Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonekasvien naurettavat hinnat

Vierailija
21.12.2020 |

Onko ihmisten suhteellisuuden taju kadonnut tyystin, kun laitetaan huonekasveja myyntiin? Puolikuolleet tai suorastaan pystyynkuolleet rehut hintalapulla 40e, peruskultaköynnös 30e, parhain oli värinokkonen 100e

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tietää mistä saisi Pullukan (Jatropha podagrica)? Mielenkiintoinen kasvi, mutta missään ei ole koskaan myynnissä.

ebay:ssa oli ainakin kasvin nimellä haettuna myynnissä. Taitaa olla jostain kaukoidästä peräisin, mutta saksalaiset/ britit näköjään myy sekä taimia että siemeniä.

Vierailija
22/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen kasvin pitäisi olla jo ostaessa iso? Mielelläni ostan edullisesti tai otan vastaan pienen taimen ja siitä itse kasvatan isoksi. Ei kiirettä. Mun varjelluin kasvi on 20 vuotta sitten mummoltani saatu, hänen omasta kasvistaan juurruttamansa ja istuttamansa pistokas. Siitä olen varmuuden vuoksi jaellut itse pistokkaita eteenpäin jotta voin jostain saada uuden tilalle jos tuo oma kasvini kuolee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa Plantagenilla ihmettelin. Ostin viherkasvin ja sille pienehkön suojaruukun. Maksoivat yhteensä noin 100 euroa. Aivan törkeää.

Hinta on ihan oikea jos kerran kaupat syntyi.

t. kapitalismi

Vierailija
24/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen kasvin pitäisi olla jo ostaessa iso? Mielelläni ostan edullisesti tai otan vastaan pienen taimen ja siitä itse kasvatan isoksi. Ei kiirettä. Mun varjelluin kasvi on 20 vuotta sitten mummoltani saatu, hänen omasta kasvistaan juurruttamansa ja istuttamansa pistokas. Siitä olen varmuuden vuoksi jaellut itse pistokkaita eteenpäin jotta voin jostain saada uuden tilalle jos tuo oma kasvini kuolee.

Ei kait tässä kukaan ole isoa kasvia vaatinutkaan. Hinnat kai tässä eniten ihmetytti ihan peruskasveista, jotka saa kaupasta paljon edullisempana ja jopa parempikuntoisena

Vierailija
25/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aivan äimänä avattuani tämän ketjun. Ajattelin kyseessä olevan kauppojen kasvit.

Nykynuoret vissiin kuvittelee keksineensä huonekasvitkin sisustuksessa, näin se pyörä on taas keksitty uudelleen :D

Mut miten tämä on tällaiseksi mennyt? Aikoinaan kasveja annettiin eikä tullut mieleenkään pyytää niistä maksua. Sitä olisi pidetty... en edes keksi minä, koska niin vain ei kertakaikkiaan tapahtunut!

Vierailija
26/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä pyytää ...

Vierailija
27/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osta kaupasta kasveja, saan pistokkaita kavereilta tai muuten lahjaksi . Pienuus ei haittaa, koska niiden hoito ja kasvatus on osa sitä viehätystä ainakin minulle. Tämä saattaa olla vanhanaikaista, mutta vanha minä olenkin jo olla.^^

Vierailija
28/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plantagenista saa parilla eurolla kasveja, niitä minikasveja.

Jostain syystä ihmisille ei kelpaa kasvattaa kasveja itse, vaan vuoripalmun pitää ostettaessa olla 2m.

Mä oon kasvattanut noita minejä ja myynyt hyvällä hinnalla.

Olen itse kasvattanut siemenestä kolibrinkukan, en todellakaan myisi vitosella pois.

Minulla on myös siemenestä kasvatettu cola-puu, enkä myisi sitä kultaköynnöksen hinnalla.

Vierailija
29/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat on ok.

Pitäähän yrittäjän voittoakin saada. Nuo eivät ole päivittäistavaroita ja oikealla hoidolla voivat elää vuosia.

Vierailija
30/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo etenkin kun nuo myynnissä olevat isot tosiaan aika usein ovat huonokuntoisia.. Kerran oli myynnissä suuri peikonlehti jossa oli jäljellä enää muutama hyväkuntoinen lehti ja tekstissä "hyvällä hoidolla varmasti virkistyy" :D Onhan se totta että kasvi uusiutuu, mutta kyllä sen kasvin nykykunnon pitäisi minusta myös näkyä siinä hinnassa. Tarkkaa hintaa tuolle en muista, mutta useampia kymmeniä euroja se oli. Aikansa se toipuminenkin kestää mikäli edes lähtee käyntiin, eikä semmonen raakku ole kaunis kenenkään kodissa. Suurta kasvia kun ei välttämättä saa mihinkään piiloonkaan elpymään..

Vierailija
31/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en osta kaupasta kasveja, saan pistokkaita kavereilta tai muuten lahjaksi . Pienuus ei haittaa, koska niiden hoito ja kasvatus on osa sitä viehätystä ainakin minulle. Tämä saattaa olla vanhanaikaista, mutta vanha minä olenkin jo olla.^^

Juuri näin minäkin olen tämän "kasvifilosofian" ajatellut. Niiden vaaliminen ja kasvatus pienestä taimesta - tai jopa siemenestä - sekä niiden kehittymisen seuraaminen tuottaa sen ilon!

Mutta kai tämäkin on joku muotioikku taas. Somekotiin heti-tänne-mulle-nyt iso ja näyttävä kasvi! Sisustuskuvissa kasveja näkee asetellun paikkoihin joissa niillä ei ole pienintäkään mahdollisuutta menestyä. Ikkunattomaan kylppäriin ja pimeään eteiseen hattuhyllylle jne.

Vierailija
32/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo etenkin kun nuo myynnissä olevat isot tosiaan aika usein ovat huonokuntoisia.. Kerran oli myynnissä suuri peikonlehti jossa oli jäljellä enää muutama hyväkuntoinen lehti ja tekstissä "hyvällä hoidolla varmasti virkistyy" :D Onhan se totta että kasvi uusiutuu, mutta kyllä sen kasvin nykykunnon pitäisi minusta myös näkyä siinä hinnassa. Tarkkaa hintaa tuolle en muista, mutta useampia kymmeniä euroja se oli. Aikansa se toipuminenkin kestää mikäli edes lähtee käyntiin, eikä semmonen raakku ole kaunis kenenkään kodissa. Suurta kasvia kun ei välttämättä saa mihinkään piiloonkaan elpymään..

Tämähän se! Joku on kalliilla ostanut komean peikonlehden, asetellut sen sisustuksellisesti "sopivaan" - eli kasville aivan väärään - paikkaan eikä ole osannut eikä jaksanut hoitaa sitä. Sitten kun se on k idutettu kuoleman kieliin, siitä pitäisi vielä nyhtää rahat pois. Voi-voi...

Vierailija
33/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näitä rutisijoita löytyy,

sinä varmaan perustat kauppapuutarhan ja kasvattelet siemenistä ja pistokkaita pari kolme vuotta kukkia ja myyt ne sitten eurolla eteenpäin.

Eikö niin.

Vierailija
34/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä oli 1,5-metrisiä huonekasveja reilulla kympillä myynnissä.

Kaupanpäällisinä roima määrä tuhohyönteisiä. Kasvien punkit kaikkein viheliäisimpiä.

Vierailija
35/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisista voi vähän maksaa mutta nykyisin pistokkailla myös rahastetaan niin paljon kuin voidaan. Vuosia sitten oli paljon halvempaa. Koskee harrastajien myymiä pistokkaita. Välillä juurruttaminen jätetään ostajalle, joten kallis pistokas voi kuollakin vesilasiin.

Vierailija
36/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisista voi vähän maksaa mutta nykyisin pistokkailla myös rahastetaan niin paljon kuin voidaan. Vuosia sitten oli paljon halvempaa. Koskee harrastajien myymiä pistokkaita. Välillä juurruttaminen jätetään ostajalle, joten kallis pistokas voi kuollakin vesilasiin.

Joo, ja vuosia sitä ennen niitä annettiin ja saatiin ilmaiseksi...

Vierailija
37/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Mulla on 1,5 metrinen rungollinen kiinanruusu, joka väänsi tänä syksynä 60 tulipunaista lautasen kokoista kukkaa.

Voisinko mä tehdä bisnestä sillä? Markkina-arvo? Alan heti ottaa pistokkaita.....

Vierailija
38/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta saa edullisesti huonekasveja, samoin Bauhausista ja Ikeasta. Myös lidlissä on säännöllisesti viherkasveja tarjolla. Sen lisäksi on myös yksityisiä puutarhamyymälöitä, tosin heillä ei välttämättä ole viherkasveja (ainakaan kovin laajaa valikoimaa) tähän aikaan vuodesta. Ei tarvitse olla avuton.

Vierailija
39/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä oli 1,5-metrisiä huonekasveja reilulla kympillä myynnissä.

Kaupanpäällisinä roima määrä tuhohyönteisiä. Kasvien punkit kaikkein viheliäisimpiä.

Ihan samalla tavalla niitä ötököitä voi saada vaikka ostat kasvin puutarhamyymälästä. Onneksi myrkyt on keksitty. Kannattaa aina suihkuttaa uusi kasvi.

Vierailija
40/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mainitsee harvinaiset viherkasvit. Olisiko antaa esimerkkejä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän