Voi että kiehahti. Sairaalassa olin lapsen kanssa ja aamulla
hoitaja tuli puoli 8 aikaan sanomaan, että vähän tulin tässä herätteleen sua, kun tähän huoneeseen on tulossa toinenkin lapsi. Toi lapselle sängyn, ja en sen jälkeen ehtinyt kun istumaan niin siihen lampsii perhe töllistelemään. Tosi kiva siinä sitten vaihtaa päivävaatteita päälle kun ei huoneessa omaa vessaa ollut ja ei mitään sermiä sänkyjen välissä.
Hoitajalle sanoin, että voivatko hetken odottaa, että saan vaihdettua vaatteet.
Olisko se ollut niin paha odottaa hetki sen perheen siinä käytävällä?!
Sitten siinä istutaan ja ihmetellään seuraavat kolme tuntia tekemättä mitään.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:39"]
Olen toki kiitollinen, että saan lapsen kanssa olla enkä sitä vähättele yhtään. (meilläpäin sairaalassa liki vaaditaan vanhempien läsnäolo) vanhemmat hoitaa lapset, hoitajat tekee sen mitä vanhemmat eivät voi tehdä. Ja yliopistollinen sairaala kyseessä.
Ja vaikka läsnäoloa ei vaadittaisi niin silti olisin.
Mutta yhtä kaikki saa olla tunteita ja saa tympiä joku asia. Mutta jos minuutti kaksi mitä vaatteiden vaihtoon menee aikaa on liika vaadittu niin sitten on.
hoitaja ei sanonut asiaan mitään kun kysyin asiasta. Eikä hänellä kiire ollut!
Ja aina ennen on sanottu edellis iltana tai sitten tultu aikanaan ilmottamaan, että tähän tulee nyt toinenkin lapsi.
[/quote]
edelleenkään et tajua sitä että kukaan ei ole tainnut tietää joutuvansa aamulla sairaalaan. Ja jos tosiaan olisi ollut sama tilanne yöllä, olisitko siitäkin vetänyt pultit. Sinulle ei kuulu pätkän vertaa miksi tämä toinen lapsi on siellä, aivan kuin ei heillekään sinun lapsesi syyt. Sairastuminen kun ei aina katso kelloa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:26"]Vaikka kuinka on sairaala, olisiko muutama minuutin odotus jotenkin paha? Tai se, että minulle olis tultu hetki aiemmin sanomaan, tai sanottu jo edellis iltana niin olisin tiennyt herätä itse vähän aiemmin! En lähde pitkin käytäviä haahuilemaan yövaatteissa ja muut tollistelee.
Minä itse olen tuossa tilanteessa sanonut, että annetaan heidän nukkua/herätä rauhassa, menen sitten huoneeseen ku he ovat heränneet.
[/quote]
Ei ne edellisenä iltana tienneet asiaa.
ja edelleen, lapsi tuli osastolle sovitusti!
Sait nukkua rauhassa puoli kahdeksaan. Ole iloinen siitä. Se huoneeseen tuleva sairas lapsi on ansainnut päästä petipaikalleen jo viimeistään tuolloin. Pää pois perseestä, niin näet ympärillesikin!
Sulla ei ole oikeutta vaatia sitä puolta minuuttiakaan, kestä nyt se asia.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:44"]
Minäkun tässä en nyt vaatinut heiltä mitään puolta tuntia, vaan minuutti!
Onko se niin liikaa? Ja äiti ja isä istui kännykkä kädessä ja lapsi katsoi telkkaria. Toki saavat tehdä mitä haluavat, ja olla huoneessa mitenpäin haluavat, en sitä kiellä.
Ja lapsi tuli osastolle sovitusti, ja edellis iltana ilmestyi käytävällä meidän ja parin muun huoneen lähettyville lapsen sänky. eli tiesivät jo silloin.
"Mitä jos olisit sen lapsen kanssa?"
miksi minun pitäisi nukkuvan lapsen kanssa olla?
[/quote]
sänky on voinut ilmestyä siihen ihan vain varuilta. Ja mistä sinä tiedät että lapsi on VIIKONLOPPUNA tullut sinne sovitusti. Ja mahdollisesti on odoteltu jo seiskasta asti käytävillä. Mietitty mihin huoneeseen laitetaan, yökön raportin loppumista, aamutöiden jakoa yms.
Lopeta jo jankkaaminen ja ole sen lapsesi kanssa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:47"]
[/quote]
Eli olisit laittanut aamulla kellon soimaan itsellesi ajoissa vaikka klo 7:00, niin olisit kerinnyt pukea, kerta tiesit itsekin asiasta....
Olisit onnellinen, että sinulla on edes mahdollisuus yöpyä osastolla. Jos ei kelpaa niin ei ole pakko.
ap, jos olet käynyt sairaaloissa paljonkin (kuten lisäkommentistasi voisi päätellä), niin ymmärrät jo kai etteivät ne huoneet ole mitään ykistyislukaaleja? Hoitajat tulevat ja menevät, hakevat tavaroita, petaavat sänkyjä, valmistelevat paikkoja seuraaville tulijoille, asettelevat vaatteita leikkaukseen menijöille. Potilaita ja omaisia tulee ja menee ja ovi käy kuin hollituvassa.
Jos yhtään osaat ennakoida ITSE sitä elämää sairaalassa, niin muun muasa pukeudut nuiin, ettei tarvitse olla puolialaston tahtomattaan. Yöasunakin voit käytää verkkareita ja T-paitaa, jos noin herkkä on hipiä.
Eivär hoitajat, lääkärit, leikkaussalin henkilökunta, siistijät, laitosapulaiset... koko hemmetin organisaatio voi odottaa siellä armollisesti, että prinsessa saa nousta ylös yksityisesti ja pukeutua, ehostaa ja kammata hiuksensa ennen vieraiden ihmisten katsetta. Jos tahdot yksityistä palvelua, mene yksityssairaalaan ja maksa yhden hengen huoneesta.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:49"]
Sulla ei ole oikeutta vaatia sitä puolta minuuttiakaan, kestä nyt se asia.
[/quote]
Vahingossa alapeukutin, sori. Piti tehdä päinvastoin.
ohis
ihan vain varalta jus sopivankokoinen sänky. Ja ei tapahtunut nyt viikonlopun aikana vaan eilen aamulla. Ja äitinsä puheista päätellen olivat tulleet sovitusti. (sori, unohdin tunkea vanua korviin, etten vaan vahingossa kuule mitään)
tuskin se sinäkään nukkuvan lapsesi vieressä toimettomana istut.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:22"]
Ikävää kyllä, MUTTA se on sairaala. Ei välttämättä ollut hoitajalla aikaa jäädä odottamaan perheen kanssa ja esim. infektio osastolla potilasta ei edes saa jättää käytävään odottamaan.
[/quote]
Infektio-osastolla lapsilla on omat huoneet, tuli vietettyä keväällä jokunen päivä sairaalassa. Tämän ap mamman pitää tottua siihenkin, että ne hoitajat räppää aamulla seitsemän jälkeen valot päälle näytteidenottoa varten JOKA AAMU, eikä niitä kiinnosta jos mamma haluaa vielä nukkua. Se on sairaala. Ilmainen vinkki:Pistä sellaset vaatteet että voit olla niissä 24h.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:44"]
Ja lapsi tuli osastolle sovitusti, ja edellis iltana ilmestyi käytävällä meidän ja parin muun huoneen lähettyville lapsen sänky. eli tiesivät jo silloin.
[/quote] Voi jessus sentään. Sänky oli putsattavana edellisen potilaan jäljiltä ja tuotiin puhtaana ja pedattuna takaisin. Tiesitkös, että päivystyksestä tuleville pitää olla sänky ehkä valmiina? Sittenkö sitä aletaan metsästämään ja puhtaaksipetaamaan kun päivystyksestä ilmoitetaan, että tämä nyt tulee. Tiedossa osastolla on, että on päivystyspaikka vapaana ja siihen tulee jos tulee.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:50"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:47"]
[/quote]
Eli olisit laittanut aamulla kellon soimaan itsellesi ajoissa vaikka klo 7:00, niin olisit kerinnyt pukea, kerta tiesit itsekin asiasta....
[/quote]
olisinn laittanut jos olisin tiennyt.
se että se perhe ja hoitajat asiasta tiesivät ei tarkota sitä, että minä olisin tiennyt.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:22"]
Ikävää kyllä, MUTTA se on sairaala. Ei välttämättä ollut hoitajalla aikaa jäädä odottamaan perheen kanssa ja esim. infektio osastolla potilasta ei edes saa jättää käytävään odottamaan.
[/quote]
Infektio-osastolla lapsilla on omat huoneet, tuli vietettyä keväällä jokunen päivä sairaalassa. Tämän ap mamman pitää tottua siihenkin, että ne hoitajat räppää aamulla seitsemän jälkeen valot päälle näytteidenottoa varten JOKA AAMU, eikä niitä kiinnosta jos mamma haluaa vielä nukkua. Se on sairaala. Ilmainen vinkki:Pistä sellaset vaatteet että voit olla niissä 24h.
[/quote]
Ei ole kaikkialla omia huoneita. Riippuu kaupungista.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:54"]
ihan vain varalta jus sopivankokoinen sänky. Ja ei tapahtunut nyt viikonlopun aikana vaan eilen aamulla. Ja äitinsä puheista päätellen olivat tulleet sovitusti. (sori, unohdin tunkea vanua korviin, etten vaan vahingossa kuule mitään)
ap
[/quote]
Vituttaako sinua se, ettet saanut nukkua 3h lisää ja oli tylsää sairaalassa, kun ei ollut mitään tekemistä? Vai onko tämä osoittautumassa jo trolliprovoksi? Melkein toivonkin sitä, koska en voi käsittää ap:n kaltaisia ihmisiä edes todeksi :D
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:54"]
ap
[/quote]
Vituttaako sinua se, ettet saanut nukkua 3h lisää ja oli tylsää sairaalassa, kun ei ollut mitään tekemistä? Vai onko tämä osoittautumassa jo trolliprovoksi? Melkein toivonkin sitä, koska en voi käsittää ap:n kaltaisia ihmisiä edes todeksi :D
Mua oikeesti hävettäisi jos olisin noin tyhmä kuin ap.
Päätät sitten tulla vauvapalstalle näräämään. Voin kuvitella millainen ap on, kurttuotsaisena istuu puhelimen kanssa sairaalasängyn vieressä kun toinen perhe yrittää elää tavallisesti sairaalaolosuhteissa. :D Ettäs kehtasivatkin.
Mistä sinä tiedät hoitajien kiireet??? Niillä on sen sata asiaa hoidettavanaan, vaikkei hiki kylkiä pitkin valuisikaan, eikä heillä ole oikeutta tai velvollisuutta kertoa sinulle, mitä heidän täytyy tehdä seuraavaksi ja kenelle.
Olen itse sairaanhoitaja kirurgisella osastolla. Omaiset ovat ilman muuta tervetulleita milloin vain, mutta turhaa kitinää ei viitsi kuunnella: Nämä teidän tuolit on aika epämukavia (perään pitkä tuijotus, että haepa parempi penkki) No en hae, vaan kerron, että kannattaa käydä välillä jaloittelemassa tai kanttiinissa kahvilla. Sairaalat eivat ole hotelleja ja huonekalujen epämukavuus on oikeastaan pienin ongelma kokonaisuudessa. Tai se, että samaan huoneeseen pakkaa ehkä kiireisenä toinenkin potilas, eikä siinä jouda odottelemaan toisten pukeutumisia ja peseytymisiä. Hoidon tarve priorisoidaan ja siinä vaiheessa on yksi hailee se, että onko joku omainen kerinnyt vaihtaa vaatteensa.