyvää kesälomaa, lahjaa ei ole koskaan ostettu.

Vierailija
117/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua nolotti ala-asteella, kun äiti laittoi aina arpajaisiin, open lahjaksi tms jotain aina vähintään n. 20  e arvoista. ne oli tietenkin hienompia kuin muilla perheillä. 

Vierailija
118/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai niin. eikös nää opettajan lahjomiset joiltakin mene jo liiallisuuksiin? ja aika kaksinaamaistakin, kun kuitenkin on koko lukuvuosi opettajaa muiden vanhempien kesken ja kaikille tutuille haukuttu. ymmärrän viellä oppilaan itse tekemän kortin ja yhden kukan, kaikki muu menee mielestäni yli.

Vierailija
119/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin kaksosten luokanvalvojalle alkukeväästä BMV X6 M:n sopuhintaan (tulee aina vaihtamaan auton meillä;)), eli eiköhän tuolla toivottavasti pikkasen ole vaikutusta noihin vekaroiden numeroihin. Kukkia vievät opelle vielä kaupanpäällisiksi todistusten jakoon. Autokauppias

Vierailija
120/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 09:00"]

No, tähän oli vain sopeuduttava ja niinpä meiltäkin tulee kallis lahja, ettei lapsen tarvitse hävetä kotiaan.

[/quote]

Ikävä tilanne. Me annamme yhä vain - niin kuin olemme tehneet 70-luvun alusta asti jonkin mielestämme sopivan, joka sopii juuri sille arvostamallemme opettajalle. (Ja voimme myös jättää jonkun open "yksikukkaiseksi" sen vuoksi, että koemme, jotta pelkkä ammatinvalintansa ansaitsee kukan, mutta työssään ei ole pärjännyt...)  

Emmekä TODELLAKAAN ajattele pikkulahjojen vaikuttavan lasten numeroihin.

Olisi inhaa, jos vaikuttaisi.

[/quote]

Vaikuttaa se sen verran, että opettaja jää kiitollisuudenvelkaan kalliin lahjan kanssa. Kun sitten arvotaan seuraavana vuonna 8 ja 9 välillä, annetaan 9, koska opella pyörii mielessä, että ei voi antaa kasia, kun sai kalliin lahjan.

Toinen on se, että lapset vertailee vamhempiensa antamia lahjoja ja se lapsi, jonka vanhemmat antaa jonkun kämäisen kynttilän, saa kyllä kuulla siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi