Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juodaanko ulkomailla viiniä raskaana ollessa?

Vierailija
20.05.2014 |

Olen kuullut että Ranskassa ja jossain muualla on ihan normaalia että raskaana olevakin juo ruoan kanssa lasin tai kaksi viiniä. Tietääkö kukaan onko näin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku juo, joku ei. Nykyään ei.

Vierailija
2/11 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla laaja käsite. Asun Italiassa ja täällä kukaan ei juo tuntemistani. Mamma tulisi ja vetelisi ympäri korvia, jos miniä/tytär pilaisi pienen terveyden. Vauvojen suhteen ollaan muutenkin hysteerisiä ja heitä varjellaan kaikelta, naurettaviltakin vaaroilta ja pöpöiltä.

On ihan ihme käsitys, että muualla maailmassa raskaana olevat joisivat enemmän. Suomi on juoppojen luvattu maa, siellä juodaan mun mutun mukaan eniten myös raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on monissa viinipulloissa raskaana olevan naisen kuva ja ruksit päällä. En muista näitä nähneeni vielä muutamia vuosia sitten. Asenteet muuttumassa viinimaissa?

Vierailija
4/11 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin Ranskassa ja siellä on muotia elää mahdollisimman luonnonmukaisesti ja luomusti. Tuo alkoholin käyttäminen raskaana ei luonnollisesti kuulu tähän kuvioon. Asiat ovat voineet olla toisin 70-luvulla, mutta asiat ja tieto ovat muuttuneet paljon tämän jälkeen.

Vierailija
5/11 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 20:51"]

Nykyään on monissa viinipulloissa raskaana olevan naisen kuva ja ruksit päällä. En muista näitä nähneeni vielä muutamia vuosia sitten. Asenteet muuttumassa viinimaissa?

[/quote]

Eikä viinimaissa yleensäkään ruokailuun aina kuulu viini. On ihan elokuvaa sellainen, että ison pöydän ääressä nautittaisiin viiniä joka ilta. Joka ilta voidaan syödä ateria perheen kesken, mutta ei siihen, varsinkaan naisten osalta, aina liity viininjuontia - ei edes joka viikko. Puhun nyt siis italiasta.

Vierailija
6/11 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa kylläkin syntyy eniten FAS-lapsia maailmassa (väkilukuun suhteutettuna) eli ehkä sitten ei juoda enää julkisesti mutta muuten kyllä.

Vierailija
7/11 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 21:01"]

Ranskassa kylläkin syntyy eniten FAS-lapsia maailmassa (väkilukuun suhteutettuna) eli ehkä sitten ei juoda enää julkisesti mutta muuten kyllä.

[/quote]

Mielenkiintoinen tieto. Puhun nyt ihan omasta kaveripiiristäni ja nökemys on siis subjektiivinen. Sulla lienee tässä kohtaa parempaa tietoa, laajempi näkemys.

Vierailija
8/11 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

FAS-asiasta sen verran, että mua henkilökohtaisesti ärsyttää sellaiset ihmiset, jotka vähättelevät alkon juomista raskaana. Kuka antaisi vastasyntyneelle tai vaikka keskoselle tilkan viiniä? Niin.

Kaikki viini menee lapseen suoraan. Ei tarvi olla lääkäri tajutakseen ettei se voi olla terveellistä.

Vierailija
9/11 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mones aloitus sul menos tänään aiheesta?

Vierailija
10/11 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suku ja lähipiiri Ranskassa ei ole juonut raskaana ollessaan (eikä imettäessä).

Linkki kiitos tutkimukseen jonka mukaan FAS lapsia syntyy eniten Ranskassa.

Vierailija
11/11 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaniasss juodaan aivan miten sattuu . Siellä kun ei ole minkäänlaista valistusta.