Olen 53v ja raskaana - pohdin pidänkö vai enkö?
Kommentit (36)
No hyi. Lapsi on erittäin todnäk vamma en. Etkö ole kuullut ehkäisystä
Lapsi on lahja ja sinun kannattaa pitää se. Ikäsi ei ole myöskään este sille, että et voisi olla hyvä äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vammaisen lapsen voi saada oli sitten nuori tai vanha vanhempi. Ja vammaiset ovat ihmisinä yhtä arvokkaita kuin me terveetkin.
Mikä on tilanteesi? Onko esim. aikaisempia lapsia? Millaista elämää haluat? Haluatko vauva-/pikkulapsi-/teiniarkea? Mieti itseäsi.
Itselläni on esim. kolme lasta, jotka olen aikuisiksi kasvattanut, enkä jaksaisi enää.
Annetaan ap:n päättää. Muista, päätös on vain ja ainoastaan sun, ei kenenkään muun.
No tämähän on nyt ilmiselvä provo.. *huokaus*
Et saa vastausta täältä. Tee kuten sisimmissäsi koet omalla kohdallasi oikeaksi ratkaisuksi.
On vain yksi oikea vastaus. Se on kohdussa.
Miksi edes mietit?
Uskomatonta jos mun lasta ei olisi, enää.
Tuolla se nyt nukkuu.
Lapsi joka on tuonut iloa monelle.
Ja minä en varmaan ikinä saa lasta😔
Mummuni sai vielä lpsen yli 50 v. Hyvin jaksoi ja terve lapsi tuli.
Missä iässä teidän suvussa kuollaan? Olisi nuorena aikuisena ikävä menettää vanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä kuullut lukutaidosta 😡 Ap:han sanoi käyttäneensä kierukkaa.
Vierailija kirjoitti:
On vain yksi oikea vastaus. Se on kohdussa.
Miksi edes mietit?
Uskomatonta jos mun lasta ei olisi, enää.
Tuolla se nyt nukkuu.
Lapsi joka on tuonut iloa monelle.
Riippuu siitä, minkä ikäiselle tuon sanot. 15- tai 53-vuotiaalle asia ei ole ollenkaan itsestäänselvä. 53 v:llä myös todennäköisesti on jo lapsia, ja hän tietää mitä menettää.
Vierailija kirjoitti:
No tämähän on nyt ilmiselvä provo.. *huokaus*
Ihan mahdollinen tilanne. T. 52-vuotias.
Isotätini tuli luomusti raskaaksi 50-vuotiaana. Kaikki meni hyvin, lapsi terve ja jaksoi hoitaa.
Tee ihmeessä se lapsi, jos vain ikä on mielestäsi arveluttava. Myönteisinä puolina vanhemmilla on yleensä enemmän kärsivällisyyttä ja elämänkokemusta parikymppisiin baarittelijoihin verrattuna. Ja myös talous vakaampi.
Lähtisin pohtimaan kysymystä lapsen näkökulmasta. Onko hän terve (munasolusi ovat kuitenkin 54v), onko hänellä mahdollisuus pitkäikäisiin terveisiin vanhempiin, ovatko isän siittiöt kunnossa (ränsistyneet siittiöt lisäävät monien sairauksien riskiä), onko vanhemmista kestämään 15v kuluttua tulevaa teiniangstia, miten kestätte kun hän sanoo vihaavansa teitä jne.