Voi että kiehahti. Sairaalassa olin lapsen kanssa ja aamulla
hoitaja tuli puoli 8 aikaan sanomaan, että vähän tulin tässä herätteleen sua, kun tähän huoneeseen on tulossa toinenkin lapsi. Toi lapselle sängyn, ja en sen jälkeen ehtinyt kun istumaan niin siihen lampsii perhe töllistelemään. Tosi kiva siinä sitten vaihtaa päivävaatteita päälle kun ei huoneessa omaa vessaa ollut ja ei mitään sermiä sänkyjen välissä.
Hoitajalle sanoin, että voivatko hetken odottaa, että saan vaihdettua vaatteet.
Olisko se ollut niin paha odottaa hetki sen perheen siinä käytävällä?!
Sitten siinä istutaan ja ihmetellään seuraavat kolme tuntia tekemättä mitään.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:57"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:22"]
Ikävää kyllä, MUTTA se on sairaala. Ei välttämättä ollut hoitajalla aikaa jäädä odottamaan perheen kanssa ja esim. infektio osastolla potilasta ei edes saa jättää käytävään odottamaan.
[/quote]
Infektio-osastolla lapsilla on omat huoneet, tuli vietettyä keväällä jokunen päivä sairaalassa. Tämän ap mamman pitää tottua siihenkin, että ne hoitajat räppää aamulla seitsemän jälkeen valot päälle näytteidenottoa varten JOKA AAMU, eikä niitä kiinnosta jos mamma haluaa vielä nukkua. Se on sairaala. Ilmainen vinkki:Pistä sellaset vaatteet että voit olla niissä 24h.
[/quote]
Ei ole kaikkialla omia huoneita. Riippuu kaupungista.
[/quote]
Niin no, ehkäö lapsia laitetaan samaan huoneeseen jos tiedetään olevan sama tauti, meillä oli vähän eksoottisempi.
Ja me vuorottelimme mieheni kanssa lapsen vieressä 24/7 nukkui tai valvoi ja lapsi on 11v. En halunnut lapsen olevan sekuntiakaan ilman äitiä tai isää, kyllä hän sen tunsi välittämisemme nukkuessaankin..isi nukkui käsikädessä pojan kanssa :)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:47"]
ja edelleen, lapsi tuli osastolle sovitusti!
[/quote]
Mistä sen tiedät?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:50"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:47"]
ja edelleen, lapsi tuli osastolle sovitusti!
[/quote]
Eli olisit laittanut aamulla kellon soimaan itsellesi ajoissa vaikka klo 7:00, niin olisit kerinnyt pukea, kerta tiesit itsekin asiasta....
[/quote]
olisinn laittanut jos olisin tiennyt.
se että se perhe ja hoitajat asiasta tiesivät ei tarkota sitä, että minä olisin tiennyt.
ap
[/quote]
No justhan olet ketjun verran jankannut että kun tiesit, ja kun sänkykin sinne ilmestyi jne. jne.
Huh huh. Kerma"piip" prinsessa tosiaan. Kaikkihan pyörii ap:n ympärillä, muiden tarpeilla ei niin väliä..
Aloittaja. Millaiset vaatteet sulla sitten yövaatteina oli, ja mikset pukeudu siten, että kehtaat käytävällä hetken niissä vaatteissa kulkea?
minä tallustelin yhden yön pyjamahousuissa sairaalan päivystyksessä kun yöllä tuli niin äkillinen lähtö että vaihdoin vaan paidan ja rintsikat. en edes tullut ajatelleeksi että olisi jotenkin noloa. ei kai siellä sairaalassa mitenkään tyylikkyydestä kilpailla.
Oma vika, kun vaihdat julkisilla paikoilla sellaiset vaatteet, ettet kehtaa niillä edes vessaan mennä. Yhteishuone on julkinen tila!
Minä olen menny osastolle lapsen kanssa pari kertaa yöllä. On siinä mahtanut huonekaverin lapsen mamma mielessään olla ärsyyntynyt tästä asiasta? Tai sitten ei :). Itse olen ollut lapsen kanssa siellä osastolla viikonkin putkeen, ei siinä huonekaveria jouda kainostelemaan :). Vai miten ap. Hoitaisit vaatteen vaihdot jos joutuisit huonekaverin vanhempien kanssa olemaan useamman vuorokauden siinä huoneessa?
Kysissä tosin on vessat joka huoneiden yhteydessä joten vaatteet pysty vaihtamaan tarbttaessa vessassa.
Myös vanhempien yöpymistä lapsen kanssa toivottiin, koska se helpotti huomattavasti hoitajien työtä. Varsinkin kun oli pienestä lapsesta kyse jotai ei voinut jättää huoneeseen yksin.
Mitä sulla sitten oli yöasuna, jos noin asia jaksaa pänniä? Läpinäkyvä pitsisetti?
Jumankekka mitä valitusta! Itse ymmärrän oikein hyvin aptä! Sairaanhoitajien koulutus vaan nyt on tällainen , ettei niillä se sivistys ja järki oikein juokse... Vaikka potilaana ei itse olekkaa, voi niiden potilaiden omaisille kuitenkin olla kohtelias!!! Huhhuh! Ymmärtäisin esim. että toinen lapsi oltaisiin tuota huoneeseen (jos kerta oli todella akuutti kiire) ja sinä olisit saanut pukeutua rauhassa ja tämän jälkeen hänen omaiset olisi päästetty huoneeseen... Noh, mainitseppa asiasta vielä uudelleen hoitajille niin kauan, että saat vastauksen.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 10:19"]
Mitä sulla sitten oli yöasuna, jos noin asia jaksaa pänniä? Läpinäkyvä pitsisetti?
[/quote]
Sepä juuri. Oli ollut just vehtaamassa viidennen aviomiehnsä kanssa, kun lapsi mokoma meni ja sairastui. Ehti vain heittää trenssin päälle.
Eipä ole koskaan tullut mieleeni ärsyyntyä muista perheistä osastolla. Ahdasta on, juu, ja muovipatja hiostaa, lapset nukkuu levottomasti, kello rasahtaa minuutin välein, monitorit huutaa, hoitaja käy lääkitsemässä... mutta se huoli omasta lapsesta ja samalla kiitollisuus hyvästä hoidosta menee kaiken edelle.
Olitte ilmeisesti jossain rutiinitoimenpiteessä, kun tuollaisesta ärsyynnyit.
Monella vanhemmalla ei edes ole mitään yövaatteita sairaalassa. Silloin kun on hätä, ei tule ensimmäisenä mieleen pakkailla 'sairaalakassia'
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 10:24"]
Jumankekka mitä valitusta! Itse ymmärrän oikein hyvin aptä! Sairaanhoitajien koulutus vaan nyt on tällainen , ettei niillä se sivistys ja järki oikein juokse... Vaikka potilaana ei itse olekkaa, voi niiden potilaiden omaisille kuitenkin olla kohtelias!!! Huhhuh! Ymmärtäisin esim. että toinen lapsi oltaisiin tuota huoneeseen (jos kerta oli todella akuutti kiire) ja sinä olisit saanut pukeutua rauhassa ja tämän jälkeen hänen omaiset olisi päästetty huoneeseen... Noh, mainitseppa asiasta vielä uudelleen hoitajille niin kauan, että saat vastauksen.
[/quote]
:D Suostuisitko itse omaisena moiseen? Sairas lapsesi viedään huoneeseen mutta oma matkasi torpataan ovelle, koska siellä joku heikkohermoinen omainen vaihtaa vaatteita. Siinähän seisoskelet käytävällä yksiksesi sitten.
Kylläpä täällä näyttävät äitiliinit olemaan valmiita vähän vilauttelemaan... ;D
Toi herättäminen on jo itessää yhen kiitoksen arvonen teko
Ei niillä hoitajilla ole aikaa jäädä sinne luuraamaan. Sängyt on laitettava paikoilleen just sillä minuutilla. Sairaalassa ei ole aikaa istahtaa.
Kerro nyt mitkä ne sun vaatteet sitten oli :D
Mitkä ihmeen yövaatteet? Minulla on sairaalassa öisin collegeasu eli sellainen vaate, joka päällä kehtaan koska tahansa ponnahtaa käytävälle, jos lapselle tulee akuutti hätä ja minua pyydetään poistumaan huoneesta. Ei kai kukaan ole siellä missään hepenissä, jotka päällä ei kehtaa olla muiden näkyvissä tai ei kai kukaan siellä huoneessa vaatteita vaihda vaan wc:ssä.
Don't feed the troll, people.