Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä meikkivoide kestää naamassa?

Vierailija
20.05.2014 |

Minulla ongelmana se, että meikkivoide kuluu päivän aikana lähes kokonaan pois. Oli primerit tai ei, puuteri, kosteutus tai ei.. Kyllästyttää.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 11:34"]

Lumene triple stay

http://img.avatv.fi/mn_kuvat/ava/minisaitit/kauneusvinkit/tuotekuvat/1499274.jpg

[/quote]

Mulle on tullut melkein kaikista Lumenen meikeistä allergista reaktiota. Silmät tai iho alkanut kutisemaan. Monet niistä haisee liian voimakkaalle, ehkä se on sitten hajusteyliherkkyyttä?

Vierailija
22/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 11:29"]

Estee Lauderin Double Wear on paras meikkivoide mitä olen kokeillut, kestää hetleet ja treenihikoilut ja kun mulla on rasvoittuva sekaiho niin tuo on ainoa joka ei keräydy huokosiin eikä liiku mhinkään. Ja on kuitenkin tarpeeksi ohut ja näyttää luonnolliselta. Sitä pitää vain laittaa todella vähän, koska levittyy ja peittää hyvin.

[/quote]

Pitäsköhän kokeilla? Mutta tuleeko sillä luonnollinen lopputulos vai sellainen "naamio"? Itse haluan, että ei näytä liian meikatulta.

[/quote]

Tuosta on kaksi versiota, se perusvoide ja sitten light-versio joka on kevyemmin peittävä. Jos sulla on hyvä iho niin tuo light varmasti riittää, mulla on kirjava iho joten tarvitsen tuon peittävämmän. Ja voin lämpimästi suositella, olen itse tuskaillut vuosia noiden voiteiden kanssa kun mikään ei pysy paikallaan. Tämä oli oikea löytöjen löytö. Kannattaa googlata myös kokemuksia, tuosta on paljon arvosteluja netissä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Joe Blasko ollut vuosia eikä kulu mihinkään. Sitä ei sitten kuulu laittaa kiloa naamalle, sitten on ruma. Kun löydät oikean sävyn, niin riittää ripaisut korjattaviin kohtiin, itselläni couperosa kohtiin

Vierailija
24/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 11:37"]

http://www.chanel.com/en_US/fragrance-beauty/Makeup-Foundation-PERFECTION-LUMI%C3%88RE-123093

Kestää ainakin vuorokauden mun iholla, kauempaa en ole kokeillut, mutta olen kokeillut lähes kaikki meikkivoiteet mitä kaupoissa on.

[/quote]

Mun iholla tuo voide muuttui n. 5 tunnissa sellaiseksi liejuksi. Iho rasvoittui ihan hurjasti sen alla. Ja samalla voide kai jotenkin hapettui, siitä tuli päivän mittaan sellaisen kummallisen tumman sävyinen. Mulla on vieläkin puolet siitä käyttämättä. No, kaikki ei kai sovi kaikille.

Vierailija
25/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wanhan ajan puuterva. Starkilta. 10 € litran pullo.

Vierailija
26/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 11:47"]

Estee Lauderin Double Wear on paras meikkivoide mitä olen kokeillut, kestää hetleet ja treenihikoilut ja kun mulla on rasvoittuva sekaiho niin tuo on ainoa joka ei keräydy huokosiin eikä liiku mhinkään. Ja on kuitenkin tarpeeksi ohut ja näyttää luonnolliselta. Sitä pitää vain laittaa todella vähän, koska levittyy ja peittää hyvin.

[/quote]

Pitäsköhän kokeilla? Mutta tuleeko sillä luonnollinen lopputulos vai sellainen "naamio"? Itse haluan, että ei näytä liian meikatulta.

[/quote]

Tuosta on kaksi versiota, se perusvoide ja sitten light-versio joka on kevyemmin peittävä. Jos sulla on hyvä iho niin tuo light varmasti riittää, mulla on kirjava iho joten tarvitsen tuon peittävämmän. Ja voin lämpimästi suositella, olen itse tuskaillut vuosia noiden voiteiden kanssa kun mikään ei pysy paikallaan. Tämä oli oikea löytöjen löytö. Kannattaa googlata myös kokemuksia, tuosta on paljon arvosteluja netissä. :)

[/quote]

Joo, siitä paksummasta sanotaan, että tulee vähän naamiomainen lopputulos.

Mulla on punertava iho, joka muuttaa helposti meikkivoiteen sävyn iholla oudoksi. Lisäksi iho rasvoittuu helposti, päivän mittaan, n. 4 tuntia pesusta jos ei ole meikkiö, nousee T-alueelle sellasia rasvahelmiä, raivostuttavaa. Ja on isot ihohuokoset, jonne se meikkivoide helposti kerääntyy.

Vierailija
27/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 11:38"]

Mikä meikkivoide sulla on ap nyt käytössä? Ja mitä olet jo kokeillut?

[/quote]

Ensimmäinen järkevä viesti koko ketjussa. Muut vaan summanmutikassa suunnittelee tuotteita, vaikka eivät tiedä ihotyyppiä tai tarpeita. Itse en ainakaan suosittele omia suosikkituotteita ihmiselle, jolla on ihan eri ihotyyppi kuin minulla itselläni. Eihän siinä, AP:han itse ei maininnut asiaa. Vinkkinä, että kannattaa aina esittää tarkennuksia omista tarpeista, jos etsii kosmetiikkatuotteita.

Mutta, lisäisin vielä kysymyksiä, kuten minkälainen ihotyyppisi on? Sulaako meikkisi sellaiseksi läiskikkääksi vai kuluuko se tasaisesti pois? Millaista lopputulosta haet meikiltä: peittävä, puolipeittävä, kuulas muumikä?

Vierailija
28/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 11:40"]

Max Factorin Facefinity meikkipuuteri on ehdoton suosikkini, kestää pitkään hyvänä kasvoilla, ja peittää tosi hyvin (etenkin jos sen laittaa sellaisen vähän rasvaiseksi jäävän kosteusvoiteen päälle, se "tarttuu" siihen hyvin kiinni).

Eli tämä http://www.sokos.fi/fi/sokos/max-factor-facefinity-compact-meikkipuuteri-77-g

[/quote]

Minä ostin tuota jokunen kk sitten kun joka paikassa hehkutettiin. Enpä ole ikinä enempää pettynyt. Ensinnäkin sävyvalikoima oli surkea. En löytänyt itselleni oikein hyvää, vaaleimmat oli aivan liian vaaleita ja tummemmat keltaisia. Ostin kuitenkin sellaisen vähän liian keltaisen joka oli sentään tummuusasteeltaan oikea. Pahempi pettymys oli, että eihän tuo peitä mitään. Minulla on suht pahaa couperosaa iholla, eikä tuosta olltu kyllä yhtään peittämään sitä. Olen käyttänyt tuota loppuun puuterina tavallisen meikkivoiteen päällä lähinnä, ei ole siitä itsessään mulle meikkipohjaksi. 

Tuota Dermablendiä mitä joku suositteli, aion kokeilla kyllä! Yksi juttu mitä "rasvanahkat" voi kokeilla on myös erilaiset mineraalimeikit, ne jauhemaiset siis. Itsekin olen kokeillut ja kyllähän ne auttaa kiilto-ongelmaan mutta mulla myös jotenkin vanhentaa ihon ulkonäköä, joten en ole niihin kauhean ihastunut. Moni muu kuitenkin on.

Vierailija
29/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 11:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joo, siitä paksummasta sanotaan, että tulee vähän naamiomainen lopputulos.

Mulla on punertava iho, joka muuttaa helposti meikkivoiteen sävyn iholla oudoksi. Lisäksi iho rasvoittuu helposti, päivän mittaan, n. 4 tuntia pesusta jos ei ole meikkiö, nousee T-alueelle sellasia rasvahelmiä, raivostuttavaa. Ja on isot ihohuokoset, jonne se meikkivoide helposti kerääntyy.

[/quote]

Kannattaa hakea tuota esim Sokokselta tai Emotionista kokeiltavaksi, antavat sellaiseen pieneen kuppiin sitä mukaan!

Vierailija
30/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun parhaat kokemukset:

Iho on aika paksu sekaiho. Hyvä puhdistus, kevyt kosteusvoide (käytän allergian takia nyk. Cliniqueta). Sitten meikkipuuteri: nyk. Clinique, ennen Kanebo. Voiteet ei ole pysyneet koskaan. Puuteria ei tartte lisäillä päivän aikana kuin vähän ehkä nenänpäähän. 

Kesällä ei meikkipuuteria ollenkaan, vaan "aurinkopuuteria", poskipunaa (puuterimaista) tai muuta, kevyempää settiä. 

Vierailija
31/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 11:38"]

Mikä meikkivoide sulla on ap nyt käytössä? Ja mitä olet jo kokeillut?

[/quote]

Ensimmäinen järkevä viesti koko ketjussa. Muut vaan summanmutikassa suunnittelee tuotteita, vaikka eivät tiedä ihotyyppiä tai tarpeita. Itse en ainakaan suosittele omia suosikkituotteita ihmiselle, jolla on ihan eri ihotyyppi kuin minulla itselläni. Eihän siinä, AP:han itse ei maininnut asiaa. Vinkkinä, että kannattaa aina esittää tarkennuksia omista tarpeista, jos etsii kosmetiikkatuotteita.

Mutta, lisäisin vielä kysymyksiä, kuten minkälainen ihotyyppisi on? Sulaako meikkisi sellaiseksi läiskikkääksi vai kuluuko se tasaisesti pois? Millaista lopputulosta haet meikiltä: peittävä, puolipeittävä, kuulas muumikä?

[/quote]

Mun ihotyyppinen on pintakuiva, rasvoittuva sekaiho. Punertava. Ärtyy helposti. Oikeaa sävyä todella vaikea löytää.

Osa meikkivoiteista, varsinkin ne peittävämmät, reagoi n. 4 tuntia meikkaamisesta ihon rasvan kanssa niin, että niistä muodostuu ihon pinnalle sellainen liejumainen kerros. Jos sitä yrittää taputella puuteripaperiin tai tupsutella puteria päälle, niin se vaan tarttuu siihen paperiin tai vippaan.

Kevyemmät meikkivoiteet taas jotenkin vaan kuluu pois ja osa niistä kertyy ihohuokosiin. Jälleen törkeän näköistä.

En ole ap, mutta tämä on todellinen ongelma. Olen kysellyt kosmetologisissa hoitoloissa apua, ei ole sopineet heidän myymät meikit, esim. Jane Iredale ehkä huonoimpia kokeilemiani niin se meikkivoide kuin mineraalipuuterikin. Olen kysellyt Stovkan ja Sokoksen meikkiosastoilla, kokeillut useita merkkejä, mikään ei toimi.

Näytän kaamealta punanaamalta ilman meikkiä - ja meikattuna muutaman tunnin päästä vielä hirveämmältä. :(

Haluaisin, että iho näyttäisi kuulaalta, kauniilta, luonnollisen väriseltä. Ei liian ruskealta, ei kellertävältä, ei punaiselta.

Vierailija
32/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut lukuisat markettimerkit läpi. Lumenen CC-voide käytössä. Pysyy pari tuntia hyvänä. Dermalogican primerilla viimeksi kokeilin, ei auta. Luulen, että ihotyyppini on sekaiho. Meikkivoiteelle käy niin, että se kerääntyy nenän pieliin, luomivakoon jne ja poskilta kuluu pois. Tarvitsen melko peittävän meikkivoiteen.

M.A.C.ista olisin kiinnostunut, onko hyviä kokemuksia?

Vierailija
33/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diorskin Forever.

Vierailija
34/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 11:56"]

Mun parhaat kokemukset:

Iho on aika paksu sekaiho. Hyvä puhdistus, kevyt kosteusvoide (käytän allergian takia nyk. Cliniqueta). Sitten meikkipuuteri: nyk. Clinique, ennen Kanebo. Voiteet ei ole pysyneet koskaan. Puuteria ei tartte lisäillä päivän aikana kuin vähän ehkä nenänpäähän. 

Kesällä ei meikkipuuteria ollenkaan, vaan "aurinkopuuteria", poskipunaa (puuterimaista) tai muuta, kevyempää settiä. 

[/quote]

Mulla samanlainen iho kuin sulla. Ja on sitä Cliniquen meikkipuuteria. Se ei ole tarpeeksi peittävää, kerääntyy ihohuokosiin ja saa kasvot näyttämään merkillisen läikikkäiltä. Ei sovi mulle lainkaan, vaikka kosmetologi kaupassa sitä niin kehui ja suositteli.

Vierailija
35/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksi todettu Lumenen cc -voide, kun laittaa vain tosi ohuelti ja puuteroi päältä hyvin esim. Lily Lolon irtopuuterilla. Lily Lolon mineraalimeikkivoide on myös hyvä, kun puuterimainen ja voi levittää ohuelti. Sen päälle myös tuota puuteria. Eli mitä ohuemmalti laittaa, sitä paremmin pysyy. Peittoa vaativiin kohtiin sitten erikseen ohutta peiteainetta.

Vierailija
36/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 12:06"]

Diorskin Forever.

[/quote]

Ei toimi mulla, on nytkin puolikas käyttämätön puteli kaapissa. Ensnnäkin, ei ole tapreeksi vaaleaa sävyä. Toiseksi, sekin muodostaa ihon rasvan kanssa päivän mittaa sellaisen "liejun" ja sulaa pois kasvoilta.

Olen siis kokeillut nämä Chanelit, Diorit, Armanit, Cliniquet, mitä näitä on. Sokoksella tai Stockalla suosittelevat aina niitä rasvoittuvan ihon/punertavan ihon hyvin kestäviä meikkivoiteita. Mutta ei ne mitään kestä. Joko liejuna sulavat pois tai sitten varisevat vaan pois ja juurikin nenän pieliin ja ihohuokosiin jää van viirut sitä meikkiä.

Primereita on ollut käytössä, ei auta.

Hain apua kosmetologisesta hoitolasta. Suosittelivat ensin Jane Iredalen meikkivoidetta. Iho alkoi siitä kiiltää alle tunnissa. Lisäksi siinä ei ollut mitään oikeita sävyjä mun iholleni.

Kun valitin, tyrkyttivät sarjan mineraalimeikkiä. Siitäpä iho ärtyi ja alkoi poltella. Eikä se mitään peittänyt, ihan turha ostos.

En tiedä, mitä tekisin? Mulle on sanottu, että Joe Blasco on mulle liian pakkelimainen. M.A.Cn ja Make up storen tuotteita en ole vielä kokeillut.

Vierailija
37/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 12:10"]

Hyväksi todettu Lumenen cc -voide, kun laittaa vain tosi ohuelti ja puuteroi päältä hyvin esim. Lily Lolon irtopuuterilla. Lily Lolon mineraalimeikkivoide on myös hyvä, kun puuterimainen ja voi levittää ohuelti. Sen päälle myös tuota puuteria. Eli mitä ohuemmalti laittaa, sitä paremmin pysyy. Peittoa vaativiin kohtiin sitten erikseen ohutta peiteainetta.

[/quote]

Lumenea en enää osta, mikään Lumenen tuote, mitä olen joskus hankkinut, ei ole mulla toiminut.

Lily Loloa voisin kokeilla, mutta en osaa ostaa meikkejä mistään nettikaupoista. Haluan päästä ammattilaisen kanssa kokeilemaan niitä värisävyjä, en mä osaa niitä kuvan perusteella valita. varsinkaan, kun ihoni muuttaa ne värisävyt ihan erilaisikai, kuin miltä ne näyttää purkissa, Miksi tuota Lily Loloa voida myydä täällä ihan myymälöissä?

Vierailija
38/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yves Rocherin Pure Light on hinta-laatu-suhteeltaan aivan huippu! Sitä on verrattu jopa Diorin menestystuotteisiin :) Kannattaa kokeilla. Itsekin hikoilen paljon, mutta iho pysyy kauniina eikä näytä liian paksulta pakkelilta vaan on tosi kuulas ja ohut.

Vierailija
39/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 12:14"]

En tiedä, mitä tekisin? Mulle on sanottu, että Joe Blasco on mulle liian pakkelimainen. M.A.Cn ja Make up storen tuotteita en ole vielä kokeillut.

[/quote]

Älä usko noita juttuja pakkelimaisuudesta. Itse käytän sitä, vaikka minulla on varsin hyvä iho. Ja Blasco on ainoa meikkivoide, jonka olemista naamalla ei edes näe, se on niin luonnollista kun sitä levittää ohuelti ja kosteusvoiteen päälle. Minä käytän tuotetta vain kasvojen keskialueella joilla on vähän punoitusta, muu naama jää täysin ilman meikkipohjaa, eikä rajaa edes huomaa kun on täsmälleen oikea sävy (mulla Olive Beige 2). 

Joku mainitsi Lily Lolon... Itse tilasin kerran niitä näytteitä ja minusta oli ihan turha tuote. Ei peittänyt yhtään ja lisäksi ihon kuiviin alueisiin (mulla on T-alue rasvainen ja posket kuivat) kasautui karmeiksi puuterikasoiksi vaikka kuinka kabuki-siveltimellä pyöritteli. Lopputulos oli jauhoisen ja vanhan näköinen iho. Yh.

Vierailija
40/50 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko myydä tuota Diorskiniä? Jos on niiden vaalein sävy siis?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan