Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laiska kesätyöläinen häipyy VIHDOIN!

Vierailija
21.07.2014 |

Voi kuinka minä ja työkaverit odotamme torstaita, kun on ensimmäinen päivä ilman laiskaa kesätyöntekijää. Hän on yhden pomon sukulainen, ja vaikka pomoille on sanottu ihan suoraan ettei tyyppi tee mitään, he eivät välitä. Sukulaispomo vaan naureskelee, että "heh heh, meinaako Nicopetteri nukahtaa" ja toinen pomo on kerran pari sanonut jotain kännykän räpläämisestä ja taukojen pituudesta.

Tänään joka kerta kun näin tyypin, hän istui tai löhöili, räpläsi kännykkäänsä tai oli vessassa. Lähti puoli tuntia aikaisemmin, koska "ei ollut pitänyt taukoja". Ei siis mennyt tauoilla taukohuoneeseen joten varastolla istuskelua ei sitten kai lasketa?

Eräs työkaveri sanoi, että ottaa ensi kesänä vaikka palkatonta jos tämä sama tyyppi otetaan töihin. Pohdimme, pitäisikö juoda pullo skumppaa hänen lähtönsä kunniaksi. Ei siis hänen vikana työpäivänään vaan meidän ekana työpäivänä ilman häntä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:27"]

No, toivottavasti nämä murrosikäiset päätyy tänne googlen kautta, eivätkä vakituisesti päivystä keskusteluja...

[/quote]

Mikä sulla on nuoria vastaan?

Vierailija
2/38 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:27"]

No, toivottavasti nämä murrosikäiset päätyy tänne googlen kautta, eivätkä vakituisesti päivystä keskusteluja...

[/quote]

Äh, anna olla jo. Mistä tuollainen ylemmyydentunto oikein kumpuaa? Ikä ja viisaus eivät aina kulje käsi kädessä.

[/quote]

Kuka tässä viisaudesta on puhunut. Eniten ärsyttää teinien kommentoinnissa se kun joka ikinen teksti pitää kuitata iällä. En mäkään korosta koko ajan olevani Annikki Tähti, ikä 32.

[/quote]

Se nyt liittyy olennaisesti keskustelun aiheeseen, että voi mennä eri keskusteluun, jos ei silmät kestä. Kiitos.

Nainen, 25-vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 02:29"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:27"]

[/quote]

Äh, anna olla jo. Mistä tuollainen ylemmyydentunto oikein kumpuaa? Ikä ja viisaus eivät aina kulje käsi kädessä.

[/quote]

Kuka tässä viisaudesta on puhunut. Eniten ärsyttää teinien kommentoinnissa se kun joka ikinen teksti pitää kuitata iällä. En mäkään korosta koko ajan olevani Annikki Tähti, ikä 32.

[/quote]

Se nyt liittyy olennaisesti keskustelun aiheeseen, että voi mennä eri keskusteluun, jos ei silmät kestä. Kiitos.

Nainen, 25-vuotta

[/quote]

Täällä on kyllä nähty paljon keskusteluja, jotka ei millään tavalla liity teineihin ja joku kokee aina tarpelliseksi kirjoittaa väliin omituisen kommentin ja ilmoittaa olevansa 14 vuotias. :D

Vierailija
4/38 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis löysi tiensä keskusteluun

Vierailija
5/38 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tänne googlella. Ei minua kiinnosta juosta teidän paskassa firmassa pikkupomon komennossa. En saanut muutakaan paikkaa. Palkkaa maksetaan kun istun paskalla ja pelaan nettipelejä. Yöllä tiukat, kiimaset ja kosteat naiset pitää hereillä.

Vierailija
6/38 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo teitä niin kovasti haittasi?

Vierailija
7/38 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko itse sanoneet suoraan kesätyöntekijälle että jotain pitäis tehdä ja antaneet vaikka ihan konkreettisia tehtäviä?

Vierailija
8/38 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:37"]Mitä tuo teitä niin kovasti haittasi?

[/quote]

Varmaan haittaa siksi, että joutuu tekemään pojankin työt

Vierailija
9/38 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:37"]Mitä tuo teitä niin kovasti haittasi?

[/quote]

Varmaan haittaa siksi, että joutuu tekemään pojankin työt

[/quote]

Tai siksi että on hiekkaa pimp...

Vierailija
10/38 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ottaa rennosti. Pomot kohtelee kaikkia vittumaisesti, sen takia ei kannata kiirehtiä, tekee normaalin tahtiin. Kuulostaa vähän kateelliselta. Tännen avautuminen vain vahvistaa sitä, olisit laittanut vielä nimenkin.

Vierailija
11/38 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateellisia te ootte, ja aika törkeää kiusata selän takana. antakaa työntekijälle ohjeet ja selkeä lista tehtävistä niin eiköhän se ne tee.

Vierailija
12/38 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei... Mulle tuli jotenkin paha mieli. Näen silmissäni nuoren pojan, joka pakenee omaan kuplaansa työpaikan korppikotkia. On varmaan tosi vaikeata olla tekevinään jotakin, jos koko ajan tuijotetaan ja huokaillaan.

Toivottavasti oli oikeasti laiska ja ansaitsi tulla skoolatuksi ulos ensimmäisestä (?) työpaikastaan, eikä vain epävarma.

Vierailija
13/38 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:37"]oletteko itse sanoneet suoraan kesätyöntekijälle että jotain pitäis tehdä ja antaneet vaikka ihan konkreettisia tehtäviä?

[/quote]

Nimenomaa. Minä olin 16v. kesätöissä setäni isossa firmassa ja aluksi yritin tehdä niitä töitä, kysellä ym., mutta ei... Katsottiin vain halveksuvasti, haukuttiin selän takana laiskaksi ym. Syy siis se, että olin tällainen "hieno", kultalusikka perseessä syntynyt... Asenne oli siis ihan ekoista päivistä lähtien tuo... Eipä siinä sitten tuon ikäisenä voinut itse alkaa töitä keksimään, kun setänikin oli kiireinen eikä joutanut kertomaan...

Vierailija
14/38 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tulis mieleenkään käyttäytyä noin tökerösti, jos olisin kesätöissä -.- Joo, olen teini ja kiinni puhelimessa 24/7, mutta tajuan kyllä jättää puhelimen rauhaan töiden ajaksi, koska työstä mulle maksetaan, ei puhelimen näpräilystä.

t. 16-v

Vierailija
15/38 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap oma ikäsi ja kesätyöläisen ikä?

Vierailija
16/38 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieni työyhteisö, joten yksikin laiska joukossa haittaa kaikkien työntekoa ja tietenkin myrkyttää ilmapiirin. Tietyt työtehtävät vaativat tiimityöskentelyä, ja tämä työtävieroksuva Nicopetteri pakottaa muut tekemään hänenkin hommansa.

Hänelle on sanottu moneen otteeseen vaikka mitä, eikä häntä vaan kiinnosta. Kesä on alallamme sesonkia, ja häntä risoo ihan kauheasti, kun on paljon tilauksia, saadaan uusia asiakkaita ja on hommia. Hän jo etukäteen ilmoittaa, ettei ehdi eikä pysty eikä voi tehdä milloin mitäkin. Perjantaina sanoin hänelle, että täytyy tehdä 30kpl asiaa X. Hän huokaili, että ei kai. Kysyi miksi ja milloin niitä tarvitaan. Sanoin, ettei vielä tiedetä tarvitaanko kaikki heti maanantaina vai osa muina päivinä, mutta joka tapauksessa pomo sanoi, että tarvitaan 30kpl. Hän siihen, että tekee 20kpl ja sitten lisää myöhemmin. Jouduin vääntämään rautalangasta, että pomo käski tehdä 30kpl joten niin tehdään. Maanantaina on taas muuta kiirettä joten sinne ei voida jättää. Jos hän ei ehdi saamaan valmiiksi, joku muu jatkaa. Lopulta hän suostui tekemään kun kaksi muuta tuli auttamaan. Hänellä pitää olla aina joku juttukaveri, että ylipäänsä viitsii tehdä mitään. Yksin vaan istuu ja huokailee miten rankkaa on.

Vierailija
17/38 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko hänen tilalleen nyt sitten joku vakituinen tekemään ainakin 40kpl?

Vierailija
18/38 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kesätyöntekijöiden vastuulla voi olla kaikki työtehtävät. Huonoa yrityksen johtamista.

Vierailija
19/38 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille joka kysyi ikää; minä olen 29-vuotias ja tämä Nicopetteri kai 23 tai 24. Ei käyttäydy mielestäni ikänsä mukaisesti. Meillä on eräs 18-vuotiaskin ollut silloin tällöin ja vuokrafirmasta pari häntä nuorempaa eikä heistä ole tällaisia ongelmia.

Vierailija
20/38 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:48"]Ei kyllä tulis mieleenkään käyttäytyä noin tökerösti, jos olisin kesätöissä -.- Joo, olen teini ja kiinni puhelimessa 24/7, mutta tajuan kyllä jättää puhelimen rauhaan töiden ajaksi, koska työstä mulle maksetaan, ei puhelimen näpräilystä.

t. 16-v

[/quote]

Miten ehdit käydä töissä jos sulla on lapsia jo tossa iässä? :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän