Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, exä ja lapsi viettävät laatuaikaa perheen kanssa -mitä mieltä?

Vierailija
18.05.2014 |

Mies jota olen tapaillut hetken aikaa, tapaa lastaan paljon. Kuusivuotias poika, jonka kanssa isä tekee paljon kaikkea yhdessä. Säännällisesti mukana on myös pojan äiti ja he sitten käyvät kolmistaan jätskillä, huvipuistossa ja syömässä ulkona.

En nyt sinänsä ole mustasukkainen, en pelkää miehen pettävän minua. Olemme sopineet ettemme tapaile muita tai harrasta seksiä muiden kanssa. Mutta mietin tätä kuviota, miten sulaudun mukaan. Tietysti aion puhua asiasta miehen kanssa, mutta miten otan tämän puheeksi? Onko muilla kokemuksia tälläisestä? Onhan se hyvä että vanhemmat ovat myös eron jälkeen hyvissä väleissä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outo kuvio. Ei tulisi mielenkään hengailla lasten ja ex:n kanssa. Johan lapsetkin kuvittelisi että yhteenpaluu mahdollista.

Vierailija
2/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevää, toivottavasti palaavat yhteen alkuperäiseksi perheeksi. Sorry, olet vain tilapäinen tyttöystävä, hetken hupi, joka tuo esille vihityn vaimon ja perheen merkityksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin lapsen ja exän kanssa tivolissa ja exä viettikin paljon aikaa meidän kanssa. Mutta mä olinkin omista ajatuksista sekasin, enkä tiennyt, halusinko exän takasin. Otin selvää omista tunteista sitten tuolla tavalla, että vietin aikaa ns. perheenä. Ja kyllä, oli mulla silloin tapailua yhden toisen kanssa.

Vierailija
4/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään muuta mieltä kuin et toi sana laatuaika on niin syvältä kun puhutaan ihmisista ja varsinkin lapsista.

Vierailija
5/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on merkki siitä että heillä joko on vielä jotain, tai että yhteenpaluu ei missään tapauksessa olisi mahdollista, kaikki tunteet ovat kuolleet. Itse en voisi/haluaisi exäni kanssa viettää kauheasti aikaa, mitä nyt lasten juhlissa pystyn kyllä juttelemaan jne. meidän eromme ei johtunut siitä, että tunteet olisivat täysin kuolleet, vaan eromme oli hyvinkin likainen, siksi näin. Toisaalta aina mieityttää, miksi, jos tulevat kerran noin hyvin toimeen, ja heillä on VASTA 6-vuotias lapsi, eivät voisi muka vielä olla yhdessä? Kuusi vuotta sitten ovat kuiotenkin olleet vielä hyvinkin rakastuneita. Mutta mistä näistä tietää, en osaa sinuia valitettavasti neuvoa. Vaikka itse yholenkin, niin ehkä pysyisin tullaisesta miehestä erossa, ihan vain ettei tarvitsisi ihmetellä. Olisitko sinäkin ollut tervetullut mukaan, olethan sinäkin tavallaan osa perhettä nyt?

Vierailija
6/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. No minä olen naimisissa ja tehnyt lapsenkin uuden mieheni kanssa, mutta käymme silti edelleen joskus exän ja yhteisen lapsemme (esikoiseni) kanssa esim. ostoksilla ja syömässä. Ja tarkennan että siis ostoksilla lapselle, jos tarvii vaikka kevät/kesä-vaatteita tms. Helppo jakaa kulutkin puoliksi kun ollaan molemmat vanhemmat paikalla.

Vierailija
7/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:49"]

En ole mitään muuta mieltä kuin et toi sana laatuaika on niin syvältä kun puhutaan ihmisista ja varsinkin lapsista.

[/quote]

Komp!!!

Vierailija
8/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan riippuu siitä, että oletko naisystävä ja tapaat siis miestä kaksin vai onko tarkoituksena perustaa perhe miehen kanssa?

Minusta miehen ja lapsen läheiset välit kuulostavat hyvältä. Sitä kannattaa rohkaista. Jos haluatte perheen, niin toki teidän täytyy miettiä miten yhteistyö lapsen äidin kanssa sujuu.

Jos ette perusta perhettä, niin eihän sun tarvitse tavata poikaa ja exää ollenkaan ja usein on parempikin.

Vierailija
9/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vietän paljon aikaa exän ja lapsen kanssa, mutta en ikinä haluis palata sen kanssa yhteen... lapsi on kuitenki onnellinen, kun saa olla samaan aikaan myös molempien kanssa.

Vierailija
10/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole näimmään päässyt exxästä eroon.

Vierailija
11/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:47"]

Järkevää, toivottavasti palaavat yhteen alkuperäiseksi perheeksi. Sorry, olet vain tilapäinen tyttöystävä, hetken hupi, joka tuo esille vihityn vaimon ja perheen merkityksen.

[/quote]pahalta vaikuttaa tyttöystävän näkökulmasta. Lämmittelevätkö välejä

Vierailija
12/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:50"]

Hmm. No minä olen naimisissa ja tehnyt lapsenkin uuden mieheni kanssa, mutta käymme silti edelleen joskus exän ja yhteisen lapsemme (esikoiseni) kanssa esim. ostoksilla ja syömässä. Ja tarkennan että siis ostoksilla lapselle, jos tarvii vaikka kevät/kesä-vaatteita tms. Helppo jakaa kulutkin puoliksi kun ollaan molemmat vanhemmat paikalla.

[/quote]olette eronneet liian aikaisin kun lapsi pieni,

Vierailija
13/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä tarkentaa että heidän erostaan on jo kauan, noin viisi vuotta. Että ei ole kyse mistään kovin tuoreesta erosta.

Vierailija
14/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:50"]

[/quote]olette eronneet liian aikaisin kun lapsi pieni,

[/quote]

Missäs mä kerroin minkä ikäinen mun esikoinen on? :D

Vierailija
15/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Vietän siis jonkin verran aikaa yhdessä exän ja lapsen kanssa. Kävimme tivolissa, käydään jätskillä, harvoin syömässä ja kaupoilla (lapselle) usein. Lapsi pitää siitä, että olemme kaikki kolme yhdessä liikkeellä (sydämestä se ottaa toisinaan). Minun puoleltani on kuitenkin varmaa, että ex-miehen kanssa en ole palaamassa yhteen millään muotoa. Toimeen tullaan oikein hyvin, yhdessä oleminen vain on mahdotonta miehen ongelmien vuoksi. Paras on näin.

Eli en osaa olla oikein mitään mieltä ap:n tapauksesta.

Vierailija
16/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja eksällä ei ole mitään laatuaikaa lapselle systeemiä. Lapsikin jo kohta 18 vee. Hänellä on oma perhe ja heillä yhteensä 5 lasta. Joskus on joutunut näkemään ja ihmettelee aina mitä tuossakin näin.

Vierailija
17/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan se, että lapsen eronneet vanhemmat viettävät aikaa yhdessä lapsen kanssa, ei automaattisesti tarkoita että heidän välillään on mitään mustasukkaisuuteen oikeuttavaa, kuten monet täällä väittävät.

Itse olen eronnut lapseni on isästä yli kaksi vuotta sitten, ja kummallakin on ollut uusia suhteita sen jälkeen. Tällä hetkellä molemmat tapailemme tahoillamme ja puhumme myös suhdeasioistamme toisillemme sellaisella tavalla, joka ei olisi mahdollista jos välimme eivät olisi täysin platoniset. Kumpikaan meistä ei haikaile toimimattoman suhteemme perään.

Vietämme kuitenkin silloin tällöin aikaa yhdessä kolmestaan, koska 1) se on lapselle silmin nähden todella tärkeää 2) se mahdollistaa lapsen kasvatuksesta ja elämästä puhumisen paremmin kuin kiireiset tapaamiset oven suussa "vaihdon" yhteydessä. Meille on aina ollut itsestäänselvyys, että vaikka parisuhteemme ei toiminut, lapsemme kasvatus on yhteinen projektimme jossa pelaamme samassa joukkueessa.

Ei tällainen järjestely varmaankaan yleinen ole, muttei ainutkertainenkaan. Meille kummallekin olisi uuden kumppanin suhteen kynnyskysymys, mikäli mustasukkaisuutta yhteistä aikaamme kohtaan esiintyisi, kun se liittyy täysin lapseemme ja siihen, että haluamme kasvattaa hänet yhdessä ja ystävyydessä.

Luota siis mieheesi ja ole iloinen että osaavat suhtautua aikuismaisesti vanhemmuuteen ja toisiinsa kasvattajina. :)

Vierailija
18/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa muuta kuin että oikein fiksu miesystävä sinulla. Sinun on vain otettava oikeanlainen asenne asiaan. Lapsen tunteet menevät kaiken edelle. Oma miesystäväni auttaa exäänsä esimerkiksi omakotitalon korjaushommissa, kun tykkää siitä ja itse asuu kerrostalossa. Heidän yhteiset lapset jo aikuisia ja erostakin kymmenen vuotta.

Vierailija
19/20 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella hyvältä! Ihanaa, jos vanhemmat voivat edelleen olla yhdessä vanhempia, ja se ei todellakaan tarkoita, että heidän välillään olisi mitään muuta! Lapset kärsii aivan valtavasti vanhempien tulehtuneista väleistä, ja kyllä niistä kärsivät myös kaikki kuviossa olevat aikuiset. Anna vain miehen olla exänsä kanssa väleissä, se on hyväksi teille kaikille!

Vierailija
20/20 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on eronneet vanhemmat viettäneet aikaa niin että äidin uusikin mies on mukana. Siis käytiin koko porukalla (myös uuden miehen omat lapset) ulkomaanreissuilla, mökkeilemässä, lapissa jne. Joskus isäpuoli ja isäni kävivät myös kalassa ilman äitiä tai lapsia. Eivätkä he olleet kavereita aiemmin, tutustuivat kun äiti otti ja lähti tän miehen matkaan.

Ehkä siksi mustakin on kasvanut niin hyvin muiden kanssa toimeentuleva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä