Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä hintaisen lahjan annat lapsesi opettajalle?

Vierailija
20.05.2014 |

Osallistuin vanhemman lapsen luokanopen lahjakortti-keräykseen parillakympilla ja nuoremman luokanopelle lapsi antaa ruusukimpun ja suklaarasian. Onko se riittävästi? Kuinka suuren lahjan te muut annatte?

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:54"]Itsehän annan poikani opettajalle hehtaarin maata Uudenmaan rannikolta joka vuosi. Jos todistus on ollut hyvä, erikoispalkintona lahjoitan minkkiturkin, uuden Audin ja osakkeen Eirasta. Mielestäni olen pysynyt kohtuudessa.

[/quote]

Tää oli hyvä :D

Onhan se todistus hyvä jos on oppilaskin. Yksinkertaista :)

Vierailija
42/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:35"]Annan 200€ kirjekuoressa lapseni luokanopettajalle. Outoa, jos joku ei investoi rahallisesti lapsensa tulevaisuuteen, menestyjät ja luuserit erotellaan jo alakoulussa.

[/quote]

Miten investoit, ja mihin?? Osaaminenhan on sitä suurinta investointia eikä sitä saa rahalla. Sun pitää siis maksaa lapsesi etenemisestä, kun muuten eivät rahkeet riitä :)

Meillä mennään lapseni hyvillä taidoilla tulevaisuuteen eli osaamisella, ei lahjonnalla tai rahalla. Sitä lahjontaa kun ei tarvita meidän tapauksessa.

Oletko tulevaisuudessa maksamassa aikuisenkin lapsesi etenemistä urallaan. Mun ei tarvitse silloinkaan maksaa, kun sattuu olemaan mitä lahjoja :)

[/quote] Perheemme asuu miehen työn vuoksi Moldovassa. Täällä ihan normaali käytäntö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:39"]Opettaja saa meiltä salkkuunsa muutaman nousussa olevan osakkeen ja risteilyn Tukholmaan. Jyvät akanoista erotellaan tosiaan jo alakoulussa, koten aiempi kirjoittajakin huomautti.

[/quote]

:D

Sun pitää siis rahalla maksaa?!

Miten olisi tuollainen, hmmmm, hyvät numerot ja oppilaan osaaminen? Uskoisi niillä olevan kauaskantoisempi ja erittäin positiivinen vaikutus. Toisin kuin isin 100€

Vierailija
44/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:49"]Ja höpö höpö. Ei kukaan hullu yritä lahjoa opettajaa antamaan parempia numeroita. Luokassa on vähintään 20 lasta ja jos jokainen veisi lahjan, niin opethan hukkuisi niihin.

Ei meidän koulussa ainakaan luojan kiitos ole lähdetty mihinkään kilpasille lahjojen kanssa. Aivan järjetön ajatuskin viedä jotain muuta kuin itse tehty kortti tms. jos nyt pakko on jotain viedä.

Jättäkää nyt ne opet rauhaan :)

[/quote]

Ilmeisesti tämän ketjun mukaan jotkut vanhemmat yrittävät lahjoa opettajaa. Luulen sen nostavan 7 johonkin 9. Aika epätoivoista.

Vierailija
45/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanattomasta sopimuksesta mieheni antaa helatorstain yönä ja neljäntenä adventtina esikoisemme luokanopelle kunnon kyytiä.

En tiedä, mitä tapahtuu kun lapsi siirtyy ensi syksynä yläkouluun ja ope vaihtuu.

Kuopus kävi viime viikolla tutustumassa kouluun ja mieheni kertoi innokkaana lapsen opettajan olevan nuorehko mies.

Vierailija
46/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi lahjoittaa keittiöremontista yli jääneet lastulevyhyllyt ja kaapinovet. Pistin vastaan ja sanoin että kyllä täytetyn ahman pitää riittää vielä näin alakoulussa.

Vierailija
47/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viette opettajalle lahjoja? Onko hänellä syntymäpäivä?

Vierailija
48/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:54"]Itsehän annan poikani opettajalle hehtaarin maata Uudenmaan rannikolta joka vuosi. Jos todistus on ollut hyvä, erikoispalkintona lahjoitan minkkiturkin, uuden Audin ja osakkeen Eirasta. Mielestäni olen pysynyt kohtuudessa.

[/quote]

Minä annan tänä vuonna kaikin mukavuuksin varustetun huvilan Saimaan rannalta sekä purjeveneen.

Vierailija
49/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 00:19"]Sanattomasta sopimuksesta mieheni antaa helatorstain yönä ja neljäntenä adventtina esikoisemme luokanopelle kunnon kyytiä.

En tiedä, mitä tapahtuu kun lapsi siirtyy ensi syksynä yläkouluun ja ope vaihtuu.

Kuopus kävi viime viikolla tutustumassa kouluun ja mieheni kertoi innokkaana lapsen opettajan olevan nuorehko mies.

[/quote]

Se on sit vosu sille uudelle opelle hankittava :)

Vierailija
50/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:54"]Itsehän annan poikani opettajalle hehtaarin maata Uudenmaan rannikolta joka vuosi. Jos todistus on ollut hyvä, erikoispalkintona lahjoitan minkkiturkin, uuden Audin ja osakkeen Eirasta. Mielestäni olen pysynyt kohtuudessa.

[/quote]

Minä annan tänä vuonna kaikin mukavuuksin varustetun huvilan Saimaan rannalta sekä purjeveneen.

[/quote] Jummijammi! Tässähän on kilpavarustelun makua! Korotan panoksia omalla saarella Tyynellä valtamerellä sekä päältäajettavalla ruohonleikkurilla.

Vierailija
51/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 00:19"]Sanattomasta sopimuksesta mieheni antaa helatorstain yönä ja neljäntenä adventtina esikoisemme luokanopelle kunnon kyytiä.

[/quote]

Se on sinun vuorosi huolehtia opettajan lahjasta. Samalla saat itsekin ja lapsi hyötyy. Näin toimii kunnon vanhempi.

Vierailija
52/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan pojan opelle, akka, akkuporakonneen. Sattu tulemaan synttäriksi yksi ylimääränen. Katotaan miten neitokaisen naama kääntyy.

Vierailija
53/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsen ope on epäoikeudenmukainen ja opella on omat suosikkinsa, joten en halua todellakaan muistaa häntä mitenkään. Meillä onkin ollut aiemmin hyvä tuuri, koska kaikki aiemmat lasten opet ovat olleet oikeudenmukaisia, nyt sitten tämä vuosi on saatu kokea tällainen tapaus. Tämä juppi-kana on täysin väärällä alalla! Toivon todella ettemme enää kohtaa. Tai tietysti mieluusti minun työpaikallani, sinnekin saattaa joskus ämmä eksyä.. ;D Valtasuhde sitten vaihtuisikin ja kosto olisi suloinen...

Vierailija
54/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Open poika oli yks pahimmista pojan kiusaajista. Vaikka miten asian tiimoilta oltiin kouluun ja opeen yhteydessä kiusaaminen vaan jatku. Lähinnä naikkonen käänsi asian meidän poikaa vastaan ja sano että meidän poika on liian hiljanen ja vetäytyvä. Kunnon keskusteluja ei päästy käymään vaan nainen puolusti poikaansa ja poikansa kavereita, mitkä meidän poikaa kiusas. Nyt poika vaihtaa koulua ja toivottavasti uudessa koulussa on uudet tuulet. Kasan paskaa voisin tuolle naikkoselle minä antaa.

Vierailija
55/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e laitoin yhteiseen lahjakorttikeräykseen. Lisäksi ostetaan omakin lahja joka maksoi 30€. Ei muuten ostettasi noinkin kallista lahjaa mutta tämä on viimeinen vuosi tuossa koulussa ja opettaja tietenkin vaihtuu.

Vierailija
56/130 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:35"]

Annan 200€ kirjekuoressa lapseni luokanopettajalle. Outoa, jos joku ei investoi rahallisesti lapsensa tulevaisuuteen, menestyjät ja luuserit erotellaan jo alakoulussa.

[/quote]

Kuulostaa tosi vanhanaikaiselta että teidän koulussa vielä tänä päivänä arvotetaan lapset vanhempien varallisuuden ja annettavien lahjuksien mukaan!!

Kun itse olin alakoululainen 80-luvun alkupuoliskolla, oli tavallista että ne kakarat joiden vanhemmat olivat julkkiksia tai arvostetuissa töissä, saivat parempia numeroita/kohtelua kuin me yksinhuoltajan köyhät kakarat. En tiennyt että tommosta enää nykypäivänä on.

Vierailija
57/130 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta kuka laittaa lapsensa viemään opettajalle alkoholia?? Vai vanhempi itse haluaa lahjoa opettajaa? 

Vierailija
58/130 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi verottaja ei puutu näihin lahjuksiin?

Vierailija
59/130 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 13:42"]

Annan opettajille lahjaksi yrityksemme lahjakortit. Se on pieni ele kuluneesta vuodesta ja edullista mainosta yrityksellemme. Näin yritys saa laajaa näkyvyyttä lähes ilmaiseksi ja viime syksynä koko tyttäreni luokka tuli viettämään leirikoulua yritykseemme.

[/quote]

Ovatko Suomen valtion virkamiehet (opettajat) ja laitokset (koulut) niin korruptuneita, että niitä voi tuolla tavalla lahjoa??? Venäjälläkö jo asutaan??

Vierailija
60/130 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 22:44"]Lasteni opettajat saavat lahjakortit yritykseni hemmotteluhoitoihin a´100e.

[/quote]

Nämä puolueellisen lahjat pitäisi kertakaikkiaan kieltää. Lupa olisi ainoastaan kerätä yhteinen kolehti, johon jokainen saisi antaa salaa minkä perhe pystyy,

Taas suvivirren aika, jolloin köyhiä yksinhuoltajia kyykytetään.

Onko hyväosaisten lapsille odotettavissa seuraavana vuonna hyvä todistus, tai ainakin lempeämmällä silmällä katsottu. Niin luullaan.

En kehtaisi toimia kuten edellä.

Antakaa opettajien tehdä työnsä puolueettomasti. Silloin on kaikilla helpompaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan