Apua! Kropan kiinteytykseen ohjeita
Otsikossa tuo tulikin. Sain lapsen tuossa muutama kuukausi sitten ja olen päässyt takaisin lähtöpainooni. Kropan koostumus on tosin aivan erilainen...Sellua oli jo ennestään pepussa, mutta nyt sitä on reisissäkin! Keskivartalo näyttää samalta kuin ennen, mutta en enää hallitse sitä, tuntuma siis hävinnyt. mitat 167cm/59 kg 93-72-93cm
Tarkoitus olisi ottaa viimeiset löllöt pois ja päästä parempaan kuntoon kuin ennen raskautta. Nyt olen tehnyt crosstrainerilla 2-4 x 45min/vko ja bodypump 1x/vko. Alan tylsistyä kuoliaaksi...
Joka paikassa toitotetaan vain salia. Olen käynyt paljonkin aiemmin ja se on minulle vastenmielistä. Käytän mielummin aikani johonkin mielekkäämpään liikuntaan. Vinkkejä siis kehiin! Millaista liikuntaa? Matalaa vai korkeaa sykettä? Intervalleja? Kuinka usein? Plus- vai miinuskalorit?
Haluan, että peppu olisi edes kerran elämässäni timmi!!!!
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 00:21"]
Mitä väliä jollain saakelin sellulla on? Anna olla. Olet terve, hyväkuntoinen ja normaalipainoinen.
[/quote]
Jos olen löllömmässä kunnossa kuin aiemmin ja se minua haittaa, niin kai saan asialle tehdä jotain ;) Liikunta sitä mun omaa aikaa, kun rentoudun ja olen hetken miettämättä puklurättejä ja vaippoja.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:55"]
Kiitos vinkeistä! Tarkennan vielä, etttä paino on koko ajan pudonnut, mutta haluan ennakoida vähän. Ainahan sanotaan, että läskit on sitä tiukemmassa, mitä vähemmän sitä on. Ja nykyinen viikko-ohjelma on niiiiin tylsä...
Jos haluan tehdä lenkit juosten, niin miten kannattaisi aloittaa? En ole juossut aiemmin eli tekniikasta ei ole mitään hajua. Toisessa polvessa on asentovirhe ja jalkaterä kiertää askeltaessa sisäkautta. Olen pelännyt, että rikon sen, jos alan juosta. Tästä crossin lievä ylikäyttö ;) Kannattaisiko kuitenkin kokeilla? Voiko mennä ihn perus lenkkareilla? Mulla on jotkut mustat Oasicset, tosi kevyet, jäykkä pohja.
Kaloreista sen verran, että onko joku 1500 ok tän kokoiselle?
ap
[/quote]
Asutko sellaisella paikkakunnalla, että sinulla olisi mahdollista käydä Martti Kvistin vastaanotolla? Hän on ollut Suomen olympiajoukkueen lääkäri ja on mestari jalkaongelmissa. Hän pystyy räätälöimään sinulle millilleen sopivat pohjalliset kenkiin ja hän osaa neuvoa minkälaisia kenkiä ja lajeja tarvit. Miehellä on siis mieletön määrä tietotaitoa ja suosittelen häntä lämpimästi. Olen itse saanut häneltä apua ongelmiini ja välttynyt veitseltä. Hänen nettisivunsa olivat muistaakseni www.marttikvist.com.
Rullaluistele sauvojen kanssa. Peppu kiinteytyy ja käsivarret hoikistuvat. Itse en saliharjoittelusta tykkää.
No pitkät (ripeät) vaunulenkit polttavat rasvaa (rasvanpolttosykkeellä) ja välillä voit juosta nostaaksesi sykettä. Ajattele mikä etuoikeus on nyt vauvalomalla vaunukävellä päivät pääksytykseen. Salilla ehdit treenata sitten kun lapsen saa lapsiparkkiin. Nauti nyt ulkoilusta ja pitkistä kävelyistä. Syvävenyttele lihakset iltaisin hyvin. Imetätkö? Sillähän se rasva palaa ja sellutkin häviää.
Ratkaisu ongelmiisi voisi olla Tapout XT. Tehokkaampaa keinoa rasvanpolttoon tuskin on olemassa. Minultakin lähti puolessa vuodessa yli 20 kg, enkä edes muuttanut ruokavaliotani. Nyt ole tosi timmissä kunnossa. Mihinkään ei tarvitse lähteä, sillä treeni on helppo tehdä kotona olohuoneessa. Mitään apuvälineitä ei vaadita, vain muutama vastusnauha ja treenimatto. Treeniä n. 50 minuuttia päivässä, kuutena päivänä viikossa, ja tulokset ovat aivan uskomattomat. Tuossa videolla joitakin esimerkkejä:
Mitä väliä jollain saakelin sellulla on? Anna olla. Olet terve, hyväkuntoinen ja normaalipainoinen.
Kyllä se raskas salitreeni 2-3 kertaa viikossa, hyvällä tekniikalla on ylivoimaisesti paras keino pistää kroppa kuntoon. Lisäksi pitää muistaa, että kehonkoostumus tehdään ensisijaisesti keittiössä eli ruokavalio kuntoon!
Voi apua näitä vastauksia. Yksi tai kaksi tietää edes mistä puhuu..
Juoksu vaikka kuinka kovalla sykkeellä ei kasvata lihaksia yhtään missään paitsi ehkä siellä jaloissa, jos ei ennestään ole. Lihasta tiettyyn paikkaan saa vain treenaamalla sitä tietyssä paikassa olevaa lihasta. Kaikki liikunta sen sijaan polttaa rasvaa koko kehosta. Salilla ei ole pakko treenata, lihaksia voi myös kiinteytyjä treenata oman kehon painolla ja käsipainoilla. Kaikki liikunta jossa lihasta käytetään kiinteyttää sitä lihasta mutta jos varsinaisesti halutaan lihasmassaa lisää se vaatii painoharjoittelua.
Ap:n mitoilla ei paljon rasvaa voi olla, joten millekään laihdutukselle ei ole tarvetta, oikeanlainen ruokavalio ja liikuntaa niin lähtee ne vähätkin lisääntyneen energiantarpeen johdosta. Mikä tahansa liikunta missä käytetään lihaksia monipuolisesti on hyvä ja lihaskuntoliikkeitä voi tehdä kotona jos ei sali innosta.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 01:47"]
Voi apua näitä vastauksia. Yksi tai kaksi tietää edes mistä puhuu..
Juoksu vaikka kuinka kovalla sykkeellä ei kasvata lihaksia yhtään missään paitsi ehkä siellä jaloissa, jos ei ennestään ole. Lihasta tiettyyn paikkaan saa vain treenaamalla sitä tietyssä paikassa olevaa lihasta. Kaikki liikunta sen sijaan polttaa rasvaa koko kehosta. Salilla ei ole pakko treenata, lihaksia voi myös kiinteytyjä treenata oman kehon painolla ja käsipainoilla. Kaikki liikunta jossa lihasta käytetään kiinteyttää sitä lihasta mutta jos varsinaisesti halutaan lihasmassaa lisää se vaatii painoharjoittelua.
Ap:n mitoilla ei paljon rasvaa voi olla, joten millekään laihdutukselle ei ole tarvetta, oikeanlainen ruokavalio ja liikuntaa niin lähtee ne vähätkin lisääntyneen energiantarpeen johdosta. Mikä tahansa liikunta missä käytetään lihaksia monipuolisesti on hyvä ja lihaskuntoliikkeitä voi tehdä kotona jos ei sali innosta.
[/quote]
No voi apua. Juoksu kovalla sykkeellä ja intervallina ihan takuulla kasvattaa alakropan lihaksia. Kovat spurtit esim. 100 m tai 20 sek x 10, loistavaa rasitetta. Kuten mainitsemani mäkijuoksu. Ja ihan just nimenomaan sitä persettä, mitä ap kaipaili. Missä kohtaa sitä lihasta piti saada, luetko tekstistä uudelleen? Takapuoltahan se kyseli, sekä rasvanpolttoa. Molempia intervalliharjoittelu jalkojensa päällä kehittää, jos siis nimenomaan ei sinne salillekaan halua lähteä.
Vinkki vinkki, sanomassasi, että kaikki liikunta kiinteyttää sitä lihasta, ei ole päätä eikä häntää. Lihaksessa kun ei ole kiinteää ja ei-kiinteää muotoa ollenkaan. On vaan läski ja lihas, ja näiden suhde vaihtelee.
Ja ihan yhtä tyhjän kanssa on luulla, että sitä laihdutaan ja rasva katoaa pelkällä liikunnalla, jos lautasella ei tapahdu mitään, ei onnistu. Jos ei siihen ruokavalioon kiinnitä reippaasti huomiota, niin monella paino vaan nousee vaikka tarkoitus oli toisinpäin. Liikkuuhan se ap muutenkin jo ihan runsaasti. Nyt vaan ruoasta pois, vaihtelua ja lisää tehoja.
3
Ps. ap se vatsa palautuu aikanaan ja on ihan normaalia että se kehonhallinta on vähän vaikeaa. Ainoaksi erittäin hyväksi lääkkeeksi vatsalihastreeni, etenkin syvemmille vatsalihaksille kun olet hyvin palautunut. Ja aktivointiharjoitteita myös! Muista lantionpohja.
[/quote]
Asutko sellaisella paikkakunnalla, että sinulla olisi mahdollista käydä Martti Kvistin vastaanotolla? Hän on ollut Suomen olympiajoukkueen lääkäri ja on mestari jalkaongelmissa. Hän pystyy räätälöimään sinulle millilleen sopivat pohjalliset kenkiin ja hän osaa neuvoa minkälaisia kenkiä ja lajeja tarvit. Miehellä on siis mieletön määrä tietotaitoa ja suosittelen häntä lämpimästi. Olen itse saanut häneltä apua ongelmiini ja välttynyt veitseltä. Hänen nettisivunsa olivat muistaakseni www.marttikvist.com.
[/quote]
Valitettavasti asun ihan eri suunnalla.
ap
No, jos et kehity haluamaasi suuntaan, sun liikunta on vaan liian kevyttä. Ja se, mitä sun kannattaa harrastaa, salia vai muuta, riippuu minkälaisen kropan haluat, jos siis enemmän ulkonäön kannalta otat.
Ethän sä varsinaisesti ole lihava, mutta ota muutama kilo ruokavaliolla ensin pois, jos siltä tuntuu. Mulla kävi samat, eli raskausaikana lihaksia katosi ja lopputulos oli ihan erilainen siinä vaiheessa kun olin taas lähtöpainossa. Mutta olin todella kovassa kunnossa ennen raskautta, joten se palautui tosi nopeasti, kun taas pystyi treenaamaan.
Et saa millään treenillä sitä kertynyttä läskiä pois kuin miinuskaloreilla, eli ruoasta pois. Kun se muutama kilo on lähtenyt ja kiinnostaisi vielä tehdä itsensä eteen jotain, niin vaihda vaikka toinen crossikerta voimaharjoitteluun/anaerobiseen? Salihan se parhaiten tehoaisi, mutta onhan sitten esim. kahvakuula, tai jos olet yksintreenaajatyyppiä, tee intervallijuoksua. Ja syke todella korkealle, niin lihakset kehittävät kokoa. Parasta jos juokset intervallia maastossa/mäkiä. Crossillakin voit tehdä yhden intervallikerran viikossa. Ja vaihtaa välillä esim. kuntopyörään tai juoksumattoon.
Jonkun crosstrainerin hierominen oikeesti 4 kertaa viikossa, ei mitään järkeä... Mee ulos edes lenkille, nimittäin saat samalla hyvää ilmaa ja säästyt luukadolta. Jatkuva crossin käyttö sopii nivelvammaisille, terveille ihmisille tärähdysliikunta.
Lenkkeilyä, kyykkyjä, semmoista peruslihaskuntotreeniä aina lenkin jälkeen: vatsat, selkä, punnerruksia.
En lähtis minäkään salille, samaa seinää tuijottamaan! Ulos ja lenkille. Hei, etsi kirjastosta sen vanhan jenkkinäyttelijän kirjan isometrisistä liikkeistä? Näytteli Dallasissa Pamelaa, apua en muista sen nimeä. Victoria Principal!!!! Kirjan nimeä en muista, mutta siinä jännitetään ja rentoutetaan eri lihasryhmiä.
Victoria Principalin kirja maksoi Kyläsaaren kierrätyskeskuksessa 2€. Etsi omaasi vastaavista paikoista ja miksipä ei myös muualtakin. Siinä on harjoitteita erittäin paljon.
Kiitos vinkeistä! Tarkennan vielä, etttä paino on koko ajan pudonnut, mutta haluan ennakoida vähän. Ainahan sanotaan, että läskit on sitä tiukemmassa, mitä vähemmän sitä on. Ja nykyinen viikko-ohjelma on niiiiin tylsä...
Jos haluan tehdä lenkit juosten, niin miten kannattaisi aloittaa? En ole juossut aiemmin eli tekniikasta ei ole mitään hajua. Toisessa polvessa on asentovirhe ja jalkaterä kiertää askeltaessa sisäkautta. Olen pelännyt, että rikon sen, jos alan juosta. Tästä crossin lievä ylikäyttö ;) Kannattaisiko kuitenkin kokeilla? Voiko mennä ihn perus lenkkareilla? Mulla on jotkut mustat Oasicset, tosi kevyet, jäykkä pohja.
Kaloreista sen verran, että onko joku 1500 ok tän kokoiselle?
ap
Olet varmaan ns. laihaläski. Jos haluat olla kiinteämpi, sun on kasvatettava lihasta ja sulatettava läskiä. Ei se sen kummempaa ole. Kovatehoista treeniä, ei tosiaan mitään crostrainerin polkemista tuntia vähän hengästyen... Juoksu on aika yksipuolista. Tee Hiit:treeniä. Ja valitettavasti sali on ainoa oikea paikka jos lihaa haluat läskin tilalle.
Olet varmaan ns. laihaläski. Jos haluat olla kiinteämpi, sun on kasvatettava lihasta ja sulatettava läskiä. Ei se sen kummempaa ole. Kovatehoista treeniä, ei tosiaan mitään crostrainerin polkemista tuntia vähän hengästyen... Juoksu on aika yksipuolista. Tee Hiit:treeniä. Ja valitettavasti sali on ainoa oikea paikka jos lihaa haluat läskin tilalle.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 00:09"]
No pitkät (ripeät) vaunulenkit polttavat rasvaa (rasvanpolttosykkeellä) ja välillä voit juosta nostaaksesi sykettä. Ajattele mikä etuoikeus on nyt vauvalomalla vaunukävellä päivät pääksytykseen. Salilla ehdit treenata sitten kun lapsen saa lapsiparkkiin. Nauti nyt ulkoilusta ja pitkistä kävelyistä. Syvävenyttele lihakset iltaisin hyvin. Imetätkö? Sillähän se rasva palaa ja sellutkin häviää.
[/quote]
Joo, vaunulenkkeihin tuli pitkä tauko.Oli niin liukasta, että joudun hissuttelemaan ihan naurettavan hitaasti :) Mies on myös valittanut vauhdista ja haluaa tehdä lyhyempiä lenkkejä... Menen sitten yksin päivällä. Pitääkö olla sellainen syke, että pystyy "puhumaan puuskuttamatta"? Näinhän sitä ohjeistetaan monessakin paikkaa. Tuntuu itsestä aika löperöltä, sellaista löntystelyä :)
Vauva (5kk) on täysimetyksellä ja ajattelin tosiaan ottaa tilanteesta kaiken hyödyn irti :)
ap