Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet, kun näet sairaalloisesti ylipainoisen ihmisen?

Vierailija
18.05.2014 |

.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rasvaa tisseissä, perseessä ja reisissä niin "onkohan toi sinkku".

M30

Vierailija
42/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:28"]

Ajattelen lähinnä, että taas se läskinatsi on päästänyt aivopierun leijumaan. Eikö tämä teema ole jo niin loppuun kulunut, että sen voisi jo jättää rauhaan. Ette te besserwisserit pysty kuitenkaan ketään laihduttamaan. Pelkästään loukkaamaan. Tieltä nimittäin puuttuu empatia kokonaan.

Hei Ylläpito: Älkää päästäkö vähään aikaan näitä ylipaino- / läskijuttuja palstalle. Teette siinä kiitoksen arvoisen teon.

[/quote]

Miksi ylipainosta ei voi keskustella?

[/quote]

Ei tämä ole mitään keskustelua vaan tilaisuus purkaa jotain omaa pahaa oloa tai pettymystä lihaviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan nauramaan äänekkäästi ja huutamaan läskii läskii!! Mutta sisällä olen onnellinen eträ jollai menee huonommin kuin minulla

Vierailija
44/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin eilen kaupassa nuoren tytön jolla oli kirkkaanpunaiset hiukset, kirkkaanpunainen toppi ja kirkkaanpunainen naama täynnä finnejä. Ylipainoa oli valtavasti. Vatsa roikkui aika tavalla. Mua lähinnä kauhistutti, itse olen ylipainoinen (20kg), ja mietin vaan etten koskaan halua näyttää tolta! Mieheni aina sanoo että ulkonäkö ei ole tärkeää, ja oli pakko kysyä menisikö hän sänkyyn tuon näköisen naisen kanssa, ja hän sanoi että sinkkuna kännissä panisi varmaan mitä tahansa naista. Ja se vasta järkyttikin mua!

Vierailija
45/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtiin miehen kans jenkkiristeilyllä vaikka millaista läskiä ihmistä, mutta oli siellä yksi nainen, joka käänsi meidän katseet aina. Hän oli normaalisti lihava, ns. "plussapallo", mutta sitten vyötäröllä oli sellainen ylimääräinen lasten puhallettavan uimarenkaan kokoinen rengas. Mietittiin kyl useaan kertaan et "mikä toi on? miten se on tollasen saanu?". 

Vierailija
46/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 09:29"]Nähtiin miehen kans jenkkiristeilyllä vaikka millaista läskiä ihmistä, mutta oli siellä yksi nainen, joka käänsi meidän katseet aina. Hän oli normaalisti lihava, ns. "plussapallo", mutta sitten vyötäröllä oli sellainen ylimääräinen lasten puhallettavan uimarenkaan kokoinen rengas. Mietittiin kyl useaan kertaan et "mikä toi on? miten se on tollasen saanu?". 

[/quote]

Olisko ollut sellainen tyrä vai mikäs sen nimitys nyt onkaan.

Vierailija
47/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että toivottavasti se ei istu mun viereeni (bussissa). Muuten -> samantekevää minulle.

Vierailija
48/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:12"]

Menisipä hän lihavuusleikkaukseen. Sain oman elämäni takaisin sitä kautta. Olin sairaalloisen ylipainoinen ja nyt normaalipainoinen kolmatta vuotta.

[/quote]

Kyllähän sinun sitten pitäisi tietää, että lihavuusleikkaus on vihoviimeinen keino ja vaatii myös sitä, että ihminen laihduttaa ensin. Kyseessä on suuren luokan leikkaus, johon sisältyy riskejä ja joka täytyy ottaa huomioon koko loppuelämän ajan.

[/quote]

Ihanko totta!?!?!? Mä en ollutkaan tajunnut tuota kaikkien psykologikäyntien, esivalmistelun yms. aikana. Minut se pelasti, olitte mitä mieltä tahansa ja ennen kuin kukaan ehtii sanoa verorahoista mitään, teetätin sen yksityisellä. Kaikki on mennyt loistavasti, olen nykyään tosi hyvässä kunnossa ja olen täysin tottunut siihen elämään, mitä leikkauksen jälkeen elämä on. En enää muuta osaisi.

Helppo tie se ei ollut, mutta kaikkien niiden pimeiden ja surullisten vuosien ja epäonnistumisten jälkeen se oli lopulta päätöksenä tosi helppo. Siksi ajattelen niin kuin ajattelen. Sinulla on ehkä asiasta ennakkoluulo, minulla on kokemus.

[/quote]

Miten sitten ajatteletkin, että se vastaan tuleva ihminen olisi kanssasi samassa veneessä. Hänkin voi olla sairaalloisesti lihava, mutta et voi tarjota toisen ihmisen ongelmiin sellaista ratkaisua suoraa päätä, joka sinulle oli kenties ainoa mahdollinen tai johon sinä kykenit. Osa niistä vastaasi tulevista pystyy laihduttamaan perinteisin keinoin ja osa taas ei siihen sinunkaan tiehesi kykene.

[/quote]

No en minä mitään ratkaisua tarjoakaan, vaan a-jat-te-len asiaa. Eri asia kuin että menisin kertomaan, että nyt beibe veitselle.

Vierailija
49/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan sillä paha olla. . Sitä aina mietin kun näen pullukan.

plus että nivelet on taatusti ylikuormittunut. Se on aika iso vaara terveydelle

Vierailija
50/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että mahtaakohan se ymmärtää miten oksettavalle näyttää. Vältän parhaani mukaan katsomasta päin, ja olen kuin sitä ei olisi olemassakaan.

Vierailija
51/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että "sairaalloisen ylipainoinen ihminen." Ja ehkä että "näyttää tukalalta". Kerran kun söin eräässä pikaruokaravintolassa ja viereisessä pöydässä oli sairaalloisen ylipainoinen perhe, tunnustan ajatelleeni että "ei hitto, täällä syömisestä tulee tuonnäköiseksi", ja täytyy sanoa että se pisti haluamasta syödä ko. ravintolassa...

Vierailija
52/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisista en ajattele mitään. Mutta jos näen lapsen/nuoren joka on sairaalloisen ylipainoinen mietin että mitäköhän hänen vanhempansa hänelle syöttävät vai syökö hän salaa herkkuja, mikseivät vanhemmat puutu hänen painoonsa hienovaraisesti?

Tutullani on 4v lapsi, lapsi on todella lihava. Hänellä on samankokoiset "tissit" kuin minulla (siis läskiä, omani ovat c-kupin). Lapsi on n.110cm pitkä joten voitte kuvitella kuinka iso hän on!

Olen kauniisti sanonut tutulleni että pitäisikö tuota herkkujen syöntiä rajoittaa. Ei kuulemma. Käyvät painokontrolleissa...

Vierailija
53/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oho mikä läski! Älä tuijota, älä tuijota, se on epäkohteliasta, älä tuijota vaikka mieli tekisi."

Vierailija
54/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli eilen pitsalla. Reilun puolen tunnin aikana kävi viisi noutopitsan ostajaa, joista yksi oli normaalipainoinen ja loput sairaalloisen lihavia. Go figure.

Vierailija
55/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatukseni riippuu vähän, että kuka tämä ylipainoinen henkilö on.

Jos se on mieheni, mietin tietysti että oi ihana rakkaani, ota minut syliisi :)

Jos se on anoppini, mietin mihin voisin paeta, ettei tarvitsisi jutella hänen kanssaan, on niin uskomattoman rasittava ihminen, ei mitenkään johdu hänen lihavuudestaan.

Jos se on isäni naisystävä, kysyn kuulumisia ja juttelen niitä näitä niinkuin aina. Ihan niinkuin kenen tahansa kanssa, painosta riippumatta.

Jos se on joku mieheni kavereista, iloitsen seurasta ja tarjoan kahvit ja lämpimäiset, niin kuin muillekin. 

Jos se on joku tuntematon, en mieti juuri mitään, ellei hänessä ole mitään mikä kiinnittäisi huomiota. Epäsopivat vaatteet, epäsiisti olemus, selvä itsensä hoitamattomuus ja välinpitämättömyys hyvinvoinnistaan saa ajattelemaan negatiivisiakin juttuja ihmisestä, mutta siihenkään ei vaikuta paino. Myös laihat tällaiset ihmiset säälittävät minua.

Muuten en kiinnitä yleensäkään huomaamattomiin ihmisiin huomiota, koska kasvomuistini on niin tarkka, että menisin aivan sekaisin jos tarkkailisin kaikkia ja kasvoja vilisisi muistissani aivan turhaan.

Vierailija
56/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyttää muita ihmisiä, minulla on parempaakin tekemistä ja omaakin tekemistä kuin pohtia vieraiden ilmisten ulkonäköjä ja asioita. Aikuisten oikeasti.

Vierailija
57/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ajattelen vain että mahtaa olla hankala löytää oikean kokoisia vaatteita.

Vierailija
58/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aloittajan mielestä sairaalloisen painoinen? 165-senttinen ja 75-kiloinen???

Vierailija
59/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää Jenkkeihin ja etenkin etelävaltioihin niin siellä te tulette näkemään niin sairaalloisen ylipainoisia monisataakiloisia jotka mm. ajelee invamopoilla kun eivät pysty kävellä, teidän päät pyörii joka suuntaan kun heitä näyttää valuvan hidastettuna joka puolelta, ja lupaan että jokainen suomalainen pullukka näyttää sen jenkkinäyn jälkeen lähes anorektikolta! :D

Vierailija
60/68 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:45"]

"Hyi vittu mikä läski. Miks ihmiset päästää itsensä tuohon kuntoon???"

Siinä rehellinen ajatukseni _sairaalloisesti_ ylipainoisista ihmisistä. 

[/quote]

Rehellinen ajatukseni tuosta kommentistasi? Tainnut jäädä kotikasvatus väliin, toivottavasti et itse opeta tuollaisilla kirosanoilla höystettyä ulkonäkörasismia lapsillesi!!!