Voi että kiehahti. Sairaalassa olin lapsen kanssa ja aamulla
hoitaja tuli puoli 8 aikaan sanomaan, että vähän tulin tässä herätteleen sua, kun tähän huoneeseen on tulossa toinenkin lapsi. Toi lapselle sängyn, ja en sen jälkeen ehtinyt kun istumaan niin siihen lampsii perhe töllistelemään. Tosi kiva siinä sitten vaihtaa päivävaatteita päälle kun ei huoneessa omaa vessaa ollut ja ei mitään sermiä sänkyjen välissä.
Hoitajalle sanoin, että voivatko hetken odottaa, että saan vaihdettua vaatteet.
Olisko se ollut niin paha odottaa hetki sen perheen siinä käytävällä?!
Sitten siinä istutaan ja ihmetellään seuraavat kolme tuntia tekemättä mitään.
Kommentit (69)
Vaikka ne olisi tietoisia juuri tämän kyseisen lapsen tulosta jo edellisiltana, ei se tarkoita että ne on tienneet, että se juuri siihen huoneeseen tulee. Meilläkin on yleensä jo illalla suunniteltu ennakolta tiedossa oleville tuleville lapsille huoneet, mutta koska myös yöllä voi tulla päivystyksenä lapsia, joskus ne huoneet voivat täyttyä ja lapsi täytyy laittaa muualle.
Miten muuten ajattelit ensi yöksi vaihtaa vaatteet, jos käytävällä et voi liikkua niillä yövaatteilla? Ajattelitko sanoa toisen lapsen vanhemmille, että voisko ne poistuu muutamaksi minuutiksi?
Meillä ainakin saattaa päivystyksestä tulla ilmoitus, että lapsi tulee teille, siinä kun etsit hoitajaa kuka hänet ottaa ja alat laittamaan sänkyä valmiksi, saattaa se jo tulla sieltä päivystyksesä hetikin, joten ei siinä tosiaan ootella että joku mamma saa vaatteet vaihdettua. Tuskin sitä toista kiinnostaa.
Olen ollut molemmilla puolilla tiskiä. Pari kertaa yötä poikani kanssa osastolla, ja kehtasivatkin häiriköidä meitä yöllä ties millä rapisuttelula ja lääkkeillä jotka sai lapsen huutamaan. Eiku mites se meni, sitten yösairaanhoitajana tukka putkella juoksemassa samaisia käytäviä, rapisuttelemassa ja huudattamassa nukkuvia lapsia ikävillä lääkkeillä. 730 voi olla yökön yö juuri loppunut tai loppumassa ja aamuvuorolainen ei ehdi raportilta odottelemaan että joku pukeutuu, todella hankala aika.
Olet idiootti, ole kiitollinen siitä että lapsesi saa hoitoa. Niin minäkin olen, tapahtui yöllä/aamulla mitä tahansa. Itse olen niissä sairaalayöpuvuissa hiippaillut työpaikallani. Voivoi.
Sitä ihmettelen, että nykyajan sairaaloissa vielä laitetaan lapsia samaan huoneeseen! Perhe ei saa mitään rauhaa, jos vieressä on joku ADHD-lapsi!
Itse olin juurikin tällä vkolla lapseni kanssa lasten kirurgisella osastolla. Mä ainakin kuljeskelin käytävillä yöpuku päällä vessaan. Hiukset sojotti jokasuuntaan jne. Yhdentekevää oma habitus. Lapsen vointi tärkein, joka oli kokoajan mielessä.
Olisit nukkunu sisävaatteet päällä, niin ei tarvis tommosia miettiä!
Naistenklinikalla liikuin sairaalanvaatteissa. Olin ikkunan ääressä ja oli myös verhot edessä ja sivulla. Siellä me pikkusen kanssa vietettiin laatuaikaa ts vierihoito. Oi niitä aikoja ne tahtoisin niin elää uudelleen. Vauva nyt kohta 18 vee. Niin se aika meni.
Voivoi. Ei ne sairaalat mitään hotelleja ole.
Jos itse menisit töihin sairaalaan niin kyllä sulla leuka loksahtaisi auki millaisia oletuksia ihmiset pitävät sairaaloista. Hieman kunnioitusta henkilökuntaa kohtaan kiitos.
Hyvä jos tuo oli kauhein asia mitä sairaalassa teille tapahtui.