Ihanaa olla maatilan emäntä! :)
Tulin tässä ajatelleeksi, kuinka onnellisessa asemassa olen, saadessani viettää työpäiväni ulkona, omassa tahdissa töitä tehden, kun kaupunkilaiset raataa toimistoissa. Huomiseksi on luvattu +27 lämmintä, isäntä on kylvämässä, minä aattelin rakentaa lehmien laidunta, istuttaa kukkia, viedä isännälle evästä, ja pitää pari ratsastustuntia. Nyt alustin leipätaikinan ja leivon sen aamulla, ja vois juoda aamukahvit terassilla. :)
Kommentit (60)
Varmasti ihanaa sille jolle se sopii! Kiva kuulla onnellisista ihmisistä, jotka ovat tehneet oikeita valintoja. Mä olen kyllä niin kaupunkilaistyttö kuin olla ja voi, ja olen taas tosi onnellinen kun saan asua h:gin keskustassa.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 20:03"]Varmasti ihanaa sille jolle se sopii! Kiva kuulla onnellisista ihmisistä, jotka ovat tehneet oikeita valintoja. Mä olen kyllä niin kaupunkilaistyttö kuin olla ja voi, ja olen taas tosi onnellinen kun saan asua h:gin keskustassa.
[/quote]
Kukin tyylillään, ja tärkeintä olla onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä, tai ainakin pyrkiä siihen. :)
Ap
Hienoa ap! Olen kiitollinen teille suomalaisille maanviljelijöille, jotka tarjoatte minulle puhdasta ja kotimaista sekä lähellä tuotettua ruokaa pöytään! Mielummin suon tuet ahkerille suomalaisille, kuin esim. eteläeurooppalaisille tuottajille. EU:n myötähän vasta rajat aukesivat, jolloin poluhintaiset maataloustuotteet pääsivät vapaasti Suomenkin markkinoille. Minä maksan mielelläni suomalaisesta.
Hyvää kevättä ja kesää ap:lle! Itsekin toivon pääseväni piakkoin maalle, vaikken tilalle nyt kuitenkaan.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 20:12"]
Hienoa ap! Olen kiitollinen teille suomalaisille maanviljelijöille, jotka tarjoatte minulle puhdasta ja kotimaista sekä lähellä tuotettua ruokaa pöytään! Mielummin suon tuet ahkerille suomalaisille, kuin esim. eteläeurooppalaisille tuottajille. EU:n myötähän vasta rajat aukesivat, jolloin poluhintaiset maataloustuotteet pääsivät vapaasti Suomenkin markkinoille. Minä maksan mielelläni suomalaisesta.
Hyvää kevättä ja kesää ap:lle! Itsekin toivon pääseväni piakkoin maalle, vaikken tilalle nyt kuitenkaan.
[/quote]
Kiitos, tästä tuli hyvä mieli. Täytyy viä lenkittää koirat ja ottaa hevoset laitumellta, joten ap poistuu linjoilta. :)
Ap
Missään en ole nähnyt niin joutilasta väkeä kuin maanviljelijät emäntineen. Koneet tekevät työt ja rahaa tulee, lainaus:" Tukeaa tulee valtiolt, EU:lt, Pro Agriat ja viel MTK:n jämptit".
Voi, pääsisinpä teille ratsastustunnille huomenna :-)
Mielestäni on tärkeää, että ihmiset pysähtyvät välillä iloitsemaan siitä mitä on, eivätkä aina ruikuta siitä mitä puuttuu. Tulipa hyvä mieli lukea, että joku iloitsee työstään ja elämästään.
Ja minustakin on äärimmäisen tärkeää, että Suomesta saa ostaa kotimaista hyvää ja turvallista ruokaa!
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 20:18"]
Missään en ole nähnyt niin joutilasta väkeä kuin maanviljelijät emäntineen. Koneet tekevät työt ja rahaa tulee, lainaus:" Tukeaa tulee valtiolt, EU:lt, Pro Agriat ja viel MTK:n jämptit".
Oletpas sinä typerä ihminen, liekö koskaan maatilalla käynytkään. Tue vain vinkuintialaisia riistettyjä maanviljelijöitä - ehkä saatkin jokin kerta erehdyksessä DDT-jämiä kurkkuusi, niin johan lopuu ininät sinultakin.
Älä välitä ap noista tukien valittajista. On olemassa aiheetonta kateutta, joka kohdistuu moniin eri ammatteihin, joiden todellisuudesta ihmisillä ei ole tietoa, vaikka he niin kuvittelevatkin olevan. Siksi esimerkiksi poliiseja ja lääkäreitä haukutaan ja arvostellaan hyvin alatyyliselläkin tavalla. Lainaan isä-vainajaani: ''anna rakkikoirien räksyttää''.
Mielummin minä annan verorahoistani tukea suomalaisille maanviljelijöille, kuin etelän vetelille, jotka vaan odottavat tukia tekemättä mitään! Tai ihan suomalaiset juopot ja muut loiseläjät, jotka ei edes halua tai yritä mitään, vaan sossusta haetaan rhat ja muut maksaa!
"Nyt alustin leipätaikinan ja leivon sen aamulla, ja vois juoda aamukahvit terassilla."
Oletko ystävällinen ja kertoisit tarkemmin leivän leipomisesta? Kiinnostaa kovasti. Alustat taikinan illalla ja leivot aamulla. En malttaisi odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Totta! Ihanaa olla maatilan emäntä :)
Vielä meilläkin peltotyöt kesken mutta kyllä tämä tästä :)
Ja talvella tallissa on sitä tunnelmaa, mitä ei muualta saa eikä osaa edes kuvittelemaan:-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Ihanaa olla maatilan emäntä :)
Vielä meilläkin peltotyöt kesken mutta kyllä tämä tästä :)Ja talvella tallissa on sitä tunnelmaa, mitä ei muualta saa eikä osaa edes kuvittelemaan:-D
Tallissa on IHANAA.
Maalla on talvella ihanaa. On ainakin 4 tuntia valoisaa aikaa.
Vanha aloitus mutta pakko kommentoida: harmittaa näissä viesteissä kun maaseuduilla asuvien pitää aina mollata kaupunkilaisia ja toimistotöitä. Itse tykkään kovasti toimistotyöstäni, teen tärkeää työtä ja minulla on mukavat työkaverit ja säännölliset työajat. Asun kaupungissa jossa viihdyn, täällä on palvelut ja myös luonto lähellä. En riudu missään ”betonikopissa” surkeassa lähiössä, vaan asun kivassa taloyhtiössä kivalla alueella. Myös lapset viihtyvät kaupungissa eivätkä ole saaneet mitään traumoja. Kukin tyylillään, tämä sopii meille ja me tykätään. Toivottavasti te maaseudun asukkaatkin voitte nauttia omasta elämästänne pilkkaamatta muita.
Vierailija kirjoitti:
Vanha aloitus mutta pakko kommentoida: harmittaa näissä viesteissä kun maaseuduilla asuvien pitää aina mollata kaupunkilaisia ja toimistotöitä. Itse tykkään kovasti toimistotyöstäni, teen tärkeää työtä ja minulla on mukavat työkaverit ja säännölliset työajat. Asun kaupungissa jossa viihdyn, täällä on palvelut ja myös luonto lähellä. En riudu missään ”betonikopissa” surkeassa lähiössä, vaan asun kivassa taloyhtiössä kivalla alueella. Myös lapset viihtyvät kaupungissa eivätkä ole saaneet mitään traumoja. Kukin tyylillään, tämä sopii meille ja me tykätään. Toivottavasti te maaseudun asukkaatkin voitte nauttia omasta elämästänne pilkkaamatta muita.
Kepeästi sivuutit kaikki maalaisia mollaavat tekstit. Monella maatilalla tehdään toimistotöitä, ei se niin eksoottista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kepeästi sivuutit kaikki maalaisia mollaavat tekstit. Monella maatilalla tehdään toimistotöitä, ei se niin eksoottista ole.
Ihan yhtä turhia ne maaseutua mollaavat kommentitkin on. Kommentoin vain aloituksen vastakkainasettelua. Miksi kaupunkia saa mollata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka niitä toimistotöitä on eksoottiseksi väittänyt? Toiset tykkää niistä, toiset maatilan hommista ja jotkut niistä muista töistä mitä on aika paljon myös. Pointti oli varmaan se, että antaa kaikkien kukkien kukkia eikä tarvii näpäytellä muita omista ”paremmista” valinnoista.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:56"]Herättämään tunteita!? Mun mielestä tuo kuulosti enemmän ylimieliseltä..
En tarkoitttanut ylimieliseksi. Toki sanavalinnat voi tulkita omalla tavallaan..
Ap