Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys ns. huonossa kaupunginosassa asuville

Vierailija
18.05.2014 |

Saatteko osaksenne väheksyvää kommentointia tai hämmentymistä kun kerrotte asuinpaikkanne?

Olen ihmetellyt tätä asiaa muutaman vuoden kun olen täällä (etenkin aiemmin) heikkomaineisessa kaupunginosassa asunut.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 11:33"]

Ei ole tullut mitään negatiivista kommentointia ainakaan vielä vastaan, Petosella asun.

[/quote]

Täällä kanssa yksi Kuopion Petosella asuva. Joskus huomaa ihmisistä, että selvästi ihmetyttää miksi täällä asun, mutta yleensä nämä kyseiset ihmiset eivät ole edes täällä koskaan käyneet, ovat vain kuulleet "juttuja".

Asuin aikaisemmin Saaristokaupungissa, enkä halua enää sinne takaisin. Suurin osa naapureista todella täynnä itseään, olevinaan parempia kuin ovatkaan, lapsilla pitää olla vaan merkkivaatteita päällä ym. Petosella on huomattavasti mukavampaa. Ja olen ihan korkeakoulutettu, jos sillä nyt on mitään merkitystä tässä... :)

Vierailija
42/67 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:54"]

Ihanko totta on ihmisiä jotka vahtii ja tulkitsee toisten, vaikka satunnaisten tuttavien tai työkavereiden ilmeitä? Ystäviähän nämä "ilmehtijät" eivät voi olla, ystävät tuntevat toisensa  osoitetta myöten. 

Täytyy kyllä olla todella kiihkeän kiinnostunut siitä mitä muut itsestä ajattelee, että jaksaa ilmeitä ruveta tulkitsemaan. 

[/quote]

Kyllä minä ainakin keskustellessani tapaan tarkkailla toisen osapuolen ilmeitä. Nonverbaali viestintähän on vähintään yhtä tärkeää kuin se, mitä sanotaan. Eikä niitä ilmeitä nyt yleensä tarvitse mitenkään erityisesti tulkita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse häpeän omaa slummiani, Ullanlinnaa. Vauraita vanhuksia, liikemiehiä ja eliittiä. Hyi :/ Mieluummin idässä kurdien ja ähläämien ympäröimänä puukkoa väistellessä.

Vierailija
44/67 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 21:48"]

Itse häpeän omaa slummiani, Ullanlinnaa. Vauraita vanhuksia, liikemiehiä ja eliittiä. Hyi :/ Mieluummin idässä kurdien ja ähläämien ympäröimänä puukkoa väistellessä.

[/quote]

Siellä voit ajella ratikalla deekujen kanssa niin saat tuntumaa. En enää palaisi Ullanlinnaan enkä varsinkaan Punavuoreen, joka vieressä yömajoineen. Rauhallinen lähiö ilman kaljakuppiloita on niin paljon parempi paikka elää.

Vierailija
45/67 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 01:43"]

Niin aika mielenkiintoista kun asuin joitain vuosia sitten jakomäessä ja ihmiset kummastelivat ja kauhistelivat. Jotkut sanoivat oikein että osan osaa. Minulla ei ollut mitään ongelmia asua siellä..suhteellisen rauhallinen lähiö. Nyt asun kalliossa joka on olevinaan niin trendikäs paikka tänä päivänä. Mielestäni kallio on tuhat kertaa pahempi paikka kuin jakomäki. Viikonloppuna et näe mitään muuta kuin humalaisia. Eikä tarvitse olla edes viikonloppukaan vaan joka kerta kun ulos menet niin joko piripäitä, alkkiksia tai muita avohoitopotilaita kävelee vastaan mut...hei täähän on kallio tääl on niin siistiii!!

[/quote]

Ei Jakomäki ole sen pahempi kuin muutkaan lähiöt. Itseasiassa se ostarikin on siistempi kuin monessa muussa.

Asuin aikoinaan lähellä aluetta ja kävin kaupassa siellä.

Jakomäen maine on liioiteltu.

Vierailija
46/67 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai pupuhuhtako taas otsikoissa?

Vierailija
47/67 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen superkriittinen asuinalueiden suhteen! Koko iän kasvanut ja asunut Töölössä ja Meilahdessa ja pois en vaihtaisi. Idässä ei sit tuu käytyä oikeestaan koskaan. En tykkää

mistään mikä on metroreitin varrella paitsi Kulosaari, Hertsikan ranta ja Jollas. Nirso olen ja sen tiedän vaikka tätä nykyä vanhemmat muuttaneet Itään kun halusivat pois keskustan hälinästä. Itse en heillä oikeastaan käy, varsinkaan julkisilla. Pelkään alueella asuvia epämääräisiä ihmisiä ja huonosti käyttäytyviä esim. somaleita/romaneita/yms.yms. Ja kaikkien korvaan tämä kuullostaa aivan naurettavalta mutta näin se on. Pelkään itää, enkä oikeastaan osaa liikkua muualla kuin Eteläisessä ja läntisessä Helsingissä

Vierailija
48/67 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisukulainen asuu ei niin hyvämaineisessa kerrostalolähiössä. On ihana paikka, koska päiväkodit, neuvolat, koulut, ym ovat lähellä, samoin kuin luonto ja junarata. Vaikka he itse eivät tiedosta tätä kun ovat tottuneet lyhyisiin välimatkoihin vaan saattavat jopa purnata jos lähin päiväkoti on suljettu. Lisäksi suomen pääkaupunki on lähellä. Sisälle ei myöskään kuulu mitään- ei liikenne tai naapurit. Talossa kai pitäisi asua paljon ulkomaalaisia, en ole koskaan nähnyt yhtäkään. Mukavaa ja rauhallista. Yhtän puliukkoa en ole nähnyt. Piha on kaunis.

Vierailija
49/67 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kokemus kuin edellisillä petoslaisilla, ei sitä hirveästi ihmetellä. Uskoisin että siksi, että Neulamäki on niin kovaa vauhtia kirimässä Petosen ohi Kuopion inhottavana slummina ja ne, jotka täällä on oikeasti käyneet, tietää että ongelmakansalaiset keskittyy omiin pieniin keskittymiinsä Karhunpesän ympäristöön ja muutamaan tiettyyn taloyhtiöön, ja loppu Petonen on hyvinkin rauhallista aluetta. Meidänkin taloyhtiössä oikeastaan kaikki meteli lähtee sisäpihalla porukalla riehuvista kolmen perheen leikki-ikäisistä, ja lasten nukkuma-aikana on hiljaista kuin huopatossutehtaalla.

Vierailija
50/67 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Pansiossa. Ihmiset yleensä ovat järkyttyneen näköisiä, kun kuulevat asiasta ja pari ihmistä on päästänyt suustaan jotain sen tyylistä kuin "kui nyssillai?" Toistakymmentä vuotta olen täällä asunut ja en ole kertaakaan törmännyt vaaratilanteisiin tai vaikeuksiin vaikka yöbussillakin on tullut kuljettua. Ainakin omat naapuritkin ovat ihan tavallisia ja mukavia ihmisiä.

Vierailija
51/67 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, mäkin asun Varissuolla :) ihana edullinen alue, miinusta tietenkin asuntojen kunnosta. Mutta ihan suht hiljainen alue mun mielestä, Tampereella asuessa kuuli aina känniläisten huudot illalla ja heittivätkin kiviä mun ikkunaan (1. Kerros) jos olivat unohtaneet avaimet kotiin ja ulko-ovi oli lukossa.

Olisi ihana jos nää asunnot kunnostettaisiin vaikka edes talkootyöllä (olisin esim. valmis maalaamaan asuntoja ja tekemään pientä remppaa yms), kaikki naapurit yhdessä keväällä tai kesällä, parantaisi yhteishenkeäkin.

Siitä tuli mieleen VTS (Tampereella), joka vuosi järjestettiin tapahtumia kyseisen taloyhtiön asukkaille, olihan se kiva :) ja mitä kauemmin asui niissä kämpissä sitä enemmän keräsi "pisteitä", joidenka avulla sai esim. seinät maalattua ilmaiseks tms.

Vierailija
52/67 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä oikeastaan. Asutaan Vuosaaressa, eikä Helsingin ulkopuolella asuvilla ystävillämme edes ole mitään erityistä mielikuvaa tämän alueen maineesta.

Vierailija
53/67 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
54/67 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
55/67 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mitään negatiivista kommentointia ainakaan vielä vastaan, Petosella asun.

Vierailija
56/67 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen näkee kysyjän ilmeestä, mutta en ota itseeni. Me viihdytään täällä getossa hyvin. Halpaa asua, hyvät palvelut, luonto lähellä ja ilmapiiri on rento ja suvaitsevainen. Ahdistun ennemmin paremmalla alueella, kun omaan ja lasten pukeutumiseen pitää paneutua ihan eri tavalla.

Vierailija
57/67 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri, koska mua itseänikin huvittaa asua täällä ja teen sen kyllä myös selväksi

Eskolanmäki - mainettaan parempi

Vierailija
58/67 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6: Juuri se ilme useimmilla, jotkut jopa tirskahtavat (aikuiset ihmiset..). En minäkään ota siitä itseeni, sitä ilmettä tietää jo odottaa. 

Me asumme täällä. Työ, koulut ja harrastukset ovat muualla, todennäköisesti siitä syystä tapaan paljon niitä ihmettelijöitä. 

Vierailija
59/67 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, Hervannassa. Minusta tosi kaunis ja mukava paikka. Palvelut lähellä. Paljon on maahanmuuttajia mutta eipä niistä haittaa ole. Ja perus puliukot kesäpäivänä kännäämässä mutta kaipa niitä joka alueilla on..

Vierailija
60/67 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin aika mielenkiintoista kun asuin joitain vuosia sitten jakomäessä ja ihmiset kummastelivat ja kauhistelivat. Jotkut sanoivat oikein että osan osaa. Minulla ei ollut mitään ongelmia asua siellä..suhteellisen rauhallinen lähiö. Nyt asun kalliossa joka on olevinaan niin trendikäs paikka tänä päivänä. Mielestäni kallio on tuhat kertaa pahempi paikka kuin jakomäki. Viikonloppuna et näe mitään muuta kuin humalaisia. Eikä tarvitse olla edes viikonloppukaan vaan joka kerta kun ulos menet niin joko piripäitä, alkkiksia tai muita avohoitopotilaita kävelee vastaan mut...hei täähän on kallio tääl on niin siistiii!!