Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua, että tyttäreni käyttää kesällä kesävaatteita

Vierailija
18.05.2014 |

Hänellä nimittäin on kauheita viiltelyarpia jalat täynnä. Mitä jos joku tuttu tulee vastaan ja näkee arvet? Syytetäänkö minua lapseni heitteillejätöstä, otetaanko hänet huostaan? Mitä perheestämme aletaan puhua?

Ennen kaikkea, pitävätkö ihmiset tyttöä aivan mielenvikaisena kahjona? Omituinen masokisti ollut pienestä pitäen, tätä hänen uusinta mieltymystään en kyllä ymmärrä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 23:51"]Kuka oikeasti viitsii provota tällaisella aiheella?

Olen itse viillellyt aikoinaan, varsinkin jalkoihin, joten ongelmat kesävaatetuksen kanssa ovat minulle varsin tuttuja.

Tuntuu pahalta, että joku viitsii heittää vitsiä tästä aiheesta.

[/quote]

Kyseessä ei ole provo/trolli.

-ap

Vierailija
22/33 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kamala ihminen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti sentään... Vuoden paskimman äidin palkinto jaettiin just etukäteen. Onneksi olkoon ap!

Pliis kertokaa, eihän tää hullu ole tosissaan!?

Vierailija
24/33 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 23:57"]Voi helvetti sentään... Vuoden paskimman äidin palkinto jaettiin just etukäteen. Onneksi olkoon ap!

Pliis kertokaa, eihän tää hullu ole tosissaan!?

[/quote]

Voisitteko kiitos vastata asiallisesti!

-ap

Vierailija
25/33 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään on ihan hyvä juttu, jos tyttäresi ei häpeä kehoaan. Et sinä niitä viiltoja ole tehnyt ja olemassa olevien arpien kanssa täytyy oppia elämään, jos niitä kehossa on.

Vierailija
26/33 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 23:39"]Uskomattoman itsekäs ja pinnallinen äiti kyllä olet.

[/quote]Minä olen tämän ap:n ystävä ja ap:n perheellä on toistaiseksi vielä hyvä maine, mutta pahaa pelkään, että maine laskee kesäntultua kuin aasin häntä, elllei tytär peitä itseään ja pysy sisällä.

Vierailija
27/33 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 23:39"]Uskomattoman itsekäs ja pinnallinen äiti kyllä olet.

[/quote]Minä olen tämän ap:n ystävä ja ap:n perheellä on toistaiseksi vielä hyvä maine, mutta pahaa pelkään, että maine laskee kesäntultua kuin aasin häntä, elllei tytär peitä itseään ja pysy sisällä.

[/quote]

Sitten kannattaa vanhempien katsoa peiliin ja miettiä, mikä on jäänyt huomaamatta ja tekemättä kun tytär viiltelee/on viillellyt itseään.

Minua suorastaan säälittää tuo tytär. Perheen maine tärkeämpi kuin tyttären mielenterveys. 

terv. entinen viiltelijä, jonka vanhemmat ei piittaaneet muusta kuin minun hyvinvoinnistani.

Vierailija
28/33 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyttäresi tukena.

Vierailija
29/33 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa oikeasti alkaa selittämään tätä ja juttelemaan "asiallisesti", toivon niin paljon että tää on vaan provo. Toisaalta tiedän, että tähän maailmaan oikeasti mahtuu ihmisiä. jotka ovat yhtä pihalla kuin ap, joten varmuuden vuoksi tässä pari linkkiä, joihin voit tutustua:

https://nuoret.mielenterveystalo.fi/nuoriso/tietopankki/nuorten_mielenterveysongelmat_itsetuhoisuus/

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=ama00036

http://www.esshp.fi/depressioohjauserikoissairaanhoitoon

Vierailija
30/33 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 00:02"] Sinällään on ihan hyvä juttu, jos tyttäresi ei häpeä kehoaan. Et sinä niitä viiltoja ole tehnyt ja olemassa olevien arpien kanssa täytyy oppia elämään, jos niitä kehossa on.

[/quote]

Miksi paljastaa oma heikkous ja viallisuus kaiken kansan edessä? Tämä kuuluu pitää piilossa oman perheen välisenä asiana. Mutta tyttö ei tajua sitä.

Vierailija
31/33 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 00:10"]Ole tyttäresi tukena.

[/quote]

Olisinkin mutta se on niin hankalassa iässä

Vierailija
32/33 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä ihan hyvää jos joku tekisi lastensuojeluilmoituksen, kylmempää ja inhottavampaa äitiä saa etsiä. Jopa ls-laitoksen ohjaajiin voisi syntyä syvempi suhde kuin kaltaiseesi jääkylmään kulissifriikkiin.

Vierailija
33/33 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 23:37"]Jos tyttösi vaikuttaa välinpitämättömältä se ehkä johtuu siitä että hänellä on sellainen olo että hänellä ei ole väliä. Jos kotonakin olet samanlainen kuin aloituksesi antaa ymmärtää, ei ole vaikeaa keittiöpsykologina arvailla miksi tyttösi viiltelee. 

[/quote]

Minä ja mieheni olemme edelleen yhdessä. Kotonamme ei riidellä eikä ole esim. alkoholiongelmia. Meidän tulotasommekin on keskivertoa korkeampi, asumme isossa omakotitalossa ja tytöllä on mahdollisuus harrastaa. Kaikki on oikein hyvin, en tiedä miksi hän näin kiukuttelee

[/quote]

Se, että sinun mielestäsi kaikki on hyvin, ei tarkoita että niin olisi. Tämä kuvaus kuulostaa siltä, että tyttöä ei yritetäkään ymmärtää vaan pyritään elämään jotain omaa täydellistä pikku perhe-elämää että kaikki muut näkevät kuinka Hyvin Meillä On Asiat. Ehkä tytöstä tuntuu että kukaan ei välitä hänestä vaan muiden mielipiteet kiinnostavat enemmän kuin tytön hyvinvointi? Tai  hänestä tuntuu, että hän tukahtuu kun Kaiken Pitää Olla Niin Hyvin?

Hyvä, että yritit edes jutella tyttärellesi mutta et olisi voinut typerämpiä asioita sanoa: Tajuaako hän mitä muut ajattelevat jos näkevät arvet? Tietenkin hän tajuaa. Ehkä hän haluaa että ihmiset näkevät, nähdäkseen välittääkö joku?  Tai sitten häntä vain ei kiinnosta enää.

Yleensä (ainakin minulla ja muilla joiden kanssa olen keskustellut) viilteleminen auttaa kanavoimaan tuskaa. Fyysinen tuska vie henkistä pois. Tai sitten tuntuu hyvältä tuntea edes jotain.

Ehkä voisit äitinä perehtyä nuorten mielenterveysongelmiin kunnolla ja sitten yrittää keskustella uudestaan. Kysyä vaikka haluaisiko tyttäresi puhua jollekin ammattilaiselle, jos tuntuu vaikealta puhua sinulle. Sekin kuitenkin osoittaisi että sinua edes kiinnostaa iltä hänestä tuntuu.

Tulin tästä ketjusta todella surulliseksi ja toivon että tämä oli provo. Kirjoitinpa tämän kaiken vaan siltä varalta että asiat ovat niin huonosti että tämä tosiaan ei ollut trolli...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi