Minkä hintaisen lahjan annat lapsesi opettajalle?
Osallistuin vanhemman lapsen luokanopen lahjakortti-keräykseen parillakympilla ja nuoremman luokanopelle lapsi antaa ruusukimpun ja suklaarasian. Onko se riittävästi? Kuinka suuren lahjan te muut annatte?
Kommentit (130)
50 euron lahjakortin kosmetoogille
Keräsimme kolmen perheen kesken rahat matkalahjakortiin, 500e.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 22:01"]
Osallistuin vanhemman lapsen luokanopen lahjakortti-keräykseen parillakympilla ja nuoremman luokanopelle lapsi antaa ruusukimpun ja suklaarasian. Onko se riittävästi? Kuinka suuren lahjan te muut annatte?
[/quote] Suklaat sulaa helteessä.... Jos ei kouluunmenomatkalla niin viimeistään open laukussa. Eikä tarvita välttämättä edes hellelukemia.
Olen yksinhuoltaja ja koska meillä on rahaa niukasti, lapsi vie vain ruusun ja omatekoisen kortin. Muuten antaisin kalliimman.
Kaksi lastan, opettajien lahjoihin menee noin 35 + 20 euroa.
Itse olen luokanope ja voin kertoa, että rakkaimmat lahjat ovat niitä omin käsin ja ajatuksella tehtyjä. Toki myös lahjakortit esim. hierontaan ilahduttavat kovasti pitkän lukuvuoden päätyttyä. Lahja lukukauden päättyessä lisää tietysti tunnetta, että olen tehnyt arvokasta työtä lastenne parissa.
Minkä ihmeen takia opettajalle pitäisi antaa lahjoja? Sehän on lahjontaa...Halaus tai kättely ja hyvän kesän toivotus riittää hyvin!
Ostan molempien lasten opeille kirjat ja kukkakimput.
Lasteni opettajat saavat lahjakortit yritykseni hemmotteluhoitoihin a´100e.
Pojan viimeinen peruskouluvuosi ja annan opettajalle pullon Tallinnasta tuotua vodkaa. Viime vuonna sama lahja ja ope kovasti kiitteli ja oli tyytyväinen.
Luonnosta on kukkia haettu ja niistä tehty kukkakimppu. Lapsi on tehnyt kortin.
Ihmetyttää nää; itse on tehty kortti / luonnonkukkia poimittu! Jos lapselleen haluaa vähän numeron korotusta, niin kai jokainen järkevä vanhempi ymmärtää, että lahjan pitää jäädä jotenkin opettajan mieleen!
Kyllä näillä muistamisilla ja vanhempien suhtautumisella opettajaa kohtaan on vaikutusta lapsen numeroihin, joko korottavasti tai laskevasti, sitä ei voi kieltää. Toki niin ei saisi olla, mutta ihmisiähän me kaikki olemme, sekä vanhemmat, että opettajat.
Aloittajalle: ei ole riittävästi. Opettajalle, jonka lahjakorttiin osallistut, kuuluu antaa vielä lisäksi vaikkapa suurehko kimppu kukkasia. Pelkät kukat toiselle opettajalle eivät myöskään riitä, vaan sujauta pukettiin lisäksi jokin pieni muistaminen, vaikkapa rahalahja (50e).
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 22:53"]Ihmetyttää nää; itse on tehty kortti / luonnonkukkia poimittu! Jos lapselleen haluaa vähän numeron korotusta, niin kai jokainen järkevä vanhempi ymmärtää, että lahjan pitää jäädä jotenkin opettajan mieleen!
[/quote]
Eiköhän ne numerot ole annettu jo siinä vaiheessa ja todistukset kädessä kun ne lahjat opelle annetaan.
Sijoitan kahden lapsen opettajien lahjoihin yhteensä vajaa 50e. minusta riittävästi. toiset kyllä ostavat paljon kalliimpia lahjoja.
6 e kpl, menee eskariopelle + 2 hoitajalle, ostin jalkavoiteet heille tänä keväänä
En anna lasten opettajille yhtään mitään. He saavat palkan työstään ja pitkän loman. En lahjo myöskään poliiisia, kaupan kassaa, roskakuskia, pankkivirkailijaa, parkkipirkkoa, tai muita kohtaamiani työssäolevia.
kaunis orvokkiamppeli (4€) ja laspen tekemä kortti.