Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

seksuaalinen häirintä töissä

Vierailija
20.05.2014 |

Okei. Tilanteeni on aika inhottava enkä tiedä mitä tehdä.

Työskentelen henkiläkohtaisena avustajana vammautuneelle miehelle. Vammansa takia hänen alaraajansa eivät toimi, mutta tunto niissä on. Päivittäisiin töihin kuului katetrointi vessassa avustaminen pukeminen yms.

Työt ovat ihaan normaalia hoitotyötä, mutta hyvin raskaita hoitaa nykyään sillä mies ehdottelee ja tarttuu minuum jatkuvasti. Hän on ihan järjissään ja keskustelee paljon joten teot ovat tietoisia.

Esimerkiksi. Katetroidessa hän välillä kysyy jos vetäisin käteen samalla tai ottaisin suihin. Aina jos hänellä jostain syystä ottaa eteen hän huomauttaa että pikku kaverilla on selkeästi ollut ikävä minua.

Kun nostan häntä hän saattaa tarttua rintoihini tai ottaa kasvoistani kiinni. Pyörätuolissa istuessaan hän koittaa vetää minut syliinsä ja koskea jalkoväliini.

Olen huomauttanut hänelle useasti etten halua että minuun kosketaan mutta mikään ei ole auttanut.

Mitä voin tehdä. Pääni ei kestä tätä enää kauaa.

-ahdistunut-

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaisetkin ovat seksuaalisia ihmisiä. Tämän takia parittaminen pitäisi laillistaa, jotta potilaasikin saisi kätevästi palvelua tarpeisiinsa kaupungilla sijaitsevasta ilotalosta ja tuntea olevansa ihminen kuten me kaikki. Ei olisi enää tarvetta vongata avustajilta.

Vierailija
2/5 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no mä lopettaisin sinuna siihen pisteeseen sen työn. Ihan sama vaikka ei olisi uuttakaan työpaikkaa tiedossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tuesta.

Asiasta valittaminen ei auta, sillä kukaan ei tunnu uskovan vammautuneen ihmisen ajattelevan seksiä. Ilmeisesti vammautuneiden seksuaalisuus on tabu eikä sellaista myönnetä olevan.

Poliisitkin naureskelivat että aika tuulesta temmattu juttu on tämä. :(

Vierailija
4/5 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 15:58"]Joo, no mä lopettaisin sinuna siihen pisteeseen sen työn. Ihan sama vaikka ei olisi uuttakaan työpaikkaa tiedossa.

[/quote]

Itse alkaisin kovaa vauhtia katselemaan uutta paikkaa.. jos ei työttömyys kiinnosta. Mutta ei kannata psyykettään tuhota työn takia.

Vierailija
5/5 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täytyyhän sinullakin joku esimies jossakin olla? Siis jokuhan (KELA?) tuon korvauksen maksaa tuolle vammaiselle, tuskin se hänen omaa rahaansa on? Yhteys ko tahoon, kerro mikä on tilanne, ja että et voi hänen kanssaan enää olla samassa tilassa. Pyydä, että vaihtavat sut vaikka jonkun miesavustajan kanssa päittäin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän