Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonekasvien naurettavat hinnat

Vierailija
21.12.2020 |

Onko ihmisten suhteellisuuden taju kadonnut tyystin, kun laitetaan huonekasveja myyntiin? Puolikuolleet tai suorastaan pystyynkuolleet rehut hintalapulla 40e, peruskultaköynnös 30e, parhain oli värinokkonen 100e

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnat on ok.

Pitäähän yrittäjän voittoakin saada. Nuo eivät ole päivittäistavaroita ja oikealla hoidolla voivat elää vuosia.

No harva noista facebookin ja torin myyjistä on yrittäjiä, virallisesti, mutta hintapyynnöt on kyllä samaa tasoa kuin kivijalkayrittäjillä ellei enemmänkin :D

Vierailija
42/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Mulla on 1,5 metrinen rungollinen kiinanruusu, joka väänsi tänä syksynä 60 tulipunaista lautasen kokoista kukkaa.

Voisinko mä tehdä bisnestä sillä? Markkina-arvo? Alan heti ottaa pistokkaita.....

Helposti tienaat satasen jos myyt useampia pistokkaita. Ota kukkivasta kuva malliksi. Alkukeväästä otat pistokkaat, juurrutat, kuvaat ne ja myyntiin vaan.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa Plantagenilla ihmettelin. Ostin viherkasvin ja sille pienehkön suojaruukun. Maksoivat yhteensä noin 100 euroa. Aivan törkeää.

No miksi ostit 100 euron edestä tavaraa, kun "viherkasvin ja pienehkön suojaruukun" saisi plantagenistä runsaalla 20 e

Vierailija
44/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina näitä rutisijoita löytyy,

sinä varmaan perustat kauppapuutarhan ja kasvattelet siemenistä ja pistokkaita pari kolme vuotta kukkia ja myyt ne sitten eurolla eteenpäin.

Eikö niin.

Nyt ei ollut yrittäjistä kyse vaan näistä netin yksityisten ihmisten hintapyynnöistä taviskasveille joita marketeista saa alle 10€:lla. Lue ja sisäistä ennen kuin kommentoit.

Vierailija
45/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mainitsee harvinaiset viherkasvit. Olisiko antaa esimerkkejä?

periaatteessa minkä kasvin harvinainen lajike vain ja hinnat on pilvissä, erityisesti jotkut peikonlehden lajikkeet joista maksavat nikottelematta 50€/kpl. monet kerää kultaköynnöksen lajikkeita, posliinikukkia, värinokkoksia jne.

Vierailija
46/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Mulla on 1,5 metrinen rungollinen kiinanruusu, joka väänsi tänä syksynä 60 tulipunaista lautasen kokoista kukkaa.

Voisinko mä tehdä bisnestä sillä? Markkina-arvo? Alan heti ottaa pistokkaita.....

Helposti tienaat satasen jos myyt useampia pistokkaita. Ota kukkivasta kuva malliksi. Alkukeväästä otat pistokkaat, juurrutat, kuvaat ne ja myyntiin vaan.  

Onnistuu helposti! Yhdessä edellisessä työpaikassani meillä oli aulassa valtava miehen kokoinen kiinanruusu. Aina keväällä se leikattiin alas ja silloin siitä sai pistokkaita kuka vaan halusi. Minäkin otin pari ja vaikka en mikään viherpeukalo ole, sain minäkin ne kasvamaan ja tekemään kukkia.

Vierailija
47/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa Plantagenilla ihmettelin. Ostin viherkasvin ja sille pienehkön suojaruukun. Maksoivat yhteensä noin 100 euroa. Aivan törkeää.

No miksi ostit 100 euron edestä tavaraa, kun "viherkasvin ja pienehkön suojaruukun" saisi plantagenistä runsaalla 20 e

En minä viimeisillä rahoillani noita onneksi ostanut. Sekä kasvi että ruukku olivat kauniita ja todella mieleeni, siksi ne hankin. Mutta silti mielestäni hinta noin 100 euroa on aivan liikaa.

Vierailija
48/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin just Ikeasta melkein itseni korkuisen kultapalmun 24,95€, kannatti.

Vierailija
49/106 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kasvi maksoi noin paljon? Itse kävin juuri Plantagenissa ostamassa kuusi viherkasvia ja yhden suojaruukun ja hintaa tuli vähän päälle 90 euroa yhteensä. Kivoja peruskasveja saa aika edullisesti vielä kaupoista.

Vierailija
50/106 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, paras tuli nyt vastaan. Avokado, missä on pari lehteä ja nekin täysin nuupallaan ja hintaa 35 euroa

Vierailija
51/106 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mainitsee harvinaiset viherkasvit. Olisiko antaa esimerkkejä?

Philodendron pink princess. Pistokkaiden hinnat nousee välillä reilusti yli 100e

Vierailija
52/106 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kyllä kesän alussa värinokkosen 15 €:lla. Nyt vähänkään paremmannäköiset joulukukka-asetelmat 40 € ja yli heti, kun kilpailuasetelmat paikkakunnalla vähän muuttui. Ryöstöä.

Vierailija
53/106 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen sanottiin, että varastetusta pistokkaasta kasvaa paras kasvi. Julkisista rakennuksista, kuten kirjastot sairaalat, terveyskeskukset jne. kannattaa aina napata pistokas mukaan. Hyvin ovat kasvaneet.

Kasvien varastaminen on sikamaista. 

Minä vien yleensä nuoren, hoikan ja hyvännäköisen lääkärin. Töölön sairaalan neurologista on ollut iloa jo monen vuoden ajan. 

54/106 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin toivoisin, että kukkakauppiaat ja taimitarhat eivät enää myisu myrkyllisiä kasveja 💐🌸🌻

Vierailija
55/106 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruspunaisesta ei makseta niin paljon, vaikka olisi ns. vanhaa kantaa. Huusin kerran pinkkiä ja luovutin aika pian, kun hinta vain kohosi. 

Vierailija
56/106 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on kallis kukkanen.

Vierailija
57/106 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoreilta löytyy aina ne huvittavimmat hintapyynnöt, koskee muitakin kuin kasveja (katsokaa vaikka mitä kaikkea roskaa porukka yrittää myydä torissa😀). Meidän lähikirppiksellä on myyty jo vuosia tavallistakin tavallisempia, pieniä ja huonokuntoisia huonekasveja ylihintaan. Mietin aina että ostaako niitä oikeasti kukaan vai kokeileeko myyjä vaan. Ehkä joku dementoitunut mummo voi välillä haksahtaa.

Vierailija
58/106 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viidellä eurolla pistokas olen ostanut tuollaisen. Ei ihan satasta tule. Ja juurrutettu pitää olla.

Vierailija
59/106 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku niitä hintoja maksaa jos lajike on jokin harvinainen mitä ei Suomesta joka paikasta saa. Nuorilla naisilla on menossa kilpavarustelu nyt huonekasveilla, ilmeisesti lasten merkkivaatebuumi on hiipumassa.  Ja jumalaton poru kun jokaisella ripsiäisiä niissä, kirosanat lentelee facen ryhmissä. Jotkut tilaa kesäkaudella Euroopasta verkkokaupoista sadoilla euroilla harvinaisia kasveja ja taas vollotetaan kun Posti on heitellyt pakettia ympäriinsä ja kasvit on paloina laatikon pohjalla. Kasvivaloja viritellään huoneisiin ja kasveilla on omat hyllykkönsä, jollakin jopa pieni kasvihuone sisätiloissa. Monesti ostavat kasveja vain jälleenmyyntiin kun pistokkaistakin maksetaan 50€/kpl. Bisnestä jolla kustannetaan omat hamstraukset ja vähän muutakin. Monesti kyselen mielessäni että missä on ne miehet, järjen äänet, huushollissa.

Muuten meni ajatuksesi oikein, mutta tuosta järjen äänestä ei voi olla samaa mieltä kun katsoo keskivertomiehen autotalliin tai esimerkiksi uistinvarastoon.

Vierailija
60/106 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitetaan kaikki siemenet sivuun ja kohta alan niitä kasvattamaan. No, avokadon laitan heti.

Kesällä viedään kaikki mökille ja kasvatan maahan. Syksyllä istutan ikivanhoihin viilipurkkeihin, myyn 5 e kpl ja kaikki menee minuuteissa.

Multapussin hinnalla ihan ok tulot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän