Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys ns. huonossa kaupunginosassa asuville

Vierailija
18.05.2014 |

Saatteko osaksenne väheksyvää kommentointia tai hämmentymistä kun kerrotte asuinpaikkanne?

Olen ihmetellyt tätä asiaa muutaman vuoden kun olen täällä (etenkin aiemmin) heikkomaineisessa kaupunginosassa asunut.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Tulee aina sellainen olo, että tuollainen asuinpaikan mukaan toisia määrittelevä pitäisi itseään jotenkin ylempiarvoisena.

Vierailija
62/67 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös Kontulan alueella asutaan. Nykyään Kivikon puolella. Ja mä rakastan tätä paikkaa! Niin elossa, jotenkin riekaleina, mutta niin elossa. Sakkia on monenlaista, tietysti joka paikassa ostarit ja asemat levottomia, mutta ei siellä tarvitse notkua jos hirvittää. Kaikki tarpeellinen ihan lähellä ja kaikki ihmiset mahtuvat joukkoon, ei erikoisemmatkaan tyypit erotu pahalla.

Mun sydän vuotaa verta kun mies inhoaa aluetta (epäilen että ihan periaatteesta kun on niin huonomaineinen, täällä on oikeasti kuitenkin hyvä olla). Mä en haluaisi pois täältä :( Mutta espoolaistuneen miehen kun majoittaa luokseen Kontulaan, niin ei hän näe sen maineen yli vaikka ei tämä poikkea mitenkään mistään muusta lähiöstä (ainakaan negatiivisesti!), oli kaupungin nimi mikä tahansa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon rennompaa asua ja ei ole paskan tärkeitä ihmisiä lähettyvillä. Kaljaakin sai kantaa näkyvästi niin, että siihen kiinnitettiin mitään ihmempää huomiota. Ns.paremmalla alueella missä nyt asumme niin ihmiset ovat pinnallisia, itsekkäitä ja luulevat olevansa parempaa porukkaa. Todellakin alue missä ihmiset eivät luule mitään olevansa on paljon mukavempi paikka asua.

Vierailija
64/67 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 20:52"]Tietynlaisen ilmeen näkee ihmisten kasvoilla kyllä, kun kertoo asuvansa Espoon keskuksen lähellä. Siis yleensä espoolaisten, jotka tietävät alueiden eroja. Ja sitten vastaavasti ne, jotka eivät tiedä Espoosta juuri mitään, kuvittelevat missä tahansa Espoossa asumisen olevan jotenkin hienoa :)

[/quote]

Kyllä me kierretään koko Espoo hyvin kaukaa. Ei taida löytyä edes 60-lukua vanhempaa arkitehtuuria ihasteltavaksi Espoosta?

T. Maaseudun periferiarauhassa asuva.

Vierailija
65/67 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan Helsingin Sörnäisissä, eikä kukaan ole sitä suoraan ihmetellyt. Moni tuntuu kuitenkin olettavan, että muutettaisiin täältä pian pois, kun meillä on pieni lapsikin. Mutta ei me olla mihinkään lähdössä, meillä on hyvä asunto rauhallisella (!) sivukadulla kivenheiton päässä Kurvista.

Vierailija
66/67 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon rennompaa asua ja ei ole paskan tärkeitä ihmisiä lähettyvillä. Kaljaakin sai kantaa näkyvästi niin, että siihen kiinnitettiin mitään ihmempää huomiota. Ns.paremmalla alueella missä nyt asumme niin ihmiset ovat pinnallisia, itsekkäitä ja luulevat olevansa parempaa porukkaa. Todellakin alue missä ihmiset eivät luule mitään olevansa on paljon mukavempi paikka asua.

Vierailija
67/67 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up