Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se painajainen TE-toimiston kanssa alkaa!

Vierailija
17.05.2014 |

Työsuhteeni päättyi eilen. Päädyin TE-toimiston verkkosivulle selvittämään miten ilmoittaudun työttömäksi:

- Askel 1: ilmoittaudu verkkopalvelussamme

Näin yritin tehdä, mutta verkkopalvelussa huoltokatko eikä mitään tietoa miten pitkä katko.

- Askel 2: soitamme sinulle 14 vuorokauden kuluessa. Jos et pysty vastaamaan puheluun, asiasi käsittely viivästyy

Eli kannan puhelinta mukanani kaikkialla, jos olenkin vaikka jumpassa, kun sieltä soitetaan, voi asiani viivästyä. Ja jos olen puhelun tullessa julkisella paikalla, joudun selvittämään henkilökohtaisia asioitani siellä. Entä jos olen vaikka vessassa, suihkussa.... Juoksenko sitten seuraavat kaksi viikkoa hysteerisesti puhelimen luo aina, kun se inahtaa.

Onkohan tämä nyt ihan loppuun asti suunniteltu systeemi? Tuntuu suorastaan työttömän (joka muutenkin on tilanteestaan erittäin stressaantunut) kiusaamiselta.

Miten te muut olette selvinneet työvoimatoimiston kanssa?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden kuluttua työttömyysetuudet siirtyvät TE-toimistosta Kelalle ja kassoille. Sen jälkeen työtön tulee vielä kaipaamaan TE-toimistoa, koska esim. kassa ei maksa euroakaan ennen kuin tarvittavat asiakirjat on toimitettu eikä siellä ole aikaa muistutella, että tämä tai tuo puuttuu vielä tai että toimittamasi asiakirja on väärä. Asiakas saa itse päätellä jonkin olevan pielessä, kun rahaa ei tule.

Ainakin oma kassani (IAET) on toiminut loistavasti. Kaikki hoituu kassan verkkopalvelussa. Olivat kassasta koko ajan yhteydessä kun työttömyysturva-aasiaani käsiteltiin TE-palvelussa. Maksatus sujui heti kun TE-palvelun päätös tuli. Samaa ei voi sanoa TE-palvelusta josta ei saa ketään kiinni puhelimella tai sähköpostilla ja joka päätöksessä on eri nimi alla. Lisäksi tuo TE-palveluiden uhkaava asenne asiakkaisiin ei ole tästä ajasta kun auton katsastuskonttoreillakin jo sanotaan päivää.

Kaivattu uudistus jos päätösvalta siirtyy kassalle.

Vierailija
42/44 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk jälkeen pitäisi muka olla livenä paikalla. Videoneuvottrlu ei enään riitä. MIKSIEI, sama asia tänä päivänä. Ei onnistu kun asun Saksassa ja olen PA. Vaimo elättää. Tilillä ei ole rahaa. Työnhaku velvoite katkaistaan ja näin ollen Kelan korvaukset.

Hienoa.

Kuulumme koko perhe Suomen Soisiaaliturvaan koko vaimon komennuksen ajan. Siitä on Eläketurvakeskuksen A1-todistus.

Vi.....aa koko aktiivimalli systeemi.🤬😈 Pyydän että, sossu maksaisi matkan Helsinkiin. Tai jos saisin mummojen maksamaan matkani, tuskin. Vaimon ei tarvitse kustantaa.

TTTH

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ikävää ettei kerrota tarkkaa soittoaikaa. Tosin niinkin käy välillä että vaikka suht. tarkka aika ilmoitettaisiin niin se saattaa venyä pari vuorokautta.

Vierailija
44/44 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas työtön!

Tervetuloa kerhoon.